Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 december 2023, 10:39   #21
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Terzake bekeken en nou breekt mijn klomp.
Een journaliste die zegt dat Q. tegen een combi gepist heeft. Enkel debiele VB’ers zeggen zo’n dingen.
Is dat ergens online te vinden ? Ik heb geen zin om heeldere afleveringen van Ter Zake te bekijken.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 11:22   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Grappig he, om te zien dat wat in de grond factueel fout is, "algemeen geweten" is. Dat is zo een beetje als wanneer het "algemeen geweten is" dat VB-ers nazi aanhangers zijn en zo he. Of wanneer "algemeen geweten is" dat gevaccineerden veilig zijn en geen covid doorgeven en zo. Of wanneer "algemeen geweten is" dat mensen die covid opgedaan hebben minder immuniteit hebben dan gevaccineerden.

Ja kijk, je merkt nu ook eens aan de andere kant wat het wil zeggen om in een wereld te leven waarin factueel foute dingen "algemeen geweten" zijn, als die ingaan tegen uw eigen concepties he

Kijk, mensen met uw politieke ingesteldheid hebben er nu al decennia voor gezorgd dat feiten niet belangrijk zijn, maar "aan de juiste kant van de geschiedenis staan" wel. Leer er nu mee leven dat er een maatschappij gekomen is waarbij men nu gelijk wat zegt, om mensen aan "de verkeerde kant" te plaatsen en dat feiten hierbij onbelangrijk zijn.
Ik kan begrijpen dat mensen die het nieuws niet goed volgen last krijgen van het Mandela effect en gaan geloven dat sommige dingen écht gebeurd zijn.
Anderzijds is het ook zo dat ‘politieke influencers’ (aka trollen) zo’n fake news en verdraaiingen bewust gaan verspreiden.
Het stoort mij dus ook zeer erg dat in een voor de rest vrij betrouwbaar medium zo’n blatante ‘alternative facts’ gebruikt worden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 11:24   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Is dat ergens online te vinden ? Ik heb geen zin om heeldere afleveringen van Ter Zake te bekijken.
Via VRT max moet dat kunnen (ik kijk via mijn digibox). Het is trouwens de aflevering van gisteren, dus zoveel moet je niet ‘doorspoelen’.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 11:55   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het stoort mij dus ook zeer erg dat in een voor de rest vrij betrouwbaar medium zo’n blatante ‘alternative facts’ gebruikt worden.
Ik denk dat dat gewoon komt omdat je tot hier toe nog niet gezien had in welke mate dat het geval al was, omdat de alternative facts destijds deel uitmaakten van uw credo he.

Nu je zelf geconfronteerd wordt met zulke alternative facts die het credo zijn van anderen, merk je hoe enorm dat is, maar je was daar zelf fan van destijds ook.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 12:04   #25
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat dat gewoon komt omdat je tot hier toe nog niet gezien had in welke mate dat het geval al was, omdat de alternative facts destijds deel uitmaakten van uw credo he.

Nu je zelf geconfronteerd wordt met zulke alternative facts die het credo zijn van anderen, merk je hoe enorm dat is, maar je was daar zelf fan van destijds ook.
Ik weet dat er mensen zijn die zich storen aan het feit dat ‘hun’ politicus hard aangepakt wordt in interviews. Deze week bijvoorbeeld Tom Van Grieken en Alexander De Croo. Daar is niks mis mee, ik heb er meer moeite mee als journalisten politici naar de mond beginnen praten.

En ze mogen daarbij ook vermelding maken van beweringen die de ronde doen zoals dat Daems zaken doet met China.

Maar hier gaat het gewoon over zaken zeggen die gewoon compleet onjuist zijn. Heb jij nog voorbeelden van zo’n uitspraken van journalisten?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 12:20   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar hier gaat het gewoon over zaken zeggen die gewoon compleet onjuist zijn. Heb jij nog voorbeelden van zo’n uitspraken van journalisten?
Dat was zo ongeveer gans de tijd het geval tijdens de corona waanzin. Maar toen dacht jij dat dat allemaal waar was he.

Dat is wat ik bedoel: het is grappig dat je nu pas ontdekt dat men vierkant factueel staat te liegen. Jaja, er is altijd van ver iets in dat niet helemaal fout had kunnen zijn. Grappig he, als je iets ECHT WEET omdat je het zelf onderzocht/nagegaan/.... hebt, en je hoort hoe men erover liegt. Nu merk je dat zelf ook eens. Maar dat is schering en inslag he.

En het probleem is, er zijn halve garen met complot theorietjes die OOK zeggen dat men gans de tijd lulkoek verkoopt, dus ga je direct, als je het VASTSTELT, daarbij gerangeerd worden.

Dat was toen ook zo he: aangezien er enkele halve garen waren die gans de tijd stelden dat men voortdurend lulkoek vertelt, en mensen die vaststelden dat men nu echt lulkoek vertelden, werden die laatsten door de Brave Burgers die Geloven wat men Op de TV Zegt, bij de eerste groep gerangeerd (herinner U "wappies" en zo he).

Het bestaan van halve garen en zotte complot theorietjes was dus de totale vrijgeleide voor omroepen, journalisten, politici en wat weet ik nog allemaal om de grootste onwaarheden uit hun botten kunnen te slaan en om iedereen die dat ZAG kunnen weg te zetten als wappies. En Brave Burgers die Alles Geloven van de TV die gingen daar braaf in mee he.

En nu stel je het zelf vast he Leuk niewaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 december 2023 om 12:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 13:33   #27
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Is dat ergens online te vinden ? Ik heb geen zin om heeldere afleveringen van Ter Zake te bekijken.
vrt max. Ergens tussen min 25 en 30 dacht ik. Wel grappig dat het enige wat hij meenam uit dat stuk van meer dan een half uur dat ene zinnetje is. De andere puinhopen van Vivaldi en Open VLD zijn precies niet blijven hangen. Alleen de nuance tussen zelf pissen en lachen met zijn pissende vrienden is klaarblijkelijk het belangrijkste van die terzake aflevering.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 14:37   #28
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Via VRT max moet dat kunnen (ik kijk via mijn digibox). Het is trouwens de aflevering van gisteren, dus zoveel moet je niet ‘doorspoelen’.
Ik kijk via VRT Max. Op welke minuut is het citaat ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 14:46   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
vrt max. Ergens tussen min 25 en 30 dacht ik. Wel grappig dat het enige wat hij meenam uit dat stuk van meer dan een half uur dat ene zinnetje is. De andere puinhopen van Vivaldi en Open VLD zijn precies niet blijven hangen. Alleen de nuance tussen zelf pissen en lachen met zijn pissende vrienden is klaarblijkelijk het belangrijkste van die terzake aflevering.
https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/terzak...1222/?ndl=true

Ter Zake van vrijdag 22.12.2023 vanaf 19:20.
Reporter: "Wist hij van zijn plassende vrienden of niet ?"
Dezelfde reporter vanaf 30:05 "....Van Quickenborne die tegen een combi plast..."

Dit is niet het journalistiek niveau dat een staatsgesubsidieerde zender waardig is. Op vijf minuten van vraagstelling naar valse feiten weergave.

De plasrel is al erg genoeg op zich.

Zou het een Gwendolyn vapeurke zijn of gebrek aan menstruatiemateriaal in de VRT WC's ?
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 december 2023 om 14:47.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2023, 15:04   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Terzake bekeken en nou breekt mijn klomp.
Een journaliste die zegt dat Q. tegen een combi gepist heeft. Enkel debiele VB’ers zeggen zo’n dingen.
Ik heb die uitzending 's anderendaags bekeken op vrtmax.be en helaas, mij was het niet opgevallen. Misschien nipte ik juist van mijn Cornet Oak.

Nu, je zal het wel goed gehoord hebben.
Maar jouw openingspost is dan wel erg mager.

Was het een verspreking?
Zo ja, zijn er twee mogelijke reacties van de Kwikkie. Reclameren of niet. En indien reclameren: publiekelijk of niet.

Was het de waarheid (weet zij en/of de vrt meer misschien????)
Hoe zou Kwikkie dan reageren?
Indien het de waarheid was, zouden andere media er niet opspringen?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be