Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2021, 10:22   #1
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard Meerouderschap bij adoptie

Citaat:
'In het adoptiedebat voor de toekomst gaat het er niet om tégen iemand te zijn, of om personen of diensten in diskrediet te brengen', schrijft Vlaams minister Wouter Beke. Vandaag wordt in de commissie Welzijn het rapport over het expertenpanel interlandelijke adoptie besproken. 'Via meerouderschap kunnen alle betrokkenen bij de interlandelijke adoptie erkend worden in hun relatie tot het kind.' Bron.

Ik ben (was ?) tegen adoptie omdat ik het al te dikwijls heb zien verkeerd lopen en uit de cijfers ook blijkt dat dat zo bijna in de helft van de gevallen loopt. Door meerouderschap wordt het probleem misschien verminderd. Het is in ieder geval het proberen waard. Ik heb wel enkele bedenkingen. Wat als het kind in de puberteit verkiest naar de biologische ouders terug te keren ? En zal 'gezinshereniging' of zelfs 'familiehereniging' mogelijk zijn, ttz zal het kind later de biologische ouders kunnen laten overkomen bij interlandelijke adoptie ? Of zal interlandelijke adoptie niet meer nodig zijn als misschien meer mensen die zichzelf niet in staat achten goed voor hun kind te zorgen het gaan afstaan omdat ze contact gaan mogen houden ? Maar gaat dat contact niet voor ongelooflijk veel wrijving zorgen ? Mensen, hun wensen en visies veranderen door de jaren heen, het is bij draagmoederschap al zo'n ramp.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 22:28   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard Meerouderschap.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik ben (was ?) tegen adoptie omdat ik het al te dikwijls heb zien verkeerd lopen en uit de cijfers ook blijkt dat dat zo bijna in de helft van de gevallen loopt. Door meerouderschap wordt het probleem misschien verminderd. Het is in ieder geval het proberen waard. Ik heb wel enkele bedenkingen. Wat als het kind in de puberteit verkiest naar de biologische ouders terug te keren ? En zal 'gezinshereniging' of zelfs 'familiehereniging' mogelijk zijn, ttz zal het kind later de biologische ouders kunnen laten overkomen bij interlandelijke adoptie ? Of zal interlandelijke adoptie niet meer nodig zijn als misschien meer mensen die zichzelf niet in staat achten goed voor hun kind te zorgen het gaan afstaan omdat ze contact gaan mogen houden ? Maar gaat dat contact niet voor ongelooflijk veel wrijving zorgen ? Mensen, hun wensen en visies veranderen door de jaren heen, het is bij draagmoederschap al zo'n ramp.
Meerouderschap. Ik heb er mijn bedenkingen bij.
Ondertussen heb ik dit gelezen wat meerouderschap betreft: De zin en onzin van meerouderschap
Het maakt de samenleving te complex op juridisch vlak. En dan de opvoeding, verantwoordelijkheid.
Een trend ja. Kinderen zijn echter geen robotjes.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 06:06   #3
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Meerouderschap. Ik heb er mijn bedenkingen bij.
Ondertussen heb ik dit gelezen wat meerouderschap betreft: De zin en onzin van meerouderschap
Het maakt de samenleving te complex op juridisch vlak. En dan de opvoeding, verantwoordelijkheid.
Een trend ja. Kinderen zijn echter geen robotjes.
Daarover staat in het artikel inderdaad niets. Wie zijn de juridische ouders ? Wie heeft welke rechten ? Spant Beke het paard achter de wagen of deed de journalist zijn werk niet ? Het artikel leek (weeral) meer op een promo.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 23 september 2021 om 06:07.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 06:14   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Iemand die geadopteerd werd aan het woord.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 06:30   #5
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Is geen knuffel of hond hé.

In het communistische systeem was dat de druppel die de emmer deed overlopen.

Zelfs je gezin was niet van u. De staat...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 06:36   #6
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Laat maar modderen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 06:44   #7
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

10 flessen Rum, ze zijn eindelijk weg. Uit het huis... Pa.

Wat nostalgische overwegingen, Ma.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be