Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2021, 20:27   #9061
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind het, gezien wat ik van de overheid denk, normaal dat ze dit forum niet volgen. De overheid zit op een zeker track, en zal daar niet meer van afwijken: het Ferguson track. Iedereen opsluiten, dan iedereen vaccineren, dan victorie kraaien. Wat er ook gebeurt. Het kan hen helemaal niet schelen wat er ondertussen verandert, wat er ondertussen mogelijk is, en dergelijke meer. Als zij nu iets anders doen dan on track blijven, dan hangen ze. Nu is het doel om alle mogelijke indicaties dat het ook anders kon, onmogelijk aantoonbaar te maken.
Ze kunnen natuurlijk moeilijk Ivermectine overal verbieden.

En als we in een grote depressie belanden, zal misschien de hypnose wel opgeheven worden (onder de 65 zitten we nog altijd maar aan een duizendtal doden).
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 20:50   #9062
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ja, gezien de vele tijd en energie die je erin gestopt hebt. (het was maar half serieus bedoeld)
Ha, ja, het begint trouwens wat "uit te bollen". Je antwoordt zelf:

Citaat:
Nu ja, het lijkt erop dat je nog wel ruim voldoende tijd hebt om een nieuw focuspunt te vinden.
Ik ben obsessioneel. Ik ga van 1 onderwerp naar het ander, en kan mij maar moeilijk met iets anders bezig houden. En dan, ploef, is het gedaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 21:00   #9063
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ze kunnen natuurlijk moeilijk Ivermectine overal verbieden.
Men kan het doodzwijgen, en nadien zeggen dat er "niet voldoende bewijs was dat het kon werken".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 21:14   #9064
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Men kan het doodzwijgen, en nadien zeggen dat er "niet voldoende bewijs was dat het kon werken".
Andere landen? Het valt me wel op dat ik nergens een uitspraak van Van Ranst over Ivermectine vind. Mensen hebben er wel al naar verwezen op twitter.

Mochten er toch kandidaten zijn: https://www.davidsfondsacademie.be/a...fo/ecourses/51

Dat is wellicht een belangrijkere vraag nog dan die over reinfecties (want dat risico is er bij natuurlijke herinfectie ook, neem ik aan, gezien de gradaties in immuniteit).

Ik herinner me dat jij ooit iets naar Raoult gestuurd had. Was dat ook die meta-studie over Ivermectine? (Al in april waren er indicaties voor een goede werking.)
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 21:39   #9065
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

De EU stelt twee nieuwe behandelingen voor:

https://ec.europa.eu/info/news/eu-fu...2021-jan-08_en
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 22:16   #9066
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 22:52   #9067
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat is nogal een leugenachtige voorstelling van het RIVM, ongelofelijk, zonder blozen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 03:09   #9068
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Immunoloog Pierre Capel waarschuwt voor het risico van enhancement door vaccinatie (vanaf 10.00):

https://www.youtube.com/watch?v=US1omTrjWSA

Hij raadt ook toepassing van HCQ + zink en Ivermectine aan.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 18 januari 2021 om 03:13.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 07:30   #9069
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mijn advies aan gelijk welk overheidsorgaan zou in veruit de meeste gevallen zijn: doe niks.
Er is ergens een Franse arts geweest die deze regel op bijna alle aandoeningen toepaste. Hij schreef vrijwel uitsluitend placebo's voor, en het was een enorm succes, zodanig zelfs dat hij ergens bekroond werd voor zijn werk.

Een andere Fransman paste dat toe op de bemesting van zijn akkers: boer Jean werd hij genoemd. Hij egde alleen maar, zonder ploegen, en had rijke oogsten (dankzij algengroei op de kluiten van de geëgde grond).

Wat ons lichaam betreft, is het heel vaak verstandig, de natuur haar werk te laten doen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 08:19   #9070
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Er is ergens een Franse arts geweest die deze regel op bijna alle aandoeningen toepaste. Hij schreef vrijwel uitsluitend placebo's voor, en het was een enorm succes, zodanig zelfs dat hij ergens bekroond werd voor zijn werk.

Een andere Fransman paste dat toe op de bemesting van zijn akkers: boer Jean werd hij genoemd. Hij egde alleen maar, zonder ploegen, en had rijke oogsten (dankzij algengroei op de kluiten van de geëgde grond).

Wat ons lichaam betreft, is het heel vaak verstandig, de natuur haar werk te laten doen.
Ik denk dat dat even onnozel is als onze manier van doen tegenwoordig. Als middelen helpen, is het idioot om ze niet te gebruiken. De natuur is niet "perfect" - of je kan het anders begrijpen, de natuur heeft intelligentie ontworpen om juist goeie middelen laten te vinden.

Maar het is perfect juist dat men er niet moet van uit gaan dat men ALTIJD middelen moet gebruiken, en de vergelijking maken tussen wat spontaan gebeurt, en wat middelen kunnen doen. Daarvoor kennen we de wetenschappelijke methode. En ja, die krijgt tegenwoordig veel lippendienst, en weinig navolging.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 17:05   #9071
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is nogal een leugenachtige voorstelling van het RIVM, ongelofelijk, zonder blozen.
Zo worden die mainstream media watchers hier dus gebrainwashed.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 17:55   #9072
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Immunoloog Pierre Capel waarschuwt voor het risico van enhancement door vaccinatie (vanaf 10.00):

https://www.youtube.com/watch?v=US1omTrjWSA

Hij raadt ook toepassing van HCQ + zink en Ivermectine aan.
rivm: Nederland ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 20:52   #9073
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

De rijke landen zouden nu immoreel zijn volgens WHO omdat ze eerst hun bevolking vaccineren voordat de arm negerkes aan de beurt komen.

Hadden ze daar niet kunnen aandenken voor dat ze zo een drama maakten van dit virus?


https://www.bbc.com/news/world-55709428
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 21:21   #9074
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
De rijke landen zouden nu immoreel zijn volgens WHO omdat ze eerst hun bevolking vaccineren voordat de arm negerkes aan de beurt komen.

Hadden ze daar niet kunnen aandenken voor dat ze zo een drama maakten van dit virus?

https://www.bbc.com/news/world-55709428
In arme landen zullen al miljoenen mensen dood gaan vanwege de economische ramp, dat vaccin is niets vergeleken met die ramp. Maar dat is OK voor het WHO, dat wel. Die aanzien ons als debiele plebs dat je alles kan wijsmaken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 09:06   #9075
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Terwijl de kranten vandaag berichten dat het gemiddelde aantal gevallen voor het eerst weer aan het dalen is, toont de positiviteitsratio in Vlaanderen een ander beeld:

In Brussel blijft het wel stabiel laag, en in Wallonië schommelt het op een hoger niveau, maar zonder tendens. In Vlaanderen daarentegen lijken we nu toch wel met een stijging te zitten.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 12:05   #9076
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
In arme landen zullen al miljoenen mensen dood gaan vanwege de economische ramp, dat vaccin is niets vergeleken met die ramp. Maar dat is OK voor het WHO, dat wel. Die aanzien ons als debiele plebs dat je alles kan wijsmaken.
Ik zie ze daar al komen aanhollen in de brousse van Ethiopië;

"Beste negerkes, jullie redding is nabij!"
"Eindelijk eten?"
"Nee nee, geen eten, wel een coronavaccin!"
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 12:13   #9077
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ik zie ze daar al komen aanhollen in de brousse van Ethiopië;

"Beste negerkes, jullie redding is nabij!"
"Eindelijk eten?"
"Nee nee, geen eten, wel een coronavaccin!"
+ een paar pillen ivermectine tegen rivierblindheid.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 20:04   #9078
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Wat ik weken geleden voorspelde is dan uitgekomen beloofde hoeveelheid vaccins zijn verpatst aan beter deal, enkel platte politiekers willen het niet inzien.
Belgische politiekers aan tafel veel bla bla maar echte macht hebben totaal niet. Politiekers zijn geen bazen meer van machtige industrie of Banken, anders lagen er al genoeg vaccins in ziekenhuizen
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 20:13   #9079
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Noodkreet wetenschappers: we maken het corona thuis te aangenaam en daar kunnen we iets aan doen

Citaat:
TILBURG - Het moet nog écht koud worden en we zitten massaal binnen, in ons gortdroge (t)huis. Waar corona juist goed bij gedijt, betogen twee Brabantse wetenschappers. ,,Maar er is nauwelijks aandacht voor, terwijl de oplossingen voorhanden zijn.”

‘Was je handen stuk, houd 1,5 meter afstand en...gooi die luchtvochtigheid omhoog.’ Hij, minister-president Mark Rutte, zegt dat laatste nooit tijdens corona-persconferenties. Dan doen Bas van de Wiel en Geert Keetels het zelf maar.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 20:28   #9080
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Noodkreet wetenschappers: we maken het corona thuis te aangenaam en daar kunnen we iets aan doen
Het komt er op neer dat we nu eigenlijk teveel thuis binnenzitten.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be