Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2019, 23:43   #61
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
in turkije slechts 32% (sta ik echt van te kijken, ik ken het land niet zo...)
Het land is bijna 100% islamitisch. Mede dank zij genocides op Armeniërs, Grieken en Assyriërs een eeuw geleden.

Mustafa Kemal Atatürk en zijn politieke erfgenamen hebben geprobeerd om hun land seculier te krijgen. Gaandeweg heeft de islam echter terug aan invloed gewonnen.

Dat zie je bijvoorbeeld aan de groeiende populariteit van de imam opleiding in het secundair onderwijs:

Citaat:
In 2002 attendance at imam hatip schools was about 60,000; by 2017 this number had increased to over 1.1 million (about 10% of all public-school students). Pro-imam hatip school reforms undertaken by the AKP government include reducing the minimum population requirement for areas where the schools are allowed to open from 50,000 to 5,000 and lowering the age at which children can enter them from fourteen to ten.
Aan de universiteit is de populairste richting ... theologie!

https://twitter.com/timurkuran/statu...62622063206406



https://medium.com/@ErhanErkut/konte...k-5b9db8c1f8e5



In de tabel: "Ilahiyat" is theologie. "Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi" is politieke wetenschappen & publieke administratie. "Hukuk" is rechten.

http://www.hurriyetdailynews.com/all...rsities-116617

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 7 september 2019 om 23:44.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2019, 01:45   #62
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.256
Standaard

[quote=Pandareus;9108767]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht




Die statistiek geeft een zeer negatief beeld, en een heel deprimerende kijk op de evolutie en evolutiemogelijkheden van een groot deel van de islamitische wereld... Enkel in Libanon is 49% (zeg maar de helft) akkoord met een wereldbeeld zonder vrouwelijke oppressie, in turkije slechts 32% (sta ik echt van te kijken, ik ken het land niet zo...)
De andere landen hebben ronduit desastreuse resultaten.
Daarom dat het zo belangrijk is dat seculiere leiders als Assad aan de macht blijven. Libanon en Syrië zijn erg verbonden met elkaar.
Jammer dat ex-Sovjet landen als Kazakhstan of Azerbaijan niet zijn opgenomen in dit onderzoek. Op 2 weken tijd zag ik 3 vrouwen met een hoofddoek. In de jaren 20 en 30 vonden campagnes plaats in islamitische delen van de Sovjet-Unie, imams moesten seculiere scholen aanprijzen en vrouwen aanmoedigen de hoofddoek of hijab niet langer te dragen. Wie weigerde, kreeg een enkeltje richting Gulag. Keihard stalinistische, maar effectief, tot vandaag de dag.

En hopelijk krijg je ook wat meer begrip voor dit beleid:

In addition to their more recent clear discouragement of long beards for men, Tajik officials have imposed strict dress codes against "imported" styles including the Muslim head scarf, known as the hijab, for women.

https://www.rferl.org/a/no-country-f.../29705257.html

China sets rules on beards, veils to combat extremism in Xinjiang
BEIJING (Reuters) - China will step up a campaign against religious extremism in the far western region of Xinjiang on Saturday by implementing a range of measures, including prohibiting “abnormal” beards, the wearing of veils in public places and the refusal to watch state television.
https://www.reuters.com/article/chin...-idUSKBN1710DD

Turkije heeft ook lang gevochten tegen islamisten. Het was met name de EU die de Turkse seculiere elite en militairen aanmaande de islamisten niet langer te onderdrukken. Met het gekende gevolg...

Laatst gewijzigd door tomm : 8 september 2019 om 01:48.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2019, 07:45   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Daarom dat het zo belangrijk is dat seculiere leiders als Assad aan de macht blijven. Libanon en Syrië zijn erg verbonden met elkaar.
Jammer dat ex-Sovjet landen als Kazakhstan of Azerbaijan niet zijn opgenomen in dit onderzoek. Op 2 weken tijd zag ik 3 vrouwen met een hoofddoek. In de jaren 20 en 30 vonden campagnes plaats in islamitische delen van de Sovjet-Unie, imams moesten seculiere scholen aanprijzen en vrouwen aanmoedigen de hoofddoek of hijab niet langer te dragen. Wie weigerde, kreeg een enkeltje richting Gulag. Keihard stalinistische, maar effectief, tot vandaag de dag.

En hopelijk krijg je ook wat meer begrip voor dit beleid:

In addition to their more recent clear discouragement of long beards for men, Tajik officials have imposed strict dress codes against "imported" styles including the Muslim head scarf, known as the hijab, for women.

https://www.rferl.org/a/no-country-f.../29705257.html

China sets rules on beards, veils to combat extremism in Xinjiang
BEIJING (Reuters) - China will step up a campaign against religious extremism in the far western region of Xinjiang on Saturday by implementing a range of measures, including prohibiting “abnormal” beards, the wearing of veils in public places and the refusal to watch state television.
https://www.reuters.com/article/chin...-idUSKBN1710DD

Turkije heeft ook lang gevochten tegen islamisten. Het was met name de EU die de Turkse seculiere elite en militairen aanmaande de islamisten niet langer te onderdrukken. Met het gekende gevolg...
Vergis je niet : ook ik hoop dat Assad aan de macht blijft. Net omdat hij geen religioot is, en weet hoe je met salafisten moet omgaan.

Ik heb hier vroeger nog veel commentaar naar mijn kop gekregen toen ik zei dat de russen groot gelijk hadden dat ze de islamisten -letterlijk- uitroeiden in tsjetsjenië. Die waren namelijk een kanker die in een luttele 10 jaar met financiering vanuit de golfstaten de staat 'overgenomen' hadden.
Ook met wat tajikistan en china nu doen tegenover moslims heb ik geen enkel probleem, in tegendeel.

Alleen verwonderde dat cijfer van 32% voor turkije me. In de steden waar ik geweest ben zag ik zo goed als geen hoofddoeken. Je moet echt naar de buitenwijken en het platteland gaan om af en toe een oudere vrouw met bedekt haar te zien. Hijab-toestanden heb ik niet eenmaal gezien. Zowat alle turkse mannen drinken trouwens alcohol, en het enige religeuze aspect dat er is, is die vervelende muezin die overal via luidsprekers te horen is. De turken zelf lijken dat zelfs niet meer te horen, die doen gewoon voort met wat ze bezig waren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2019, 12:46   #64
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vergis je niet : ook ik hoop dat Assad aan de macht blijft. Net omdat hij geen religioot is, en weet hoe je met salafisten moet omgaan.

Ik heb hier vroeger nog veel commentaar naar mijn kop gekregen toen ik zei dat de russen groot gelijk hadden dat ze de islamisten -letterlijk- uitroeiden in tsjetsjenië. Die waren namelijk een kanker die in een luttele 10 jaar met financiering vanuit de golfstaten de staat 'overgenomen' hadden.
Ook met wat tajikistan en china nu doen tegenover moslims heb ik geen enkel probleem, in tegendeel.

Alleen verwonderde dat cijfer van 32% voor turkije me. In de steden waar ik geweest ben zag ik zo goed als geen hoofddoeken. Je moet echt naar de buitenwijken en het platteland gaan om af en toe een oudere vrouw met bedekt haar te zien. Hijab-toestanden heb ik niet eenmaal gezien. Zowat alle turkse mannen drinken trouwens alcohol, en het enige religeuze aspect dat er is, is die vervelende muezin die overal via luidsprekers te horen is. De turken zelf lijken dat zelfs niet meer te horen, die doen gewoon voort met wat ze bezig waren.
In Turkije heb je al lang een tweedeling tussen de seculiere steden in West-Turkije en het ultra-conservatieve platteland voornamelijk in Oost-Turkije en Centraal-Turkije. Die is niet totaal (PKK Koerden zijn ook progressief, en ook in steden in West-Turkije heb je wijken met aangespoelden uit Oost-Turkije) maar over het algemeen zie je toch wel die tendens.
Nu goed, ik ga ook veel naar Istanbul en in sommige wijken waan je je nog steeds in Madrid, Rome of Athene.
Ook in Erdogan s partij zijn er seculieren. Hij weet dat hij niet te ver kan gaan. Maar het is wel zo dat de conservatieven zich nu gesterkt voelen, meer dan ooit sinds de val van het Ottomaanse rijk.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 september 2019 om 12:50.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2019, 20:13   #65
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik stel voor dat ge dan uw verdere leven onder een boerka onderbrengt. Dan gaat ge het misschien begrijpen. Ik heb in Dubai, die nu al iets moderner is vrouwen gezien, met hun man en heerser, in het restaurant die hun ijzeren masker moesten omhoog heffen om te eten en te drinken.

Weet ge wel waarover ge bezig zijt of komt ge hier juist wat provocatief lullen. Steek uw lief, vrouw of moeder ook onder een boerka en uw hond en uw kat. Ge gaat misschien geholpen zijn maar ik betwijfel het. De enige oplossing is dat ge de rest van uw leven onder een boerka doorbrengt. Het zal dan nog niet doordringen.
Nergens zeg ik dat de boerka een goede zaak is , nergens zeg ik dat vele draagsters niet onderdrukt worden.
U begrijpt mijn punt niet.
Een verbod gaat aan die onderdrukking niets af doen !!!
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 9 september 2019 om 20:15.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2019, 20:24   #66
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nergens zeg ik dat de boerka een goede zaak is , nergens zeg ik dat vele draagsters niet onderdrukt worden.
U begrijpt mijn punt niet.
Een verbod gaat aan die onderdrukking niets af doen !!!
Recent een Iraanse vrouw gesproken. Zij moet tijdens Ramadan net een hoofddoek lopen — omdat anders haar zoontje inelkaar wordt geslagen door Marokkanen. Utrecht.

Dit is de harde werkelijkheid waarmee deze dame wordt geconfronteerd. Zij haat dat vod en smacht naar verbod. Enkel mensen zoals U die vergiftigd zijn door extremistische ideeën dwingen haar op de knieën. Enkel omdat ze als moeder niet wilt dat haar zoon klappen krijgt. U mag uzelf een hand geven mijn beste forummer.. En erger dan erg is uiteraard Amnesty die van de waan op de dag is overgegaan en is gezwicht voor Soros gelieerd terrorisme. Schande!

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 9 september 2019 om 20:27.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2019, 21:22   #67
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nergens zeg ik dat de boerka een goede zaak is , nergens zeg ik dat vele draagsters niet onderdrukt worden.
U begrijpt mijn punt niet.
Een verbod gaat aan die onderdrukking niets af doen !!!
U wil zeggen dat ze dan het huis niet meer uit mag?
Dat is in het Westen toch niet evident tenzij voor superrijke families die zich bedienden kunnen veroorloven. (in het Midden-Oosten kan ook de middenklasse zich bedienden veroorloven die kunnen daar immers schaamteloos uitgebuit worden)
En ieder kind moet naar school. Daarom vind ik een hoofddoek verbod op school super belangrijk, veel meer dan achter het loket, etc.
Het is de enige kans dat een kind uit een conservatief islamitisch geein heeft om geen hoofddoek te dragen. Zo kan het makkelijker zelf een keuze maken eens volwassen of puber.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2019, 06:34   #68
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.687
Standaard

Is Amnesty International de pedalen kwijt?

Ik denk dat Amnesty niet alleen de pedalen kwijt is maar dat héél hun fiets gestolen is.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2019, 06:40   #69
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Die statistiek geeft een zeer negatief beeld, en een heel deprimerende kijk op de evolutie en evolutiemogelijkheden van een groot deel van de islamitische wereld... Enkel in Libanon is 49% (zeg maar de helft) akkoord met een wereldbeeld zonder vrouwelijke oppressie, in turkije slechts 32% (sta ik echt van te kijken, ik ken het land niet zo...)
De andere landen hebben ronduit desastreuse resultaten.

die mediaanberekening is ook heel fishy ... ofwel gewogen met inwonersaantallen mss, maar ik denk gewoon fout eigenlijk
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2019, 07:32   #70
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nergens zeg ik dat de boerka een goede zaak is , nergens zeg ik dat vele draagsters niet onderdrukt worden.
U begrijpt mijn punt niet.
Een verbod gaat aan die onderdrukking niets af doen !!!
Wat dan wel?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2019, 09:46   #71
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In Turkije heb je al lang een tweedeling tussen de seculiere steden in West-Turkije en het ultra-conservatieve platteland voornamelijk in Oost-Turkije en Centraal-Turkije. Die is niet totaal (PKK Koerden zijn ook progressief, en ook in steden in West-Turkije heb je wijken met aangespoelden uit Oost-Turkije) maar over het algemeen zie je toch wel die tendens.
Nu goed, ik ga ook veel naar Istanbul en in sommige wijken waan je je nog steeds in Madrid, Rome of Athene.
Ook in Erdogan s partij zijn er seculieren. Hij weet dat hij niet te ver kan gaan. Maar het is wel zo dat de conservatieven zich nu gesterkt voelen, meer dan ooit sinds de val van het Ottomaanse rijk.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2019, 11:46   #72
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.464
Standaard

Volgens mij wonen in rood, niet inbegrepen oosten, voornamelijk de Turken uit de Balkan die na WO1 verdreven zijn en de plekken van de Grieken ingenomen hebben. Zoiets als bij Belarus~Polen~Silezie gebeurd is na WO2.

Misschien dat onze CartoonTurk meeleest?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 10 september 2019 om 11:50.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2019, 19:44   #73
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het is een gefabriceerd citaat , of niet dan?

Amnesty volgt het internationaal recht , met daarin de mensenrechten waar zo zwaar voor gestreden is in het verleden. Ze vormen de basis voor de moderne beschavingen. Is dat extreem links?
U wilt weer terug naar af omdat u een grote demoon denkt te zien . Amnesty kan niet meewaaien met de waan van de dag. Normaal voor Amnesty is het volgen van internationaal recht / de universele mensenrechten.
Worden mensenrechten niet met de voeten getreden als men vrouwen verplicht een groot deel van hun leven gehuld in een alles bedekkende zwarte tent door te brengen? Vrouwen zijn toch ook mensen. Is dat menselijk?
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2019, 19:49   #74
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Vrouwen die zelf een boerka willen dragen mogen dat doen . Geen moslim zal afstand doen van zijn/haar geloof door een dergelijk verbod .
Wat moet ik mij er eigenlijk bij voorstellen ? een boete voor vrouwen met een lap stof te veel aan?

Diebiele leefregeltjes en dogma's bestrijden met een debiel leefregeltje ....
joining the madness !
Geen enkele moslim moet afstand doen van zijn geloof, wel van mensonterende gebruiken die in die religie opduiken.
En indien een boerka verboden is bij wet moet een boerkadraagster uiteraard worden beboet. Wie hier naakt op straat loopt krijgt ook een boete. Geen uitzonderingen op de wet ten bate van een of andere religie.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2019, 20:01   #75
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nergens zeg ik dat de boerka een goede zaak is , nergens zeg ik dat vele draagsters niet onderdrukt worden.
U begrijpt mijn punt niet.
Een verbod gaat aan die onderdrukking niets af doen !!!
Toch wel. En de steun voor boerkadracht van organisaties als A.I en sommige onbegrijpelijke rechterlijke uitspraken zullen de hardliners in de islam de indruk geven dat ze het gelijk aan hun kant hebben.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2019, 20:05   #76
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Helemaal niet. Het artikel eindigt met een compleet van de pot gerukt nummertje whataboutism:
Helemaal van de pot gerukt wordt het waar A.I. de mensenrechten in Frankrijk, de VS (met zelfs een waarschuwend reisadvies) en Australië bekritiseert. Het laatste greintje geloofwaardigheid dat ze nog hadden is nu ook weg.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2019, 20:07   #77
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Recent een Iraanse vrouw gesproken. Zij moet tijdens Ramadan net een hoofddoek lopen — omdat anders haar zoontje inelkaar wordt geslagen door Marokkanen. Utrecht.

Dit is de harde werkelijkheid waarmee deze dame wordt geconfronteerd. Zij haat dat vod en smacht naar verbod. Enkel mensen zoals U die vergiftigd zijn door extremistische ideeën dwingen haar op de knieën. Enkel omdat ze als moeder niet wilt dat haar zoon klappen krijgt. U mag uzelf een hand geven mijn beste forummer.. En erger dan erg is uiteraard Amnesty die van de waan op de dag is overgegaan en is gezwicht voor Soros gelieerd terrorisme. Schande!
Onbegrijpelijk dat zulke zaken blijkbaar niet doordringen tot linkse breinen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2019, 20:56   #78
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Recent een Iraanse vrouw gesproken. Zij moet tijdens Ramadan net een hoofddoek lopen — omdat anders haar zoontje inelkaar wordt geslagen door Marokkanen. Utrecht.

Dit is de harde werkelijkheid waarmee deze dame wordt geconfronteerd. Zij haat dat vod en smacht naar verbod. Enkel mensen zoals U die vergiftigd zijn door extremistische ideeën dwingen haar op de knieën. Enkel omdat ze als moeder niet wilt dat haar zoon klappen krijgt. U mag uzelf een hand geven mijn beste forummer.. En erger dan erg is uiteraard Amnesty die van de waan op de dag is overgegaan en is gezwicht voor Soros gelieerd terrorisme. Schande!

Intriestig... Hoe je de nagel kunt op de kop kloppen bij het bepalen van een ernstig probleem, en dan heel je verhaal de vuilbak in kiepert door het -nutteloos en totaal disfunctioneel- te gaan linken aan conspiracy bullshit over Soros.

Jammer...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2019, 20:58   #79
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Onbegrijpelijk dat zulke zaken blijkbaar niet doordringen tot linkse breinen.
Mensen als atmosphere kunnen er niets aan doen. Ze praten hun meesters na en zijn in weze slachtoffer van een collectieve hersenspoeling. Extreem links is op tal van key functies geinfilltreerd — helaas. Ondertussen worden Europese moslima's zonder hoofddoek voor kankerhoer uitgemaakt. Dit had voorkomen kunnen zijn als extreem links geen macht had en wij als Westerse samenleving fascistische elementen, waaronder de fanatieke Islam, hun platform zouden onthouden.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 10 september 2019 om 21:04.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2019, 21:21   #80
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Intriestig... Hoe je de nagel kunt op de kop kloppen bij het bepalen van een ernstig probleem, en dan heel je verhaal de vuilbak in kiepert door het -nutteloos en totaal disfunctioneel- te gaan linken aan conspiracy bullshit over Soros.

Jammer...
Een schepje erbovenop?

Soros heeft goede punten. Hij ziet heel goed het gevaar van Facebook en climate change. Zijn punten waar ik het niet op heb is opengrenzen, genderbeleid en vooral het infiltreren van zijn maffe cavia's op cruciale posten. Ik herhaal cruciale posten. Dit is dus meer dan steunen van burgemeesters en bestuurders die zetelen op cruciale grensposten als Sicilie, Montenegro en o.a. Arizona. Geen warrig conspiracy verhaal — maar helaas keiharde werkelijkheid die zeer veel menselijk leed veroorzaken. Door zijn infiltratie dus.

Mag ik een afweging maken tegen de goede en slechte levensopvattingen van Soros dan overtreft bij mij het slechte en zie ik hem als erger dan een misdadiger. Een terrorist dus: hun werkwijze veroorzaakt rampspoed, daarentegen hun idealen mogen geen reden zijn om dergelijke werkwijze en vooral de destructieve gevolgen weg te lippenstiften.

Vooral omdat de zwarte kant van zijn bedoelingen wel grip krijgt op de samenleving — helaas. Zijn goede goede uitgangspunten krijgen geen voet aan de grond — zeer helaas.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 10 september 2019 om 21:48.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be