Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: zou u voor de andere stemmen, indien de uwe niet meer zou bestaan?
VBelanger: bestond 't Belang niet, dan zou ik VOOR de n-va stemmen 18 33,33%
VBelanger: bestond 't Belang niet, dan zou ik ZEKER NIET voor de n-va stemmen 12 22,22%
N-VA'er: bestond de n-va niet, dan zou ik VOOR 't Belang stemmen 9 16,67%
N-VA'er: bestond de n-va niet, dan zou ik ZEKER NIETvoor 't Belang stemmen 15 27,78%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2005, 19:20   #421
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Jij zegt het maar.

Aaiiii, pijnlijk.
daiwa is offline  
Oud 17 augustus 2005, 19:31   #422
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.322
Standaard

[quote=giserke]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
en er was nog meer in verweven! jaja, het geen VBers ons verwijten van verraders! de splitsing BHV was 1 van de amendementen in die wet, ingediend door N-VA.

Citaat:
We kunnen dhr. Bourgeois wel volgen wanneer hij de verantwoordelijkheid afwijst voor de uitsluiting van het Vlaams Blok bij de ondertekening van het wetsvoorstel tot splitsing. Maar het is fout deze verantwoordelijkheid te leggen bij de echte auteurs ervan, met name het verdienstelijke Halle-Vilvoorde-comité. Deze mensen hebben de tekst ontworpen voor de burgemeesters, die het voorstel hebben doorgespeeld naar hun partijgenoten van CD&V, VLD en SP.a in de Kamer. Het is daar dat beslist werd het Vlaams Blok buiten te sluiten.
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 17-08-2005 at 20:33
Reason:
--------------------------------

[quote=giserke]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
en er was nog meer in verweven! jaja, het geen VBers ons verwijten van verraders! de splitsing BHV was 1 van de amendementen in die wet, ingediend door N-VA.

Citaat:
We kunnen dhr. Bourgeois wel volgen wanneer hij de verantwoordelijkheid afwijst voor de uitsluiting van het Vlaams Blok bij de ondertekening van het wetsvoorstel tot splitsing. Maar het is fout deze verantwoordelijkheid te leggen bij de echte auteurs ervan, met name het verdienstelijke Halle-Vilvoorde-comité. Deze mensen hebben de tekst ontworpen voor de burgemeesters, die het voorstel hebben doorgespeeld naar hun partijgenoten van CD&V, VLD en SP.a in de Kamer. Het is daar dat beslist werd het Vlaams Blok buiten te sluiten.
[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 17-08-2005 at 20:32
Reason:
--------------------------------

[quote=giserke]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
en er was nog meer in verweven! jaja, het geen VBers ons verwijten van verraders! de splitsing BHV was 1 van de amendementen in die wet, ingediend door N-VA.

Citaat:
We kunnen dhr. Bourgeois wel volgen wanneer hij de verantwoordelijkheid afwijst voor de uitsluiting van het Vlaams Blok bij de ondertekening van het wetsvoorstel tot splitsing. Maar het is fout deze verantwoordelijkheid te leggen bij de echte auteurs ervan, met name het verdienstelijke Halle-Vilvoorde-comité. Deze mensen hebben de tekst ontworpen voor de burgemeesters, die het voorstel hebben doorgespeeld naar hun partijgenoten van CD&V, VLD en SP.a in de Kamer. Het is daar dat beslist werd het Vlaams Blok buiten te sluiten.
[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

[quote=giserke]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
en er was nog meer in verweven! jaja, het geen VBers ons verwijten van verraders! de splitsing BHV was 1 van de amendementen in die wet, ingediend door N-VA.

Citaat:
We kunnen dhr. Bourgeois wel volgen wanneer hij de verantwoordelijkheid afwijst voor de uitsluiting van het Vlaams Blok bij de ondertekening van het wetsvoorstel tot splitsing. Maar het is fout deze verantwoordelijkheid te leggen bij de echte auteurs ervan, met name het verdienstelijke Halle-Vilvoorde-comité. Deze mensen hebben de tekst ontworpen voor de burgemeesters, die het voorstel hebben doorgespeeld naar hun partijgenoten van CD&V, VLD en SP.a in de Kamer. Het is daar dat beslist werd het Vlaams Blok buiten te sluiten.
[/size]
[/edit]
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 augustus 2005 om 19:33.
Knuppel is offline  
Oud 17 augustus 2005, 21:59   #423
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

en dat allemaal om het stemgedrag van VB mandatarissen in de kamer goed te praten?
1 die tekst hierboven heeft niks te maken met wat zich toen in de kamer afspeelde. Dat was een STEMMING knuppel!

En knuppel, (of moet ik zeggen superstaaf ?), uw uit verband gerukte uitspraken zijn weer op een leugenachtige manier voorgesteld, doe de aanhang eruit te laten. 1 de kiesdrempel (ja knuppel als superdemocratie stem jij op een partij die de kiesdrempel oogluikend mee goed keurde) 2 en het allerbelangrijkste het amendement BHV, die het VB nodig vond goed te keuren, maar door paars weggestemd, en toch de eindstemming zich te onthouden.
Met wie zijn balletjes denk jij aant spelen te zijn?
giserke is offline  
Oud 17 augustus 2005, 22:02   #424
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Giserke; het VB kan de kiesdrempel dan wel goedgekeurd hebben, maar wat dan? denk je dat al de VB'ers die daar niet mee akkoord zijn de partij opeens niet meer moeten (mogen) steunen?
Je kan NOOIT voor 100% een partij verdedigen, en dat doe jij , en verwacht jij ook van anderen. FOUT dus.
(ikzelf vind ook dat de kiesdrempel moet verdwijnen.)
Ambiorix is offline  
Oud 17 augustus 2005, 22:18   #425
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
Giserke; het VB kan de kiesdrempel dan wel goedgekeurd hebben, maar wat dan? denk je dat al de VB'ers die daar niet mee akkoord zijn de partij opeens niet meer moeten (mogen) steunen?
Je kan NOOIT voor 100% een partij verdedigen, en dat doe jij , en verwacht jij ook van anderen. FOUT dus.
(ikzelf vind ook dat de kiesdrempel moet verdwijnen.)
ik ben geen volger, maar en stuurder. Ik ben niet 100% akkoord met N-VA.
Zo vindt ik terecht de uitspraak van G niet kunnen in de Morgen. Ook verwijt ik N-VA te vlug de achterkant van haar tong te tonen in de pers. Ook vind in de uitspraak van Loones ongepast. Ik heb hem daarvoor ook een veeg uit de pan gegeven.

Maar ik ben realist! Ik stel alleen vast, dat wij dag en nacht zwoegen naar het beleid toe om dat beleid een Vlaamse koers te geven. Tot nu toe lukken we daar in. CD&V blijft onze koers volgen. We zijn er zelfs in geslaagd de Vlaamse vereniging van ziekenhuizen uitspraken te laten doen om de gezondheidszorg te splitsen, die voor het kartel onbespreekbaar waren.

Ik stel alleen vast dat het VB NIETS doet, wel op alles schieten die los zit. Ze zeggen het zelf, ze willen enkel in de laatste federale regering zitten. Wie met dergelijke prietpraat afkomt, maakt zichzelf oeverloos belachelijk!
Eerst verwijten ze andere partijen het cordon, maar wanneer ze aan zet zouden kunnen zijn, zouden ze dit weigeren (zogezegd). Ik stel vast dat FDW zijn sjerp in Antwerpen niet zou weigeren. (is dit dan ook een vetpotdraaier of een postjespakker?)

Ik stel alleen vast, meer nog, sinds hun snert blad WelkomEcho hebben ze de laatste N-VA twijfelaars hun ogen doen opengaan, over welk leugenachtige en platvloerse partij het VB wel is. (Zeg nu zelf, wie zou nu na dergelijke rotstrek nog de uitgestoken bokshandschoen aannemen?)
Bewijs is de sterke groei van N-VA leden.
vooral de getuigenis van enkel VB bestuursleden zoals Jos Debruyne spreken boekdelen.

Voorts verwijten ze N-VA niets te doen voor de Vlaamse zaak. Nochtans Brusselse burgemeesters weten wel wie het voor hen daadwerkelijk opneemt, en wie er enkel over zitten te palaveren.
giserke is offline  
Oud 18 augustus 2005, 08:23   #426
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
ik ben geen volger, maar en stuurder. Ik ben niet 100% akkoord met N-VA.
Zo vindt ik terecht de uitspraak van G niet kunnen in de Morgen.
Dus het is niet de niet-naleving van beloften die je stoort maar het feit dat GB en BDW soms een shun mond voorbijpraten waardoor je imago van "vlaams-nationalist" hier ehevige deuken krijgt? Jij komt uit een CVP-nest ongetwijfeld!

[quote] Ook verwijt ik N-VA te vlug de achterkant van haar tong te tonen in de pers. Ook vind in de uitspraak van Loones ongepast. Ik heb hem daarvoor ook een veeg uit de pan gegeven.[/ QUOTE]

Duidelijk! En Loones is ongetwijfeld onder de indruk!

Citaat:
Maar ik ben realist!
Dat is waar, een idealist ben je zeker en vast niet!

Citaat:
Ik stel alleen vast, dat wij dag en nacht zwoegen naar het beleid toe om dat beleid een Vlaamse koers te geven. Tot nu toe lukken we daar in.
en kan je ons ook concrete voorbeelden geven?

Citaat:
CD&V blijft onze koers volgen.
Da's niet moeilijk vermits jullie schoon de cd&v koers hebben overgenomen! Wie volgt wie? ( remember de muis en de olifant!)

Citaat:
We zijn er zelfs in geslaagd de Vlaamse vereniging van ziekenhuizen uitspraken te laten doen om de gezondheidszorg te splitsen, die voor het kartel onbespreekbaar waren.
Jullie zijn er dus in geslaagd om jullie zelf tegen te spreken!? Wat een prestatie!

Citaat:
Ik stel alleen vast dat het VB NIETS doet, wel op alles schieten die los zit. Ze zeggen het zelf, ze willen enkel in de laatste federale regering zitten. Wie met dergelijke prietpraat afkomt, maakt zichzelf oeverloos belachelijk!
Eerst verwijten ze andere partijen het cordon, maar wanneer ze aan zet zouden kunnen zijn, zouden ze dit weigeren (zogezegd). Ik stel vast dat FDW zijn sjerp in Antwerpen niet zou weigeren. (is dit dan ook een vetpotdraaier of een postjespakker?)
Geen appelen met peren vergelijken! In tegenstelling tot jou doen we tenminste geen valse beloften om postjes te verkrijgen louter voor de persoonlijke voordelen!

Citaat:
Ik stel alleen vast, meer nog, sinds hun snert blad WelkomEcho hebben ze de laatste N-VA twijfelaars hun ogen doen opengaan, over welk leugenachtige en platvloerse partij het VB wel is. (Zeg nu zelf, wie zou nu na dergelijke rotstrek nog de uitgestoken bokshandschoen aannemen?)
Bewijs is de sterke groei van N-VA leden.
vooral de getuigenis van enkel VB bestuursleden zoals Jos Debruyne spreken boekdelen.
Die stijging bestaat enkel in jouw hoofd! En de volgende federale verkiezingen zullen dat bewijzen wanneer jullie om lijfsbehoud met de ps in bed zullend duiken! ( en je vergeet trouwens lucien decoorne alies BVL nog! )

Citaat:
Voorts verwijten ze N-VA niets te doen voor de Vlaamse zaak. Nochtans Brusselse burgemeesters weten wel wie het voor hen daadwerkelijk opneemt, en wie er enkel over zitten te palaveren.
Inderdaad! De brusselse mogen niet klagen, maar degene uit Halle-Vilvoorde werden laf in de rug gestoken door de nva! ( zo zie je maar "his masters voice")
jan hyoens is offline  
Oud 18 augustus 2005, 09:37   #427
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
ik ben geen volger, maar en stuurder.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 18 augustus 2005, 11:55   #428
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

En wat deed het VB in B-H-V? Niks8)
Jong N-VA'er is offline  
Oud 18 augustus 2005, 11:58   #429
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

FDW is in Antwerpen een postjespakker. Enkele vrienden uit het Antwerpse hebben mij intussen weten te zeggen dat er al druk gelobbyd wordt voor 2006. Coveliers wil voorlopig echter niet in de boot stappen, hoewel er al een postje als schepen was beloofd. (Tja, wie soms iets kan opvangen tijdens zakendiners...)
Jong N-VA'er is offline  
Oud 18 augustus 2005, 11:59   #430
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Misschien moet er tegen het einde van het jaar een nieuw voostel komen om de kiesdrempel af te schaffen. Dan zien we meteen wie wat doet...
Jong N-VA'er is offline  
Oud 18 augustus 2005, 12:07   #431
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Misschien moet er tegen het einde van het jaar een nieuw voostel komen om de kiesdrempel af te schaffen. Dan zien we meteen wie wat doet...
Goed idee.
Trek eens aan de mouw van nonkel tsjeef.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 18 augustus 2005, 12:22   #432
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Goed idee.
Trek eens aan de mouw van nonkel tsjeef.
Ouwe koeien uit de gracht halen is typisch voor belgicisten hé!
En ik ben niet eens katholiek, maar humanist!8)
Jong N-VA'er is offline  
Oud 18 augustus 2005, 12:26   #433
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ouwe koeien uit de gracht halen is typisch voor belgicisten hé!
Is het Vlaams KArtel dan reeds herleid tot een ouwe verzopen koe?

Citaat:
En ik ben niet eens katholiek, maar humanist!8)
Vreselijke humanist, met het logo van een partij die ijvert voor discriminatie van onze Waalse broeders.
Een partijslaaf bovendien in kartel met een andere muffe groep wiens gezag op theocratische i.p.v. op democratische legitimatie steunt.
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 18-08-2005 at 13:27
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ouwe koeien uit de gracht halen is typisch voor belgicisten hé!
Is het Vlaams KArtel dan reeds herleid tot een ouwe verzopen koe?

Citaat:
En ik ben niet eens katholiek, maar humanist!8)
Vreselijke humanist, met het logo van een partij die ijvert voor discriminatie van onze Waalse broeders.
Een partijslaaf bovendien in kartel met een andere muffe groep wiens gezag op theocratische i.p.v. op democratische legitimatie steunt.
[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ouwe koeien uit de gracht halen is typisch voor belgicisten hé!
Is het Vlaams KArtel dan reeds herleid tot een ouwe verzopen koe?

Citaat:
En ik ben niet eens katholiek, maar humanist!8)
Vreselijke humanist, met het logo van een partij die ijvert voor discriminatie van onze Waalse broeders.
Een partijslaaf bovendien in kartel met een andere muffe groep wiens gezag op theocratische i.p.v. op democratische basis legitimatie steunt.
[/size]
[/edit]
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 18 augustus 2005 om 12:27.
Supe®Staaf is offline  
Oud 18 augustus 2005, 12:29   #434
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Nee, ik denk tenminste met rede en vrije wil. En dat houdt in dat ik mij NIET laat inpakken door de Belgische indoctrinatiemachine. Hulmanisten doen een vrij onderzoek. En hoe ben ik Vlaams-nationalist geworden? Juist, door historische bronnen te raadplegen, maar dan wel andere, onafhankelijke, die niet werden opgemaakt door een belgicistische uitgeverij.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 18 augustus 2005, 12:29   #435
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

En als er trouwens één volk is die de fascist uithangt zijn het de WALEN wel.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 18 augustus 2005, 13:08   #436
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
En wat deed het VB in B-H-V? Niks8)
http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=3&id=2
jan hyoens is offline  
Oud 18 augustus 2005, 13:09   #437
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
FDW is in Antwerpen een postjespakker. Enkele vrienden uit het Antwerpse hebben mij intussen weten te zeggen dat er al druk gelobbyd wordt voor 2006. Coveliers wil voorlopig echter niet in de boot stappen, hoewel er al een postje als schepen was beloofd. (Tja, wie soms iets kan opvangen tijdens zakendiners...)
Jij hebt wel toevallig veel vrienden die juist op de goede plek zitten he?
jan hyoens is offline  
Oud 18 augustus 2005, 13:12   #438
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
En ik ben niet eens katholiek, maar humorist!8)
Ja, dat hebben we al gemerkt!
jan hyoens is offline  
Oud 18 augustus 2005, 18:30   #439
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Interessante lectuur voor Giserke.

http://pup.princeton.edu/titles/6750.html


"Her research confirms what such wealthy interests as the insurance industry, trial lawyer associations, and tobacco companies have learned by defeats at the ballot box: if citizens do not like a proposed new law, even an expensive, high-profile campaign will not make them change their mind. She demonstrates, however, that these economic interest groups have considerable success in using direct legislation to block initiatives that others are proposing and to exert pressure on politicians."[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Rr00ttt on 18-08-2005 at 19:34
Reason:
--------------------------------

Interessante lectuur voor Giserke.

http://pup.princeton.edu/titles/6750.html


"Her research confirms what such wealthy interests as the insurance industry, trial lawyer associations, and tobacco companies have learned by defeats at the ballot box: if citizens do not like a proposed new law, even an expensive, high-profile campaign will not make them change their mind. She demonstrates, however, that these economic interest groups have considerable success in using direct legislation to block initiatives that others are proposing and to exert pressure on politicians."[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Interessante lectuur voor Giserke.

http://pup.princeton.edu/titles/6750.html[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 18 augustus 2005 om 18:34.
Rr00ttt is offline  
Oud 20 augustus 2005, 11:48   #440
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Zelfs de BUB zou dit bij wijze van spreken kunnen gedaan hebben...een webstek...wauw
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be