Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2024, 14:11   #241
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.316
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het lijkt dat een meerderheid van de bevolking stilaan vindt dat die baten niet opwegen tegen de nadelen van de illegalen-invasie.
Waarom stemt dan maar 11% van de Belgen op een anti-immigratiepartij?

En waarom zeggen de polls dat dat dan juni ook nog maar 14% is.

Zit die andere 90% van de Belgen te slapen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Die tijd is voorbij, Eberhard, je moet je je info wat updaten. Polen is één van de sterkere economieën van de EU aan het worden.
Waarom weten de Vlamingen dat dan nog niet?

Al die klagers over vremden zouden kunnen migreren naar Polen....En toch gebeurt het niet. Teller staat zo goed als op 0.

Andere witte heilstaten binnen Europa trekken ook hoegenaamd geen Vlaamse migranten trouwens. Een enkele verdwaalde eigenvolker in Hongarije uitgezonderd.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 15:01   #242
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarom stemt dan maar 11% van de Belgen op een anti-immigratiepartij?

En waarom zeggen de polls dat dat dan juni ook nog maar 14% is.

Zit die andere 90% van de Belgen te slapen?...
Weer zo'n staaltje van Eberhard demagogie.
Vlaams Belang wordt volledig geboycot in het Franstalig landsgedeelte, en een echt Franstalige anti-immigrantiepartij bestaat niet.

Ten tweede: dat is een logica die je niet hanteert als het bijv. over peilingen gaat naar de wil om Vlaamse onafhankelijkheid.
Dan mogen we plots niets kijken naar de grootte van VB en/of N-VA.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 15:08   #243
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.316
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Vlaams Belang wordt volledig geboycot in het Franstalig landsgedeelte, ....
Klopt, in de zin van dat VB'ers volgens de mediacode in Wallonië nooit sprekend worden vertoond. Er wordt wél over ze gediscussieerd en ze worden geciteerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
... en een echt Franstalige anti-immigrantiepartij bestaat niet.....
Waarom dan toch niet?

Wallonië en zeker Brussel heeft veel meer migranten dan Vlaanderen. Dus als dat dan zo'n probleem is waarom is er geen Franstalige anti-immigratiepartij?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ten tweede: dat is een logica die je niet hanteert als het bijv. over peilingen gaat naar de wil om Vlaamse onafhankelijkheid.
Dan mogen we plots niets kijken naar de grootte van VB en/of N-VA.
De NVA wil die onafhankelijkheid helemaal niet. Bart die stottert iets of "confederatie", iets waar zijn electoraat ook al nie tin geïnteresseerd is. Lagere belastingen, dat is wat ze willen!
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 15:11   #244
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.427
Standaard

Over verschillen gesproken. Wie herinnert zich DIT nog?

Citaat:
“Une grosse bulle”, en “des couillons”: ‘windbuilen en ‘lafaards’, zo noemde Paul Magnette in de kiescampagne ondertussen de PVDA’ers van Hedebouw. Daarbij wilde de PS zich heel fel afzetten van extreemlinks, en vooral aantonen dat zij “nog nooit hun verantwoordelijkheid genomen hebben”, en “toch telkens aan de zijlijn staan roepen”.
Vandaag rollen De PS en Ecol de rood-groene loper uit voor de communisten.

Citaat:
Gedaan met een isolement, laat staan een ‘cordon sanitaire’ rond het extreemlinkse PVDA-PTB aan Franstalige kant: PS en Ecolo sloopten vannacht elke muur die nog restte, door de Franstalige Gemeenschapsregering op te blazen. Via een wisselmeerderheid met de partij van Raoul Hedebouw (PVDA) wordt een eerder besliste besparing in het Franstalig onderwijs teruggedraaid. De financieel noodlijdende Franse gemeenschap laat zo toe dat Franstalige studenten nog langer mogen doen over afstuderen. De MR, die met Pierre-Yves Jeholet de minister-president levert, staat vernederd aan de zijlijn, en moest toekijken hoe de partijen van Paul Magnette (PS) en Jean-Marc Nollet (Ecolo) zoete broodjes bakten met extreemlinks.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 16:40   #245
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
https://www.knack.be/nieuws/belgie/t...ar-hier-komen/

En dan zijn er nog altijd hypocrieten die blijven beweren dat het Blok geen racistenclub is...
Hij doet hetzelfde als wat zoveel sossen, groensels, blauwsels en tsjeven doen.
Bijvoorbeeld in Gent, i.p.v. een evenwicht te zoeken tussen fietsen, tram/bus en auto, alleen maar de automobilist pesten.
Of wat men doet in Brusselse ziekenhuizen: geen Nederlands leren. Vlamingen pesten.
...

De nva en ikzelf zouden niet direct dezelfde woordkeuze maken, maar het komt er wel op neer natuurlijk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 17:24   #246
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarom stemt dan maar 11% van de Belgen op een anti-immigratiepartij?

En waarom zeggen de polls dat dat dan juni ook nog maar 14% is.

Zit die andere 90% van de Belgen te slapen?
1. Niet alleen het VB is "anti-immigratie". De N-VA wilt het Australisch model en Vivaldi probeert momenteel ook de spierballen te rollen rond migratie.
2. We zullen zien hoeveel de onderscheiden partijen op 9 juni halen.
3. Onderzoeken en peilingen geven telkens een grote helft van de Vlamingen aan die migratie willen inperken, minder sociale rechten geven etc. De resterende kleine helft is maar voor een deeltje pro-immigratie.

Citaat:
Een enkele verdwaalde eigenvolker in Hongarije uitgezonderd.
Ik denk dat er wel meer West-Europeanen naar Hongarije verhuizen dan eigenvolkers.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 17:34   #247
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.890
Standaard

Bijna zeker zal ik de enige niet zijn die aanvoelt dat de vraagstellinging waarmee dit draadje begon irrelevant is...

VB is namelijk nergens in bestuur,NVA wel...

En de stelling die bij ondergetekende al enkele maanden zure oprispingen bezorgt is eerder:

De verschillen tussen de N-VA en de andere coalitiepartners zijn veel kleiner dan het lijkt...



Waar is het naartoe,het "Denken,durven,doen"...."de kracht van verandering" ???


Ook zij DURVEN Kelt al beledigen door te insuneren dat de "Welvaart in Vlaanderen" iets te maken heeft met wat de politiek (nog).....euhm...."doet"..

De "Welvaart in Vlaanderen" is ondertussen ONDANKS de politiekers......dat besef ik kei- en keihard ondertussen.......GEEN ENKELE "werf" die de laatste 25 jaar in het nieuws is,is grondig opgelost,GEEN ENKELE.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 17 april 2024 om 17:38.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 17:41   #248
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.314
Standaard

@alle forumgebruikers:

Onderstaande bijdrage bevat generaliserend gescheld aan het adres van volgelingen van een politieke strekking of partij zonder verduidelijking, kadering, fundering of beargumentering.

De moderatie



















Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hij doet hetzelfde als wat zoveel sossen, groensels, blauwsels en tsjeven doen.
Bijvoorbeeld in Gent, i.p.v. een evenwicht te zoeken tussen fietsen, tram/bus en auto, alleen maar de automobilist pesten.
Of wat men doet in Brusselse ziekenhuizen: geen Nederlands leren. Vlamingen pesten.
...

De nva en ikzelf zouden niet direct dezelfde woordkeuze maken, maar het komt er wel op neer natuurlijk.
Ik vind je poging om de woorden en dus de intenties van dat ongedierte te vergoelijken met wat irrelevante vergelijkingen misselijkmakend.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pontifex : 19 april 2024 om 12:07.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 17:43   #249
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vind je poging om de woorden en dus de intenties van dat ongedierte te vergoelijken met wat irrelevante vergelijkingen misselijkmakend.
Tout ce qui est excessif, est insignifiant. (Talleyrand)

Probeer jezelf wat te beheersen, alles werkt dan beter. Of heb je een nieuwe peiling gezien waarbij de usurpatoire 0VLD onder de 7 cpt beland is?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 17 april 2024 om 17:46.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 17:58   #250
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Tout ce qui est excessif, est insignifiant. (Talleyrand)

Probeer jezelf wat te beheersen, alles werkt dan beter. Of heb je een nieuwe peiling gezien waarbij de usurpatoire 0VLD onder de 7 cpt beland is?
Ze zouden al erg blij mogen zijn met die 7%. Het kan altijd nog erger.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 18:00   #251
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.963
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vind je poging om de woorden en dus de intenties van dat ongedierte te vergoelijken met wat irrelevante vergelijkingen misselijkmakend.
Uw reaktie is misselijkmakend.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 18:02   #252
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
We kunnen maar hopen, natuurlijk.
Het schuim staat in elk geval weeral op zijn lippen.
“Mucus”
Overvloedig geproduceerd door schlijmvliezen…
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 17 april 2024 om 18:07.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 19:56   #253
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vind je poging om de woorden en dus de intenties van dat ongedierte te vergoelijken met wat irrelevante vergelijkingen misselijkmakend.
Vertel ons dan eens concreet welke misdaden jij die mensen in de schoenen schuift om dergelijke grove en beledigende taal te justifiëren. Maar dan wel degelijk concreet zijn Panda.
In elk geval, ze zijn rechtser dan mij partij, de N-VA, maar dat is hun goed recht. Je kunt ze in ieder geval niet verwijten dat ze ons parlementair systeem zouden saboteren want gans de bijna voorbije legislatuur hebben ze op een correcte manier hun parlementair werk gedaan, voor zover hen dat niet onmogelijk werd gemaakt door de antidemocratische draak, het zogezegde "cordon sanitaire" (van francofone inspiratie) die de zogezegd "democratische" partijen hen hebben opgesolferd.

Ik wacht met ongeduld op een "cordon sanitaire" dat toegepast wordt op de stalinisten van de PVDA/PTB.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 17 april 2024 om 19:57.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 20:20   #254
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het schuim staat in elk geval weeral op zijn lippen.
Hij voelt de valbijl naderen en heeft zichzelf niet meer in de hand, denk ik. Dat geldt bij uitbreiding ook voor de Vivaldi-regering die met 9 juni in het verschiet als een wilde in het rond begint te schieten om toch maar iets te raken.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 20:24   #255
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik wacht met ongeduld op een "cordon sanitaire" dat toegepast wordt op de stalinisten van de PVDA/PTB.
Het omgekeerde gebeurt hé. De PS en Ecolo hebben vandaag samen met PTB hun MR coalitiepartner in de Franse Gemeenschap voor schut gezet:

Wisselmeerderheid over onderwijshervorming duwt Franse gemeenschap in lopende zaken


Benieuwd hoe de Vlaamse Vivaldipartijtjes hierop gaan reageren.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 23:27   #256
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.316
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
1. Niet alleen het VB is "anti-immigratie". De N-VA wilt het Australisch model en Vivaldi probeert momenteel ook de spierballen te rollen rond migratie.....
Okay....De NVA wil het "Australië model"...Effe kijken. 2023, netto 516.000 migranten erbij. +2 % van de bevolking in 1 jaar. Laat dat even inzinken!

Dus de NVA wil +240.000 migranten in 2025?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
2. We zullen zien hoeveel de onderscheiden partijen op 9 juni halen.
VB kan maximaal 35 % in Vlaanderen halen. Dat is 19% van de Belgen. Een heel extreem scenario, en dan hebben ze nog maar 1 op de 5 Belgen kunnen overtuigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
3. Onderzoeken en peilingen geven telkens een grote helft van de Vlamingen aan die migratie willen inperken, minder sociale rechten geven etc. De resterende kleine helft is maar voor een deeltje pro-immigratie.....
Dan zou ik maar eens anders gaan stemmen als ik hun was.
Of misschien vinden ze het allemaal niet zo belangrijk?
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 07:42   #257
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dan zou ik maar eens anders gaan stemmen als ik hun was.
Of misschien vinden ze het allemaal niet zo belangrijk?
Er zijn wel meerdere zorgen die het stemgedrag bepalen. Diezelfde onderzoeken wijzen echter uit dat migratie bij Europeanen stilaan op nummer 1 komt te staan, en dus schuiven de systeempartijen mee op in de richting van minder immigratie. Niet voor niks wilde Vivaldi nu op de valreep uitpakken met een paar anti-migratie succesjes zoals de Marokko-deal of de terugkeerwet.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 18:11   #258
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vind je poging om de woorden en dus de intenties van dat ongedierte te vergoelijken met wat irrelevante vergelijkingen misselijkmakend.
ja ja
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 21:25   #259
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vind je poging om de woorden en dus de intenties van dat ongedierte te vergoelijken met wat irrelevante vergelijkingen misselijkmakend.
Ik vind uw geveinsde verontwaardiging even hypocriet dan ze compleet ridicuul is.
Het vb is de bliksemafleider van de uni-party. De zogezegde oppositie tegenover al de rest.
Weet jij wat er gebeurt als zij ooit (nooit dus) aan de macht komen?

Niets.

En dat zou ook meteen het einde van de leugen zijn dat die van het belang de plannen voor de concentratieplannen al op hun bureau hebben liggen.

Als het vb aan de macht komt, dan wordt meteen duidelijk dat we al in een hybride communistisch/fascistisch systeem leven, waar JIJ voorstander van bent.

En het enige wat nog uit uw mond komt; jamaar zij zijn nog erger dan wij.

Bah.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be