Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juni 2018, 11:22   #81
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat zou ik nu eens écht leuk vinden zie...
Nog een stap dichter bij scheuren van België/Belgique.
Ga jij nu ook al met de dommetjes meeheulen ?
Er is altijd een coalitie mogelijk, ofwel door er cdh bij te nemen, of (en daar ga je wellicht minder voor cheeren) door n-va te wippen en terug een centrum links kabinet te vormen. Nikske scheuren van België...

Voor alle duidelijkheid : ik geloof er niet in in dat centrum links kabinet. Een verderzetting van deze coalitie + cdh is veel eenvoudiger te realiseren en is te verkiezen boven (opnieuw) een trendbreuk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 11:24   #82
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik zie het wel nog gebeuren dat al de rest samenspant tegen N-VA en zo toch een regering vormen. Hun haat is gemeenschappelijk en zeer sterk.
Dat is het scenario voor de feeble-minded fanboy's van de partij die bang zijn van de boze buitenwereld.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 11:29   #83
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ga jij nu ook al met de dommetjes meeheulen ?
Er is altijd een coalitie mogelijk, ofwel door er cdh bij te nemen, of (en daar ga je wellicht minder voor cheeren) door n-va te wippen en terug een centrum links kabinet te vormen. Nikske scheuren van België...

Voor alle duidelijkheid : ik geloof er niet in in dat centrum links kabinet. Een verderzetting van deze coalitie + cdh is veel eenvoudiger te realiseren en is te verkiezen boven (opnieuw) een trendbreuk.
Ik weet het niet. Welke Waalse partij gaat nog met de NVA willen scheep gaan? Ik heb de indruk dat zelfs Michel er zijn buik van vol heeft.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 11:33   #84
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Dat de pensioenhervorming in de aandacht staat, heeft N-VA waarschijnlijk ook niet geholpen. Zijn preferentiële tantièmes vindt de Vlaming nog net iets belangrijker dan het buitenknuppelen van Abdullah en Jelani.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 11:34   #85
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen, dat kan ik me wel indenken in uw geval. Edoch, moest de NVA 5% gewonnen hebben in deze peiling dan zou u het waarschijnlijk wél geloofd hebben en jubelend in het rond hebben gesprongen.

Tja, wat wilt u, het kan niet alle dagen kermis zijn.
Spijtig voor jou heb ik in het verleden die peilingen niet bejubeld als ze in het voordeel van de N-VA waren.
Ook de peiling waarbij de PTB plots de grootste partij werd in Wallonië en de PS compleet van de kaart geveegd heb ik in twijfel getrokken.
In tegenstelling tot jij en vele anderen maak ik een onderscheid tussen wat ik hoop dat er zal gebeuren en wat ik denk dat er zal gebeuren.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 11:38   #86
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet het niet. Welke Waalse partij gaat nog met de NVA willen scheep gaan? Ik heb de indruk dat zelfs Michel er zijn buik van vol heeft.
Dat zie ik anders. Uiteindelijk heeft MR aan n-va een standvastige coalitiepartner gehad. Okee, er zijn scherpe kantjes aan en hij moet er regelmatig eentje wat afvijlen. Regelmatig Francken wat herkaderen op vlak van communicatie maar ik zie geen enkel fundamenteel meningsverschil.
Behalve op vlak van communicatie staat hij zelfs achter Francken, ondanks alle pogingen van PS en de franse pers om er een wig tussen te drijven. Zijn vice-premier voor N-VA is een harde werker en een bekwame manager gebleken van het departement BiZa. Hij kan enkel samen met ons vaststellen dat deze laatste in het kabinet zijn woord gehouden heeft en totaal geen communautair gezeik op tafel zwierde. Vandeput mag dan al geen daadkrachtige minister gebleken zijn, het is geen ramptoerist zoals De Crem die wel was op defensie.
Ik gok er veel meer op dat de avond van de verkiezingen dat Michel en BDW direct met elkaar aan de telefoon hangen. En laat ons wel wezen, kandidaten om de coalitie indien nodig te verruimen zijn er altijd.
Er is maar 1 mogelijke splijtzwam voor een Michel II coalitie en dat is moest de communautaire kramp toch terug spasmen veroorzaken. Dan is het over and out voor n-va en kruipt al de rest samen. Maar tacticus De Wever weet dat heel goed, en zal niet in die val lopen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 11:43   #87
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.913
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat zie ik anders. Uiteindelijk heeft MR aan n-va een standvastige coalitiepartner gehad. Okee, er zijn scherpe kantjes aan en hij moet er regelmatig eentje wat afvijlen. Regelmatig Francken wat herkaderen op vlak van communicatie maar ik zie geen enkel fundamenteel meningsverschil.
Behalve op vlak van communicatie staat hij zelfs achter Francken, ondanks alle pogingen van PS en de franse pers om er een wig tussen te drijven. Zijn vice-premier voor N-VA is een harde werker en een bekwame manager gebleken van het departement BiZa. Hij kan enkel samen met ons vaststellen dat deze laatste in het kabinet zijn woord gehouden heeft en totaal geen communautair gezeik op tafel zwierde. Vandeput mag dan al geen daadkrachtige minister gebleken zijn, het is geen ramptoerist zoals De Crem die wel was op defensie.
Ik gok er veel meer op dat de avond van de verkiezingen dat Michel en BDW direct met elkaar aan de telefoon hangen. En laat ons wel wezen, kandidaten om de coalitie indien nodig te verruimen zijn er altijd.
Er is maar 1 mogelijke splijtzwam voor een Michel II coalitie en dat is moest de communautaire kramp toch terug spasmen veroorzaken. Dan is het over and out voor n-va en kruipt al de rest samen. Maar tacticus De Wever weet dat heel goed, en zal niet in die val lopen.
Hij weet ook wel van waar de wind komt. Voor elke kiezer die zou afhaken wegens het loslaten van het communautaire wint hij er 2 met het migratiethema. Alleen op vlak van sociaal-economisch beleid is hun koers wat hard en lopen er wat kiezers weg die hun rekening maken.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 11:45   #88
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dat de pensioenhervorming in de aandacht staat, heeft N-VA waarschijnlijk ook niet geholpen. Zijn preferentiële tantièmes vindt de Vlaming nog net iets belangrijker dan het buitenknuppelen van Abdullah en Jelani.
Momenteel klopt dit wel maar of de pensioenhervorming de verkiezingen zal domineren valt nog af te wachten. Zoals gebruikelijk zal diegene die de thema's van de verkiezingen bepaalt de verkiezingen winnen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 11:47   #89
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen zorg, we weten dankzij de revelaties van witte kaproen dat het in 2019 van dadde is : onafhankelijkheid !
Wacht maar af ,het plezier zal des te groter zijn voor ons.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 11:48   #90
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.463
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hephaistos Bekijk bericht
De regering die België nodig heeft is N-VA/OVLD/MR. Daar kan ik blijkbaar alleen maar van dromen…
Waarom precies?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 11:48   #91
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.913
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wacht maar af ,het plezier zal des te groter zijn voor ons.
Als ik u was zou ik voor de zekerheid toch voor Vuye stemmen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 11:51   #92
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Michel zit al een ganse tijd in een moeilijke positie. Je hebt langs de ene kant de NVA die constant de boel zit op te poken op vlak van immigratie en sociale zekerheid.
De PS speelt daar constant op in om de ganse regering (en dus de MR) als racistisch en asociaal voor te stellen.
Michel heeft zijn kop uitgestoken en de peilingen voorspellen niet veel goeds voor de MR.

De NVA moet dus niet gaan klagen als er straks met linkse Waalse partijen moet geregeerd worden. Eigen schuld...
N-VA wil juist niet meer regeren met de Waalse partijen.

Dat is onze partijprogramma
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 11:54   #93
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat zou ik nu eens écht leuk vinden zie...
Nog een stap dichter bij scheuren van België/Belgique.
Dat is wat er zal gebeuren na de verkiezingen van 2019.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 12:02   #94
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hij weet ook wel van waar de wind komt. Voor elke kiezer die zou afhaken wegens het loslaten van het communautaire wint hij er 2 met het migratiethema. Alleen op vlak van sociaal-economisch beleid is hun koers wat hard en lopen er wat kiezers weg die hun rekening maken.
Terechte opmerking. De populariteit van Theo Francken illustreert dat perfect.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 12:13   #95
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
N-VA wil juist niet meer regeren met de Waalse partijen.

Dat is onze partijprogramma
Originele bewering ! Wil de forumwoordvoerder Schoofzak hier enige toelichting bij geven ? Heeft kaproen het wel allemaal goed begrepen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 12:37   #96
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat zie ik anders. Uiteindelijk heeft MR aan n-va een standvastige coalitiepartner gehad. Okee, er zijn scherpe kantjes aan en hij moet er regelmatig eentje wat afvijlen. Regelmatig Francken wat herkaderen op vlak van communicatie maar ik zie geen enkel fundamenteel meningsverschil.
Behalve op vlak van communicatie staat hij zelfs achter Francken, ondanks alle pogingen van PS en de franse pers om er een wig tussen te drijven. Zijn vice-premier voor N-VA is een harde werker en een bekwame manager gebleken van het departement BiZa. Hij kan enkel samen met ons vaststellen dat deze laatste in het kabinet zijn woord gehouden heeft en totaal geen communautair gezeik op tafel zwierde. Vandeput mag dan al geen daadkrachtige minister gebleken zijn, het is geen ramptoerist zoals De Crem die wel was op defensie.
Ik gok er veel meer op dat de avond van de verkiezingen dat Michel en BDW direct met elkaar aan de telefoon hangen. En laat ons wel wezen, kandidaten om de coalitie indien nodig te verruimen zijn er altijd.
Er is maar 1 mogelijke splijtzwam voor een Michel II coalitie en dat is moest de communautaire kramp toch terug spasmen veroorzaken. Dan is het over and out voor n-va en kruipt al de rest samen. Maar tacticus De Wever weet dat heel goed, en zal niet in die val lopen.
Tsja: ze hebben toch heel hard scheefgelegen en zij zijn de enige die hun trofee binnengehaald hebben.

En het ergste is natuurlijk dat Bart De Wever (en Francken via Twitter) voortdurend langs de zijlijn zijn eigen coalitiepartners heeft aangevallen op vlak van immigratie en sociale zekerheid. En dat wordt in Wallonië natuurlijk flink in de verf gezet.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 12:39   #97
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat zou ik nu eens écht leuk vinden zie...
Nog een stap dichter bij scheuren van België/Belgique.
Dat hoor ik hier dus dikwijls hé, maar zodra de NVA de splitsing van België naar voren gaat brengen is het gedaan met hen
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 13:19   #98
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tsja: ze hebben toch heel hard scheefgelegen en zij zijn de enige die hun trofee binnengehaald hebben.

En het ergste is natuurlijk dat Bart De Wever (en Francken via Twitter) voortdurend langs de zijlijn zijn eigen coalitiepartners heeft aangevallen op vlak van immigratie en sociale zekerheid. En dat wordt in Wallonië natuurlijk flink in de verf gezet.
Okee, maar we moeten niet flauw doen : in politiek is het altijd zo geweest. Een coalitiepartner is een tijdelijke bondgenoot, niet meer en niet minder. Maar wel eentje die stemmen haalt waarvan je eigen partij liever de begunstigde zou zijn. Dus is wat parallelle diplomatie nooit ver weg...

Kijk maar hoe hun leermeesters CVP indertijd ervoor zorgden in een coalitie dat hun partner nooit voluit kon scoren. Puur om dat te vermijden kelderden zij elk voorstel dat niet van henzelf uitging. En dat lukte, zolang ze groot genoeg waren. Louis Tobback heeft daar nog schitterende uitspraken over gedaan, en Herman Van Rompuy die even sterk is in cynisme bevestigde het dat het zo werkte.

Waarom zou het nu anders werken ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 13:30   #99
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Okee, maar we moeten niet flauw doen : in politiek is het altijd zo geweest. Een coalitiepartner is een tijdelijke bondgenoot, niet meer en niet minder. Maar wel eentje die stemmen haalt waarvan je eigen partij liever de begunstigde zou zijn. Dus is wat parallelle diplomatie nooit ver weg...

Kijk maar hoe hun leermeesters CVP indertijd ervoor zorgden in een coalitie dat hun partner nooit voluit kon scoren. Puur om dat te vermijden kelderden zij elk voorstel dat niet van henzelf uitging. En dat lukte, zolang ze groot genoeg waren. Louis Tobback heeft daar nog schitterende uitspraken over gedaan, en Herman Van Rompuy die even sterk is in cynisme bevestigde het dat het zo werkte.

Waarom zou het nu anders werken ?

Overbodige speculaties. Het is maar een peiling. Wil niet zoveel zeggen, behalve dan dat in deze peiling de NVA



En meer valt er niet te zeggen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 juni 2018 om 13:31.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 14:40   #100
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hephaistos Bekijk bericht
De regering die België nodig heeft is N-VA/OVLD/MR. Daar kan ik blijkbaar alleen maar van dromen…
Mijn nachtmerrie.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be