Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2006, 13:45   #41
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Zie bijlage:

Vinden jullie dat dit dan moet kunnen????
Zoja: dan heb je volgens mij toch geen enkel respect voor de medemens.

Groeten
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Het Belgisch jacht decreet.doc‎ (30,0 KB, 247x gelezen)
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 14:11   #42
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Zie bijlage:

Vinden jullie dat dit dan moet kunnen????
Zoja: dan heb je volgens mij toch geen enkel respect voor de medemens.

Groeten

En waarom zou dat niet kunnen?Ik neem aan dat die afstand 150 meter een technische afstand + een veiligheidsmarge vertegenwoordigd waarbij hagelgeweren (= jachtvuurwapens) niet dodelijk zijn op deze afstand....


Ik herinner mij dat ik mezelf regelmatig op de fiets bevonden heb ,en gezien heb hoe fazanten en/of patrijzen die zich TUSSEN MIJ en een linie jagers bevonden op enkele honderden meters afstand neergehaald werden.Overigens schieten jagers niet horizontaal maar onder hoek omhoog omdat vogels zich dan tegen de lucht aftekenen.....Ik kan me niet herinneren in een "vlaag hagelbolletjes" terecht gekomen te zijn...

Nog eens,wie in het platteland gaat wonen moet beseffen dat er in de belendende percelen andere mensen zijn die rechten uitoefenen,en NIET beginnen met alles rondom het eigen perceel ook maar te willen aanpassen aan persoonlijke gevoelens en grilletjes.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 14:27   #43
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
En waarom zou dat niet kunnen?Ik neem aan dat die afstand 150 meter een technische afstand + een veiligheidsmarge vertegenwoordigd waarbij hagelgeweren (= jachtvuurwapens) niet dodelijk zijn op deze afstand....


Ik herinner mij dat ik mezelf regelmatig op de fiets bevonden heb ,en gezien heb hoe fazanten en/of patrijzen die zich TUSSEN MIJ en een linie jagers bevonden op enkele honderden meters afstand neergehaald werden.Overigens schieten jagers niet horizontaal maar onder hoek omhoog omdat vogels zich dan tegen de lucht aftekenen.....Ik kan me niet herinneren in een "vlaag hagelbolletjes" terecht gekomen te zijn...

Nog eens,wie in het platteland gaat wonen moet beseffen dat er in de belendende percelen andere mensen zijn die rechten uitoefenen,en NIET beginnen met alles rondom het eigen perceel ook maar te willen aanpassen aan persoonlijke gevoelens en grilletjes.

Daar zit het probleem : Dingen veranderen, de wereld veranderd. Ook op gebied van jagen. Het is voor veel jagers onmogelijk om de veranderingen de onderkennen. Slappe excusses dat je maar moet beseffen waar je gaat wonen... Het is een maatschappij, dacht ik, waar gevoel van veiligheid toch niet echt onbelangrijk is. Dat men voor het jagen op korte afstanden van de woonst vergunning krijgt, daar zit het probleem. In de maatschappij van vandaag zou dit eigenlijk al lang niet meer kunnen. Iedereen zit te zeuren dat er teweinig bouwgrond is. Dus zou je als jager kunnen stellen dat de hobby belangrijker is dan mensen op een plek fijn te kunnen laten wonen????
Het is ook goed dat dingen veranderen, vergeet dat niet. Dat zal ook gevolgen gaan krijgen voor een beperkt aantal hobbyisten. Tja... Logisch.
Maarja, heb wel ondervonden dat zelfreflectie bij jagers niet vaak voorkomt.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 14:41   #44
zoekrecht
Vreemdeling
 
zoekrecht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2006
Berichten: 23
Standaard

Allen zijn wij prooi is het niet van de jager, dan van beëdigde gekken!
die zich mens noemen.

In het land waar verstand het verstand verbied verstandig te zijn,
Zal het gevoel van vriendschap en liefde, voor een toekomst van onze kinderen, niet zijn.

Denk aan onze kinderen!!!
Behoed ze van verstandige hebzucht…

zoekrecht
zoekrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 14:50   #45
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Zie bijlage:

Vinden jullie dat dit dan moet kunnen????
Zoja: dan heb je volgens mij toch geen enkel respect voor de medemens.

Groeten
Wederom een onwetende...
Mijn beste, het betreft hier hagelgeweren waarover het gaat.
Ik durf mij zonder schrik voor verwondingen / het leven te laten beschieten als de afstand 100meter bedraagd.
150meter is echt wel een serieuze veiligheidsafstand en met deze afstand ga je niks maar dan ook niks meer voor kunnen krijgen als je iets raakt.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 14:59   #46
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Wederom een onwetende...
Mijn beste, het betreft hier hagelgeweren waarover het gaat.
Ik durf mij zonder schrik voor verwondingen / het leven te laten beschieten als de afstand 100meter bedraagd.
150meter is echt wel een serieuze veiligheidsafstand en met deze afstand ga je niks maar dan ook niks meer voor kunnen krijgen als je iets raakt.
Grappig die advertentie van het vlaams belang. Ik dacht altijd dat deze partij zich voor een leefbare omgeving inzette........

Nooit aan gedacht dat er vaak ook nog een tuin achter dat huis ligt? Mag men niet eens op zijn eigen stukje zijn als er hobbyisten bezig zijn?
Dan wordt het toch wel echt gevaarlijk. tuinen kunnen overigens ook vrij diep zijn. Maar daar denkt natuurlijk niet snel iemand aan.
Het is natuurlijk wel zo als er een oog wordt geraakt dat je daar niet perse aan dood hoeft te gaan. Maarja de meesten hebben er toch twee.
En wat te zeggen over huisdieren die in tuinen achter huizen lopen. Laat die maar wettig verwonden?? Mooie boel.

Laatst gewijzigd door de kat : 25 november 2006 om 15:09.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 15:19   #47
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Jachtwet deugt niet

Jacht deugt ook niet.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 15:55   #48
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Grappig die advertentie van het vlaams belang. Ik dacht altijd dat deze partij zich voor een leefbare omgeving inzette........

Nooit aan gedacht dat er vaak ook nog een tuin achter dat huis ligt? Mag men niet eens op zijn eigen stukje zijn als er hobbyisten bezig zijn?
Dan wordt het toch wel echt gevaarlijk. tuinen kunnen overigens ook vrij diep zijn. Maar daar denkt natuurlijk niet snel iemand aan.
Het is natuurlijk wel zo als er een oog wordt geraakt dat je daar niet perse aan dood hoeft te gaan. Maarja de meesten hebben er toch twee.
En wat te zeggen over huisdieren die in tuinen achter huizen lopen. Laat die maar wettig verwonden?? Mooie boel.
Welke advertentie van het Vlaams Belang?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 15:57   #49
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jacht deugt ook niet.
Dan stel ik voor om onmiddelijk vegetariër te worden.
Moet je ook geen opgekweekt vlees gaan eten.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 15:58   #50
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Grappig die advertentie van het vlaams belang. Ik dacht altijd dat deze partij zich voor een leefbare omgeving inzette........

Nooit aan gedacht dat er vaak ook nog een tuin achter dat huis ligt? Mag men niet eens op zijn eigen stukje zijn als er hobbyisten bezig zijn?
Dan wordt het toch wel echt gevaarlijk. tuinen kunnen overigens ook vrij diep zijn. Maar daar denkt natuurlijk niet snel iemand aan.
Het is natuurlijk wel zo als er een oog wordt geraakt dat je daar niet perse aan dood hoeft te gaan. Maarja de meesten hebben er toch twee.
En wat te zeggen over huisdieren die in tuinen achter huizen lopen. Laat die maar wettig verwonden?? Mooie boel.
Ik stel voor dat jij eens de jachtwetgeving leest alvorens iets neer te pennen zodat je weet waarover je spreekt.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 16:53   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Daar zit het probleem : Dingen veranderen, de wereld veranderd. Ook op gebied van jagen. Het is voor veel jagers onmogelijk om de veranderingen de onderkennen
Slappe excusses dat je maar moet beseffen waar je gaat wonen... Het is een maatschappij, dacht ik, waar gevoel van veiligheid toch niet echt onbelangrijk is. Dat men voor het jagen op korte afstanden van de woonst vergunning krijgt, daar zit het probleem.
.
Die afstand is nog niet verandert, dat is al zo zolang ik mij kan herinneren.
Blijkbaar zijn het de mensen die veranderen en overal een probleem van maken en zich onveilig voelen, daar zit het probleem.
Citaat:
In de maatschappij van vandaag zou dit eigenlijk al lang niet meer kunnen. Iedereen zit te zeuren dat er teweinig bouwgrond is.
.
Er is bouwgrond genoeg als iedereen zich met een stukje in de stad tevreden stelt.
Maar blijkbaar moet iedereen een privé domein hebben en denkt men dan dat meteen ook de hele omgeving van hen is.
Citaat:
Dus zou je als jager kunnen stellen dat de hobby belangrijker is dan mensen op een plek fijn te kunnen laten wonen????
.
Dan kunt ge net zo goed stellen dat ge uw hobby om op het platte land te wonen belangrijker vindt dan de activiteiten van de oorspronkelijke bewoners.
Citaat:
Het is ook goed dat dingen veranderen, vergeet dat niet. Dat zal ook gevolgen gaan krijgen voor een beperkt aantal hobbyisten. Tja... Logisch.
Het heeft zeker gevolgen, hogere brandverzekeringen bijvoorbeeld omdat sommigen zo nodig in een overstromingsgebied willen gaan wonen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 17:33   #52
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Welke advertentie van het Vlaams Belang?
Die onder je naam, of had je dat niet opgemerkt?
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 17:42   #53
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

[quote=Bobke;2194065]Die afstand is nog niet verandert, dat is al zo zolang ik mij kan herinneren.
Blijkbaar zijn het de mensen die veranderen en overal een probleem van maken en zich onveilig voelen, daar zit het probleem.


Dan kunt ge net zo goed stellen dat ge uw hobby om op het platte land te wonen belangrijker vindt dan de activiteiten van de oorspronkelijke bewoners.quote]



Als je dacht dat er de "vreemden" in het dorp er een punt van maken moet ik je teleurstellen. Ik vind het wel grappig dat je wonen een hobby vind. Hoe doe je dat nu dan? Als je niet aan het hobbyen bent. Buiten slapen???

Het is toch logisch dat mensen veranderen, heel normaal hoor.
Tegenwoordig zijn er ook auto's en zelf electrische verlichting ! Regels hieromtrend zijn ook de laatste jaren veranderd, waarom dan zo'n heisa tegen verandering ?
Is de natuur ook niet enorm veranderd? Dit door toenemende populatie, verkeer en uitroeiing van dieren in het wild? (al is dit eigenlijk een ander onderwerp)
Alles veranderd. Als dat niet zo was hadden we ook geen wetsveranderingen en zelf geen politiek meer nodig.
Is het zo moeilijk om verder van de woningen te gaan jagen?. Tja ik kan me dat voor de oudjes die slecht ter been zijn mischien wel voorstellen, maar dan zou ik ze niet graag een wapen in handen geven.

Laatst gewijzigd door de kat : 25 november 2006 om 18:07.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 18:11   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Als je dacht dat er de "vreemden" in het dorp er een punt van maken moet ik je teleurstellen. Ik vind het wel grappig dat je wonen een hobby vind. Hoe doe je dat nu dan? Als je niet aan het hobbyen bent. Buiten slapen???
Het zal u waarschijnlijk verwonderen maar mensen in steden en dorpen wonen slapen ook niet buiten en hebben helemaal geen last van jagers.
Citaat:
Het is toch logisch dat mensen veranderen, heel normaal hoor.
Tegenwoordig zijn er ook auto's en zelf electrische verlichting ! Regels hieromtrend zijn ook de laatste jaren veranderd, waarom dan zo'n heisa tegen verandering ?
Daar zegt ge al zoiets.
Iedereen wilde zonodig langs de wegen gaan wonen. (lintbebouwing)
Eens ze er wonen moeten de auto’s er weg, onveiligheid meneer.
Citaat:
Is de natuur ook niet enorm veranderd? Dit door toenemende populatie, verkeer en uitroeiing van dieren in het wild? (al is dit eigenlijk een ander onderwerp)
De natuur is niet verandert, hij wordt teruggedrongen, ook door mensen die er zo nodig middenin willen wonen en daarna beginnen lullen dat ze asfalt op de wegen willen.
Er waren zelfs wetten nodig om zone vreemd bouwen aan banden te leggen.
Citaat:
Is het zo moeilijk om verder van de woningen te gaan jagen?.
Waarschijnlijk steeds moeilijker. Het wordt steeds moeilijker om huizen te vinden die 300 meter van elkaar liggen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 18:43   #55
de kat
Partijlid
 
de kat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 264
Standaard

We hebben het hier wel over een hobby !
Een hobby mag toch niet zo zijn dat anderen zich bedreigd voelen? En de oplossing is zo simpel. Blijf toch gewoon 500 a 1 km van de woningen. Dan is iedereen gelukkig. Maar als DAT al te veel gevraagd zou zijn. Dan weet ik het ook niet meer. Dan blijft ikke ikke ikke en de rest kan stikken nog over.
We moeten toch samen in ons landje leven. Zonder bedreigende hobbys.

Daar komt ook nog bij dat ik denk dat er eigenlijk geen echt wild meer zo kort bij de huizen is. Zal wel dan wel uitgezet zijn. Nou dan hebben we het over "echt jagen" !

Laatst gewijzigd door de kat : 25 november 2006 om 18:51.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 20:28   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
We hebben het hier wel over een hobby !
Een hobby mag toch niet zo zijn dat anderen zich bedreigd voelen? En de oplossing is zo simpel. Blijf toch gewoon 500 a 1 km van de woningen. Dan is iedereen gelukkig. Maar als DAT al te veel gevraagd zou zijn. Dan weet ik het ook niet meer. Dan blijft ikke ikke ikke en de rest kan stikken nog over.
We moeten toch samen in ons landje leven. Zonder bedreigende hobbys.

Daar komt ook nog bij dat ik denk dat er eigenlijk geen echt wild meer zo kort bij de huizen is. Zal wel dan wel uitgezet zijn. Nou dan hebben we het over "echt jagen" !
Daar komt het op neer.
Wat is trouwens uw hobby, in uw zetel zitten ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 20:54   #57
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Hopeloze discussie...
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 12:30   #58
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Vraag is alleen , waarom nog gaan jagen ??? Elk soort van wild ligt in overvloed in de winkelrekken . En als je dat eet loop je niet de kans om een paar tanden te verliezen op die loden balletjes

Dat jagers ver van woongebieden moeten blijven lijkt me logisch .
Maar zelfs in de bossen en velden waar men wel mag jagen kunnen er mensen lopen . Denk maar aan jeugdbewegingen die op kamp zijn of gewoon mensen die de "rust" van den buiten opzoeken.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 16:02   #59
postbus24
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Hopeloze discussie...
Ja en zeker met u, eerst de 'onwetenden' uitlachen en vervolgens de vragen afwimpelen onder het motto: ik weet het zelf niet want ik ben geen jager

Toevallig familie van JVG op een ander forum ?


Ik kan gerust tolerant zijn als er op de achtergrond wat knallen te horen zijn, maar als de hagel en het half afgeschoten 'wild' tot tegen mijn venster klettert, wordt het al wat minder.

Ik ben groot geworden op het platteland en woon al heel mijn leven tussen de jagers, persoonlijk draai ik de klok graag enkele decenia terug toen de jagers zich zowat alles mochten permiteren maar de mensen in de buurt gerust lieten.
Nu mogen ze (zogezegd) niks meer maar staan ze wel respectloos in uwen hof te schieten.

En minimum afstand van 500meter tot bewoond gebied handhaven zou al heel wat frustraties de wereld uit helpen.
En van mij mogen ze dan zelfs hun zelfgekweekte fazanten meebrengen en afschieten.

Of alleen de jachtverlof eigenaar op zijn stukje laten jagen, de decadente vriendjes uit de stad (dat zijn eigelijk de ergste) moeten maar ergens in de ardennen gaan spelen
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 16:16   #60
postbus24
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
....
Wat is trouwens uw hobby, in uw zetel zitten ?
Wandelen in de bos en op vogeltjes schieten
(met men digitale camera )

Dat jagen ook maar 'iets' met natuurbeheer te maken heeft is op zen minst gezegd HYPOCRIET. Het is zelfs zo dat de natuur 'gemanipulerd' wordt tot een overschot zodat de hobby gegarandeerd wordt
Maar goed , ieder zen hobby en de steak op men bord is er ook gekomen met wat hulp van de natuur.

Het gaat er om dat de heren jagers alles behalve respect hebben voor de mensen in de buurt. hun motto is: " Ze klagen zowizo, dus hoeven we er geen rekening mee te houden" ... een neerwaartse spiraal die alleen maar erger gaat worden vrees ik.

... hoeveel moeten de mensen in de buurt zo nog 'verdragen' is voor mij nog steeds de grote vraag ?
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be