Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2021, 05:02   #11121
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Nog even afwachten tot oktober/november. We gaan zien bij de volgende opstoot.
Inderdaad zal dat de lakmoes test zijn. Ik wilde zeggen: ik begin te denken dat deze vaccins geen NEFASTE immuniteit opwekken. Die kans zat daar voor mij redelijk in, maar ik heb recent een paper gezien waarbij er meer RBD epitopen zouden gegenereerd worden bij vaccinatie dan bij natuurlijke infectie. Dat compenseert dan het feit een beetje dat er enkel maar tegen het S proteine epitopen gegenereerd worden, en niet tegen andere onderdelen van het virus.

Als zich dat bevestigt, dan bestaat de kans dat deze vaccins eigenlijk bescherming bieden tegen vele varianten en bestaat het risico niet zo echt dat enkel nutteloze epitopen wakker gemaakt worden, welke het original sin effect is. Er moeten al veel mutaties gebeuren hiervoor.

Ik heb het paper niet bijgehouden, het stond op medrxiv enkele dagen geleden, zal het proberen terug te vinden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 13:23   #11122
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een tijdje weggeweest, het nam teveel tijd, maar tijd, dat is nu iets dat ik zat heb, dus kan ik evengoed terugkomen

Hier in Frankrijk heeft ons Macronke dus beslist van iedereen voor een paar jaar in huisarrest te plaatsen tot we allemaal dood van honger zijn. De magere troost is dat het waarschijnlijk ook jullie lot wordt in Belgie, en in alle panikerende landen waar de fundamentele vrijheden ongelofelijk snel gesneuveld zijn. In China waren die er niet, maar we hadden toch nog de illusie dat ze in landen in Europa te sterk waren om staten hun volk totaal laten af te slachten ; niettemin is het aan 't gebeuren, en het gaat gelijk een fluitje van een cent, omdat het volk schrik heeft.

Het ergste is dat de staats-beslissers die ons de dood injagen, denken dat ze het doen om ons te beschermen. Waarschijnlijk denken ze het zelfs echt, en denken de dokters die dat allemaal vragen, dat ook.

Ik ga even het probleem uitleggen dat niemand begrepen heeft, blijkbaar. En zij die het begrijpen, kunnen het niet verwoorden, want men komt dan over als een onmens. Aangezien ik al een onmens ben, kan ik dat dus wel zonder blozen allemaal zeggen.

Hier gaan we.

Een epidemie is een kettingreactie, net zoals in een kernreactor. In een kernreactor is er een heel belangrijke constante: "k". In een kernreactor gebeuren er kernsplitsingen door neutronen, en die kernsplitsingen maken zelf neutronen vrij, die op hun beurt andere kernen kunnen splitsen.
Dat is exact hetzelfde model als een epidemie: de "kernen", dat zijn de mensen, en de neutronen, dat zijn de virusbesmettingen ; het splitsen, dat is het ziek worden.

Wat is nu die "k" ? In een kernreactor is dat het gemiddeld aantal nieuwe splitsingen die een gegeven splitsing zal veroorzaken door de neutronen die het uitzendt.

Maw, als er op een zeker ogenblik 1000 kernen splitsen, dan zullen er "een generatie later" k * 1000 nieuwe kernen splitsen ; "twee generaties later" zullen er k^2 * 1000 nieuwe kernen splitsen, en zo verder.

Maw, elke "generatie tijd" vermenigvuldig je het aantal "gevallen" met k, om het nieuwe aantal gevallen te bekomen.

Als k < 1, dan is dat een rij die uitdooft. Als k = 0.5, dan hebben we eerst 1000, dan 1000 + 500, dan 1000 + 500 + 250, enz.... en dat convergeert naar 2000, dan stopt het. Het convergeert naar 1/(1 - k) keer het aantal begingevallen.

Maar als k > 1, dan divergeert het. Als k = 3, dan vinden we eerst 1000, dan 1000 + 3000, dan 1000 + 3000 + 9000, dan 1000 + 3000 + 9000 + 27000 en zo voort.

In een kernreactor krijgen we dan "divergentie" , en als dat lang duurt, een Chernobylleke.

Terug naar ons virusken.

Een epidemie gebeurt wanneer een ziektekiem zo is, dat meer elke besmette persoon meer dan 1 andere persoon besmet. Dat hangt af van de ziekte, maar ook van het normale gedrag in een populatie.

https://en.wikipedia.org/wiki/Compar...n_epidemiology

In het eenvoudige, maar fundamentele, SIR model zijn er 3 soorten mensen: besmetbare mensen (S), geinfecteerde mensen (I), en resistente mensen (R).

Het idee is dat als je de besmetting gehad hebt, je resistent wordt. Zelfs al is dat niet 100% waar, het is grotendeels waar.

In een bevolking die niet resistent is, is iedereen aanvankelijk besmetbaar, in klas S.

In een populatie die besmetbaar is, met een zeker gedrag, heeft een zekere ziekte een gemiddeld aantal "nieuwe besmettingen" van een besmet persoon, en bij het virus van covid-19 is dat geschat op 2.5 of 3.

Het is wat men het "basic reproduction number" noemt:
https://en.wikipedia.org/wiki/Basic_reproduction_number

Maw, in een besmetbare bevolking, met een zeker gedrag, gaat de "k" aanvankelijk gelijk zijn aan 2.5 of 3, we krijgen dus exponentiele divergentie.

Tot waar ?

Hoe meer mensen besmet, ziek, en resistent worden of dood gaan, hoe minder de POTENTIEEL besmette mensen ook ziek worden: Als een fractie X van de mensen resistent wordt, dan zijn, van de potentieel 2.5 of 3 mensen die besmet zouden worden, slechts 1 - X keer zoveel "beschikbaar" om ziek te worden.

Onze "k" wordt dus k = R_0 * (1 - X).

Wanneer stopt de epidemie dus ? Als k = 1 wordt. Aanvankelijk is k = R_0, en naarmate meer en meer mensen eerst ziek, en dan dood of resistent worden, zakt die k omdat X stijgt.

Moet iedereen ziek worden ?

Nee. Het volstaat dat k = 1 wordt. En wanneer gebeurt dat ?

Als R_0 * (1 - X) = 1, ofte als X = 1 - 1/R_0.

Voor onze covid-19 virus, met een R_0 = 2.5, wordt dat dus 60%.

Het volstaat dat 60% van de bevolking de ziekte opdoet, dood gaat of resistent wordt, en de epidemie is gedaan.

Waarom confinement ?

Omdat dat fundamenteel het gedrag verandert, en dus een nieuwe R_0, kleiner dan 1, kan veroorzaken. Dan gaat de epidemie ook achteruit.

Maar enkel maar zolang die regels bijven gelden.


Haal je die regels weg, dan gaat die terug naar 2.5, en vertrekt de epidemie als voorheen. Je vertrekt van lager, er zijn minder gevallen, maar 1 volstaat.

Zolang er geen 60% van de bevolking resistent is, kan je de regels van confinement niet weghalen.

Er is 1 uitzondering: als de allerlaatste covid-19 patient IN DE WERELD gestorven, of genezen is.

Het is zoals in een kritische reactor, waar men de reactie gestopt heeft men een confinement boor staaf. Je kan die er ook niet meer uit halen, zonder de reactie terug op te starten. Tenzij het allerlaatste neutron is verdwenen, wat niet mogelijk is, er zijn kosmische neutronen. Je kan die staaf er nooit meer uit trekken.

Met de zomer-winter wisseling, gaat covid-19 nu waarschijnlijk het zuidelijk halfrond infecteren. Daar gaat dus een heel grote reservoir van patienten ontstaan, die maken dat het onmogelijk is om te verklaren dat het voorbij is.

De confinement regels blijven dus gelden, en KUNNEN NIET OPGEHEVEN WORDEN zonder openlijk te zeggen dat je de epidemie laat groeien.

De geneesheren zeggen: "jaja, maar we moeten gewoon de piek "platstrijken" " zodat de ziekenhuizen het aankunnen.

Effe kijken, in Frankrijk. Frankrijk heeft 5 000 reanimatie bedden en kan dat schijnbaar opvoeren naar 15 000. Het schijnt dat 5% (sommigen zeggen 15%) van de zieken reanimatie nodig hebben. Als 60% van de Franse bevolking (dus ongeveer 40 miljoen mensen) ziek moeten worden, en daar nemen we 5% van, dan hebben we 2 miljoen mensen te reanimeren. Als de piek "perfect uitgestreken wordt", en we zijn optimist en zeggen dat we naar 20 000 bedden gaan, dan moet dat dus in 100 shifts gebeuren. Iemand blijft meestal 3 weken in reanimatie met covid-19. Dat is dus 300 weken. 6 jaar dus.

Als we de piek "platstrijken" zodat we optimaal de epidemie "beheersen", doen we er in Frankrijk 6 jaar over.

Belgie heeft 2000 reanimatiebedden, 6 miljoen mensen moeten ziek worden, dus 300 000 moeten in reanimatie: 150 shiften.

Men vindt overal ongeveer dezelfde cijfers.

Deze confinement gaat jaren duren. Natuurlijk niet: want ondertussen is de economie helemaal ineengestort, zijn alle toeleveringsketens eraan (want vele "niet essentiele" economische activiteiten zijn niet-essentieel op korte termijn, maar hebben wel een rol op langere termijn).

Oftewel vinden we een vaccin. Binnen 6 maanden of een jaar of zo. Of binnen 3 jaar. Of niet. Zoals bij HIV, waar er na 40 jaar nog altijd geen vaccin is.

Maar ook dan is de economie al ineengestort, en zijn we allemaal al dood van honger en alle andere economische ontberingen, die op 2 weken "futiel" lijken, en die essentieel zijn op langere termijn.

Wat moest men dus doen ? Niks. De Spaanse griep heeft 50 - 100 miljoen mensen gedood op 2 of 3 maanden in 1918, en nadien was ze zo goed als voorbij. Ze is nog eens teruggekomen in 1919, om die mensen die zich "beschermd" hadden in 1918, nog eens ziek te maken. Uiteindelijk schat men dat 25 - 70% van de wereldbevolking ze gehad heeft. Men heeft zijn doden beweend, zijn tranen gedroogd, en nadien ging het leven verder. Hier stopt men het leven, bewust, door stringente zelfmoordmaatregelen waarvan zij die ze uitvaardigen, niet eens beseffen wat ze doen.

Niks doen, ja, dat gaat doden veroorzaken. Maar veel minder dan de economisch/sociale wurggreep die onze "verzorgingsstaten" nu als leerling tovenaars toepassen, en waarvan de ignoramussen niet beseffen dat de regels irreversiebel zijn.

Want politiek kan je niet, na 2 maanden confinement, zeggen: ok, ik hef ze op, we gaan allemaal ziek worden want anders sterven we van honger.

Men zegt dat China de epidemie "overwonnen" heeft. Dat is het geval niet. In China weten ze ook niet hoe uit de deadlock te geraken. Ze hebben er wel de epidemie in de diepvries gestoken. Van zodra ze hun confinement opheffen, vertrekt het weer. Dus NEE, CHINA HEEFT DE OPLOSSING NIET. Ze zitten ginder al 2 maanden in 't gevang, hun economie gaat naar de botten, ze sterven er nog niet van honger maar dat komt wel.

Deze deadlock is waarschijnlijk het fundamentele einde van onze westerse samenleving. Ik hoop dat ik mis ben, ik ben het vaak niet.

We zijn gewoon hyper verwende mensen. En als er dan eens na een lange periode een onverwachte pandemie uitbreekt waarop niemand stond te wachten natuurlijk, en de overheid maatregelen neemt om deze pandemie zo goed mogelijk te bestrijden dan stijgen de jeremiades massaal op bij deze te veel in de watten gelegde en op en top bedorven burgers:

Zo van:
Wat erg, we kunnen (tijdelijk) niet meer op reis!
Wat erg, ik kan (tijdelijk) niet meer naar de fitness!
Wat erg, ik mag (tijdelijk) niet meer op café!!
Wat erg, ik kan (tijdelijk) geen friet met een klats mayonaise gaan eten in de frituur!
Wat erg, ik mag (tijdelijk) geen kennis of vrienden meer ontvangen!
Wat erg, zie mij nu rondlopen met dit masker op, dat trekt toch nergens op!
Wat erg, ik mag zelfs niet meer gaan zwemmen .
Wat erg, ik mag geen zelfs een ijsje meer gaan eten, dat is toch ongehoord!
En nu wilde ik juist die mooie film zien in de bioscoop en ontzeggen ze ons dit!
De politiekers deugen niet!
De politiekers zijn dictators!
We leven in een politiestaat!
Het fascisme is nabij!
De virologen deugen maar evenmin!
De virologen bepalen onterecht ons leven!
De virologen weten van niets!
De virologen zijn verkapte despoten!

En ga zo maar door.

Tegen al deze mensen die zo praten, zeg ik: een door en door verwend nest bent u!
Er is maar één zaak die u allen verdient.
En dat is een dikke, meer dan dikke trap onder uw broek! Liefst een trap die u volgende week nog voelt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 juni 2021 om 13:30.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 13:26   #11123
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
We zijn gewoon hyper verwende mensen. En als er dan eens na een lange periode een onverwachte pandemie uitbreekt waarop niemand stond te wachten natuurlijk, en de overheid maatregelen neemt om deze pandemie zo goed mogelijk te bestrijden dan stijgen de jeremiades massaal op bij deze te veel in de watten gelegde en op en top bedorven burgers:

Zo van:
Wat erg, we kunnen (tijdelijk) niet meer op reis!
Wat erg, ik kan (tijdelijk) niet meer naar de fitness!
Wat erg, ik mag (tijdelijk) niet meer op café!!
Wat erg, ik kan (tijdelijk) geen friet met met een klats mayonaise gaan eten in de frituur!
Wat erg, ik mag (tijdelijk) geen kennis of vrienden meer ontvangen!
Wat erg, zie mij nu rondlopen met dit masker op, dat trekt toch nergens op!
Wat erg, ik mag zelfs niet meer gaan zwemmen .
Wat erg ik mag geen zelfs een ijsje meer gaan eten, dat is toch ongehoord!
En nu wilde ik juist die mooie film zien in de bioscoop en ontzeggen ze ons dit!
De politiekers deugen niet!
De politiekers zijn dictators!
We leven in een politiestaat!
Het fascisme is nabij!
De virologen deugen maar evenmin!
De virologen bepalen onterecht ons leven!
De virologen weten van niets!
De virologen zijn verkapte despoten!

En ga zo maar door.

Tegen al deze mensen die zo praten, zeg ik: een door en door verwend nest bent u allemaal!
Er is maar één zaak die u allen verdient.
En dat is een dikke, meer dan dikke trap onder uw broek! Liefst een trap die u volgende week nog voelt.
Altijd makkelijk praten als ge aan de staatsuier hangt.

Patrick had het van in het begin juist. Ik snap wel dat dat serieus pikt bij sommigen.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 13:33   #11124
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Altijd makkelijk praten als ge aan de staatsuier hangt.

Patrick had het van in het begin juist. Ik snap wel dat dat serieus pikt bij sommigen.
Verwende kinderen zijn het allemaal. Die niet meer op kunnen tegen een (tijdelijke) tegenvaller of tegenslag in hun luxeleventje en beginnen te grienen en te bleiten zoals verwende kinderen dit doen. Zo is het. Een dikke stamp onder hun broek, ja!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 juni 2021 om 13:36.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 13:36   #11125
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Verwende kinderen zijn het allemaal. Die niet meer op kunnen tegen een (tijdelijke) tegenvaller in hun luxeleventje en beginnen te grienen en te bleiten zoals verwende kinderen. Zo is het. Een dikke stamp onder hun broek, ja!
Ik vind dat ook van de Joden zie. Hun luxeleventje wat moeten opschorten om wat gas te snuiven, en voila se, niet tevreden, van hun neus maken, en dergelijke meer. Een dikke stamp onder hun broek, ja.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 13:41   #11126
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Verwende kinderen zijn het allemaal. Die niet meer op kunnen tegen een (tijdelijke) tegenvaller of tegenslag in hun luxeleventje en beginnen te grienen en te bleiten zoals verwende kinderen dit doen. Zo is het. Een dikke stamp onder hun broek, ja!
Scheldwoord 2020: viroloog.
Scheldwoord 2021: boomer.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 13:54   #11127
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
We zijn gewoon hyper verwende mensen. En als er dan eens na een lange periode een onverwachte pandemie uitbreekt waarop niemand stond te wachten natuurlijk, en de overheid maatregelen neemt om deze pandemie zo goed mogelijk te bestrijden dan stijgen de jeremiades massaal op bij deze te veel in de watten gelegde en op en top bedorven burgers:

Zo van:
Wat erg, we kunnen (tijdelijk) niet meer op reis!
Wat erg, ik kan (tijdelijk) niet meer naar de fitness!
Wat erg, ik mag (tijdelijk) niet meer op café!!
Wat erg, ik kan (tijdelijk) geen friet met een klats mayonaise gaan eten in de frituur!
Wat erg, ik mag (tijdelijk) geen kennis of vrienden meer ontvangen!
Wat erg, zie mij nu rondlopen met dit masker op, dat trekt toch nergens op!
Wat erg, ik mag zelfs niet meer gaan zwemmen .
Wat erg, ik mag geen zelfs een ijsje meer gaan eten, dat is toch ongehoord!
En nu wilde ik juist die mooie film zien in de bioscoop en ontzeggen ze ons dit!
De politiekers deugen niet!
De politiekers zijn dictators!
We leven in een politiestaat!
Het fascisme is nabij!
De virologen deugen maar evenmin!
De virologen bepalen onterecht ons leven!
De virologen weten van niets!
De virologen zijn verkapte despoten!

En ga zo maar door.

Tegen al deze mensen die zo praten, zeg ik: een door en door verwend nest bent u!
Er is maar één zaak die u allen verdient.
En dat is een dikke, meer dan dikke trap onder uw broek! Liefst een trap die u volgende week nog voelt.
En had dat nu allemaal geholpen he, ... dan zou ik u nog ergens gelijk kunnen geven, maar men heeft er van in het begin een totale puinhoop van gemaakt.

Ga maar op reis, (krokus 2020) terwijl ik zo al iets had van nee Marc als je het buiten wil houden, doe je dat niet.

Zitten er een paar die toch wel veel kans hebben op besmetting op ne vlieger uit China, oh quarantaine dit , quarantaine dat, .... zie je die gasten op een bus zitten, die buschaufeur heeft niet eens een masker op.... (ja maar wat is het nu... )

Mondmaskers zijn niet nodig, ja nee mondmaskers zijn wel nodig, ja mondmaskers zijn ook nodig in de buitenlucht, ... (ja maar wat is het nu... ) trouwens in den open lucht iedereen met een beetje kennis rond bacterien, schimmels en virusen, weet dat dat toch ook wel niet het beste idee is. (zeker niet voor de gewone mens die 0 benul heeft van wat hij van zo een ding mag verwachten en nog nooit van kruisbesmetting heeft gehoord.)

Dan o de oude menskes beginnen massaal dood te vallen, blijkt dat het grootste licht van de regering, toch wel het een en ander vergeten is, of toch niet aan gedacht heeft.

Dat ander groot licht heeft dan weer de complete strategische stock mondkapjes laten vernietigen, ... Waarna een collega liberaal het een en ander regelt met een of ander duister figuur... Voor X miljoen opgelicht.

Het wordt nog beter als er nog een liberaal figuur dan maar via weer een ander vriend muilvodjes besteld bij een of ander obscuur bedrijf, (terwijl hier de textiel sector op zijn gat zit en die binnen de kortste tijd voor alles kunnen zorgen. ) die muilvodjes blijken dan zilver toestand te bevatten, die u weer allerhande vieze ziektes kan doen krijgen...

Jaja, wij zitten met een puike groep leiders, ... ik ben er zowaar fier op. (dit is nog maar het overzichtje van de eerste 6 maand... ) Echte professionals die heel goed weten waar ze mee bezig zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 13:54   #11128
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Verwende kinderen zijn het allemaal. Die niet meer op kunnen tegen een (tijdelijke) tegenvaller of tegenslag in hun luxeleventje en beginnen te grienen en te bleiten zoals verwende kinderen dit doen. Zo is het. Een dikke stamp onder hun broek, ja!
Ge hebt gelijk, jong!
System, Gij weet tenminste wat, neen zeg ik , wie , we nodig hebben.
Nen Hitler , dat hebben we nodig.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 14 juni 2021 om 13:58.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 14:01   #11129
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Altijd makkelijk praten als ge aan de staatsuier hangt.

Patrick had het van in het begin juist. Ik snap wel dat dat serieus pikt bij sommigen.
Dat weet ik nog zo niet. Volgens mij heb je nooit gelezen wat hij schreef over onze economie. De economie zou toch volledig aan de grond zitten schrijft hij hier al meer dan een jaar. Totaal kapot. Deze man (niet de eerste de beste) lijkt daar dan toch anders over te denken.

https://www.demorgen.be/nieuws/belgi...emie~b6270be4/

Was het niet de Fred die schreef dat dat allemaal niet zo dramatisch was ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 juni 2021 om 14:10.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 14:03   #11130
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat ook van de Joden zie. Hun luxeleventje wat moeten opschorten om wat gas te snuiven, en voila se, niet tevreden, van hun neus maken, en dergelijke meer. Een dikke stamp onder hun broek, ja.
Uw voorspelling van de economie lijkt toch niet helemaal uit te zullen komen

https://www.demorgen.be/nieuws/belgi...emie~b6270be4/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 14:08   #11131
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat ook van de Joden zie. Hun luxeleventje wat moeten opschorten om wat gas te snuiven, en voila se, niet tevreden, van hun neus maken, en dergelijke meer. Een dikke stamp onder hun broek, ja.
Voor een wetenschapper vind ik dat een heel flauwe reactie. Ik zou zeggen wie met zulke argumenten afkomt verdient niet meer dan een stamp onder zijn broek.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 14:19   #11132
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad zal dat de lakmoes test zijn. Ik wilde zeggen: ik begin te denken dat deze vaccins geen NEFASTE immuniteit opwekken. Die kans zat daar voor mij redelijk in, maar ik heb recent een paper gezien waarbij er meer RBD epitopen zouden gegenereerd worden bij vaccinatie dan bij natuurlijke infectie. Dat compenseert dan het feit een beetje dat er enkel maar tegen het S proteine epitopen gegenereerd worden, en niet tegen andere onderdelen van het virus.

Als zich dat bevestigt, dan bestaat de kans dat deze vaccins eigenlijk bescherming bieden tegen vele varianten en bestaat het risico niet zo echt dat enkel nutteloze epitopen wakker gemaakt worden, welke het original sin effect is. Er moeten al veel mutaties gebeuren hiervoor.

Ik heb het paper niet bijgehouden, het stond op medrxiv enkele dagen geleden, zal het proberen terug te vinden.
het enige waar ik nog echt niks van gezien heb, is antilichaamgeneratie tegen de vector. Daar zijn precovid toch enkele alarmerende publicaties rond verschenen, maar ik ben er nog geen enkel tegengekomen voor AZ of J&J
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 14:41   #11133
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uw voorspelling van de economie lijkt toch niet helemaal uit te zullen komen

https://www.demorgen.be/nieuws/belgi...emie~b6270be4/
En zeggen ze u ook erbij dat alles 30% duurder wordt maar dat uw spaargeld of inkomen ondertussen wel niet zoveel stijgt?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 14:53   #11134
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
En zeggen ze u ook erbij dat alles 30% duurder wordt maar dat uw spaargeld of inkomen ondertussen wel niet zoveel stijgt?
Dat is economie voor het 2e leerjaar, te hoog gegrepen voor de meerderheid van de bevolking.

Dollars en Euro's a volonté bijdrukken en dan zonder blikken of blozen beweren dat het goed gaat met de economie?
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 15:35   #11135
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
We zijn gewoon hyper verwende mensen. En als er dan eens na een lange periode een onverwachte pandemie uitbreekt waarop niemand stond te wachten natuurlijk, en de overheid maatregelen neemt om deze pandemie zo goed mogelijk te bestrijden dan stijgen de jeremiades massaal op bij deze te veel in de watten gelegde en op en top bedorven burgers:
Wat jij niet begrepen hebt is dat deze "pandemie" voor vele burgers van geen enkel belang was. 99% van de burgers zouden grotendeels ongeschonden uit deze "pandemie" gekomen zijn. De maatregelen zouden eigenlijk enkel maar betrekking mogen gehad hebben op die personen voor wie die "pandemie" een probleem was.

Het moeten opofferen van zelfs maar het kleinste beetje luxe om een PIEPKLEIN MINDERHEIDJE hun hachje te redden, is gewoon waanzinnig geweest: het ware natuurlijk veel beter geweest dat dat piepkleine minderheidje gewoon solidair was met de grote meerderheid en dood ging zonder jeremiades he.

Maar weet je wat het grappigste van al is ? Dat is dat al dat gemaatregel uiteindelijk dat piepklein minderheidje TOCH heeft laten kreperen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 15:37   #11136
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
het enige waar ik nog echt niks van gezien heb, is antilichaamgeneratie tegen de vector. Daar zijn precovid toch enkele alarmerende publicaties rond verschenen, maar ik ben er nog geen enkel tegengekomen voor AZ of J&J
Ik denk dat ons dat eigenlijk in de grond maar weinig kan schelen, want ik heb zo het gevoel dat die vaccinatie lijn niet zal doorgetrokken worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 15:42   #11137
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Altijd makkelijk praten als ge aan de staatsuier hangt.

Patrick had het van in het begin juist. Ik snap wel dat dat serieus pikt bij sommigen.
Ik vraag mij af hoeveel er toen door hadden dat we voor "een paar jaar" zottigheden vertrokken waren. Zelfs ik had dat niet door. Enfin, ik had wel door dat de "strategie" waar men mee begonnen was, waanzinnig was en ALS MEN ZE WILDE VOLHOUDEN een paar jaar zou in beslag nemen, maar ik had gedacht, vorige zomer, dat we van onze zottigheden zouden genezen zijn. Ik had echt niet gedacht dat het volk - en zelfs de politiekers - een heruitgave van die waanzin in het najaar zouden doorvoeren.

Vandaar dat ik nu denk dat we in 't najaar weer goed vertrokken zullen zijn voor dezelfde waanzin. Als we zien dat ze in de UK al weer zot beginnen te doen, en 't is nog maar zomer, dan is het zo goed als zeker weer prijs in 't najaar hier he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 15:46   #11138
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

ik vond het vooral leerrijk dat Patrick het allemaal wat eenvoudiger maakte door een metafoor van een kernreactie te gebruiken. Dat zou iedereen inderdaad moeten snappen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 15:53   #11139
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vraag mij af hoeveel er toen door hadden dat we voor "een paar jaar" zottigheden vertrokken waren. Zelfs ik had dat niet door. Enfin, ik had wel door dat de "strategie" waar men mee begonnen was, waanzinnig was en ALS MEN ZE WILDE VOLHOUDEN een paar jaar zou in beslag nemen, maar ik had gedacht, vorige zomer, dat we van onze zottigheden zouden genezen zijn. Ik had echt niet gedacht dat het volk - en zelfs de politiekers - een heruitgave van die waanzin in het najaar zouden doorvoeren.

Vandaar dat ik nu denk dat we in 't najaar weer goed vertrokken zullen zijn voor dezelfde waanzin. Als we zien dat ze in de UK al weer zot beginnen te doen, en 't is nog maar zomer, dan is het zo goed als zeker weer prijs in 't najaar hier he.
"De beste stuurlui staan aan wal." Alleen, wanneer ze niet aan wal staan, maar echt moeten varen, bakken ze er niet zoveel van.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2021, 16:02   #11140
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
En zeggen ze u ook erbij dat alles 30% duurder wordt maar dat uw spaargeld of inkomen ondertussen wel niet zoveel stijgt?
Was het maar zo weinig.

Osb is nu 140% duurder dan 6 maanden geleden. Luchtkanalen zijn dit jaar al 80% gestegen. Ijzeren platen zijn haast verdubbeld in prijs wegens niet meer te leveren. Auto's kunnen niet meer gemaakt worden wegens geen chips.

De internationale economie is in de soep gedraaid en het zal nog heel lang duren voor alles terug normaal is.

Reken maar dat als de waanzin voorbij is, onze koopkracht een heel stuk meer dan 30% zal gezakt zijn.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be