Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 2 juni 2014, 16:21   #1
Ambiorix1
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 november 2007
Berichten: 280
Standaard Oh, die stoute Belgen ! Ze doen het (veel) slechter dan ons …

Ik heb dit hier geplaatst omdat tijdens de verkiezingen de uittredende regeringspartijen zo hoog opliepen met hun geleverde prestaties en haalde slag om slinger uit dat Belgie het zoveel beter doet dan onze noorderburen.
Wel hieronder van een Nederlandse website geplukt..in onze "gecensureerde" media ga je dit beslist niet vinden.

Oh, die stoute Belgen ! Ze doen het (veel) slechter dan ons …

U kent ongetwijfeld het lied ‘België’ van het Goede Doel nog wel. Ergens aan het eind zingen de mannen: “Ik heb getwijfeld over België, omdat iedereen daar lacht. Ik heb getwijfeld over België, want dat taaltje is zó zacht. Ik stond zelfs in dubio maar ik nam geen enkel risico; ik heb getwijfeld over België. Ik stond zelfs in dubio maar ik nam geen enkel risico; ik heb getwijfeld over België, België, België, België, België”. Maar: zouden die mannen dat óók nog zingen als ze wisten dat België een véél hogere staatsschuld heeft dan Nederland; althans in percentage BBP ? Want vorig jaar steeg de schuld van België naar 101,5% BBP terwijl het doel 100% was en dus niet gehaald werd; dit ondanks de verkoop van een belang in BNP Paribas Fortis ! En natuurlijk, zoals iedereen weet, staat de EU eigenlijk maar 60% toe omdat die schuld nog als ‘houdbaar op de lange termijn’ wordt gezien. Maar ook in euro’s begint het bedrag aardig in de richting van de Nederlandse schuld te komen want de Belgen staan nu voor bijna 390 miljard in het krijt bij anderen. Nederland heeft volgens de laatste stand een schuld van ongeveer 445 miljard, plus of min een paar miljard. Nu heb ik wel eens mensen gesproken die wilden emigreren naar landen met een relatief hoge staatsschuld, maar daar door die hoge staatsschuld van werden weerhouden. Immers; in zo’n geval zul je rekening moeten houden met forse lastenverzwaringen om tekorten en staatsschulden terug te brengen tot houdbare proporties. En dat is meestal (eigenlijk altijd) slecht voor een economie. En in zo’n klimaat wil je geen bedrijf starten, een baan zoeken enzovoort; uitzonderingen daargelaten. Het zou dus heel goed kunnen dat er ook Nederlanders zijn die hierdoor niet naar België willen vertrekken, vroeger een geliefde bestemming, waardoor het liedje van het Goede Doel voor hen niet meer opgaat. En een dergelijk land verliest er op deze manier vermogende en / of goedverdienende inwoners mee; dat is een uitvloeisel van dergelijk financieel beleid. Een reden temeer om ‘de boeken’ zo gauw mogelijk weer op orde te brengen, en afbouw van de schuld te gaan werken en daarna het Goede Doel ‘van stal’ te halen om dat leuke liedje nog eens te zingen …


Terwijl hier de donkerste periode van de crisis nog naar z'n hoogtepunt moeten komen zal ondertussen in de omringende landen reeds een herstelbeweging worden ingezet...
We gaan nog leuke tijden tegemoet met verdere belastingsstijgingen in het verschiet.

Laatst gewijzigd door Ambiorix1 : 2 juni 2014 om 16:31.
Ambiorix1 is offline  
Oud 2 juni 2014, 16:25   #2
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Toen Het Goede Doel de single België uitbracht was de Belgische staatsschuld nog veel hoger en viel de Belgische Frank met regelmaat.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 2 juni 2014, 16:28   #3
Ambiorix1
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 november 2007
Berichten: 280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Toen Het Goede Doel de single België uitbracht was de Belgische staatsschuld nog veel hoger en viel de Belgische Frank met regelmaat.
dat was de oplossing..devaluatie..en hoe ga je dat nu doen?
Ambiorix1 is offline  
Oud 2 juni 2014, 23:26   #4
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Toen Het Goede Doel de single België uitbracht was de Belgische staatsschuld nog veel hoger en viel de Belgische Frank met regelmaat.
De staatsschuld is nooit hoger geweest dan 400 Miljard Euro, anders gezegd 16 Biljoen frankskes. In 1982, het jaar dat Het Goede Doel de single België uitbracht, was de schuldgraad nog beneden 100%.
De regelmaat waarmee de Belgische Frank zou gevallen zijn is me onbekend. Ik herinner me alleen 1982 eigenlijk.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)

Laatst gewijzigd door fonne : 2 juni 2014 om 23:31.
fonne is offline  
Oud 2 juni 2014, 23:27   #5
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
dat was de oplossing..devaluatie..en hoe ga je dat nu doen?
10% van het spaargeld confisceren en 10% verlaging van de lonen en sociale uitkeringen. Dat komt op hetzelfde neer.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be