Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 13 december 2011, 22:02   #61
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Mijn middelbareschoolfrans is blijkbaar voldoende om BDW goed te begrijpen.
Zegt dat wat over mijn Frans of over dat van BDW?
Dat zegt dat hij het zelfs in het Frans op een voor iedereen duidelijke manier kan uitgelegd krijgen!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 13 december 2011, 22:02   #62
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dewever heeft in het verleden wel al meerdere interviews gegeven hoor. Ik geloof helemaal niet dat het beeld van Dewever in Franstalig België na deze avond zal zijn veranderd.
dat hoeft ook niet
born2bewild is offline  
Oud 13 december 2011, 22:03   #63
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ben ik persoonlijk geworden? 1+1 =2 , nog altijd voor mij!
Komt er nog een antwoord op de vraag of heb je zelf niet begrepen wat BDW zei zodat je het niet k�*n vertellen misschien?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 13 december 2011, 22:03   #64
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja Dewever heeft de meeste van die vragen al 1001 keer gekregen.
Hoezo "Nja". Is het moeilijk om het ei eruit te krijgen?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 13 december 2011, 22:04   #65
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Alsof de Franstaligen het Vlaams-Nationalisme au sérieux namen............
Toch genoeg om in 'Le Soir' te pleiten voor een Centraal-Atlantisch Cousteau-graf.
fcal is offline  
Oud 13 december 2011, 22:04   #66
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Komt er nog een antwoord op de vraag of heb je zelf niet begrepen wat BDW zei zodat je het niet k�*n vertellen misschien?
Link is te vinden in een eerdere post en zoals Mitgard zegt: het is zelfs geen ingewikkeld Frans.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 13 december 2011, 22:05   #67
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dewever heeft in het verleden wel al meerdere interviews gegeven hoor. Ik geloof helemaal niet dat het beeld van Dewever in Franstalig België na deze avond zal zijn veranderd.
tuurlijk niet.
maar door het liegen en bedriegen van de traditionelen (vandaag weer meermaals bewezen) zal het aantal n-va stemmen nog toenemen.
richting 50 %

Laatst gewijzigd door Shadowke : 13 december 2011 om 22:05.
Shadowke is offline  
Oud 13 december 2011, 22:07   #68
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Toch genoeg om in 'Le Soir' te pleiten voor een Centraal-Atlantisch Cousteau-graf.
Voil�*, men komt altijd met de mening van forumlezers van Le Soir, LLB, enz......... Die meningen zijn helemaal niet representatief voor heel Franstalig België.
Everytime is offline  
Oud 13 december 2011, 22:08   #69
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane Bekijk bericht
Hehe, je begint toevallig vandaag over internet polls. Vind het raar dat nog niemand gereageerd heeft over het interview in de P-Magazine over het vervalsen van polls door de Gucht en Open VLD.
?
Vertel meer
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 13 december 2011, 22:09   #70
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Voil�*, men komt altijd met de mening van forumlezers van Le Soir, LLB, enz......... Die meningen zijn helemaal niet representatief voor heel Franstalig België.
Wil je nu zeggen dat er toch Franstaligen zijn die het Vlaams-nationalisme aux sérieux nemen?
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 13 december 2011, 22:09   #71
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Link is te vinden in een eerdere post en zoals Mitgard zegt: het is zelfs geen ingewikkeld Frans.
Je hebt nog altijd niet door waarom ik de vraag gesteld heb hé?

Ooit gehoord van marketing? Denk je echt dat binnen 1 week nog iemand dat filmpje zal gaan bekijken op de website van RTL?

http://www.youtube.com/watch?v=hp-jZDQShFU

Denk je dat dit filmpje 18000 keer bekeken zou geweest zijn, moest het enkel op deredactie.be 1 dagje gestaan hebben bij de 'redactietips'? Denk je dat dit filmpje nog even gemakkelijk te vinden zou geweest zijn, mocht het enkel daar nog te vinden zijn?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 13 december 2011, 22:10   #72
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wat is het meest bizarre? Franstaligen die zich zorgen maken over de toekomst van België op een moment 49% van de Vlamingen op separatistische partijen stemmen of Nederlandstaligen waarvan een grote meerderheid zich geen zorgen maken?
De Wever heeft uitgelegd dat hij het land niet zal splitsen, maar dat hij dat als een natuurlijke evolutie ziet die al meer dan een eeuw bezig is, en helemaal past binnen een Europese unie, dus de Walen hoeven zich geen zorgen te maken over een "bye bye belgium". (Dat was trouwens een 5-tal jaar geleden, dus dan was N-VA nog een dwergpartij en hadden Vlaams nationalisten wat in't federaal parlement ? 10-15% ?, vnl. Vl. B.)

De interviewer daarentegen vroeg wel of BDW bereid was Brussel af te geven voor een onafhankelijk Vlaanderen, hetgeen aantoont dat
  • Hij niet geluisterd heeft of niets begrepen van wat BDW zei over het verdampen van België
  • De Franstaligen zelf België niet hoeven, als ze maar Brussel (en omgeving) kunnen krijgen.
Zucht is offline  
Oud 13 december 2011, 22:11   #73
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Wil je nu zeggen dat er toch Franstaligen zijn die het Vlaams-nationalisme aux sérieux nemen?
Ja, onnozelaars bestaan overal, weet je.
Everytime is offline  
Oud 13 december 2011, 22:13   #74
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Ik denk dat je echt allerlei zaken door elkaar wilt halen om deze draad om zeep te helpen. Of wil je voorkomen dat het interview verdwijnt?
Je kan toch niet verwachten dat een uur na de uitzending iemand een uitzending van 1 uur lang ondertiteld en op Youtube gezet heeft?
Voor mij mag het interview zonder ondertitels ook op Youtube gezet worden: dat vraagt veel minder tijd, denk ik!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 13 december 2011 om 22:13.
Bokkenreyder is offline  
Oud 13 december 2011, 22:15   #75
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Gehuigert, ik denk zelfs dat ze bij N-VA dit interview wel voor het nageslacht zullen bewaren!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 13 december 2011, 22:18   #76
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik denk dat je echt allerlei zaken door elkaar wilt halen om deze draad om zeep te helpen.
Je kan toch niet verwachten dat een uur na de uitzending iemand een uitzending van 1 uur lang ondertiteld en op Youtube gezet heeft?
Waar heb ik gedaan alsof ik verwachtte dat dit nu stante pede ondertiteld op youtube moest komen? Misschien moet ge toch maar eens mijn eerste post opnieuw lezen...
Citaat:
Voor mij mag het interview zonder ondertitels ook op Youtube gezet worden: dat vraagt veel minder tijd, denk ik!
Ge doet met mijn vraag maar wat ge zelf wilt. De vraag was overigens niet aan u maar aan iedereen gesteld. De Vlamingen zijn het kiespubliek van NVA en als gij denkt dat alle Vlamingen het ganse interview gaan verstaan, wie ben ik om dan iets anders te denken.
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 13 december 2011, 22:19   #77
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Gehuigert, ik denk zelfs dat ze bij N-VA dit interview wel voor het nageslacht zullen bewaren!
NVA gaat haar eigen videosectie/videozone op haar website openen? Haar eigen televisie starten?

Of, gaat ze binnen 3 jaar in de debatten refereren naar dat interview en dan plots merken dat op een handvol mensen uit de achterban, opmerken dat niemand het gezien heeft?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 13 december 2011, 22:20   #78
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Waar heb ik gedaan alsof ik verwachtte dat dit nu stante pede ondertiteld op youtube moest komen? Misschien moet ge toch maar eens mijn eerste post opnieuw lezen...

Ge doet met mijn vraag maar wat ge zelf wilt. De vraag was overigens niet aan u maar aan iedereen gesteld. De Vlamingen zijn het kiespubliek van NVA en als gij denkt dat alle Vlamingen het ganse interview gaan verstaan, wie ben ik om dan iets anders te denken.
Zeg nu eerlijk, is het je grootste zorg dat vele Vlamingen dit interview niet gaan kunnen volgen?
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 13 december 2011, 22:23   #79
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Een laatste post over mijn suggestie over het vertalen van de uitzending.

Ikzelf vertaal (en ondertitel) ongeveer maandelijks een national geographic uitzending en verspreid die op youtube en andere videowebsites. Zelfs zo kan ik veel Nederlandstaligen bereiken, die anders (waarschijnlijk) nooit de inhoud gezien zouden hebben. Het is geen toeval dat er amper 12u na de uitzending van een Engelse TV-serie op internet al ondertitelingen circuleren.
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 13 december 2011, 22:25   #80
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Een laatste post over mijn suggestie over het vertalen van de uitzending.

Ikzelf vertaal (en ondertitel) ongeveer maandelijks een national geographic uitzending en verspreid die op youtube en andere videowebsites. Zelfs zo kan ik veel Nederlandstaligen bereiken, die anders (waarschijnlijk) nooit de inhoud gezien zouden hebben. Het is geen toeval dat er amper 12u na de uitzending van een Engelse TV-serie op internet al ondertitelingen circuleren.
Chapeau! Moet zijn dat ik je vraag verkeerd geïnterpreteerd heb! Als dat zo is, mijn excuses.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be