Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2006, 13:10   #1
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard Verbod op anti-semitisme biedt teveel privileges voor Joden

Nu Hezbollah-militanten en Israël volop in oorlog verkeren laait de kritiek naar voor�*l Israëls zijde en diens aanhangers op naar ongekende hoogtes. Dit heeft als gevolg dat ik vaak censuur tegenkom als:

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Kazze
Antisemitisme is wettelijk niet toegestaan. Gelieve u wat te beheersen.

Kazze
Wat vinden jullie eigenlijk van deze wet? Zouden we die niet eens moeten herzien wegens verouderd? Wat geeft Joden het recht om extra bescherming te genieten boven andere volkeren?
Zijn er argumenten/redenen anders dan blind zionisme en het westers collectief schuldgevoel die deze wet nog steeds waarde geven? Ik vind ze niet.

Voor mijn part mogen ze:
1) De term anti-semitisme veranderen naar anti-judaïsme.
2) Deze wet samenvatten als een wet tegen racisme tegen alle volkeren, zonder enige privileges en positief-discriminerende ondertoon.

Het is niet dat zij het Uitverkoren Volk beweren te zijn dat wij niet-Joden dat voor zoete koek moeten slikken, nietwaar?

Spui uw mening!

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 28 juli 2006 om 13:11.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 13:34   #2
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Ik ben tegen een wettelijk verbod op anti-semitische uitlatingen en heb dat reeds meermaals geargumenteerd. Dat veranderd niets aan het feit dat ik antisemieten verachtelijke types blijf vinden.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 13:56   #3
Black Cat
Minister-President
 
Black Cat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 4.205
Standaard

Er is een verschil tussen kritiek op de politiek van de staat Israel, en xenofobie tegen Joden. Die wet is dus meer dan nodig.
__________________
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi)

Laatst gewijzigd door Black Cat : 28 juli 2006 om 13:57.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 13:59   #4
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Geef eens de wetten die deze "privilegies" van Joden bepalen?

De Belgische wet verbiedt racisme in het algemeen, en vermeldt anti-semitisme expliciet, omdat er anders wijsneuzen zijn die zeggen anti-semitisme (of anti-judaïsme als je graag met woordjes speelt) geen racisme is (want joden vormen geen "ras").

En als je het over de negationismewet hebt, deze wordt binnenkort uitgebreid naar alle erkende genocides (misschien is het al gebeurd, dat weet ik niet zeker).

Dat er op dit forum geen haat aanwezig is, tegen Joden en anderen, is overigens een dikke leugen.

Maar zever gerust verder over de vermeende privilegies van wie dan ook.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 14:24   #5
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Nu Hezbollah-militanten en Israël volop in oorlog verkeren laait de kritiek naar voor�*l Israëls zijde en diens aanhangers op naar ongekende hoogtes. Dit heeft als gevolg dat ik vaak censuur tegenkom als:



Wat vinden jullie eigenlijk van deze wet? Zouden we die niet eens moeten herzien wegens verouderd? Wat geeft Joden het recht om extra bescherming te genieten boven andere volkeren?
Zijn er argumenten/redenen anders dan blind zionisme en het westers collectief schuldgevoel die deze wet nog steeds waarde geven? Ik vind ze niet.

Voor mijn part mogen ze:
1) De term anti-semitisme veranderen naar anti-judaïsme.
2) Deze wet samenvatten als een wet tegen racisme tegen alle volkeren, zonder enige privileges en positief-discriminerende ondertoon.

Het is niet dat zij het Uitverkoren Volk beweren te zijn dat wij niet-Joden dat voor zoete koek moeten slikken, nietwaar?

Spui uw mening!
Er was eens naar het schijnt een volk dat zich herenras noemde of was het herenvolk, die werden toen en nu nog altijd afgeschoten als zijnde rascisten. Een volk dat zich uitverkoren noemt moet worden gerespecteerd en mag over heel de wereld hun wil opleggen samen met big brother busch en daar is niets rascistisch aan begijpen wie begrijpen kan.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 15:09   #6
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Geef eens de wetten die deze "privilegies" van Joden bepalen?

De Belgische wet verbiedt racisme in het algemeen, en vermeldt anti-semitisme expliciet, omdat er anders wijsneuzen zijn die zeggen anti-semitisme (of anti-judaïsme als je graag met woordjes speelt) geen racisme is (want joden vormen geen "ras").

En als je het over de negationismewet hebt, deze wordt binnenkort uitgebreid naar alle erkende genocides (misschien is het al gebeurd, dat weet ik niet zeker).

Dat er op dit forum geen haat aanwezig is, tegen Joden en anderen, is overigens een dikke leugen.

Maar zever gerust verder over de vermeende privilegies van wie dan ook.
Ik moet toch eventjes vermelden dat de uitbreiding waarvan sprake is niet meer echt aan de orde van de dag is, door toedoen van onze grote vriendin Onkelinx (en ik vrees dat het VB voor één keer gelijk heeft: om puur electorale redenen) die het dossier in de Senaat naar "later" heeft doen verwijzen.

Als men dan toch de genocidewet wenst te behouden, zou een veralgemening ervan naar ALLE erkende genocides geen slechte zaak zijn voor de coherentie.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 15:09   #7
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Geef eens de wetten die deze "privilegies" van Joden bepalen?
Er zijn geen specifieke wetten die dat doen. Enkel het herhaalde gebruik en de herhaalde benadrukking van de strijd tegen voor�*l het anti-semitisme vind ik niet kunnen. Het is een archaïsch afkooksel van de sfeer van de periode na WOII. De periode waarin gefrustreerde anti-Joden in stripverhalen schurken een Joods uiterlijk gaven, omdat ze geen kritiek mochten hebben op bijvoorbeeld Israël. De privileges zijn puur psychisch. Sommige Westerlingen beschouw(d)en Joden als een arm geviseerd volk en zelfs nu nog komt het voor dat "ik ben Joods" al een argument is voor gelijk (daarvan heb ik recente voorbeelden).


Citaat:
De Belgische wet verbiedt racisme in het algemeen, en vermeldt anti-semitisme expliciet, omdat er anders wijsneuzen zijn die zeggen anti-semitisme (of anti-judaïsme als je graag met woordjes speelt) geen racisme is (want joden vormen geen "ras").
Het punt waarop ik mik is het feit dat men nog steeds de voor-mij verouderde term anti-semitisme voor enkel Joden gebruikt en dat het voor ons zelfs niet logisch is geworden dat het een foute benaming is.
Erger nog, het heeft dusdanig een arrogante ondertoon dat het 'psychisch' voor�*l de pseudo-naiefheid van Westerling en de pseudo-leepheid van Jood benadrukt. Het is in mijn eigen visie een erg slechte naam.

Ik vind enkel dat een vermelding van een wet geen positief-discriminerende elementen mag bevatten. Als die wijsneuzen, overigens, beweren dat ze niet racistisch bezig zijn, hebben ze het aan het foute eind en maken ze zich eindeloos belachelijk zoals ze het nu reeds doen.
Persoonlijk geloof ik ook niet in strak te classificeren rassen en is het wel zo dat ik met racisme het over oproepen tot haat en geweld heb.


Citaat:
En als je het over de negationismewet hebt, deze wordt binnenkort uitgebreid naar alle erkende genocides (misschien is het al gebeurd, dat weet ik niet zeker).
Met de negationismewet ga ik akkoord en ben ik voor die uitbreiding (voor�*l voor de Armeense Genocide ijverde ik al steeds voor erkenning). Een goede zaak dat men tóch op dit vlak de sporen uit het verleden uitwist (namelijk die van de bange Westerling en de machtige maar toch arme geviseerde en voor�*l arrogante Jood, i.e. de emoties die bij velen het bevoorrecht taalgebruik t.o.v. haat tegenover Joden al dan niet onbewust opwekken)

Citaat:
Dat er op dit forum geen haat aanwezig is, tegen Joden en anderen, is overigens een dikke leugen.
Daarin ga ik volledig akkoord. Voor�*l moslims (niet eens een half-tribale religie) en Joden zijn hier (dit forum, dit tijdstip) de geviseerden en aan nuances ontbreekt het enorm. Het risico overigens is ook dat mensen onbewust invloeden kunnen overnemen en zelf onderhevig zijn aan zulke ideeën die voordien niet de hunne waren.
Echter, ik blijf toch opperen voor een neutrale moderatie gebaseerd op neutrale wetten waardoor haatboodschappen tegen alle volkeren geweerd worden.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 28 juli 2006 om 15:23. Reden: Taelgebreecken
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 15:39   #8
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
De Belgische wet verbiedt racisme in het algemeen, en vermeldt anti-semitisme expliciet,
dat kan je zeker wel staven aan de hand van de wet ????? laat maar komen !



Citaat:
omdat er anders wijsneuzen zijn die zeggen anti-semitisme (of anti-judaïsme als je graag met woordjes speelt) geen racisme is (want joden vormen geen "ras").
Een Etheopische jood (ale ne zwarte dus ) , ne bruine jood en ne blanke jood...: => vanaf nu dus allemaal één "ras"

Bekeren tot het jodendom ? niet mogelijk, want "joden " zijn immers een "ras" en niet zomaar een godsdienst volgens je stelling... probleempje he
Of geef je nu toe aan de zionstelling dat bekeerde joden geen "echte" joden zijn, en je pas jood bent van moeder op kind ..

Ik heb idd altijd beweerd dat antijudaïsme niet onder de racismewetgeving valt en nog geen één jurist heeft mijn stelling kunnen ontkrachten.
Het beste dat men erop heeft gevonden : de wet veranderen door de toevoeging van het begrip" zogenaamd ras" en dan kan je joden "als zogenaamd ras " EVENTUEEL beschouwen . Weliswaar met véél , zeer véél goede wil en een extreem ferme zwier van het begrip "ras".
maar dan nog blijft het ZUIVER een soevereine beoordelingsbevoegdheid van de rechter of je de racismewet overtreedt.
en dan haal je dus de argumentjes aan die ik hierboven stel.


diezelfde racismewet wordt hier trouwens regelmatig met voeten getreden als het om andere rassen, nationaliteiten gaat.
Maar ja die zijn niet "uitverkoren genoeg boven alle andere volkeren" ...
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 15:55   #9
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
En als je het over de negationismewet hebt, deze wordt binnenkort uitgebreid naar alle erkende genocides (misschien is het al gebeurd, dat weet ik niet zeker).
De negationismewet blijft dus een smerig stukje discriminatie, waarbij het slachtoffer van een erkende genocide blijkbaar belangrijker is dan het slachtoffer van een niet-erkende genocide, een moord, een dronken bestuurder, ....

Maar aangezien negationisme slechts een meningsuiting is (zij het de uiting van een verwerpelijke mening), was die wet sowieso al belachelijk en dictatoriaal.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 16:26   #10
chev.errant
Burger
 
Geregistreerd: 15 mei 2006
Berichten: 133
Standaard Verbod op anti-semitisme biedt teveel privileges voor Joden

Het zijn NIET Joden die Internationaal Terrorisme prediken... Het zijn geen Joden die Internationaal Terrorisme begaan door aanslagen in de wereld...
En wanneer het allemaal teruggebracht wordt tot een kwestie van geld...: wel, de Arabische wereld beschikt over een ongelooflijke berg van geld, niet ? Niet alleen maar door olie-inkomsten...maar what the heck ? Zelfs indien het alleen maar door olie-inkomsten zou zijn: waarom geen hulp aan "hun broeders" ? Of waarom alleen maar NA catastrofes ? Waarom alleen maar "noodhulp" in geval van oorlog... De dollars zijn er toch...Als zij toch over zoveel geld beschikken, waarom dan geen leniging van de armoede (waarom niet rentevrij) ? Iedereen (ook Palestijnen) zouden er wel bij varen... maar natuurlijk is dat maar een "te" simpele denkwijze... Het bewijst nog maar eens dat dat "all this" geen kwestie is van geld alleen, maar van wereld-dominantie... Terwijl Arabische staten oproepen tot verzet tegen "kruisvaarders" verbloemen zij het feit dat zij zelf als "islam-vaarders" tegenover de Westerse wereld optreden...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Nu Hezbollah-militanten en Israël volop in oorlog verkeren laait de kritiek naar voor�*l Israëls zijde en diens aanhangers op naar ongekende hoogtes. Dit heeft als gevolg dat ik vaak censuur tegenkom als:



Wat vinden jullie eigenlijk van deze wet? Zouden we die niet eens moeten herzien wegens verouderd? Wat geeft Joden het recht om extra bescherming te genieten boven andere volkeren?
Zijn er argumenten/redenen anders dan blind zionisme en het westers collectief schuldgevoel die deze wet nog steeds waarde geven? Ik vind ze niet.

Voor mijn part mogen ze:
1) De term anti-semitisme veranderen naar anti-judaïsme.
2) Deze wet samenvatten als een wet tegen racisme tegen alle volkeren, zonder enige privileges en positief-discriminerende ondertoon.

Het is niet dat zij het Uitverkoren Volk beweren te zijn dat wij niet-Joden dat voor zoete koek moeten slikken, nietwaar?

Spui uw mening!
chev.errant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 18:03   #11
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Geef eens de wetten die deze "privilegies" van Joden bepalen?

De Belgische wet verbiedt racisme in het algemeen, en vermeldt anti-semitisme expliciet, omdat er anders wijsneuzen zijn die zeggen anti-semitisme (of anti-judaïsme als je graag met woordjes speelt) geen racisme is (want joden vormen geen "ras").

En als je het over de negationismewet hebt, deze wordt binnenkort uitgebreid naar alle erkende genocides (misschien is het al gebeurd, dat weet ik niet zeker).

Dat er op dit forum geen haat aanwezig is, tegen Joden en anderen, is overigens een dikke leugen.

Maar zever gerust verder over de vermeende privilegies van wie dan ook.
Met alle respect, het is precies de aangroei van het walgelijke anti-semitisme (en van andere vormen van racisme) - ook op dit forum - die illustreert dat de anti-racismewet en de anti-negationismewet ofwel nutteloos zijn ofwel contraproductief. Daarnaast ben ik ook om principiële redenen tegen deze wetten.
Het zijn overigens jammer genoeg vaak diezelfden die met het meeste misbaar voor anti-racisme en anti-negationismewetgeving stemmen die het anti-semitisme van anderen afdekken.
Er zijn betere manieren om het anti-semitisme te bestrijden.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 18:12   #12
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Alle wetgeving hieromtrent kan gevonden worden via onderstaande links naar de website van het CGKR.
Als zij de juiste wetgeving niet hanteren, wie dan wel?


http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/discrimination/legislation/dnr-leg_intro.htm
http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/racism/legislation/rac-leg_intro.htm
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 23:57   #13
sodoirt
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 juni 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Er was eens naar het schijnt een volk dat zich herenras noemde of was het herenvolk, die werden toen en nu nog altijd afgeschoten als zijnde rascisten. Een volk dat zich uitverkoren noemt moet worden gerespecteerd en mag over heel de wereld hun wil opleggen samen met big brother busch en daar is niets rascistisch aan begijpen wie begrijpen kan.
Heb je daar persoonlijk last van. Leg dan eens uit...
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 00:00   #14
sodoirt
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 juni 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
dat kan je zeker wel staven aan de hand van de wet ????? laat maar komen !

Een Etheopische jood (ale ne zwarte dus ) , ne bruine jood en ne blanke jood...: => vanaf nu dus allemaal één "ras"

Bekeren tot het jodendom ? niet mogelijk, want "joden " zijn immers een "ras" en niet zomaar een godsdienst volgens je stelling... probleempje he
Of geef je nu toe aan de zionstelling dat bekeerde joden geen "echte" joden zijn, en je pas jood bent van moeder op kind ..

Ik heb idd altijd beweerd dat antijudaïsme niet onder de racismewetgeving valt en nog geen één jurist heeft mijn stelling kunnen ontkrachten.
Het beste dat men erop heeft gevonden : de wet veranderen door de toevoeging van het begrip" zogenaamd ras" en dan kan je joden "als zogenaamd ras " EVENTUEEL beschouwen . Weliswaar met véél , zeer véél goede wil en een extreem ferme zwier van het begrip "ras".
maar dan nog blijft het ZUIVER een soevereine beoordelingsbevoegdheid van de rechter of je de racismewet overtreedt.
en dan haal je dus de argumentjes aan die ik hierboven stel.


diezelfde racismewet wordt hier trouwens regelmatig met voeten getreden als het om andere rassen, nationaliteiten gaat.
Maar ja die zijn niet "uitverkoren genoeg boven alle andere volkeren" ...
Weeral volledig naast de kwestie en natuurlijk niet toevallig dat je probeert antisemitisme goed te praten en dan later afkomen met "ik ben geen antisemiet" alleen maar "antizionist"
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 00:03   #15
sodoirt
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 juni 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Er zijn betere manieren om het anti-semitisme te bestrijden.
bedoel je Nurenberg? met een touw en een paal....
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 00:32   #16
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
dat kan je zeker wel staven aan de hand van de wet ????? laat maar komen !





Een Etheopische jood (ale ne zwarte dus ) , ne bruine jood en ne blanke jood...: => vanaf nu dus allemaal één "ras"

Bekeren tot het jodendom ? niet mogelijk, want "joden " zijn immers een "ras" en niet zomaar een godsdienst volgens je stelling... probleempje he
Of geef je nu toe aan de zionstelling dat bekeerde joden geen "echte" joden zijn, en je pas jood bent van moeder op kind ..

Ik heb idd altijd beweerd dat antijudaïsme niet onder de racismewetgeving valt en nog geen één jurist heeft mijn stelling kunnen ontkrachten.
Het beste dat men erop heeft gevonden : de wet veranderen door de toevoeging van het begrip" zogenaamd ras" en dan kan je joden "als zogenaamd ras " EVENTUEEL beschouwen . Weliswaar met véél , zeer véél goede wil en een extreem ferme zwier van het begrip "ras".
maar dan nog blijft het ZUIVER een soevereine beoordelingsbevoegdheid van de rechter of je de racismewet overtreedt.
en dan haal je dus de argumentjes aan die ik hierboven stel.


diezelfde racismewet wordt hier trouwens regelmatig met voeten getreden als het om andere rassen, nationaliteiten gaat.
Maar ja die zijn niet "uitverkoren genoeg boven alle andere volkeren" ...
dan kan je christenen, moslims en hindous ook als "rassen" beschouwen eigenlijk?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 00:35   #17
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard Anti Blank Racisme

ik vind dat er dringend een (zéér strenge) wet tégen anti-blank racisme moet komen, gekalkeerd op die van het anti-semitisme, en de oprichting van een speciaal buro dat daarop toeziet.Een soort CGKR, maar dat enkel Blanken verdedigt.

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 30 juli 2006 om 00:36. Reden: titel vergeten
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 06:14   #18
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Er is een verschil tussen kritiek op de politiek van de staat Israel, en xenofobie tegen Joden. Die wet is dus meer dan nodig.
Wat een rare redenering.
Als er een wet nodig is voor alles waar een verschil tussen bestaat, dan zitten onze wettenmakers gebeiteld tot pasen op een maandag valt.
Denk eens aan al die bomen die moeten sneuvelen om die diarree op papier te krijgen.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 juli 2006 om 06:16.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be