Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 maart 2019, 11:41   #21
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Molenbeek by night, een echte aanrader.

A propos, Le Cercueil bestaat dat nog?
Bestaat nog. Maar daar zal je geen Brusselaars tegen komen, alleen toeristen en mensen van de parking.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 11:43   #22
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja, idd Brussel-Centrum.

Ik weet eerlijk gezegd niet welke kroegen er zijn in Molenbeek.
de grootste trots van Molenbeek was vroeger "la Rue du Prado - Pradostraat".
Bekend voor zijn mooie en luxueuze schoenwinkels.
Nu ziet die straat er "iets anders" uit
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  prado.png‎
Bekeken: 55
Grootte:  969,2 KB
ID: 110282  

__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 11:46   #23
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Bestaat nog. Maar daar zal je geen Brusselaars tegen komen, alleen toeristen en mensen van de parking.
nice try, maar Brussel is ook parking ze.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 11:47   #24
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de grootste trots van Molenbeek was vroeger "la Rue du Prado - Pradostraat".
Bekend voor zijn mooie en luxueuze schoenwinkels.
Nu ziet die straat er "iets anders" uit
hier loopt het dan weer wel vol 'echte' Brusselaars precies.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 11:55   #25
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Bestaat nog. Maar daar zal je geen Brusselaars tegen komen, alleen toeristen en mensen van de parking.
Toen ik er was hoorde ik nochtans alleen maar Frans. Dat zullen dan Franse toeristen geweest zijn zeker? Of Quebecois? Walen wsl niet gelet op het prijskaartje.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 12:08   #26
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hier loopt het dan weer wel vol 'echte' Brusselaars precies.
In sommige buurten denk ik eerder aan Bangla Desh, dan aan W-Europa
Nog even hoe de fiere Pradostraat van weleer er nu uitziet
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  prado2 (1).png‎
Bekeken: 60
Grootte:  710,0 KB
ID: 110283  

__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 14 maart 2019 om 12:24.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 12:25   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de grootste trots van Molenbeek was vroeger "la Rue du Prado - Pradostraat".
Bekend voor zijn mooie en luxueuze schoenwinkels.
Nu ziet die straat er "iets anders" uit
Niet alleen Molenbeek ziet er anders uit maar vele andere mooie straten zullen hetzelfde lot ondergaan.

De Meir in Antwerpen daar zie ik het ook niet lang meer duren of men heeft van de veeg.

Laten we naast de Meir even over onze schouder naar de 'Abdijstraat (Kiel), Vogelenmarkt (Perzische markt geworden) kijken.

Alles kaat koet.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 12:28   #28
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Niet alleen Molenbeek ziet er anders uit maar vele andere mooie straten zullen hetzelfde lot ondergaan.

De Meir in Antwerpen daar zie ik het ook niet lang meer duren of men heeft van de veeg.

Laten we naast de Meir even over onze schouder naar de 'Abdijstraat (Kiel), Vogelenmarkt (Perzische markt geworden) kijken.

Alles kaat koet.
Silentium!
Hier wordt over Brussel gekafferd, niet over Antwerpen!
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 12:29   #29
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Niet alleen Molenbeek ziet er anders uit maar vele andere mooie straten zullen hetzelfde lot ondergaan.

De Meir in Antwerpen daar zie ik het ook niet lang meer duren of men heeft van de veeg.

Laten we naast de Meir even over onze schouder naar de 'Abdijstraat (Kiel), Vogelenmarkt (Perzische markt geworden) kijken.

Alles kaat koet.
Als ik mijn bronnen mag geloven ziet het Steytelinckpark (Wilrijk), het Nachtegalenpark en park Den Brandt er nu ook helemaal anders uit.

Als ik nog eens op bezoek kom zal me dat nogal een aanpassing zijn ...
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 12:32   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
et stekt precies, kadé ?
Waar is de tijd dat Lucas nog ne goeie was?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 12:57   #31
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waar is de tijd dat Lucas nog ne goeie was?
Eén week geleden:

https://www.tijd.be/opinie/column/de.../10104061.html

Citaat:
Superdiversiteit is merkbaar in veel grootsteden, maar in Brussel hebben de bewoners uit meer dan 180 verschillende landen ervoor gezorgd dat de aloude opdeling over de twee gemeenschappen van dit land totaal voorbijgestreefd is. Dat is een bijzonder interessante ontwikkeling, waarvan de gevolgen al bij de jongste gemeenteraadsverkiezingen zichtbaar waren. Nieuwe, jonge verkozenen maken van Brussel een opwindende stad met heel veel mogelijkheden in wording.

Dat was ook de conclusie van een interessant manifest dat vorige maand door de tweetalige Brusselse denktank Aula Magna werd voorgesteld. Weer viel op hoe dat amper aandacht kreeg in de Vlaamse pers. De groep denkers analyseert zonder taboes zowel de zwakke als de sterke punten van Brussel. Als de stad erin slaagt zich te ontdoen van de verouderde gemeentelijke structuren en vervelt tot een eengemaakte grootstad, heeft ze alles om de onbetwiste hoofdstad van Europa te worden.
LVDT kan een reeks van 10 realistische columns volmaken.

Maar dan is het tijd voor een Verhofstadteke.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 13:01   #32
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waar is de tijd dat Lucas nog ne goeie was?
ze hadden daar bij Groen ook nog een straffe madame parlementair (ben effe hare naam kwijt) ... die vond het nodig om ook in Brussel op haar strepen te staan ivm 'onverdoofd slachten' ...

ze heeft echter geen verkiesbare plaats meer gekregen in mei ... verrassing, verrassing...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 13:18   #33
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ze hadden daar bij Groen ook nog een straffe madame parlementair (ben effe hare naam kwijt) ... die vond het nodig om ook in Brussel op haar strepen te staan ivm 'onverdoofd slachten' ...

ze heeft echter geen verkiesbare plaats meer gekregen in mei ... verrassing, verrassing...
Annemie Maes

De nieuwe groene tjeven
Citaat:
Luckas Vander Taelen
20 februari 2019

Eigenlijk is het heel simpel: Ecolo wil niet naar de verkiezingen in Brussel als een partij die het onverdoofd slachten wil verbieden. Volgens de laatste peilingen zouden de Franstalige groenen wel eens de grootste van het Brussels Gewest kunnen worden en daarom vindt Ecolo het niet zo verstandig om nu een debat te hebben over een thema dat heel gevoelig ligt in de partij.

Het probleem is dat Ecolo in het Waals Parlement wel voor dat verbod gestemd heeft, na wekenlange discussies met alle betrokken partijen. Moslims, Joden, Gaia: allemaal mochten ze uitgebreid hun argumenten voorstellen. Iedereen kwam ruim aan het woord en dan vonden de Waalse parlementsleden, dus ook die van Ecolo, dat ze voldoende redenen hadden om met een sereen gemoed het verdoofd slachten te verplichten.

Men zou dus kunnen verwachten dat Ecolo, een partij die dierenrechten altijd hoog in het groene vaandel gevoerd heeft, consequent zou zijn en zich in Brussel niet anders zou gedragen dan in Wallonië.
CVP

Dat was buiten de dubbelzinnigheid van de partij gerekend die zich als het op geloofskwesties aankomt meer en meer als een confessionele partij begint te gedragen. Als het over de moslims gaat tenminste. In een Brusselse gemeente wou Ecolo niet weten van een intern reglement dat het dragen van religieuze tekens voor ambtenaren verbood. De groene partij vond dat een discriminatie voor de hoofddoekdragende burgers.

Ecolo begint meer en meer te lijken op de CVP van de jaren vijftig

Ecolo begint meer en meer te lijken op de CVP van de jaren vijftig. Daar bepaalde de godsdienst ook het hele partijprogramma. In Brussel ging die tjeverigheid van Ecolo nog verder: het Brussels Parlement had nog ruim de tijd in deze legislatuur om Vlaanderen en Wallonië te volgen en zo voor het hele land een gelijkaardige wetgeving op het onverdoofd slachten in te stellen, wat eigenlijk de logica zelf is.
Halal-slagerij

Maar daar wou de meerderheid niet van weten. Dat komt omdat de PS in Brussel tegen een verbod is en dat heel fier uitbazuint. Brussels parlementslid Jamal Ikazban (PS) liet zich in een halal-slagerij filmen om triomfantelijk te verklaren dat het rituele slachten in Brussel toegelaten blijft, ‘dit in tegenstelling tot in Vlaanderen en Wallonië, en in weerwil van de pogingen van partijen zoals Groen, N-VA en MR.’

Groen had zich bij monde van parlementslid Annemie Maes duidelijk voorstander van een verbod verklaard. Maes kreeg echter geen verkiesbare plaats meer op de lijst, en is er zelf van overtuigd dat dit veel te maken heeft met haar ondubbelzinnige stellingnames op het vlak van dierenrechten. Groen had vorig jaar het verbod in Vlaanderen schoorvoetend goedgekeurd en een paar maanden eerder een uitstekend parlementslid geofferd op het altaar van het politiek correcte denken: Hermes Sanctorum kon het jarenlange treuzelen van Groen niet meer aanzien en verliet de partij.

In Brussel moesten de Vlaamse Groenen wel kleur bekennen omdat Annemie Maes van geen wijken wou weten. Maar Ecolo ging op de rem staan, met even voorspelbare als ongeloofwaardige argumenten. Voormalig minister Evelyne Huytebroeck verklaarde aan stadskrant BRUZZ : ‘We moeten een breed debat voeren, zoals in Wallonië. We willen de mensen hierover niet tegen elkaar opzetten, en niemand provoceren. Wij willen liever iedereen rond tafel: én religieuze gemeenschappen én bijvoorbeeld GAIA, om zo tot een oplossing te komen.’

Dat dit debat al twee keer gevoerd is, in twee parlementen van dit land en dat alle argumenten al uitvoerig aan bod zijn gekomen, dat is blijkbaar niet genoeg voor Huytebroeck. Het zal wel iets te maken hebben met de Brusselse specificiteit, vermoed ik. Of met electoraal opportunisme, maar dat wil natuurlijk niemand gezegd hebben.
Khomeiny

Ecolo had zich ook helemaal anders kunnen opstellen en aan de Brusselse moslim-kiezers eindelijk eens uitleggen dat er in de Koran niets staat over de verplichting om halal-vlees te eten. Maar dat dit een uitvinding is van ayatollah Khomeiny, die dat invoerde na zijn islamitische machtsgreep in Iran.

Maar die emancipatorische ambitie heeft Ecolo niet. De partij gaat mee in het religieuze opbod van de islamitische hardliners binnen de PS. Huytebroeck verkiest een wollig discours, om geen kiezer te schofferen :’Wij willen dat breder zien,’ gaat ze in het interview verder , ‘en de hele levenscyclus van het dier bekijken. Want ook bijvoorbeeld het fokken en het transport zijn belangrijke factoren in dierenwelzijn, niet alleen het slachten zelf. In onze partij gaan ook stemmen op om geen enkel dier nog te slachten.’

Een ongezien voorbeeld van de nieuwe tjeverigheid: het eigenlijke debat vermijden door het eindeloos uit te breiden. Of om in de animale sfeer te blijven: de vis te verdrinken, het debat dood te knijpen door er een overdosis argumenten aan toe te voegen in de hoop dat niemand het nog moet hebben over waar het eigenlijk echt over gaat. De vraag namelijk welke wetten in dit land overheersen: de democratische of de religieuze…
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 01:02   #34
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
https://www.youtube.com/watch?v=VN6cMXz_1U8
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 01:13   #35
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Silentium!
Hier wordt over Brussel gekafferd, niet over Antwerpen!
't Is de kanker van de grootsteden.

Ze wouwen multicul, dat ze daar dan ook maar de prijs van bepalen hé.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 07:15   #36
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

En dan komt dit er ook nog bij

Citaat:
Brussel kan maar weinig vruchten plukken van de brexit
https://nl.metrotime.be/2019/03/11/m...van-de-brexit/

Het kaat koet met Bruxelles.

Een zoveelste bewijs van hoe de francofonen alles verkloten in dit land.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 12:13   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Silentium!
Hier wordt over Brussel gekafferd, niet over Antwerpen!
Tjah, ik kom niet in Brussel voor mij is dat ausland.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 12:23   #38
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.256
Standaard

Dit artikel is nogmaals een bevestiging dat we als Vlamingen bij de boedelscheiding moeten bereid zijn Brussel aan de Walen af te geven zodat ze Walonbrux kunnen stichten, de Vlaamse randgemeenten blijven wel van ons natuurlijk. Want zeg nu, net als Wallonië, kost Brussel handenvol geld aan de Vlamingen ,en kijk eens, wat er van de stad geworden is. Laat ons afscheid nemen van een stad die niet meer de onze is, vuil, verloederd, verfranst, bodemloos vat........
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 13:45   #39
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Tjah, ik kom niet in Brussel voor mij is dat ausland.
Ik vermoed dus dat u nooit met vakantie naar het buitenland gaat aangezien "voor u is dat ausland".
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2019, 13:48   #40
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik vermoed dus dat u nooit met vakantie naar het buitenland gaat aangezien "voor u is dat ausland".
op vakantie is voor het plezier en de ontspanning. Ik kan me de laatste keer dat ik voor mijn plezier naar Brussel ben geweest al niet meer voorstellen, laat staan dat het er ontspannen vertoeven is
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be