Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Isabelle Van Laethem (JGV) (forumsessie 23 juni t.e.m. 29 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Isabelle Van Laethem (JGV) (forumsessie 23 juni t.e.m. 29 juni) Isabelle is voorzitster van Jong Gezond Verstand, de jongerenbeweging van Lijst Dedecker. Bij de verkiezingen in juni 2007 was ze tevens lijsttrekker voor LDD te Brussel-Halle Vilvoorde. Je kan een week lang met haar in discussie gaan.

 
 
Discussietools
Oud 19 juni 2008, 13:09   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard KIndergeld

suggestie, een freewheel versie.

Je zou kunnen stellen:
- een kind GEBOREN in belgie krijgt een hospitalisatiepremie/pamperpremie de eerste 3 maand
- een kind in opvang kinderopvangpremie/ pamper/ maaltijdcheques / gezondheidcheques tot 4jaar
- een schoolbankpremie / maaltijdcheques /boekenbonnen tot aan 12jaar
- een studeerplanpremie / maaltijdcheques /cultuurcheques tot aan 18jaar
- een studeerplan premie inschrijvingsgeld / maaltijdcheques / kotcheques / cultuurcheques / boekenbonnen tot aan 24jaar

het mogelijk voordeel van dit schema

1° het kindjesgeld dient voor wat ouders het moeten gebruiken, geld is liquide en heeft geen naam, hier heeft de cheque een naam en dient het voor voeding te kopen bvb of gezondheid, of boeken

2° het wordt gespendeerd in Belgie en geinvesteerd in opleiding en opvoeding en voeding

3° het wordt vermoedelijk grotendeels gespendeerd aan het kind.

4° de waarde zakt voor malfide personen

de intelligente versie van al dat chequegedoe is een intelligente electronische bankkaart, die alleen maar betaalt wat er moet betaald worden. En dus alleen maar eten betaalt zolang er maaltijd saldo aanwezig is... Waarmee je de schoolfacturen kunt betalen etc...

Laatst gewijzigd door brother paul : 19 juni 2008 om 13:25.
brother paul is offline  
Oud 24 juni 2008, 11:41   #2
Isabelle Van Laethem
Vreemdeling
 
Isabelle Van Laethem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 83
Standaard

Beste,

Bedankt voor deze freewheelsuggestie
Het standpunt van JGV inzake kindergeld kan inderdaad nog verder uitgewerkt worden...

Jong Gezond Verstand pleit ervoor om de uitkering van de kinderbijslag vanaf 16 jaar te verdelen onder de ouders en de jongvolwassenen (50/50). Belangrijke voorwaarde is dat aan het onderwijscurriculum van de laatste jaren van het secundair onderwijs een vak "Budgetbeheer" toegevoegd wordt zodat de jongeren niet onvoorbereid met het maandelijkse bijkomende zakgeld om moeten gaan.
Aansluitend wil Jong Gezond Verstand ook dat het bedrag van het kindergeld gelijk wordt geschakeld voor loontrekkers, zelfstandigen en ambtenaren: Ieder kind heeft recht op een gelijk kindergeld!


Het chequesysteem zorgt voor heel wat extra administratieve overlast en dat willen wij absoluut vermijden...
Het bankkaartsysteem is volgens mij technisch onmogelijk en dergelijke ontwikkelingen lijken me dan weer enorm duur.
Een sterk vereenvoudigd systeem zoals wij het hierboven voorstellen (ieder kind gelijk kindergeld) lijkt ons het meest opportuun...
__________________
Met vriendelijke groeten,
Isabelle Van Laethem
Voorzitter Jong Gezond Verstand
http://www.jgv.be
http://www.lijstdedecker.com
Isabelle Van Laethem is offline  
Oud 24 juni 2008, 11:49   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Verdedigt u de huidige situatie dat mensen zonder kinderen mee moeten betalen aan dat systeem?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 24 juni 2008, 11:52   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Verdedigt u de huidige situatie dat mensen zonder kinderen mee moeten betalen aan dat systeem?
interessante vraag, ik hoop dat het antwoord ja is.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 24 juni 2008, 12:01   #5
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
suggestie, een freewheel versie.

Je zou kunnen stellen:
- een kind GEBOREN in belgie krijgt een hospitalisatiepremie/pamperpremie de eerste 3 maand
- een kind in opvang kinderopvangpremie/ pamper/ maaltijdcheques / gezondheidcheques tot 4jaar
- een schoolbankpremie / maaltijdcheques /boekenbonnen tot aan 12jaar
- een studeerplanpremie / maaltijdcheques /cultuurcheques tot aan 18jaar
- een studeerplan premie inschrijvingsgeld / maaltijdcheques / kotcheques / cultuurcheques / boekenbonnen tot aan 24jaar

het mogelijk voordeel van dit schema

1° het kindjesgeld dient voor wat ouders het moeten gebruiken, geld is liquide en heeft geen naam, hier heeft de cheque een naam en dient het voor voeding te kopen bvb of gezondheid, of boeken

2° het wordt gespendeerd in Belgie en geinvesteerd in opleiding en opvoeding en voeding

3° het wordt vermoedelijk grotendeels gespendeerd aan het kind.

4° de waarde zakt voor malfide personen

de intelligente versie van al dat chequegedoe is een intelligente electronische bankkaart, die alleen maar betaalt wat er moet betaald worden. En dus alleen maar eten betaalt zolang er maaltijd saldo aanwezig is... Waarmee je de schoolfacturen kunt betalen etc...
Kinderen verschillen in hun behoeftes. Wat doe je daarmee?
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 24 juni 2008, 12:09   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Kinderen verschillen in hun behoeftes. Wat doe je daarmee?
ons gezinnetje krijgt hier 500euro per maand. Ik denk dat mijn kinderen 600euro vreten, 400euro goederen kopen en 200euro schoolkosten hebben.
Dus ik zou niet weten dat het bedrag hier de lading dekt, of dat je op een of andere manier uw kinderen kan kweken met dat bedrag.

Ik pleit hier niet voor meer kindjesgeld. Persoonlijk zou ik alles regelen via het belastingsstelsel, omdat het feitelijkg een verschil maakt waar het geld in het gezin terecht komt. Een kwestie van de dienst en die administratie te kunnen afschaffen.

Daarnaast denk ik dat het zou mogelijk moeten zijn dat een werkgever de opdracht krijgt om een loon op een split manier uit te betalen aan drie rekeningen, bvb moeder - kind - vader

En wat die intelligente bankkaart betreft, Isabelle heeft duidelijk nog geen fantasie over de mogelijkheden van informatica
brother paul is offline  
Oud 24 juni 2008, 12:17   #7
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ons gezinnetje krijgt hier 500euro per maand. Ik denk dat mijn kinderen 600euro vreten, 400euro goederen kopen en 200euro schoolkosten hebben.
Dus ik zou niet weten dat het bedrag hier de lading dekt, of dat je op een of andere manier uw kinderen kan kweken met dat bedrag.

Ik pleit hier niet voor meer kindjesgeld. Persoonlijk zou ik alles regelen via het belastingsstelsel, omdat het feitelijkg een verschil maakt waar het geld in het gezin terecht komt. Een kwestie van de dienst en die administratie te kunnen afschaffen.

Daarnaast denk ik dat het zou mogelijk moeten zijn dat een werkgever de opdracht krijgt om een loon op een split manier uit te betalen aan drie rekeningen, bvb moeder - kind - vader

En wat die intelligente bankkaart betreft, Isabelle heeft duidelijk nog geen fantasie over de mogelijkheden van informatica
je antwoordt niet echt op mijn vraag.
Wat met een kind dat bijna geen voedselkosten heeft maar wel een torenhoge medische factuur?

Waarom zouden mensen zoveel geld moeten geven als ze, eens ze er iets van terugzien, het niet eens kunnen investeren zoals ze dat willen?
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 24 juni 2008, 12:26   #8
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Verdedigt u de huidige situatie dat mensen zonder kinderen mee moeten betalen aan dat systeem?
En, daarbij aansluitend, wat denkt u van het idee van een soort 'loon' voor de thuisblijvende ouder?
Indien werklozen, die per definitie al dan niet vrijwillig, niets presteren hebben dit soort mensen wel degelijk maatschappelijk belangrijke taken.
Zelf verschillende keren werkloos geweest kan ik die nuance duidelijk maken.

Dus, voor of tegen een vergoeding voor de thuisblijvende ouder?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 24 juni 2008, 12:49   #9
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
interessante vraag, ik hoop dat het antwoord ja is.

mensen zonder kinderen , en vooral alleenstaanden zonder kinderen hebben het financieel al moeilijk genoeg .............. huishuur / lening betalen van 1 inkomen verwarming , water , electriciteit , enz ook nog is van die ééne pré eraf ............. trouwens vroeger kozen de mensen niet voor veel kinderen , nu heeft men die keus wel .... dus is het niet normaal dat je iemand verplicht om aan anderen hun droom mee te doen betalen



trouwens als iemand zonder kinderen komt te sterven gaat er al een groot deel naar vadertje staat , dit in tegenstelling tot iemand met kinderen !!!!!!!

ik vertrek binnen een aantal jaar naar een land buiten europa , om dit niet te moeten meemaken , 'k ben als alleenstaande al genoeg uitgemolken !!!!!!
pibo® is offline  
Oud 24 juni 2008, 17:49   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
je antwoordt niet echt op mijn vraag.
Wat met een kind dat bijna geen voedselkosten heeft maar wel een torenhoge medische factuur?

Waarom zouden mensen zoveel geld moeten geven als ze, eens ze er iets van terugzien, het niet eens kunnen investeren zoals ze dat willen?
volgens mij kost een kind voederen minimaal 5euro per dag x30 = 150euro, wat ongeveer overeenstemt met het kindjesgeld... Of wat zelfs nauwelijks de middagmaaltijd op school dekt... Dus ik kan mij nu echt niet inbeelden als je die ratio van maaltijdcheques - gezondheidscheques - boekencheques op een of andere manier zou vastleggen, dat er nu één ouder cheques zou overhebben...

Het voordeel zou zijn dat die marokkaan met 20kinderen in elk geval verplicht zou zijn om ofwel in belgie te komen wonen bvb.
Het andere voordeel zou zijn dat een chinees met 10kinderen die denkt dat kinderen kunnen gekweekt worden op rijst alleen, een meer gevarieerde voeding zou kunnen aanbieden aan zijn kinderen...
etc...

Dus daarom vind ik uw redenering zelfs niet relevant. Geld is inderdaad het gemakkelijskte te geven. Maar feitelijk verlies je de werking als ouders er GSM's mee kopen..
brother paul is offline  
Oud 25 juni 2008, 14:15   #11
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
volgens mij kost een kind voederen minimaal 5euro per dag x30 = 150euro, wat ongeveer overeenstemt met het kindjesgeld... Of wat zelfs nauwelijks de middagmaaltijd op school dekt... Dus ik kan mij nu echt niet inbeelden als je die ratio van maaltijdcheques - gezondheidscheques - boekencheques op een of andere manier zou vastleggen, dat er nu één ouder cheques zou overhebben...

Het voordeel zou zijn dat die marokkaan met 20kinderen in elk geval verplicht zou zijn om ofwel in belgie te komen wonen bvb.
Het andere voordeel zou zijn dat een chinees met 10kinderen die denkt dat kinderen kunnen gekweekt worden op rijst alleen, een meer gevarieerde voeding zou kunnen aanbieden aan zijn kinderen...
etc...

Dus daarom vind ik uw redenering zelfs niet relevant. Geld is inderdaad het gemakkelijskte te geven. Maar feitelijk verlies je de werking als ouders er GSM's mee kopen..
Niet alle kinderen gaan naar school. Niet alle kinderen gaan naar een school waar je boeken nodig hebt.
Hebben ze dan geen boekencheques over of zo?

Niet alle kinderen verdoen 5 euro per dag aan eten - sommigen krijgen bijv. een hele periode alleen maar sondevoeding.
Hebben ze dan geen maaltijdcheques over of zo?

Of denk je dat deze kinderen gaan gestimuleerd worden tot eten als ze maaltijdcheques krijgen? Gaan ze plots de mentale of fysieke capaciteiten hebben om te lezen als ze boekencheques krijgen?
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 26 juni 2008, 10:18   #12
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Het idee van een "intelligente bankkaart" spreekt me enorm aan - in feite is dit de ultieme "big brother" - je zou je geld alleen nog maar op een "intelligente wijze" kunnen uitgeven (en alleen in het binnenland !)
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 26 juni 2008, 10:18   #13
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

dubbele klik - sorry !
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 26 juni 2008 om 10:24.
roger verhiest is offline  
Oud 26 juni 2008, 10:18   #14
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Het simpelste is vanzelfsprekend , het "kindergeld" fiskalizeren
maar dat moet dan wel samengaan met een algemene fiskale hervorming die alle soorten inkomsten gelijkschakelt ie. inkomsten uit meerwaarden, onroerende inkomsten, dividenden 1 interesten op gelijke wijze belasten als inkomsten uit arbeid. Men zou dan het kindergeld kunnen vervangen door een "splitting" van de inkomsten, zodat ieder apart eventueel in een lagere belastingschijf terecht komt of gewoon een aangepaste vermindering van belastbaar inkomen per kind e.d.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 26 juni 2008 om 10:23.
roger verhiest is offline  
Oud 26 juni 2008, 10:46   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Niet alle kinderen gaan naar school. Niet alle kinderen gaan naar een school waar je boeken nodig hebt.
Hebben ze dan geen boekencheques over of zo?

Niet alle kinderen verdoen 5 euro per dag aan eten - sommigen krijgen bijv. een hele periode alleen maar sondevoeding.
Hebben ze dan geen maaltijdcheques over of zo?

Of denk je dat deze kinderen gaan gestimuleerd worden tot eten als ze maaltijdcheques krijgen? Gaan ze plots de mentale of fysieke capaciteiten hebben om te lezen als ze boekencheques krijgen?
Die sondevoeding is toch terugbetaald van het riziv ? dus je hebt dan maaltijdcheques over voor de ouders;.. die eten toch ook zeker ?

Dan voor die lage IQ kinderen kost het educatief materiaal desnoods nog meer geld.

Ik zie echt niet in waar het probleem zit ? Je hebt dus liever dat die alcoholieker die zijn kind opvoedt met pap of frietjes blijft drinken met dat geld ???
Je hebt dus liever dat de drugverslaafde die zijn kind met strontpampers als een aapje kweekt dat kindjesgeld blijft blowen ???
Je hebt liever dat de gokverslaafde ouder die zijn kind elke middag laat meeprofiteren van de goodwil van onderwijzers die het kind een maaltijd bijeenschrapen in school ipv normaal ??
Je hebt liever dat de allochtoon die zijn kind kweekt op taboulé of rijst al het kindjesgeld opstuurt naar zijn ouders ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 juni 2008 om 10:49.
brother paul is offline  
Oud 26 juni 2008, 10:49   #16
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Die sondevoeding is toch terugbetaald van het riziv ? dus je hebt dan maaltijdcheques over voor de ouders;.. die eten toch ook zeker ?

Dan voor die lage IQ kinderen kost het educatief materiaal desnoods nog meer geld.

Ik zie echt niet in waar het probleem zit ?
Wat U inderdaad nodig heeft is een "intelligente bankkaart" die U belet "domme" uitgaven te doen.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 26 juni 2008, 10:52   #17
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
En, daarbij aansluitend, wat denkt u van het idee van een soort 'loon' voor de thuisblijvende ouder?
Indien werklozen, die per definitie al dan niet vrijwillig, niets presteren hebben dit soort mensen wel degelijk maatschappelijk belangrijke taken.
Zelf verschillende keren werkloos geweest kan ik die nuance duidelijk maken.

Dus, voor of tegen een vergoeding voor de thuisblijvende ouder?
Laat ons iedereen een passende vergoeding geven en economische immigratie bevorderen... er zijn inderdaad landen die volgens zulk systeem werken : "het eigen volk" doet er niets en het werk wordt allemaal door immigranten verricht
(die er op tijdelijke basis komen, de mensen zijn er ook niet gek).
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 26 juni 2008, 10:54   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
mensen zonder kinderen , en vooral alleenstaanden zonder kinderen hebben het financieel al moeilijk genoeg .............. huishuur / lening betalen van 1 inkomen verwarming , water , electriciteit , enz ook nog is van die ééne pré eraf ............. trouwens vroeger kozen de mensen niet voor veel kinderen , nu heeft men die keus wel .... dus is het niet normaal dat je iemand verplicht om aan anderen hun droom mee te doen betalen



trouwens als iemand zonder kinderen komt te sterven gaat er al een groot deel naar vadertje staat , dit in tegenstelling tot iemand met kinderen !!!!!!!

ik vertrek binnen een aantal jaar naar een land buiten europa , om dit niet te moeten meemaken , 'k ben als alleenstaande al genoeg uitgemolken !!!!!!
ga maar naar het buitenland, dan zijn er minder belgen die op ons kosten op pensioen leven, en dan zullen ons kinderen die mogen werken voor ons pensioen het zo lastig niet hebben later. Ze moeten niet allemaal zo zot zijn als wij om het spel vier keer te betalen
1° wij betalen de overheidsschuld af
2° wij sparen voor ons bijkomend pensioen
3° wij mogen langer werken tot 70jaar
4° wij gaan een kleiner pensioen krijgen.
brother paul is offline  
Oud 26 juni 2008, 10:59   #19
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ga maar naar het buitenland, dan zijn er minder belgen die op ons kosten op pensioen leven, en dan zullen ons kinderen die mogen werken voor ons pensioen het zo lastig niet hebben later. Ze moeten niet allemaal zo zot zijn als wij om het spel vier keer te betalen
1° wij betalen de overheidsschuld af
2° wij sparen voor ons bijkomend pensioen
3° wij mogen langer werken tot 70jaar
4° wij gaan een kleiner pensioen krijgen.
Uw inkomsten staan in relatie tot de maatschappij/het land waarin je leeft -
het afbetalen van overheidsschulden enz... is in feite een voorrecht en een lement vanhetgeen je verdient. Als Somaliër in somalië zou je bv; heel wat minder overheidsschuld moeten afbetalen, en zelfs geen pensioen krijgen
maar ook veel minder verdienen.

Het schijnt dat in rusland de maximale inkomensbelasting ongeveer 17% is
& de overheidsschuld helemaal uit de petroleuminkomsten van dat land gefinanciert wordt. Een paradijs ahw...
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 26 juni 2008, 11:01   #20
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
mensen zonder kinderen , en vooral alleenstaanden zonder kinderen hebben het financieel al moeilijk genoeg .............. huishuur / lening betalen van 1 inkomen verwarming , water , electriciteit , enz ook nog is van die ééne pré eraf ............. trouwens vroeger kozen de mensen niet voor veel kinderen , nu heeft men die keus wel .... dus is het niet normaal dat je iemand verplicht om aan anderen hun droom mee te doen betalen



trouwens als iemand zonder kinderen komt te sterven gaat er al een groot deel naar vadertje staat , dit in tegenstelling tot iemand met kinderen !!!!!!!

ik vertrek binnen een aantal jaar naar een land buiten europa , om dit niet te moeten meemaken , 'k ben als alleenstaande al genoeg uitgemolken !!!!!!
Ik raad U de Chinese volksrepubliek aan : daar moet men nl. kindergeld aan de staat betalen !
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be