Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2022, 08:16   #1
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard Politiek = hypocriete rotzooi ? In deze heeft N-VA 100% gelijk

https://www.bruzz.be/politiek/n-va-e...nes-2022-02-08

Citaat:
De Vlaamse meerderheidspartijen, Open VLD, One.brussels-Vooruit en Groen, sloten zich grotendeels aan bij de oproep van N-VA om de Brusselse politiezones samen te voegen.
Citaat:
Open VLD, One.brussels-Vooruit en Groen zwichten voor de Franstalige druk en stemden niet voor een fusie van de zes politiezones,
Of dit zwichten voor franstalige druk is weet ik niet.
Maar blijkbaar zijn de Vlaamstalige meerderheidspartijen echte Brusselaars geworden die niet meer geven om een efficiente werking van hun politie.

De gevolgen zien we elke week. Anti-vaxers en andere extremisten die Brussel kort en klein slaan en de politie die er als naar twee broodjesmerende beren bij staan en er naar kijken.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 09:13   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Anti-vaxers en andere extremisten die Brussel kort en klein slaan en de politie die er als naar twee broodjesmerende beren bij staan en er naar kijken.
Kijk eens aan, we gaan hetzelfde leugentjes nog eens herkauwen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 09:46   #3
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
https://www.bruzz.be/politiek/n-va-e...nes-2022-02-08





Of dit zwichten voor franstalige druk is weet ik niet.
Maar blijkbaar zijn de Vlaamstalige meerderheidspartijen echte Brusselaars geworden die niet meer geven om een efficiente werking van hun politie.

De gevolgen zien we elke week. Anti-vaxers en andere extremisten die Brussel kort en klein slaan en de politie die er als naar twee broodjesmerende beren bij staan en er naar kijken.

Een mix van klassieke politique-politicienne, de brusselse regering die geen interne 'oorlog' wil met de baroniën van de gemeentes en hun commissarissen die allemaal liever zelf 'baas' zijn over 'hun' politie...

Om dan te hopen dat een voorstel uitgaande vanuit de oppositie ook maar enige kans heeft, is meer dan een brug te ver.

Ik denk dat de gemaakte afwegingen geen 10% gingen over de doelstellingen (= efficiëntie verhogen bij de politie), maar enkel over de middelen (= de politieke en operationele macht consolideren waar die nu zit). En dan is de status quo de bijna voorspelbare eindkeuze.

Tragisch, maar zo werkt het. Eigenlijk is het heel vergelijkbaar met de jarenlang meegesleepte discussie over de splitsing van BHV. Ook die heeft men om puur intern politieke redenen steeds maar opgeschoven.
Het zal hier niet anders verlopen vrees ik.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 13:07   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een mix van klassieke politique-politicienne, de brusselse regering die geen interne 'oorlog' wil met de baroniën van de gemeentes en hun commissarissen die allemaal liever zelf 'baas' zijn over 'hun' politie...

Om dan te hopen dat een voorstel uitgaande vanuit de oppositie ook maar enige kans heeft, is meer dan een brug te ver.

Ik denk dat de gemaakte afwegingen geen 10% gingen over de doelstellingen (= efficiëntie verhogen bij de politie), maar enkel over de middelen (= de politieke en operationele macht consolideren waar die nu zit). En dan is de status quo de bijna voorspelbare eindkeuze.

Tragisch, maar zo werkt het. Eigenlijk is het heel vergelijkbaar met de jarenlang meegesleepte discussie over de splitsing van BHV. Ook die heeft men om puur intern politieke redenen steeds maar opgeschoven.
Het zal hier niet anders verlopen vrees ik.
Typisch Belgisch, die bijeen gedweilde eendracht tussen 12 miljoen Belgen. .
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 15:19   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kijk eens aan, we gaan hetzelfde leugentjes nog eens herkauwen.
Wie was het dan, volgens jouw aanvoelen, die Brussel klein sloegen n.a.v. die betogingen?
Ik schat zowel klein-links als extreem-rechts.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 18:01   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie was het dan, volgens jouw aanvoelen, die Brussel klein sloegen n.a.v. die betogingen?
Ik schat zowel klein-links als extreem-rechts.
U kreeg al eerder de link naar het VRT-artikel in een van de draden over de betoging.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 18:11   #7
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
https://www.bruzz.be/politiek/n-va-e...nes-2022-02-08

De gevolgen zien we elke week. Anti-vaxers en andere extremisten die Brussel kort en klein slaan en de politie die er als naar twee broodjesmerende beren bij staan en er naar kijken.
Het word hoog tijd dat de politie uit niet Brusselse zones weigeren te opereren in Brussel om stakingen en mini oorlogen op te vangen.

Terwijl meestal de eigen Brusselse politie zich strategisch steeds op veilige afstand houd.

Terwijl er van uit de Brusselse Franstaligen geen enkel begrip is nadien om die politie inzet uit Vlaanderen te ondersteunen als ze aangevallen werden of gewond geraakten.

Toen de rijkswacht bestond werd er anders gereageerd op alle vlakken !!!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 18:30   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kijk eens aan, we gaan hetzelfde leugentjes nog eens herkauwen.
het was bij hem nog niet doorgedrongen, dat die relschoppers niks met de eigenlijke betoging te maken hadden
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 18:42   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Het word hoog tijd dat de politie uit niet Brusselse zones weigeren te opereren in Brussel om stakingen en mini oorlogen op te vangen.

Terwijl meestal de eigen Brusselse politie zich strategisch steeds op veilige afstand houd.

Terwijl er van uit de Brusselse Franstaligen geen enkel begrip is nadien om die politie inzet uit Vlaanderen te ondersteunen als ze aangevallen werden of gewond geraakten.

Toen de rijkswacht bestond werd er anders gereageerd op alle vlakken !!!!!

Je vergist je.
Dat bewijst deze lezersbrief van een gepensioneerde rijkswachter in....2003.

Citaat:
Oproerkraaiers

05/03/2003 om 15:17 door Hugo Watzeels – Landen

In het HBvL van vrijdag 28/2 en van zaterdag 1/03 lees ik de titels: "Betoging van extreem-rechts draait uit op relletjes" en "NSV betoging: alle opgepakten vrijgelaten".
Deze titels wekken de indruk: dat het geweld in de NSV betoging van het NSV kwam, en dat de arrestanten leden waren van het NSV. Dit vind ik een misleidende weergave van de werkelijkheid. Het NSV hield een toegelaten betoging en volgde de opgelegde reisweg. Extreem links daarentegen hield een niet eens
aangevraagde, dus niet toegelaten tegenbetoging. Daarbij wierp extreem links barrikaden op met gestolen fietsen, andere gestolen voorwerpen en gebruikten zij levensgevaarlijke molotov-cocktails om de politiediensten te bekogelen of de NSV betoging aan te vallen.. Bovendien richtten zij terloops nog wat vernielingen en inbraken aan. ALLE administratief of gerechtelijk aangehouden personen waren extreem links.
Gelijkaardige verkeerde voorstelling van zaken werd gegeven bij teletekst en in de TV en radioberichten.
Ik verwacht van journalisten in het algemeen en van de krant die ik dagelijks koop in het bijzonder dat zij de intellectuele eerlijkheid zouden aan de dag leggen om de zaken ondubbelzinnig en JUIST voor te stellen, van welke hoek ook het geweld of wangedrag of de misdrijven, en naar welke kant ook de journalistieke sympathie moge uitgaan.
Na de talrijke ordediensten die ik in de Rijkswacht meemaakte weet ik wel dat het meeste geweld komt uit de extreem-linkse boek, alhoewel bet hier steeds anders wordt voorgesteld. Maar de gewone man of vrouw in de straat krijgt het totaal anders voorgeschoteld. En als U uw journalistieke deontologie niet beter gaat naleven hebt u binnenkort een vaste klant minder.
https://www.hbvl.be/cnt/eid6583/extern-oproerkraaiers
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be