Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 september 2021, 21:47   #281
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.222
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Christian Van Thillo is bestuurder bij de baas van Bart De Wever.
Ach ach. De "Grote Leider" heeft dus een baas. En ik maar denken dat Charel Michel zijn baas was.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 21:49   #282
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Christian Van Thillo is bestuurder bij de baas van Bart De Wever.
Wie is de baas van Bart De Wever, Dadee?
Kom op, vertel. Dat is nu eens nieuws. Weten de main stream media dat al? En is dat morgen voorpaginanieuws?
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 4 september 2021 om 21:50.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 21:56   #283
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ach ach. De "Grote Leider" heeft dus een baas. En ik maar denken dat Charel Michel zijn baas was.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=157681

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 22:02   #284
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat verklaart waarom Wallonië en Brussel aan de grond zitten. Het bedrijfsleven draait daar op een klein pitje wegens weinig werkwilligen of te veel incapabelen.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 22:33   #285
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Dat verklaart waarom Wallonië en Brussel aan de grond zitten. Het bedrijfsleven draait daar op een klein pitje wegens weinig werkwilligen of te veel incapabelen.
Tien keer liever VOKA dan de FGTB (de baas vd PS), zoals in Wallonië en Bxl.

VOKA creëert jobs en welvaart, FGTB creëert werkloosheid en armoede.

En dat verschil valt snel op eens je de taalgrens voorbij bent.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 4 september 2021 om 22:33.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 22:47   #286
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Vrij recent nog gekocht ... (nog niet helemaal gelezen maar ... )

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 september 2021 om 22:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 22:55   #287
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Vrij recent nog gekocht ... (nog niet helemaal gelezen maar ... )

De vier citaten op de afbeelding verraden welk wespennest Vivaldi is.
Moet er nog zand zijn?
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 23:14   #288
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.222
Standaard

Rutten, De Croo, Di Rupo, Bouchez, twee of drie keer Magnette en als laatste De Wever passeren de revue.

Veel heeft De Grote Leider als doodgraver van België niet in de pap te brokkelen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 september 2021 om 23:16.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 23:23   #289
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Rutten, De Croo, Di Rupo, Bouchez, twee of drie keer Magnette en als laatste De Wever passeren de revue.

Veel heeft De Grote Leider als doodgraver van België niet in de pap te brokkelen.
De Morgen heeft wel het boek van Wouter Verschelden uit de krochten van de Bart De Wever gatlikkers gehaald.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 23:34   #290
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Morgen heeft wel het boek van Wouter Verschelden uit de krochten van de Bart De Wever gatlikkers gehaald.
Daarom dat u hier het leugenartikel van De Morgen zo propageerde.
Het boek had het nodig omdat het weken de lijst van bestverkochte boeken aanvoerde.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 4 september 2021 om 23:36.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 23:36   #291
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.142
Standaard

Deze paragraaf in het artikel van De Morgen vond ik problematisch :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
Wie geïnteresseerd is in inhoudelijke of ideologische knelpunten of structurele hinderpalen die politieke onderhandelingen bemoeilijken, komt in dit boek van een kale kermis thuis. De lezer wordt gevraagd te geloven dat nooit over de inhoud van nota’s wordt gediscussieerd maar alleen over wie ze lekt. Maar is politiek dan echt enkel een opeenvolging van ploertenstreken? Dat standpunt schiet tekort.
Ik lees hierin een frustratie van de journalist dat het boek niet zijn visie bevestigt van hoe er aan politiek zou moeten gedaan worden, dus verwerpt hij het boek maar.
Een beetje zoals een astronoom zoveel eeuwen geleden die merkte dat zijn waarnemingen aangaven dat de Aarde rond de Zon draaide en niet omgekeerd, en dan maar zijn waarnemingen verwerpt.

De Morgen heeft het er moeilijk mee dat uit het boek blijkt dat politiek bijzonder weinig met inhoud en alles met de postjes te maken heeft in dit apenland.
Het bevestigt immers het bijzonder negatieve beeld dat de bevolking van de politiek heeft, en dat kan De Morgen niet verdragen, want het speelt in de kaart van VB.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 23:38   #292
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Deze paragraaf in het artikel van De Morgen vond ik problematisch :


Ik lees hierin een frustratie van de journalist dat het boek niet zijn visie bevestigt van hoe er aan politiek zou moeten gedaan worden, dus verwerpt hij het boek maar.
Een beetje zoals een astronoom zoveel eeuwen geleden die merkte dat zijn waarnemingen aangaven dat de Aarde rond de Zon draaide en niet omgekeerd, en dan maar zijn waarnemingen verwerpt.

De Morgen heeft het er moeilijk mee dat uit het boek blijkt dat politiek bijzonder weinig met inhoud en alles met de postjes te maken heeft in dit apenland.
Het bevestigt immers het bijzonder negatieve beeld dat de bevolking van de politiek heeft, en dat kan De Morgen niet verdragen, want het speelt in de kaart van VB.
Ik denk dat Bart Eeckhout als vroegere werkgever van Verschelden nog op een smerige manier een rekening wil vereffenen.
Kortom een staaltje van snertjournalistiek.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 4 september 2021 om 23:40.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 23:44   #293
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Ik denk dat Bart Eeckhout als vroegere werkgever van Verschelden nog op een smerige manier een rekening wil vereffenen.
Dat het heel lang niet over de inhoud ging, maar wel over de postjes, wordt feitelijk bevestigd door wat Lachaert in zijn laatste interview zei.
Hij zei immers dat het plots rap moest gaan, want hij stond onder enorme druk.
Mocht men werkelijk dat anderhalve jaar besteed hebben aan onderhandelen over de inhoud, dan zou men bij het maken van de Vivaldi coalitie niet veel moeite gehad hebben om een echt gedetailleerd akkoord uit te schrijven.
Dat is niet gebeurd, logisch want de tijd was bijna volledig opgebruikt aan het vechten over de postjes.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 08:31   #294
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Rutten, De Croo, Di Rupo, Bouchez, twee of drie keer Magnette en als laatste De Wever passeren de revue.

Veel heeft De Grote Leider als doodgraver van België niet in de pap te brokkelen.
De 'grote leider' euhhhh ja ok ...

Ik vond bij het lezen van het boek zelfs dat de 'grote leider' aardig twee handjes op de buik was met Magnette.

Herinneren wij ons nog het gesprek tussen Magnette en BDW een héle tijd geleden (op TV rond verkiezingstijden) waar die 'grote leider' weinig in de' pap te brokken had.

Nog bij het lezen van het boek weende ik tranen met tuiten of was dat van het lachen met bepaalde situaties???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 09:10   #295
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat het heel lang niet over de inhoud ging, maar wel over de postjes, wordt feitelijk bevestigd door wat Lachaert in zijn laatste interview zei.
Hij zei immers dat het plots rap moest gaan, want hij stond onder enorme druk.
Mocht men werkelijk dat anderhalve jaar besteed hebben aan onderhandelen over de inhoud, dan zou men bij het maken van de Vivaldi coalitie niet veel moeite gehad hebben om een echt gedetailleerd akkoord uit te schrijven.
Dat is niet gebeurd, logisch want de tijd was bijna volledig opgebruikt aan het vechten over de postjes.
Ben je al vergeten dat men vóór de Rood-Gele coalitie De Wever/Magnette nooit aan postjesverdelen toekwam? Het ging gewoon over wélke coalitie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Coalitie_in_België

En telkens blokkeerde het omdat de NVA en de PS niet met mekaar konden leven. Tot ze zelf stiekum gingen onderhandelen om de liberalen een loer te draaien.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 09:51   #296
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ben je al vergeten dat men vóór de Rood-Gele coalitie De Wever/Magnette nooit aan postjesverdelen toekwam? Het ging gewoon over wélke coalitie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Coalitie_in_België

En telkens blokkeerde het omdat de NVA en de PS niet met mekaar konden leven. Tot ze zelf stiekum gingen onderhandelen om de liberalen een loer te draaien.
Och, dat is het verhaal dat in de pers verteld werd.
Of dat werkelijk zo is, is maar de vraag.
Volgens mij zijn die politici vooral met hun eigen postje bezig.
Dat blijkt ook uit dat boek, vandaar ook dat "De Morgen" daar zo'n probleem van maakt.
Rutten moest gesaboteerd worden, zodat Decroo kon premier worden.
Daarom moest eerst paarsgroen gesaboteerd worden, daarna paarsgeel.
Ondertussen moest de N-VA de indruk geven dat de VLD werkelijk paarsgeel wilde.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 5 september 2021 om 09:56.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 22:42   #297
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.222
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De 'grote leider' euhhhh ja ok ...
De 'Grote Leider' werd zowel door Michel als Magnette, als de VLD in de zak gezet.
Zo groot is ie.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 23:06   #298
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.222
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Och, dat is het verhaal dat in de pers verteld werd.
Of dat werkelijk zo is, is maar de vraag.
Volgens mij zijn die politici vooral met hun eigen postje bezig.
Dat blijkt ook uit dat boek, vandaar ook dat "De Morgen" daar zo'n probleem van maakt.
Rutten moest gesaboteerd worden, zodat Decroo kon premier worden.
Daarom moest eerst paarsgroen gesaboteerd worden, daarna paarsgeel.
Ondertussen moest de N-VA de indruk geven dat de VLD werkelijk paarsgeel wilde.
Rutten hoefde helemaal niet gesaboteerd te worden om De Croo in de premierszetel te krijgen. Zij was van bij de aanvang voorstander van Vivaldi. Rutten moest gesaboteerd worden om Lachaert aan de voorzitterszetel te helpen. DAARVOOR trok hij de kaart van paars-geel. Koning Flip liet trouwens ook verstaan dat hij de twee grootste partijen van Vlaanderen en Wallonië in de regering wilde. Geen zeven verliezers van de verkiezingen.

Eens Lachaert voorzitter was en De Croo doorhad dat zijn zevende flutpartijtje slechts recht had op twee ministerspostjes in paars-geel draaiden beide heren hun kar 180 graden. In een zevenpartijen regering van niets dan flutpartijtjes kon De Croo wél premier worden.
Om de ware reden van hun kardraaierij te verantwoorden schoven de heldhaftige blauwe postjesjagers de schuld voor hun onsmakelijk bocht op De Wever omdat hij, TERECHT, bezwaren uitte tegen het groot bakkes van MR.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 19:36   #299
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De 'Grote Leider' werd zowel door Michel als Magnette, als de VLD in de zak gezet.
Zo groot is ie.
Inderdaad.

p.s.

Tijdens het lezen van het boek betrapte ik mezelf er op dat telkens ik de naam Magnette zag verschijnen 'nekschot' riep.

Laat dat enorm raar zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 september 2021 om 19:36.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 19:42   #300
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Het was één comedie om de liberalen met De Croo in pole position over de Dellai-meer te krijgen. De wedstrijd was van het begin tot het einde zo fake als wat. De Croo durfde niet over de streep voor hij er zeker van was dat de main stream media hen niet onder de Dellai-shit zouden bedelven.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be