Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 19 juli 2004, 15:46   #1
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard Irrelevante berichten

Ik pleit bij de beheerders van dit forum voor een strengere controle. Er wordt op dit forum nooit opgetreden tegen flagrant racistische vuilbekkerij. Ook ergerlijk: irrelevante postings. Bij "vreemdelingenbeleid en integratie" vind je bijvoorbeeld om de haverklap geknipt-geplakte krantenberichten die volstrekt niks met het onderwerp te maken hebben.
Yossarian is offline  
Oud 19 juli 2004, 15:49   #2
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Ik pleit bij de beheerders van dit forum voor een strengere controle. Er wordt op dit forum nooit opgetreden tegen flagrant racistische vuilbekkerij. Ook ergerlijk: irrelevante postings. Bij "vreemdelingenbeleid en integratie" vind je bijvoorbeeld om de haverklap geknipt-geplakte krantenberichten die volstrekt niks met het onderwerp te maken hebben.
Welcome to the club Yossarian...maar uw reactie zal weinig veranderen ondanks ik totaal akkoord ga met uw stelling.
Het is en blijft het rotzooi van de blokkers op deze forum..je kan het min of meer vergelijken met uw 'Recycle Bin' op uwe Windows Destop

Laatst gewijzigd door neruda : 19 juli 2004 om 15:50.
neruda is offline  
Oud 19 juli 2004, 17:11   #3
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Bij "vreemdelingenbeleid en integratie" staat er op dit moment een bericht getiteld : "Allochtoon vermoordt Fransman met machete". Dan volgt een krantenknipsel uit Le Monde waarin er geen sprake is van een allochtoon en ook niet van een machete. En dat blijft daar zomaar staan...Naast de kwestie, leugenachtig en en overduidelijk mat racistische bedoelingen.

Laatst gewijzigd door Yossarian : 19 juli 2004 om 17:12.
Yossarian is offline  
Oud 19 juli 2004, 17:19   #4
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij "vreemdelingenbeleid en integratie" staat er op dit moment een bericht getiteld : "Allochtoon vermoordt Fransman met machete". Dan volgt een krantenknipsel uit Le Monde waarin er geen sprake is van een allochtoon en ook niet van een machete. En dat blijft daar zomaar staan...Naast de kwestie, leugenachtig en en overduidelijk mat racistische bedoelingen.
Jeps, ik ben het helemaal met je eens, het is totaal onbegrijpelijk en onaanvaardbaar!

Laatst gewijzigd door thePiano : 19 juli 2004 om 17:20.
thePiano is offline  
Oud 19 juli 2004, 17:24   #5
Jeroen

Standaard

Er is bewust gekozen om te modereren op zaken die wettelijk gezien niet door de beugel kunnen of op persoonlijke aanvallen jegens andere forummers.
Het topic waarvan sprake voldoet aan geen van beide m.i.

Verder doe je er goed aan om berichten te rapporteren via het gevarendriehoekje () dat je linksonder aantreft naast het bericht in kwestie.
Als je deze knop hanteert worden alle admins en super moderators op de hoogte gebracht zodat we een kijkje kunnen nemen.
Jeroen is offline  
Oud 19 juli 2004, 17:36   #6
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Er is bewust gekozen om te modereren op zaken die wettelijk gezien niet door de beugel kunnen of op persoonlijke aanvallen jegens andere forummers.

Verder doe je er goed aan om berichten te rapporteren via het gevarendriehoekje () dat je linksonder aantreft naast het bericht in kwestie.
Als je deze knop hanteert worden alle admins en super moderators op de hoogte gebracht zodat we een kijkje kunnen nemen.
1) Kan racisme wettelijk gezien door de beugel? Of klasseren ook de moderatoren dat tegenwoordig onder "vrije meningsuiting"?
2) Mag ik voortaan de verkiezing van Miss Aardbei posten onder "Communautaire Onderwerpen"?
Yossarian is offline  
Oud 19 juli 2004, 17:37   #7
thePiano

Standaard

Citaat:
Dan wordt het tijd dat jullie de wetten eens bestuderen. In feite, en nu spreek ik tegen mijn eigen winkel, is racisme op forums toegelaten. Wist je dat? En weet je waarom? Omdat om dergelijke uitlatingen te vinden, je een zoekactie moet opstarten.

Moest je nu bv je computer opstarten en daar direct die racistische boodschap te zien krijgen, kon je er klacht tegen neerleggen. Dat weet ik uit de eerste hand van het CGKR Dhr. Leman en Jos Vander Velpen van het LRM. Anders had ik al honderden klachten neer kunnen leggen. Nu niet. Vandaar ook dat wij een wetswijziging willen wat betreft racisme op het internet.

In de zin van, dat wij de eigenaars van forums of chatkanalen, en ook providers, kunnen verantwoordelijk stellen voor uitspraken die ze tolereren. Zoals je weet gebeurd het meeste anoniem, en de meeste eigenaars gebruiken de lapsus, of uitvlucht: "wij zijn niet verantwoordelijk voor wat hier...enz verschijnt..." om zo alle verantwoordelijkheid af te schuiven op de anonieme gebruiker. Anoniem dus. Vandaar ook dat mensen zoals ik wensen dat anonimiteit op het internet wordt afgeschaft, als voorlopige overgangsmaatregel dan, totdat alles beter wettelijk geregeld is, en men gemakkelijk de mensen op hun individuele verantwoordelijkheid kan wijzen.

Dat heeft niks met beperking van de vrije meningsuiting te maken, maar met het recht op verweer tav ongebreidelde laster en eerroof, waar nu helemaal geen verhaal tegen bestaat.

Laatst gewijzigd door thePiano : 19 juli 2004 om 17:39.
thePiano is offline  
Oud 19 juli 2004, 17:41   #8
Jeroen

Standaard

Citaat:
1) Kan racisme wettelijk gezien door de beugel? Of klasseren ook de moderatoren dat tegenwoordig onder "vrije meningsuiting"?
Ik zie daar gaan racisme in dat bericht.

Laatst gewijzigd door Jeroen : 19 juli 2004 om 17:41.
Jeroen is offline  
Oud 19 juli 2004, 17:42   #9
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens, alleen denk ik niet dat dat soort dingen afblokken de juiste manier van afhandelen is. Zet geen zoden aan de dijk, ze gaan hun mening daaromtrent niet veranderen en ze kunnen zich nog wat meer wentelen in hun ze-luisteren-nooit-naar-mij-fetish. Laat het eerder evolueren - in de mate van het mogelijke - naar een gezonde discussie en in het slechtste geval een mooi voorbeeld van hoe idioot gefixeerd sommigen zijn mbt. een bepaalde maatschappelijke problematiek waar ze niet mee om kunnen - of erger: willen gaan. Mensen met een beetje hersenen kijken daar wel doorheen... tenminste dat hoop ik dan maar

Citaat:
2) Mag ik voortaan de verkiezing van Miss Aardbei posten onder "Communautaire Onderwerpen"?
Graag
nou nou is offline  
Oud 19 juli 2004, 18:16   #10
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
(...) In de zin van, dat wij de eigenaars van forums of chatkanalen, en ook providers, kunnen verantwoordelijk stellen voor uitspraken die ze tolereren. Zoals je weet gebeurd het meeste anoniem, en de meeste eigenaars gebruiken de lapsus, of uitvlucht: "wij zijn niet verantwoordelijk voor wat hier...enz verschijnt..." om zo alle verantwoordelijkheid af te schuiven op de anonieme gebruiker.
Wetende dat door racistische posts de (geest van de) wet wordt overtreden, maar er niet kan worden opgetreden (zoals uitgelegd door thePiano), zouden de forumbeheersers als 'goede huisvaders' op eigen initiatief racisme kunnen bannen. Of is dat teveel gevraagd?
Graag een gemotiveerd antwoord.
Yossarian is offline  
Oud 19 juli 2004, 18:17   #11
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:

Ah! Ik wist al niet waar de blauwe knop heen was!
Patriot! is offline  
Oud 19 juli 2004, 18:21   #12
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Censuur? Ja dat is teveel gevraagd!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 19 juli 2004, 18:22   #13
thePiano

Standaard

Citaat:
Wetende dat door racistische posts de (geest van de) wet wordt overtreden, maar er niet kan worden opgetreden (zoals uitgelegd door thePiano), zouden de forumbeheersers als 'goede huisvaders' op eigen initiatief racisme kunnen bannen. Of is dat teveel gevraagd?
Een goede test is bijvoorbeeld deze:

Vraag de moderators op dit forum eens wat ze van het arrest denken dat op 21 april 2004 werd uitgesproken omtrent het VB. Je moet niet verbaasd zijn als ze je unaniem vertellen dat ze dat allemaal een beperking van de vrije meningsuiting vinden. Probeer het maar, dan weet je meteen 'hoe laat het is'

Laatst gewijzigd door thePiano : 19 juli 2004 om 18:23.
thePiano is offline  
Oud 19 juli 2004, 18:23   #14
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vraag de moderators op dit forum eens wat ze van het arrest denken dat op 21 april 2004 werd uitgesproken omtrent het VB. Je moet niet verbaasd zijn als ze je unaniem vertellen dat ze dat allemaal een beperking van de vrije meningsuiting vinden. Probeer het maar, dan weet je meteen 'hoe laat het is'
Tsja, om moderator te worden moet men nu eenmaal wat intelligenter zijn.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 19 juli 2004, 18:24   #15
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Meen je dat? Dat wordt vechten tegen de bierkaai...
Yossarian is offline  
Oud 19 juli 2004, 18:30   #16
thePiano

Standaard

Citaat:
Meen je dat? Dat wordt vechten tegen de bierkaai...
Wel, met wat geluk grijpen ze in bij scheldpartijen en af en toe wordt er al eens een persoonlijke aanval gecounterd, maar veel meer dan dat moet je niet op rekenen. Ik zeg niet dat het allemaal VB-sympathisanten zijn, maar ze zitten er wel mee aan tafel, en dat is voor mij al een brug te ver.
Oud 19 juli 2004, 18:36   #17
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, met wat geluk grijpen ze in bij scheldpartijen en af en toe wordt er al eens een persoonlijke aanval gecounterd, maar veel meer dan dat moet je niet op rekenen. Ik zeg niet dat het allemaal VB-sympathisanten zijn, maar ze zitten er wel mee aan tafel, en dat is voor mij al een brug te ver.
Het is verassend wat ge van zo ne moderator gedaan kunt krijgen voor ne goeien biefstuk met pepersaus en frietjes.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 19 juli 2004, 18:48   #18
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde

FMisplon's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard

Citaat:
Euhm ja... wettelijk gezien zijn wij volledig in orde. Wij moeten alleen ingrijpen als topics oproepen tot discriminatie of geweld. Racisme an sich is niet strafbaar idd...
[size=1]Gegarandeerd 100% vrijwilligerswerk, Gegarandeerd 100% onafhankelijk
[/size]
FMisplon is offline  
Oud 19 juli 2004, 18:52   #19
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ja dat is idd te veel gevraagd
1) We hebben er in het begin bewust voor gekozen om de discussies zo vrij mogelijk te laten plaatsvinden... Wij denken dat iedereen zelf over genoeg verstand beschikt om zich een mening te vormen zonder dat wij moeten zeggen welke mening kan en welke niet.
2) We zijn wettelijk perfect in orde en werken daarvoor samen met het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding. Als zelfs zij vinden dat we niet moeten verwijderen... dan moeten we niet "correcter" dan "correct" zijn hé. We zijn de paus niet...
3) Ook praktisch gezien is uw voorstel onmogelijk... er worden hier dagelijks meer dan 1500 berichten geplaatst. Wij kunnen deze onmogelijk allemaal nalezen.

Mijn tip aan u:
Laat onzinnige postings gewoon links liggen... of reageer erop. Met te roepen om verwijderen e.d. bereik je alleen maar het tegenovergestelde: men zal nog veel meer zo'n berichten plaatsen dan.
[/size]
FMisplon is offline  
Oud 19 juli 2004, 18:54   #20
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Allez piano... is het weer potje moderator pesten? Ene keer zijn we goed bezig, en nu plots 'weet je weer hoe laat het is'. Zal ik eens zeggen hoe laat het is: "hou maar op met ons in een politieke hoek te willen drukken of ons dingen in de mond te leggen die op niks slaan".
[/size]
FMisplon is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be