Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 21 juli 2005, 14:33   #1
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard N-VA'ers opgepakt bij Te Deum Hasselt

N-VA'ers opgepakt bij Te Deum Hasselt

12:02:46

HASSELT -Prins Filip en prinses Mathilde hebben vanmorgen naar aanleiding van de nationale feestdag het Te Deum bijgewoond in de Sint-Quintinuskathedraal in Hasselt. Daar wilden leden van Jong N-VA een protestactie tegen de monarchie houden. De actievoerders werden vrijwel onmiddellijk door de politie opgepakt en pas na afloop van het Te Deum opnieuw in vrijheid gesteld.

De prins en de prinses arriveerden omstreeks 10 uur aan de Sint-Quintinuskathedraal. Terwijl prins Filip de troepen schouwde, werd de prinses verwelkomd door de Limburgse gouverneur Steve Stevaert en ontving ze een ruiker bloemen. Het te Deum werd voorgedragen door bisschop Patrick Hoogmartens. Een hoogzwangere Mathilde mocht voor de gelegenheid op haar stoel blijven zitten.

Na afloop van het Te Deum groette het prinsenpaar de bevolking. Het bezoek werd omstreeks 11 uur afgerond.

Jong N-VA wilde het bezoek van het prinsenpaar aangrijpen om een stille protestactie te houden tegen de monarchie. Het lag in de bedoeling van de actievoerders om met rode plakband over hun mond plaats te nemen achter spandoeken met het opschrift: ,,Monarchie rijmt niet op democratie''. Maar de actie van N-VA werd onmiddellijk in de kiem gesmoord door de politie van Hasselt. Die pakte de actievoerders op en hield hen gedurende ruim een uur bestuurlijk aan. Woordvoerder Ferry Comhair van Jong N-VA kon weinig begrip voor het optreden van de politie opbrengen. ,,Het is gewoonweg belachelijk dat we hiervoor opgepakt werden, temeer het een rustig en stil protest betrof'', zo zei hij na zijn vrijlating.
21/07/2005 - belga - ht
giserke is offline  
Oud 21 juli 2005, 14:46   #2
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
N-VA'ers opgepakt bij Te Deum Hasselt

12:02:46

HASSELT -Prins Filip en prinses Mathilde hebben vanmorgen naar aanleiding van de nationale feestdag het Te Deum bijgewoond in de Sint-Quintinuskathedraal in Hasselt. Daar wilden leden van Jong N-VA een protestactie tegen de monarchie houden. De actievoerders werden vrijwel onmiddellijk door de politie opgepakt en pas na afloop van het Te Deum opnieuw in vrijheid gesteld.

De prins en de prinses arriveerden omstreeks 10 uur aan de Sint-Quintinuskathedraal. Terwijl prins Filip de troepen schouwde, werd de prinses verwelkomd door de Limburgse gouverneur Steve Stevaert en ontving ze een ruiker bloemen. Het te Deum werd voorgedragen door bisschop Patrick Hoogmartens. Een hoogzwangere Mathilde mocht voor de gelegenheid op haar stoel blijven zitten.

Na afloop van het Te Deum groette het prinsenpaar de bevolking. Het bezoek werd omstreeks 11 uur afgerond.

Jong N-VA wilde het bezoek van het prinsenpaar aangrijpen om een stille protestactie te houden tegen de monarchie. Het lag in de bedoeling van de actievoerders om met rode plakband over hun mond plaats te nemen achter spandoeken met het opschrift: ,,Monarchie rijmt niet op democratie''. Maar de actie van N-VA werd onmiddellijk in de kiem gesmoord door de politie van Hasselt. Die pakte de actievoerders op en hield hen gedurende ruim een uur bestuurlijk aan. Woordvoerder Ferry Comhair van Jong N-VA kon weinig begrip voor het optreden van de politie opbrengen. ,,Het is gewoonweg belachelijk dat we hiervoor opgepakt werden, temeer het een rustig en stil protest betrof'', zo zei hij na zijn vrijlating.


21/07/2005 - belga - ht
Superprofiteur Stevaert zal de Hasseltse politie wel opdracht gegeven hebben bijzonder hard op te treden tegen iedere vorm van protest. Monarchie rijmt inderdaad niet op democratie, des te meer op repressie. Toch mooi van Jong N-VA.
robert t is offline  
Oud 21 juli 2005, 14:48   #3
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Was onze gouverneur ook weer ter plaatse ja?

En het is zeker ronduit belachelijk dat ze daarvoor worden opgepakt.Ach,de heren in Laken beginnen te voelen dat hun status in vraag wordt gesteld,wat ik alleen maar kan toejuichen.

Goed gewerkt N-VA,laat jullie niet kisten!
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 21 juli 2005, 14:48   #4
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Superprofiteur Stevaert zal de Hasseltse politie wel opdracht gegeven hebben bijzonder hard op te treden tegen iedere vorm van protest. Monarchie rijmt inderdaad niet op democratie, des te meer op repressie. Toch mooi van Jong N-VA.
Voila,klare taal!
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 21 juli 2005, 14:53   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

15 man

bijna een bub actie !

iig, nva zit in het parlement, laat ze daar maar hun gal spuwen....daar hoort het thuis. Niet om feetselijkheden te verbrodden.
Tavek is offline  
Oud 21 juli 2005, 14:54   #6
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
15 man

bijna een bub actie !

iig, nva zit in het parlement, laat ze daar maar hun gal spuwen....daar hoort het thuis. Niet om feetselijkheden te verbrodden.
Een mens mag toch uitdelen waar en wat hij wil zeker.Al ga ik rollen wc-papier uitdelen,daar heeft niemand niets mee te maken.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 21 juli 2005, 14:58   #7
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Terechte actie van de Hasseltse politie. De mensen die bij zo'n Te Deum aanwezig zijn, zijn waarschijnlijk koningsgezind en hebben geen boodschap aan het onfatsoenlijke en respectloze gedrag van een handvol heethoofden. Er is voor alles een tijd en een plaats.
__________________

Manuel* is offline  
Oud 21 juli 2005, 15:04   #8
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Terechte actie van de Hasseltse politie. De mensen die bij zo'n Te Deum aanwezig zijn, zijn waarschijnlijk koningsgezind en hebben geen boodschap aan het onfatsoenlijke en respectloze gedrag van een handvol heethoofden. Er is voor alles een tijd en een plaats.
O ja?Dus een mens mag niet gaan en staan waar hij wil binnen het wettelijke?Op welke juridische grond hebben ze deze N-VA'ers administratief aangehouden?Dat wil ik wel eens weten.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 21 juli 2005, 15:05   #9
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
O ja?Dus een mens mag niet gaan en staan waar hij wil binnen het wettelijke?Op welke juridische grond hebben ze deze N-VA'ers administratief aangehouden?Dat wil ik wel eens weten.
Ordeverstoring?
__________________

Manuel* is offline  
Oud 21 juli 2005, 15:05   #10
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Ordeverstoring?
Bewijzen?
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 21 juli 2005, 15:06   #11
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Bewijzen?
Die zal u aan de Hasseltse politie moeten vragen.
__________________

Manuel* is offline  
Oud 21 juli 2005, 15:09   #12
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Die zal u aan de Hasseltse politie moeten vragen.
Misschien wel,maar zoals de topicstarter zegt ging het over een "stille protestactie".Ofwel liegt de topicstarter ofwel heeft de politie van Hasselt zich schuldig gemaakt aan "vrijheidsberoving".[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Grellig on 21-07-2005 at 16:10
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Die zal u aan de Hasseltse politie moeten vragen.
Misschien wel,maar zoals de topicstarter zegt ging het over een "stille protestactie".Ofwel liegt de topicstarter ofwel heeft de politie van Hasselt zich schuldig gemaakt aan "vrijheidsberoving".[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Die zal u aan de Hasseltse politie moeten vragen.
Misschien wel,maar zoals de topicstarter zegt ging het over een "stille protestactie".Ofwel liegt de topicstarter ofwel heeft de politie van Hasselt aan vrijheidsberoving gedaan.[/size]
[/edit]
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 21 juli 2005 om 15:10.
Grellig is offline  
Oud 21 juli 2005, 15:12   #13
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Ik vind het erg dat m'n de jongeren daarvoor opgepakt heeft, allé ja, ze hebben gewoon hun mening te kennen geven op een democratische manier dacht ik; ze hebben niemand in de weggelopen. Erg dat m'n voor z'on bachetel al begint op te pakken, m'n zou beter zich met andere zaken bezighouden! Als de orde echt zou verstoord geweest zijn, dat is dan weer wat anders.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by bartje on 21-07-2005 at 16:15
Reason:
--------------------------------

Ik vind het erg dat m'n de jongeren daarvoor opgepakt heeft, allé ja, ze hebben gewoon hun mening te kennen geven op een democratische manier dacht ik; ze hebben niemand in de weggelopen. Erg dat m'n voor z'on bachetel al begint op te pakken, m'n zou beter zich met andere zaken bezighouden! Als de orde echt zou verstoord geweest zijn, dat is dan weer wat anders.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik vind het erg dat m'n de jongeren daarvoor opgepakt heeft, allé ja, ze hebben gewoon hun mening te kennen geven op een democratische manier dacht ik; ze hebben niemand in de weggelopen. Erg dat m'n voor z'on bachetel al begint op te pakken, m'n zou beter zich met andere zaken bezighouden![/size]
[/edit]
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren

Laatst gewijzigd door bartje : 21 juli 2005 om 15:15.
bartje is offline  
Oud 21 juli 2005, 15:13   #14
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Misschien wel,maar zoals de topicstarter zegt ging het over een "stille protestactie".Ofwel liegt de topicstarter ofwel heeft de politie van Hasselt zich schuldig gemaakt aan "vrijheidsberoving".
Dan moet N-Va maar klacht neerleggen tegen de Hasseltse politie 8)
Pietje is offline  
Oud 21 juli 2005, 15:14   #15
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Misschien wel,maar zoals de topicstarter zegt ging het over een "stille protestactie".Ofwel liegt de topicstarter ofwel heeft de politie van Hasselt zich schuldig gemaakt aan "vrijheidsberoving".
Ordeverstoring hoeft niet noodzakelijk gepaard te gaan met veel lawaai. En "stille protestactie" kan m.a.w. evengoed de orde verstoren. In dit geval kan ik de Hasseltse politie alleen maar gelijk geven: mensen die tijdens een Te Deum ter gelegenheid van de nationale feestdag met spandoeken tegen de monarchie wensen te protesteren, verstoren m.i. inderdaad de orde.
__________________

Manuel* is offline  
Oud 21 juli 2005, 15:15   #16
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Dan moet N-Va maar klacht neerleggen tegen de Hasseltse politie 8)
Had ik ook in gedachten pietje,als ik persoonlijk erbij was legde ik sowieso een klacht neer als ik in mijn recht was.Al was het een klacht bij het CRBGK.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 21 juli 2005, 15:17   #17
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Ordeverstoring hoeft niet noodzakelijk gepaard te gaan met veel lawaai. En "stille protestactie" kan m.a.w. evengoed de orde verstoren. In dit geval kan ik de Hasseltse politie alleen maar gelijk geven: mensen die tijdens een Te Deum ter gelegenheid van de nationale feestdag met spandoeken tegen de monarchie wensen te protesteren, verstoren m.i. inderdaad de orde.
Dus als ik seffens de Vlaamse Leeuw aan mijn balkon hang verstoor ik ook de nationale feestdag der Belgen?
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 21 juli 2005, 15:17   #18
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Bewijzen?
Ik zou me niet te veel storen aan iemand die een vreedzame betoging respectloos en ordeverstorend vindt. Deze man weet absoluut niet wat democratie inhoudt. Toch bedankt dat je als VB'er het opneemt voor Jong N-VA. Op deze onzalige 21 juli een mooi voorbeeld van vlaams-nationale éénheid.
robert t is offline  
Oud 21 juli 2005, 15:18   #19
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Dus als ik seffens de Vlaamse Leeuw aan mijn balkon hang verstoor ik ook de nationale feestdag der Belgen?
Als er op uw balkon gelijktijdig ook een Te Deum plaatsvindt in aanwezigheid van het prinsenpaar wel ja.
__________________

Manuel* is offline  
Oud 21 juli 2005, 15:21   #20
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Als er op uw balkon gelijktijdig ook een Te Deum plaatsvindt in aanwezigheid van het prinsenpaar wel ja.
Wat heeft een Te Deum voor op de mensen in mijn straat die de nationale feestdag willen vieren?Dacht dat iedereen gelijk voor de wet is,blijkbaar weer niet dus.

Of is het omdat het prinsenpaar meer te betekenen heeft dan mijn buurman?
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be