Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2021, 10:17   #121
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Helemaal niet pervers. De ondertrouw kan je vergelijken met de periode van verloofd zijn, met dit verschil dat men zes maand geen contact met elkaar kon hebben en ze steeds met een chaperonne vergezeld moest zijn. De reden hiervoor was dat men zo kon aantonen dat de bruid nog niet zwanger was in deze periode. Indien dit wel zo zou zijn kon de verloving worden afgebroken.
Het plan alleen al was pervers met geile fantasieën van Maria voor een oude man en omgekeerd.
Of was zij bang, dat kan ook.
Maar zo'n verhouding als taboe kan evenzeer als heilig worden beschouwd als tussen vader en dochter.
Pervers is alleen als een het niet wil.
Citaat:

Daar is nergens melding van en berust op een opzettelijke fabel door de kerk verzonnen.
Het staat in de Bijbel vermeld.
Citaat:
Ook dat is een groot misverstand. Het N.T. vermeld dat Maria zwanger was door de H.Geest, wat een zeer ongelukkige vertaling is voor " God's Wijsheid ". Door God's Wijsheid is Maria zwanger geworden door Jozef en niet door de H.Geest.
Dat maak jij er dan van, maar dat staat niet in de Bijbel.
Gods wijsheid is Gods Geest.
Bij Salomo is de wijsheid een Godin Sophia (volgens Annine van der Meer), en zou deze haar zwanger hebben gemaakt.
Citaat:
Het joodse geloof is monotheïstisch en JHWH is niet deelbaar wat blasfemie zou betekenen. Wijsheid is vrouwelijk en dat wist Michelangelo zeer goed en daarom kan je in de Sixtijnse kapel Sofia ( Goddelijke Wijsheid ) zien in gezelschap van de Vader.
De wijsheid was oorspronkelijk vrouwelijk in het matriarchaat, maar is met de Griekse filosofie (liefde voor de wijsheid) manlijk geworden.
En blijkbaar ook bij de joden en christenen, hoewel die van filosofie totaal geen kaas gegeten hadden.
Citaat:
Volkomen onzin natuurlijk. Maria moet ongeveer 14 / 15jaar geweest zijn, wat gangbaar was in die tijd en cultuur. Nergens is er sprake van een oude Jozef.
Dat staat bij Slavenburg te lezen, omdat Jozef niet in het Talpiot graf was gevonden, dit omdat hij reeds oud was en al veel eerder gestorven.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 10:49   #122
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het plan alleen al was pervers met geile fantasieën van Maria voor een oude man en omgekeerd.
Of was zij bang, dat kan ook.
Maar zo'n verhouding als taboe kan evenzeer als heilig worden beschouwd als tussen vader en dochter.
Pervers is alleen als een het niet wil.
Het staat in de Bijbel vermeld.
Dat maak jij er dan van, maar dat staat niet in de Bijbel.
Gods wijsheid is Gods Geest.
Bij Salomo is de wijsheid een Godin Sophia (volgens Annine van der Meer), en zou deze haar zwanger hebben gemaakt.
De wijsheid was oorspronkelijk vrouwelijk in het matriarchaat, maar is met de Griekse filosofie (liefde voor de wijsheid) manlijk geworden.
En blijkbaar ook bij de joden en christenen, hoewel die van filosofie totaal geen kaas gegeten hadden.
Dat staat bij Slavenburg te lezen, omdat Jozef niet in het Talpiot graf was gevonden, dit omdat hij reeds oud was en al veel eerder gestorven.
Dank je om deze kennis te delen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 11:12   #123
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
...
Dat staat bij Slavenburg te lezen, omdat Jozef niet in het Talpiot graf was gevonden, dit omdat hij reeds oud was en al veel eerder gestorven.


Een van de in talpiot gevonden kistjes draagt wel degelijk zijn naam...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 11:57   #124
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


Een van de in talpiot gevonden kistjes draagt wel degelijk zijn naam...
Natuurlijk. Archief nr. 80/504.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2021, 18:04   #125
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

En toen werd het stil...
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 06:35   #126
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
En toen werd het stil...
Who cares wat gij off topic weet uit te goochelen?
Het gaat hier over perversiteiten en niet over uw gebrekkige off topic google finds.
Opent er uw eigen onderwerp over en laat samen met Panda eens zien wat ge betreurt te missen. Maar als het niet on topic kan in mijn opgestarte onderwerpen; herinner u dan Job 13:5, toen, nu en altijd.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 07:29   #127
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


Een van de in talpiot gevonden kistjes draagt wel degelijk zijn naam...
Inderdaad, maar volgens Slavenburg is dat niet de Vader, maar de broer van Jezus, dit omdat de naam anders gespeld is als Yose in plaats van Yehosef in Jezus de zoon van Jozef (Yehosef dus).

In het Graf van Jezus van Slavenburg blz 50/1
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 07:33   #128
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Dank je om deze kennis te delen.
Dank voor je dank.

Ik lees ook nog bij Slavenburg dat Jozef alleen aan het begin van het evangelie wordt genoemd en verder niet, ook niet bij het graf aanwezig was en in de apocriefe literatuur meestal als een oude man wordt afgeschilderd.
Dus hij moet al een oude man geweest zijn en al vroeg gestorven.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 07:34   #129
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En....hoe was het?
Wat was er dan fout?
Seks en liefde zijn niet hetzelfde, de liefde is uit de ziel, en de seks uit het lichaam.
De eenheid van beide in het midden is de erotiek, waarvan wel het meest is tussen man en vrouw.
Lust is helemaal geen zonde, maar gewoon lekker.
Wel is het mooier als de seks ook met liefde gepaard gaat als een spel der erotiek.
Maar veelal wordt de seks uit begeerte bedreven en leuk voor een nacht en daarna niet meer.
Niks is mee, het is gewoon de realiteit, vooral dan ook tussen jonge mensen om ervaring op te doen en als zoektoch de ware te vinden.
Sex is liefde in uitdrukking.
Door politici die er beleid mee voerde is daar het ene schandaal na het andere opgevolgd. Deze generatie feministen perverteren zelfs kleuters in tv shows.
Er is een heel pedofiel netwerk, maar dat viel stil bij de moord op Epstein.
Ook hier sloten ze operatie kelk af om de beerput te sluiten.

Deze generatie goddelozen lepelen beter niets seksueel in, ze zijn gemassavormd door seksuele roofdieren die ervoor zorgde dat de zonde een blinde vlek werd en wie het benoemt gedoornkroond wordt met een alu hoedje.

Tijd zal hen leren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 07:40   #130
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik was ook ontmaagd op jonge leeftijd.
Ik wist niet dat een jongen ontmaagd kon worden, ik dacht dat dit alleen aan meisjes voorbehouden was.

"Ontknaapt" moet het dan zijn, verleid door een vrouw.
Geef de vrouw dan maar de schuld, want zonder eigen wil krijgt de jongen hem echt niet overeind.
De man speelt immers altijd de actieve rol.
Hij is het die het zelf doet, nooit de vrouw.
Want een slappe lul gaat er echt niet in....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 07:49   #131
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik wist niet dat een jongen ontmaagd kon worden, ik dacht dat dit alleen aan meisjes voorbehouden was.

"Ontknaapt" moet het dan zijn, verleid door een vrouw.
Geef de vrouw dan maar de schuld, want zonder eigen wil krijgt de jongen hem echt niet overeind.
De man speelt immers altijd de actieve rol.
Hij is het die het zelf doet, nooit de vrouw.
Want een slappe lul gaat er echt niet in....
Ik heb haar meer dan een jaar het hof gemaakt, toen ik het opgaf kwam zij het vragen en een half jaar daarna was het mijn eerste keer. Ik was toen nog geen 13.
Ik weet dus waarom ik zo streng en conservatief ben. Mannen zijn seksuele roofdieren als ze puberen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 07:49   #132
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Sex is liefde in uitdrukking.
Dat hoeft helemaal niet, uit pure geiligheid zonder liefde kan het ook.
Citaat:
Door politici die er beleid mee voerde is daar het ene schandaal na het andere opgevolgd. Deze generatie feministen perverteren zelfs kleuters in tv shows.
Ik heb dat nooit op de tv gezien.
Citaat:
Er is een heel pedofiel netwerk, maar dat viel stil bij de moord op Epstein.
Ook hier sloten ze operatie kelk af om de beerput te sluiten.
Hier weet ik ook niks van.
Maar zelf schijn je in het bijzonder geïnteresseerd.
Wel over de pedoseksualiteit binnen de kerk.
Dit wegens de schande van het celibaat uit haat jegens de vrouw.
Citaat:
Deze generatie goddelozen lepelen beter niets seksueel in, ze zijn gemassavormd door seksuele roofdieren die ervoor zorgde dat de zonde een blinde vlek werd en wie het benoemt gedoornkroond wordt met een alu hoedje.
Sterk overdreven.
Daar de seks en de vrouw zolang onderdrukt zijn door de kerk en het christendom is het nu tijd zich van die schande zich eens te bevrijden.
En zolang het niet tegen iemands zin gaat en de mensen er plezier in hebben is daar niks op tegen.
Daaruit is de geboorte van een nieuwe tijd en ook mijn atoomtheorie.
De gelijkwaardigheid van man en vrouw, God en Godin.
Weg met het dictatoriale patriarchaat.
Citaat:
Tijd zal hen leren.
Deze tijd is bezig het christendom te leren dat deze het werkelijke leven op aarde haat.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 07:52   #133
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb haar meer dan een jaar het hof gemaakt, toen ik het opgaf kwam zij het vragen en een half jaar daarna was het mijn eerste keer. Ik was toen nog geen 13.
Ik weet dus waarom ik zo streng en conservatief ben. Mannen zijn seksuele roofdieren als ze puberen.
Niet alleen in de pubertijd hoor, maar hun hele leven lang kunnen ze dat zijn.
Maar blijkbaar ben je toen zo van jezelf geschrokken dat je van de weeromstuit zeer conservatief geworden bent.
13 Jaar is ook wel een beetje te vroeg.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 07:56   #134
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Niet alleen in de pubertijd hoor, maar hun hele leven lang kunnen ze dat zijn.
Maar blijkbaar ben je toen zo van jezelf geschrokken dat je van de weeromstuit zeer conservatief geworden bent.
13 Jaar is ook wel een beetje te vroeg.
Ge had mijn moeder moeten zien toen ze er weet van kreeg. Die apotheker keek mij al aan “ocharme dutske toch”.
Maar nu, nu begrijp ik dat standpunt compleet.

Het is zelfs erger:
Goddeloze feministen en lgbqt-dinges voeren al campagne vanaf de kleuterschool. Er zijn zelfs ouders die van mening zijn geworden dat hun kind trans is en voeden deze trans op met medicatie de hormonen te ontregelen.

Dat is kindermishandeling, maar deze immorele seksueel misvormde goddelozen speelde het zo dat je strafbaar bent op enkele loctaties, louter door dat te benoemen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 08:15   #135
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ge had mijn moeder moeten zien toen ze er weet van kreeg. Die apotheker keek mij al aan “ocharme dutske toch”.
Maar nu, nu begrijp ik dat standpunt compleet.
Wat had de apotheker daar mee te maken?
Citaat:
Het is zelfs erger:
Goddeloze feministen en lgbqt-dinges voeren al campagne vanaf de kleuterschool. Er zijn zelfs ouders die van mening zijn geworden dat hun kind trans is en voeden deze trans op met medicatie de hormonen te ontregelen.
En hoevelen zijn het die dat doen?
Hele volksstammen of slechts enkelingen?
Citaat:
Dat is kindermishandeling, maar deze immorele seksueel misvormde goddelozen speelde het zo dat je strafbaar bent op enkele loctaties, louter door dat te benoemen.
Er zijn altijd wel mensen te vinden in alles en nog wat die een beetje doorgeschoten zijn.
Ik zou me daar niet blind op staren, maar in de eerste plaats het positieve willen zien van de seksuele bevrijding na een onderdrukken daarvan door de verschrikkelijke haat dragende kerk jegens de vrouw en haar verleiding tot lusten.
Zelfs dansen werd vroeger als goddeloos bezien.
Daaruit is veel meer ellende ontstaan.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 14 juli 2021 om 08:16.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 08:37   #136
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Who cares wat gij off topic weet uit te goochelen?
Het gaat hier over perversiteiten en niet over uw gebrekkige off topic google finds.
Opent er uw eigen onderwerp over en laat samen met Panda eens zien wat ge betreurt te missen. Maar als het niet on topic kan in mijn opgestarte onderwerpen; herinner u dan Job 13:5, toen, nu en altijd.
Argumenten op, TROL ?

Laatst gewijzigd door Aton : 14 juli 2021 om 08:52.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 08:43   #137
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Inderdaad, maar volgens Slavenburg is dat niet de Vader, maar de broer van Jezus, dit omdat de naam anders gespeld is als Yose in plaats van Yehosef in Jezus de zoon van Jozef (Yehosef dus).

In het Graf van Jezus van Slavenburg blz 50/1
En volgens Shimon Gibson, Yosef Gat en James Tabor is dit wel de vader Jozef. Slavenburg beschikt niet over bronmateriaal.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 08:49   #138
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dank voor je dank.

Ik lees ook nog bij Slavenburg dat Jozef alleen aan het begin van het evangelie wordt genoemd en verder niet, ook niet bij het graf aanwezig was en in de apocriefe literatuur meestal als een oude man wordt afgeschilderd.
Dus hij moet al een oude man geweest zijn en al vroeg gestorven.
Zeer zwak argument, denk je zelf niet ? Er zijn ook jonge mensen die sterven of weet je dat niet ? Jozef had twee kinderen bij Maria. Er is een zeer sterk vermoeden dat Jozef gedood is bij de opstand kort na Herodus' dood in 4v.C. Zie J.Tabor " De Jezus Dynastie ". Maria is dan hertrouwd met de broer van Jozef die toen nog vrijgezel was, dit volgens joods gebruik.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 08:56   #139
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Argumenten op, TROL ?
Argumenten? Waarvan? Uw appels die ge bij peren legt?
Ge zijt off topic aan het lullen over historische zaken die geen enkele relevantie met dit onderwerp of uw gecherrypickte citaten delen.

Wat gij schrijft boeit me voor geen hol, tenzij uw theologische ongeletterdheid over de Bijbel correctie vereist wekt gij hier zero interesse op.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 juli 2021 om 08:57.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2021, 09:02   #140
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Wat had de apotheker daar mee te maken?
En hoevelen zijn het die dat doen?
Hele volksstammen of slechts enkelingen?
Er zijn altijd wel mensen te vinden in alles en nog wat die een beetje doorgeschoten zijn.
Ik zou me daar niet blind op staren, maar in de eerste plaats het positieve willen zien van de seksuele bevrijding na een onderdrukken daarvan door de verschrikkelijke haat dragende kerk jegens de vrouw en haar verleiding tot lusten.
Zelfs dansen werd vroeger als goddeloos bezien.
Daaruit is veel meer ellende ontstaan.
Om het kort te stellen: het kon niet veilig genoeg zijn.

De democratie is daaraan begonnen in Amerika en dat waait over naar hier. Ik deelde u al een incident van een veroordeelde pedofiele transgender die een leesuurtje mocht houden rond kinderen. Wie wat zei was een transfobe haatzaaier. Nu weten we beter maar leert de democratie niet bij. Ze beschermen nog steeds seksuele roofdieren en duwen seksuologen naar voren die immoreel seksgedrag en overspel normaliseren.

Seks is iets privaat dat ieder op zijn tijd ontdekt. Natuurlijk moet er openlijk over gepraat kunnen worden; maar hoe deze generatie seksualiteit, geaardheden en perversiteiten -die alle biologische wetenschappen loochenen- rond de oren slaan -reeds bij kleuters- dienen we met de kop in te drukken. De voet erop.

__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 juli 2021 om 09:08.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be