Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2008, 14:08   #21
BenX
Burger
 
BenX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2007
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Er is in de media geen tendentieus laat staan twijfelachtig woordgebruik rond klimaatverandering.

Het thema staat te weinig in de aandacht. Dat is zowat het enige wat men redelijkerwijs kan zeggen.

De risicos van de klimaatverandering zijn zo groot, dat het onderwerp elke dag hét hoogtepunt van het nieuws zou moeten zijn.

Jammer genoeg zijn de media uitermate reactionair en politiek correct, waardoor het onderwerp dus nauwelijks in de aandacht komt.

Ik ben ervan overtuigd dat de media inderdaad medeplichtig zijn aan de bewuste onderbelichting van het klimaatprobleem ja.

Voor mijn part mag er een verlichte dictatuur van wetenschappers komen, die reactionaire, politiek-correcte types als Clarkson opsluiten in een heropvoedingskamp.
Zal mijn vraag nogmaals stellen:

Ben jij er dan nog steeds van overtuigd dat "the inconveniant lie" een wetenschappelijk platform vormt?
__________________
... - CFR - Federal Reserve - 9-11 - IG Farben - Oklahoma - USS Liberty - JFK - Bilderberg - Reichstag - ...

Laatst gewijzigd door BenX : 10 augustus 2008 om 14:08.
BenX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 14:46   #22
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenX Bekijk bericht
Zal mijn vraag nogmaals stellen:

Ben jij er dan nog steeds van overtuigd dat "the inconveniant lie" een wetenschappelijk platform vormt?
het wetenschappelijk platform is het AR4-rapport.

dat verander je niet door het uitleggen van een red herring.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 15:16   #23
danielsjohan
Partijlid
 
danielsjohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Locatie: Mortsel / Leuven
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenX Bekijk bericht
Zal mijn vraag nogmaals stellen:

Ben jij er dan nog steeds van overtuigd dat "the inconveniant lie" een wetenschappelijk platform vormt?
Ik ken geen "the inconvinient lie", dus waarom zou dat een wetenschappelijk platform moeten vormen?
__________________
,,I don't want to make the wrong mistake"
--G. Bush Sr.

>>CSD-blog 2007 en CSD-blog 2008
danielsjohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 21:30   #24
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Oh yee, gaan we nu al tv presentatoren van entertainment shows opvoeren als authoriteiten op het vakbgebied global warming en milieu ?

Hij praat voor eigen kerk, namelijk snelle zuipende autos. En beter nog: hij negeert de weg die de industrie en de maatschappij in is geslaan: less is more. Minder verbruik met hoger comfort.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 21:50   #25
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

The clown prince of petrolheads.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 23:41   #26
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Hij praat voor eigen kerk, namelijk snelle zuipende autos.
Natuurlijk doet hij dat, daar is ook niets mis mee.

Citaat:
En beter nog: hij negeert de weg die de industrie en de maatschappij in is geslaan: less is more. Minder verbruik met hoger comfort.
Dat is natuurlijk onjuist. Er is geen enkele petrolhead die een auto die veel verbruikt verkiest boven een andere die dezelfde prestaties kan neerzetten maar minder verbruikt. Het is niet 'less is more' want er is geen sprake van "less", de meeste auto's hun performantie gaat er immers nog steeds op vooruit (er is geen enkel nieuw model met minder vermogen dan het oude), dit wordt nu echter gecombineerd met extra aandacht voor efficientie.

Laatst gewijzigd door alpina : 10 augustus 2008 om 23:41.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 00:19   #27
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Natuurlijk doet hij dat, daar is ook niets mis mee.

Dus de mag de waarheid verdraaien naar eigen goeddunken opdat je je eigen achterban geen poot onder de stoel uitzaagt?


Citaat:
Dat is natuurlijk onjuist. Er is geen enkele petrolhead die een auto die veel verbruikt verkiest boven een andere die dezelfde prestaties kan neerzetten maar minder verbruikt. Het is niet 'less is more' want er is geen sprake van "less", de meeste auto's hun performantie gaat er immers nog steeds op vooruit (er is geen enkel nieuw model met minder vermogen dan het oude), dit wordt nu echter gecombineerd met extra aandacht voor efficientie.
Alleen blijken die autoverkopers nogal eens te liegen over het CO2-verbruik. En zijn er mensen die blijkbaar hun would-be rebellerende puber anti government en anti-science status ontlenen door praatjes te verkopen over hoe nutteloos een weinig verbrukende auto wel niet is?
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 01:42   #28
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Dus de mag de waarheid verdraaien naar eigen goeddunken opdat je je eigen achterban geen poot onder de stoel uitzaagt?
Huh, waar heb ik zoiets gezegd? Ik zeg dat hij spreekt voor zijn eigen achterban, hij zegt gewoon zijn gedacht, zijn mening. Het gaat hier helemaal niet over 'de waarheid', als die al zou bestaan.

Citaat:
Alleen blijken die autoverkopers nogal eens te liegen over het CO2-verbruik.
Van iedere auto bestaan er cijfers over het CO2 gebruik, je moet ze maar opzoeken om ze te kennen.
Citaat:
En zijn er mensen die blijkbaar hun would-be rebellerende puber anti government en anti-science status ontlenen door praatjes te verkopen over hoe nutteloos een weinig verbrukende auto wel niet is?
Deze man zegt dat hij het schijt heeft aan het huidige gedoe over de klimaatverandering. Hij zegt gewoon zijn gedacht. Niks mis mee toch?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 04:40   #29
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Huh, waar heb ik zoiets gezegd? Ik zeg dat hij spreekt voor zijn eigen achterban, hij zegt gewoon zijn gedacht, zijn mening. Het gaat hier helemaal niet over 'de waarheid', als die al zou bestaan.
Helaas zie ik weinig in zijn post wat erop wijst dat hij zijn mening relativeert. Alles zegt hij op een zodanige toon dat het wel overkomt alsof meneer 'de waarheid' zegt, of erger: z'n eigen schrijfsels gelooft.

Je hebt wetenschap en je hebt meningen, hij doet dit overkomen alsof het gaat om conclusies, die zelfs meer dwingend zijn dan de wetenschappelijke ... Koosjer kan je dat moeilijk noemen, toch?
En er zijn mensen die het ook op deze manier oplepelen en zijn opiniestuk weldegelijk enige waarde toekennen, zoals BenX.

Citaat:
Van iedere auto bestaan er cijfers over het CO2 gebruik, je moet ze maar opzoeken om ze te kennen.
Die kloppen niet altijd. Autofabrikanten schroeven de CO2 emissies vooral sterk terug op papier...

Citaat:
Deze man zegt dat hij het schijt heeft aan het huidige gedoe over de klimaatverandering. Hij zegt gewoon zijn gedacht. Niks mis mee toch?
Alles wordt er op één hoop gesmeten en over dezelfde kam geschoren, er wordt met verwijten gegooid richting alles wat gerelateerd is met het milieu, hij heeft bewijs gevonden voor een complottheorie in het feit dat de media met andere bewoordingen aangevan dat klimaatwetenschappers iets gevonden hebben en dat een bedrijfstoespreker iets zegt ... (???), hij heeft het over een maalstroom van propaganda en politiek (??), hij verwijt wetenschappers (bewust of onbewust) te misleiden, ...
Met liegen, terwijl je weet dat je liegt, is iets mis.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 augustus 2008 om 04:41.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 07:33   #30
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Huh, waar heb ik zoiets gezegd? Ik zeg dat hij spreekt voor zijn eigen achterban, hij zegt gewoon zijn gedacht, zijn mening. Het gaat hier helemaal niet over 'de waarheid', als die al zou bestaan.

Van iedere auto bestaan er cijfers over het CO2 gebruik, je moet ze maar opzoeken om ze te kennen.
Deze man zegt dat hij het schijt heeft aan het huidige gedoe over de klimaatverandering. Hij zegt gewoon zijn gedacht. Niks mis mee toch?
Right!

And ... I love Clarkson ... top-televisie-maker ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 07:35   #31
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Helaas zie ik weinig in zijn post wat erop wijst dat hij zijn mening relativeert.
Kijk nog eens naar de relativering in 'the inconvenient lie'
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 07:50   #32
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Helaas zie ik weinig in zijn post wat erop wijst dat hij zijn mening relativeert.
"And pray to God I am right". Daar hebt u waarschijnlijk over gelezen, dan.

Ik kan het me inbeelden: u slaagt er immers niet om de emotionaliteit onder controle te houden. En laat net dat één van de zaken zijn wat Clarkson zo saillant verwijt aan de "environmentalists". Ongetwijfeld voelt u zich persoonlijk aangesproken

Ik kan Clarkson anderzijds wel begrijpen: het hysterische "de wereld gaat eraan !"-gelul van sommige klimaatprofeten is tegelijkertijd voorspelbaar en hemeltergend. De opgestoken groene vingers is zowat iedereen spuugzat geworden. En de bemerking dat de communisten van vroeger, de groenen zijn van nu, is -bvb. in het geval van Agalev/Groen!- helemaal niet ver van de waarheid. "They want everybody to be poor". Ik kan die pointe zeker onderschrijven.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 07:57   #33
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
"And pray to God I am right". Daar hebt u waarschijnlijk over gelezen, dan.

Ik kan het me inbeelden: u slaagt er immers niet om de emotionaliteit onder controle te houden. En laat net dat één van de zaken zijn wat Clarkson zo saillant verwijt aan de "environmentalists". Ongetwijfeld voelt u zich persoonlijk aangesproken

Ik kan Clarkson anderzijds wel begrijpen: het hysterische "de wereld gaat eraan !"-gelul van sommige klimaatprofeten is tegelijkertijd voorspelbaar en hemeltergend. De opgestoken groene vingers is zowat iedereen spuugzat geworden. En de bemerking dat de communisten van vroeger, de groenen zijn van nu, is -bvb. in het geval van Agalev/Groen!- helemaal niet ver van de waarheid. "They want everybody to be poor". Ik kan die pointe zeker onderschrijven.
Het gebeurt niet vaak, maar in deze ben ik het voor de volle 100% eens met jou. 'Emotionaliteit' vormt in deze klimaatdiscussies te frequent het struikelblok voor een evenwichtige en objectieve discussie.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 17:12   #34
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Oh yee, gaan we nu al tv presentatoren van entertainment shows opvoeren als authoriteiten op het vakbgebied global warming en milieu ?

Hij praat voor eigen kerk, namelijk snelle zuipende autos. En beter nog: hij negeert de weg die de industrie en de maatschappij in is geslaan: less is more. Minder verbruik met hoger comfort.

mogelijk.....vraagje: IS de autoindustrie de weg van "less is more" ingeslagen?
Nee,toch niet vrijwillig,ze worden GEDWONGEN,20 jaar te laat lijkt het wel..In plaats van EERST een opvolger van de verbrandingsmotor (en het aanverwante bevoorradingscircuit....) op punt te stellen heeft men onze voitures volgepropt met allerlei kladderatsj.(want "de klanten" wilden het nietwaar..)..En nu maken ze allemaal dezelfde probleemgevallen lijkt het wel...

DAT is dus het probleem,en dat kost momenteel op wereldschaal al honderduizenden werknemers(momenteel veelal verborgen in het toeleverancierscircuit)" hun job....



Het is niet verboden te lachen met Jeremy's grappen en grollen,of te glimlachen met zijn schrijfsels op de website van topgear....Die vent KAN tenslotte zijn vak : entertainen


Kunnen de "wetenschappelijke eco- politici" of "poltieke eco-wetenschappers"(twee nieuwe specimen van de laatste 5 jaar) ondertussen HUN job?

Laatst gewijzigd door kelt : 11 augustus 2008 om 17:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 17:59   #35
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Jeremy Clarkson als autoriteit op het vlak van klimaatwetenschap voorstellen, is als Eddy Wally bombarderen tot dirigent van het Wiener Philarmoniker.

Dat mag van mij, maar we mogen er dan ook mee lachen, hé, chérie.



Vriendelijke groeten.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes

Laatst gewijzigd door C2C : 11 augustus 2008 om 18:00.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 22:33   #36
BenX
Burger
 
BenX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2007
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Jeremy Clarkson als autoriteit op het vlak van klimaatwetenschap voorstellen ...
Wie doet dat hier?

Blijkbaar heeft iedereen het recht een mening te poneren, maar wee wanneer het over het klimaat gaat en nog weeër wanneer het indruist tegen de geïndoctrineerde opwarmingsmythes.

Blijkbaar mag er niet de kleinste kanttekening gemaakt worden tegen het weinig wetenschappelijk 'an inconveniant lie' en blijkbaar moet er door de vingers gezien worden dat de bijna wereldwijd aanvaarde Al Gore taksen allehande eerder een politieke dan een ecologische boodschap met zich meedragen.

Zucht, geïndoctrineerde zielen zijn moeilijk tot enige kritische analyse te overtuigen.
__________________
... - CFR - Federal Reserve - 9-11 - IG Farben - Oklahoma - USS Liberty - JFK - Bilderberg - Reichstag - ...
BenX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 22:55   #37
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenX Bekijk bericht
Wie doet dat hier?

Blijkbaar heeft iedereen het recht een mening te poneren, maar wee wanneer het over het klimaat gaat en nog weeër wanneer het indruist tegen de geïndoctrineerde opwarmingsmythes.

Blijkbaar mag er niet de kleinste kanttekening gemaakt worden tegen het weinig wetenschappelijk 'an inconveniant lie' en blijkbaar moet er door de vingers gezien worden dat de bijna wereldwijd aanvaarde Al Gore taksen allehande eerder een politieke dan een ecologische boodschap met zich meedragen.

Zucht, geïndoctrineerde zielen zijn moeilijk tot enige kritische analyse te overtuigen.
Allez, wat wilt ge nu eigenlijk bereiken? Een mediafiguur (genoeg gezegd) die een programma over autos presenteert (of all things), heeft een flutmening, zoals alle mediafiguren een flutmening hebben.

Een (wellicht kleingeschapen) op grote autos kickende puber heeft een mening.

So what?

Dit onderwerp hoort thuis in K&K. We gaan vragen om het daar te plaatsen. Het heeft met ecologie en milieu niks te maken.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 23:37   #38
BenX
Burger
 
BenX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2007
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Allez, wat wilt ge nu eigenlijk bereiken? Een mediafiguur (genoeg gezegd) die een programma over autos presenteert (of all things), heeft een flutmening, zoals alle mediafiguren een flutmening hebben.

Een (wellicht kleingeschapen) op grote autos kickende puber heeft een mening.

So what?

Dit onderwerp hoort thuis in K&K. We gaan vragen om het daar te plaatsen. Het heeft met ecologie en milieu niks te maken.
Dus JIJ catalogeert een mening als FLUTmening omdat het niet in JOUW kraam past en onmiddellijk moet dit naar K&K. Een mediafiguur mag geen mening hebben, tenzij hij nick baltazar noemt en een filmpje maakt over de opwarming van de aarde.

Quell' aire je me donne
__________________
... - CFR - Federal Reserve - 9-11 - IG Farben - Oklahoma - USS Liberty - JFK - Bilderberg - Reichstag - ...
BenX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 23:41   #39
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
"And pray to God I am right". Daar hebt u waarschijnlijk over gelezen, dan.

Ik kan het me inbeelden: u slaagt er immers niet om de emotionaliteit onder controle te houden. En laat net dat één van de zaken zijn wat Clarkson zo saillant verwijt aan de "environmentalists". Ongetwijfeld voelt u zich persoonlijk aangesproken

Ik kan Clarkson anderzijds wel begrijpen: het hysterische "de wereld gaat eraan !"-gelul van sommige klimaatprofeten is tegelijkertijd voorspelbaar en hemeltergend. De opgestoken groene vingers is zowat iedereen spuugzat geworden. En de bemerking dat de communisten van vroeger, de groenen zijn van nu, is -bvb. in het geval van Agalev/Groen!- helemaal niet ver van de waarheid. "They want everybody to be poor". Ik kan die pointe zeker onderschrijven.
Baseert u zich ook ergens op? Of kan u niet zonder persoonlijke aanvallen om een bepaald statement neer te zetten, net zoals onze Jeremy?
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 23:50   #40
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenX Bekijk bericht
Dus JIJ catalogeert een mening als FLUTmening omdat het niet in JOUW kraam past en onmiddellijk moet dit naar K&K. Een mediafiguur mag geen mening hebben, tenzij hij nick baltazar noemt en een filmpje maakt over de opwarming van de aarde.

Quell' aire je me donne
Een mening zoals een ander. Zoals iedere cafeganger een mening heeft.

Ik vertrouw toch liever op de wetenschappelijke gemeenschap.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be