Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2024, 19:46   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard Bart De Wever wil snel een ‘kleine’ federale regering maken. Que?

De zotste dingen eerst. Kun je die man nog serieus nemen?
Met welke partijen gaat hij dat doen?
Hebben jullie een idee?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240113_96545072

Citaat:
”Wij denken dat we na de verkiezingen heel snel een kleine regering moeten maken, een soort zakenkabinet”, zei De Wever vlak voor zijn toespraak op de nieuwjaarsreceptie van N-VA aan VRT NWS. “Dat kabinet zou dan de begroting moeten bekijken, want die is in een rampzalige toestand. Ik zou daar heel graag zelf de leiding van nemen, als die regering ook hervormingen in de diepte kan voorbereiden, op institutioneel en economisch vlak.”
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 20:10   #2
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

De strategie van De Wever kan werken op voorwaarde dat NVA en Vlaams Belang in Vlaanderen de meerderheid halen.

Als er federaal toch Vivaldi II wordt gevormd dan kan Bart Dewever in zee gaan met Vlaams Belang, maar dan zal hij wel zijn anti-revolutionaire ideeën aan de kant moeten schuiven.

Een regering met Vlaams Belang, een onafhankelijkheidsverklaring en bevoegdheden naar Vlaanderen halen, tegen de Belgische grondwet in.
Dit kan allemaal als stok achter de deur dienen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 20:17   #3
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De zotste dingen eerst. Kun je die man nog serieus nemen?
Met welke partijen gaat hij dat doen?
Hebben jullie een idee?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240113_96545072
Diezelfde zeik van Boeremie over een mini kabinet dat enkel maar dient om communautaire plopperdeplopperdeplop voor te bereiden heeft hij toch al een paar jaar eerder eens uit zijn mouw zitten schudden ?

Ook toen heeft hij enkel applaus gekregen van zijn eigen entourage en heeft de rest v/h politieke spectrum gedurende een paar seconden een gegêneerde glimlach gegeven om daarna terug over te gaan tot de realiteit.

Zal nu niet anders zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 20:43   #4
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Vrij ironisch dat Dewever ten alle prijze België wil redden terwijl het klaar en duidelijk is dat de andere partijen daar totaal niet geinteresseerd in zijn
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 21:00   #5
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Hij heeft een plan om zijn miserabel falen tijdens de Zweedse coalitie te proberen herstellen. De N-VA die het volk verarmd heeft en ons basically in de kont genaaid heeft met een grote dildo vindt het warm water uit. Sommige forumleden worden al een beetje geil nu.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 21:03   #6
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Hij heeft een plan om zijn miserabel falen tijdens de Zweedse coalitie te proberen herstellen. De N-VA die het volk verarmd heeft en ons basically in de kont genaaid heeft met een grote dildo vindt het warm water uit. Sommige forumleden worden al een beetje geil nu.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 21:15   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vrij ironisch dat Dewever ten alle prijze België wil redden terwijl het klaar en duidelijk is dat de andere partijen daar totaal niet geinteresseerd in zijn
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 21:46   #8
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Hoe klein zou Bart bedoelen? Hijzelf, een paar maten van de N-VA en wat volk uit het bankwezen?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 22:01   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hoe klein zou Bart bedoelen? Hijzelf, een paar maten van de N-VA en wat volk uit het bankwezen?


Het moet een primeur zijn in de politiek : een kandidaat die publiek staat te vertellen dat hij er eigenlijk geen zin in heeft...


Citaat:
Met veel plezier stelt De Wever zich niet kandidaat als premier, laat hij uitschijnen tijdens z’n nieuwjaarstoespraak in de Mechelse Nekkerhal. “Ik zal de Kamerlijst trekken. Dat is geen keuze van mijn hart, want mijn hart klopt in Vlaanderen”, zegt hij.
https://www.hln.be/binnenland/bart-d...hart~af0d0813/
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 22:30   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het moet een primeur zijn in de politiek : een kandidaat die publiek staat te vertellen dat hij er eigenlijk geen zin in heeft...




https://www.hln.be/binnenland/bart-d...hart~af0d0813/
Hij lijkt wel de nieuwe Messias.

‘Laat deze kelk aan mij voorbijgaan, ik doe het maar om stemmen te ronselen. Daarna ga ik terug verder slapen als burgemeester van Antwerpen.’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 23:17   #11
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.165
Standaard

Wat die andere partijen er van vinden is niet belangrijk.
Wat telt is wat de kiezer ervan vindt.

Wat mij betreft: dit houdt geen steek.
Een zakenkabinet moet je niet laten leiden door een politicus, zet daar dan ook een saaie expert aan het hoofd.
Ten tweede: het is een illusie dat je politiek alles kunt beslissen met alleen experten, en dat die experten dan met "neutrale" oplossingen zullen afkomen.
Neem nu de staatsfinanciën, als je die op orde wilt zetten zul je maatregelen moeten nemen.
Dan kun je een positie innemen op het continuüm tussen alles bij nieuwe inkomsten halen of alles bij nieuwe uitgaven.
Dat zijn géén politiek neutrale beslissingen, welke keuze zo'n zakenkabinet dan ook neemt, het zal een politieke keuze zijn.
En een zakenkabinet dat aangevoerd wordt door een politicus is wat mij betreft al zeker geen zakenkabinet meer.

Wat mij wel mogelijk lijkt -als de politieke wil er is- is snel een regering met een miniprogramma op de been brengen, terwijl men een ruimer programma onderhandelt.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 23:31   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Wat die andere partijen er van vinden is niet belangrijk.
Wat telt is wat de kiezer ervan vindt.

Wat mij betreft: dit houdt geen steek.
Een zakenkabinet moet je niet laten leiden door een politicus, zet daar dan ook een saaie expert aan het hoofd.
Ten tweede: het is een illusie dat je politiek alles kunt beslissen met alleen experten, en dat die experten dan met "neutrale" oplossingen zullen afkomen.
Neem nu de staatsfinanciën, als je die op orde wilt zetten zul je maatregelen moeten nemen.
Dan kun je een positie innemen op het continuüm tussen alles bij nieuwe inkomsten halen of alles bij nieuwe uitgaven.
Dat zijn géén politiek neutrale beslissingen, welke keuze zo'n zakenkabinet dan ook neemt, het zal een politieke keuze zijn.
En een zakenkabinet dat aangevoerd wordt door een politicus is wat mij betreft al zeker geen zakenkabinet meer.

Wat mij wel mogelijk lijkt -als de politieke wil er is- is snel een regering met een miniprogramma op de been brengen, terwijl men een ruimer programma onderhandelt.
We zijn het niet dikwijls eens, maar inderdaad een ‘zakenkabinet’ met een politicus aan het hoofd is belachelijk. Contradictio in terminis zelfs.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 23:45   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Bart is aan het dromen zonder dat hij slaapt.

Ik ga het hier allemaal regelen, zei hij.

Waarom eigenlijk de verkiezing nog? Laat het hem nu regelen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2024, 23:48   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Wat die andere partijen er van vinden is niet belangrijk.
Wat telt is wat de kiezer ervan vindt.

Wat mij betreft: dit houdt geen steek.
Een zakenkabinet moet je niet laten leiden door een politicus, zet daar dan ook een saaie expert aan het hoofd.
Ten tweede: het is een illusie dat je politiek alles kunt beslissen met alleen experten, en dat die experten dan met "neutrale" oplossingen zullen afkomen.
Neem nu de staatsfinanciën, als je die op orde wilt zetten zul je maatregelen moeten nemen.
Dan kun je een positie innemen op het continuüm tussen alles bij nieuwe inkomsten halen of alles bij nieuwe uitgaven.
Dat zijn géén politiek neutrale beslissingen, welke keuze zo'n zakenkabinet dan ook neemt, het zal een politieke keuze zijn.
En een zakenkabinet dat aangevoerd wordt door een politicus is wat mij betreft al zeker geen zakenkabinet meer.

Wat mij wel mogelijk lijkt -als de politieke wil er is- is snel een regering met een miniprogramma op de been brengen, terwijl men een ruimer programma onderhandelt.
Goed gezegd, als de politieke wil er is.

Welnu, die is er niet.

Bart is aan het dromen over zijn ontmoeting met de geschiedenis. Jammer voor hem, het zal niet gebeuren. Hij zal zelfs niet in de federale zitten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2024, 06:46   #15
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij lijkt wel de nieuwe Messias.

‘Laat deze kelk aan mij voorbijgaan, ik doe het maar om stemmen te ronselen. Daarna ga ik terug verder slapen als burgemeester van Antwerpen.’
Zou dat de moderne versie zijn van CVP praat in de stijl van : 'ik doe het voor de mensen' enz ?


'Ik ben uw kandidaat premier, die het zeker niet zal doen en ik zal wel beslissen wie dan in mijn plaats mag zetelen'.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2024, 08:11   #16
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Een meerderheid NV-A VB in het Vlaamse parlement en de NV-A die federaal niet mag mee doen is het enige wat mogelijks iets ten goede in gang kan zetten. Alle andere strategieën zijn bullshit.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2024, 08:27   #17
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.425
Standaard

Een cartoon zegt meer dan duizend woorden

__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2024, 08:30   #18
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De strategie van De Wever kan werken op voorwaarde dat NVA en Vlaams Belang in Vlaanderen de meerderheid halen.

.
Dat gebeurt nooit !
Stel even dat het lukt
VB / NVA coalitie

dan splitst N-VA
zoveel is de laatste week wel heel duidelijk geworden.

Weg meerderheid
en weg N-VA

Win - win voor Vlaanderen !
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2024, 09:29   #19
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De zotste dingen eerst. Kun je die man nog serieus nemen?
Met welke partijen gaat hij dat doen?
Hebben jullie een idee?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240113_96545072
Kijk, de Belgische staatsfinanciën zijn op federaal niveau in een dusdanig bedenkelijke toestand geraakt dat de prioritaire taak van een volgende federale regering erin zal bestaan serieuze stappen te zetten naar een grondige sanering. De Vivaldi regering zit, een half jaar vóór de verkiezingen, met een kanjer van begrotingstekort. Wat betreft openbare financiën is België, samen met Slowakije, de slechtste in Europa. Faut le faire…
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2024, 10:03   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat gebeurt nooit !
Stel even dat het lukt
VB / NVA coalitie

dan splitst N-VA
zoveel is de laatste week wel heel duidelijk geworden.

Weg meerderheid
en weg N-VA

Win - win voor Vlaanderen !
Effe serieus dan.

Een Vlaamse regering VB/N-VA.

N-VA mag dan niet meedoen met vivaldi, wat al was.
De traditio's in het Vlaamse parlement willen dan niet samenwerken met de Vlaamse regering, prima, want dat is wat de oppositie doet, tegen zijn.

Nu, voor mij liever niet, want het VB zal een pak stemmen verliezen door de N-VA te steunen in haar strijd voor Belgie.

Langs de andere kant, het zou vermakelijke televisie zijn tot dat Belgie onvermijdelijk instort.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be