Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Frank Vanhecke (Vlaams Blok) - 10 tot 16 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Frank Vanhecke (Vlaams Blok) - 10 tot 16 mei "De media kon er niet omheen na de uitspraak in Gent. Het arrest werkte de voorzitter meteen op de voorgrond. 'We geven het toe. We zijn naïef geweest.' staat te lezen op website. Het arrest zou een aanslag op de vrije meningsuiting zijn, vanuit link

 
 
Discussietools
Oud 12 mei 2004, 23:52   #1
fatimaindewibra
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Locatie: mengsvantstad
Berichten: 10
Standaard

Geachte meneer de voorzitter…
Het recent voorstel voor de installatie van de verklikkingslijnen om de zogenaamde veiligheid bij de burger te verhogen ruikt dat niet een beetje naar een totalitaire regime…het begint bij illegalen en waar zal het eindigen…als men burgers tegen elkaar opzet en klikken aanmoedigt zal men eindigen in een totalitaire paranoïde maatschappij waar jullie hoog in het vaandel gedragen ´vrije meningsuiting´ een schaamlapje wordt…
fatimaindewibra is offline  
Oud 13 mei 2004, 00:04   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fatimaindewibra
Geachte meneer de voorzitter…
Het recent voorstel voor de installatie van de verklikkingslijnen om de zogenaamde veiligheid bij de burger te verhogen ruikt dat niet een beetje naar een totalitaire regime…het begint bij illegalen en waar zal het eindigen…als men burgers tegen elkaar opzet en klikken aanmoedigt zal men eindigen in een totalitaire paranoïde maatschappij waar jullie hoog in het vaandel gedragen ´vrije meningsuiting´ een schaamlapje wordt…
Ik snap niet wat aangeven van misdaden met vrije meningsuiting te maken heeft.
Bobke is offline  
Oud 13 mei 2004, 00:08   #3
benonie
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik snap niet wat aangeven van misdaden met vrije meningsuiting te maken heeft.
U verwart illegalen met misdadigers denk ik. Of heeft u zich versproken?
benonie is offline  
Oud 13 mei 2004, 00:25   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik snap niet wat aangeven van misdaden met vrije meningsuiting te maken heeft.
U verwart illegalen met misdadigers denk ik. Of heeft u zich versproken?
Ten eerste zijn illegalen inderdaad mensen die onwettelijk in het land verblijven en zijn dus strafbaar.
Ten tweede doelde ik inderdaad niet op illegalen maar op het aangeven van misdaden.
De illegalen werden er door fatimaindewibra bijgesleept.

Maar als u het tot de illegalen wilt beperken mij goed.
Ook in dat geval is de maatregel te verdedigen vind ik.
Door dit aan te geven tref je niet alleen de illegalen maar vooral het netwerk dat deze mensen misbruikt om er zelf beter van te worden. En dat zijn in veel gevallen Belgen.
Bobke is offline  
Oud 13 mei 2004, 00:37   #5
benonie
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ten eerste zijn illegalen inderdaad mensen die onwettelijk in het land verblijven en zijn dus strafbaar.
Ten tweede doelde ik inderdaad niet op illegalen maar op het aangeven van misdaden.
De illegalen werden er door fatimaindewibra bijgesleept.
Het onderwerp van haar post is de kliklijnen die het vlaams blok wil oprichten om illegalen te verklikken, waarop u antwoord dat misdaad natuurlijk mag aangegeven worden.
benonie is offline  
Oud 13 mei 2004, 01:30   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ten eerste zijn illegalen inderdaad mensen die onwettelijk in het land verblijven en zijn dus strafbaar.
Ten tweede doelde ik inderdaad niet op illegalen maar op het aangeven van misdaden.
De illegalen werden er door fatimaindewibra bijgesleept.
Het onderwerp van haar post is de kliklijnen die het vlaams blok wil oprichten om illegalen te verklikken, waarop u antwoord dat misdaad natuurlijk mag aangegeven worden.
Ik geef toe dat ik dat er niet kon uit opmaken en geen weet heb van een voorstel om alleen illegalen aan te geven.
Maar ook in dat geval blijf ik bij mijn mening dat er rond illegalen een crimineel netwerk werkzaam is.
Ik zie dus niet in wat er mis zou zijn om daar iets aan te verhelpen
Bobke is offline  
Oud 13 mei 2004, 01:45   #7
benonie
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik geef toe dat ik dat er niet kon uit opmaken en geen weet heb van een voorstel om alleen illegalen aan te geven.
Maar ook in dat geval blijf ik bij mijn mening dat er rond illegalen een crimineel netwerk werkzaam is.
Ik zie dus niet in wat er mis zou zijn om daar iets aan te verhelpen
Het staat inderdaad vast dat er criminele organisaties zijn, die onschuldige mensen misbruiken door hen naar hier te lokken met allerlei verhaaltjes. Wanneer ze hier aankomen worden ze een hoop geld afhandig gemaakt en aan hun lot overgelaten.
Dit is zeker een probleem, waar eindelijk toch begint aandacht voor te komen. (zie terzake van enkele weken geleden)
Denken dat dit op te lossen is door een kliklijn, is ietwat naief.
Wanneer mensen iemand 'illegaal' zouden opmerken in ons land dan is het werk van de criminelen in de organisatie al gedaan. De mensen zijn ons land binnen, hun geld afhandig gemaakt en aan hun lot overgelaten.
Hoe een kliklijn moet helpen om de criminelen op te sporen, die deze onschuldige mensen naar hier halen met verhaaltjes en voor een smak geld, zou ik graag wel eens uitgelegd zien.
benonie is offline  
Oud 13 mei 2004, 08:30   #8
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

benonie, u bent echt hypocriet, het is een plezier uw postings te lezen

u zegt constant : de anti racisme wet is er en de rechters en de politie moeten ervoor zorgen dat de wet nageleefd wordt. het vlaams blok heeft die wet (volgens u althans) overtreden en moet daar dus voor gestraft worden. u bent dus een vurig voorstander van de wet en van de uitvoering ervan.

maar hier vertelt u dan alweer een ander verhaal :
de wet stelt heel duidelijk dat mensen die zich illegaal op ons grondgebied bevinden zich schuldig maken aan een misdaad (namelijk de schending van ons grondgebied), illegalen zijn dus volgens de WET misdadigers.
maar nu plots keert u uw wagen en u gelooft plots niet meer in de wet, terwijl u er als het op het vlaams blok aankwam nog zo een vurig voorstander van was.

enige consequentie zou wel op zijn plaats zijn denk ik
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 13 mei 2004, 11:16   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik geef toe dat ik dat er niet kon uit opmaken en geen weet heb van een voorstel om alleen illegalen aan te geven.
Maar ook in dat geval blijf ik bij mijn mening dat er rond illegalen een crimineel netwerk werkzaam is.
Ik zie dus niet in wat er mis zou zijn om daar iets aan te verhelpen
Het staat inderdaad vast dat er criminele organisaties zijn, die onschuldige mensen misbruiken door hen naar hier te lokken met allerlei verhaaltjes. Wanneer ze hier aankomen worden ze een hoop geld afhandig gemaakt en aan hun lot overgelaten.
Dit is zeker een probleem, waar eindelijk toch begint aandacht voor te komen. (zie terzake van enkele weken geleden)
Denken dat dit op te lossen is door een kliklijn, is ietwat naief.
Wanneer mensen iemand 'illegaal' zouden opmerken in ons land dan is het werk van de criminelen in de organisatie al gedaan. De mensen zijn ons land binnen, hun geld afhandig gemaakt en aan hun lot overgelaten.
Hoe een kliklijn moet helpen om de criminelen op te sporen, die deze onschuldige mensen naar hier halen met verhaaltjes en voor een smak geld, zou ik graag wel eens uitgelegd zien.
Het nut van een kliklijn om illegalen op te sporen ontgaat mij ook.
Hoe kun je zien of iemand een illegaal is.
Dat illegalen niet meer betrokken zijn het criminele circuit lijkt mij een fabeltje.
Hoe denk je dat die mensen hier overleven ?
Bobke is offline  
Oud 13 mei 2004, 11:20   #10
benonie
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys

maar hier vertelt u dan alweer een ander verhaal :
de wet stelt heel duidelijk dat mensen die zich illegaal op ons grondgebied bevinden zich schuldig maken aan een misdaad (namelijk de schending van ons grondgebied), illegalen zijn dus volgens de WET misdadigers.
maar nu plots keert u uw wagen en u gelooft plots niet meer in de wet, terwijl u er als het op het vlaams blok aankwam nog zo een vurig voorstander van was.

enige consequentie zou wel op zijn plaats zijn denk ik
Ik denk dat u de term misdaad eens moet proberen te doorgronden. Ga es kijken in een woordenboek of in het wetboek.
Een illegaal op dit grondgebied verblijvende persoon begaat geen misdaad. Een misdaad is een term die gebruikt wordt voor zware delicten.
Dat u de termen illegalen en misdadigers met elkaar verward, is niet echt mijn fout, dus ik weet niet waardoor ik hypocriet zou zijn.
benonie is offline  
Oud 13 mei 2004, 11:23   #11
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys

maar hier vertelt u dan alweer een ander verhaal :
de wet stelt heel duidelijk dat mensen die zich illegaal op ons grondgebied bevinden zich schuldig maken aan een misdaad (namelijk de schending van ons grondgebied), illegalen zijn dus volgens de WET misdadigers.
maar nu plots keert u uw wagen en u gelooft plots niet meer in de wet, terwijl u er als het op het vlaams blok aankwam nog zo een vurig voorstander van was.

enige consequentie zou wel op zijn plaats zijn denk ik
Ik denk dat u de term misdaad eens moet proberen te doorgronden. Ga es kijken in een woordenboek of in het wetboek.
Een illegaal op dit grondgebied verblijvende persoon begaat geen misdaad. Een misdaad is een term die gebruikt wordt voor zware delicten.
Dat u de termen illegalen en misdadigers met elkaar verward, is niet echt mijn fout, dus ik weet niet waardoor ik hypocriet zou zijn.
ik denk dat u het wetboek eens zult moeten ter hand nemen, de wet stelt zeer duidelijk het in de illegaliteit verblijven van een persoon op ons grondgebied een misdaad is. degene die hier verblijft is dus een misdadiger. en zoals u weet is de wet de wet, ik heb ze niet geschreven hoor
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 13 mei 2004, 11:32   #12
benonie
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys

ik denk dat u het wetboek eens zult moeten ter hand nemen, de wet stelt zeer duidelijk het in de illegaliteit verblijven van een persoon op ons grondgebied een misdaad is. degene die hier verblijft is dus een misdadiger. en zoals u weet is de wet de wet, ik heb ze niet geschreven hoor
Kijk, dit is echt erg, moest u de moeite doen om ook echt eens te gaan kijken u zou weten dat u lulkoek verkoopt. Maar u blijft dus vasthouden aan een onwaarheid ipv enige moeite te doen. Proficiat in deze. Heeft u eigenlijk ooit al eens uw ongelijk toegegeven?

U verwart dus de term misdadiger met illegaal, en in het wetboek staat niet dat wie in ons land illegaal verblijft een misdaad begaat.
Thank u , goodbye
benonie is offline  
Oud 13 mei 2004, 11:33   #13
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Een land waarin burgers andere burgers verklikken ondanks het feit dat ze behalve niks misdaan hebben. Dat past in het rijtje sovjet-unie en Nazi-Duitsland.

Meer wil ik erover niet kwijt.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline  
Oud 13 mei 2004, 11:38   #14
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys

ik denk dat u het wetboek eens zult moeten ter hand nemen, de wet stelt zeer duidelijk het in de illegaliteit verblijven van een persoon op ons grondgebied een misdaad is. degene die hier verblijft is dus een misdadiger. en zoals u weet is de wet de wet, ik heb ze niet geschreven hoor
Kijk, dit is echt erg, moest u de moeite doen om ook echt eens te gaan kijken u zou weten dat u lulkoek verkoopt. Maar u blijft dus vasthouden aan een onwaarheid ipv enige moeite te doen. Proficiat in deze. Heeft u eigenlijk ooit al eens uw ongelijk toegegeven?

U verwart dus de term misdadiger met illegaal, en in het wetboek staat niet dat wie in ons land illegaal verblijft een misdaad begaat.
Thank u , goodbye
als het geen misdaad is, waarom staat er dan een straf op , namelijk onmiddellijke uitwijzing
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 13 mei 2004, 11:46   #15
kirie
Burger
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: één van de 6 rond Brussel
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Een land waarin burgers andere burgers verklikken ondanks het feit dat ze behalve niks misdaan hebben. Dat past in het rijtje sovjet-unie en Nazi-Duitsland.

Meer wil ik erover niet kwijt.
Burgers die burgers verklikken :

moet hier uit worden geconcludeerd dat u wil zeggen dat burgers die hier niet horen te zijn ( illegalen ) het recht hebben om hier illegaal te verblijven ?? Leg me dat eens uit.

En het volgende : is het ook niet een burgerplichtplicht om onwettelijke en misdadige feiten aan te geven ? Zullen we dan bv. in het vervolg de tegenwoordig weelderig tierende vluchtmisdrijven ( bij auto-ongevallen) de meest normale zaak gaan vinden ?
Zo is me dunkt het niet legaal verblijven nog steeds niet strokend met de wetten.
kirie is offline  
Oud 13 mei 2004, 11:50   #16
kirie
Burger
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: één van de 6 rond Brussel
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie

Kijk, dit is echt erg, moest u de moeite doen om ook echt eens te gaan kijken u zou weten dat u lulkoek verkoopt. Maar u blijft dus vasthouden aan een onwaarheid ipv enige moeite te doen. Proficiat in deze. Heeft u eigenlijk ooit al eens uw ongelijk toegegeven?

U verwart dus de term misdadiger met illegaal, en in het wetboek staat niet dat wie in ons land illegaal verblijft een misdaad begaat.
Thank u , goodbye
als het geen misdaad is, waarom staat er dan een straf op , namelijk onmiddellijke uitwijzing
weet niet of term misdaad wordt gebruikt i.v.m. illegalen.
Hoe dan ook, illegaal betekent tegen de legaliteit en tegen de legaliteit betekent dat iets strafbaar is . Een misdrijf dan ?
kirie is offline  
Oud 13 mei 2004, 11:51   #17
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kirie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Een land waarin burgers andere burgers verklikken ondanks het feit dat ze behalve niks misdaan hebben. Dat past in het rijtje sovjet-unie en Nazi-Duitsland.

Meer wil ik erover niet kwijt.
Burgers die burgers verklikken :

moet hier uit worden geconcludeerd dat u wil zeggen dat burgers die hier niet horen te zijn ( illegalen ) het recht hebben om hier illegaal te verblijven ?? Leg me dat eens uit.
Joden verbleven volgens de Nazi's ook illegaal in Europa. Het is niet omdat er van hogerhand beslist wordt wie ergens mag leven dat burgers daaraan mee moeten werken.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline  
Oud 13 mei 2004, 11:51   #18
benonie
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kirie
En het volgende : is het ook niet een burgerplichtplicht om onwettelijke en misdadige feiten aan te geven ? Zullen we dan bv. in het vervolg de tegenwoordig weelderig tierende vluchtmisdrijven ( bij auto-ongevallen) de meest normale zaak gaan vinden ?
Zo is me dunkt het niet legaal verblijven nog steeds niet strokend met de wetten.
Hoe ga je weten of iemand illegaal is , of een geregulariseerde asielzoeker? Of zelf gewoon iemand die de belgische nationaliteit verkregen heeft.
Hoe gaje weten wie illegaal is? Of zou je gewoon iedereen aangeven die mogelijk illegaal zou kunnen zijn, in de hoop er af en toe daadwerkelijk ook 1 te vinden?
De strijd tegen illegale immigratie moet op een andere manier geleverd worden. Het oprollen van louche advocatenbureautjes en netwerken met contactpersonen, zoals laatste nog gebeurde in een terzake uitzending over mensenhandel.
Want hier gaat het over, de mensenhandel moet aangepakt worden en dat ga je niet doen door mensen van wie je denkt dat ze illegaal zijn aan te geven.
benonie is offline  
Oud 13 mei 2004, 11:55   #19
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kirie
En het volgende : is het ook niet een burgerplichtplicht om onwettelijke en misdadige feiten aan te geven ? Zullen we dan bv. in het vervolg de tegenwoordig weelderig tierende vluchtmisdrijven ( bij auto-ongevallen) de meest normale zaak gaan vinden ?
Zo is me dunkt het niet legaal verblijven nog steeds niet strokend met de wetten.
Hoe ga je weten of iemand illegaal is , of een geregulariseerde asielzoeker? Of zelf gewoon iemand die de belgische nationaliteit verkregen heeft.
Hoe gaje weten wie illegaal is? Of zou je gewoon iedereen aangeven die mogelijk illegaal zou kunnen zijn, in de hoop er af en toe daadwerkelijk ook 1 te vinden?
De strijd tegen illegale immigratie moet op een andere manier geleverd worden. Het oprollen van louche advocatenbureautjes en netwerken met contactpersonen, zoals laatste nog gebeurde in een terzake uitzending over mensenhandel.
Want hier gaat het over, de mensenhandel moet aangepakt worden en dat ga je niet doen door mensen van wie je denkt dat ze illegaal zijn aan te geven.
er daadwerkelijk 1 te vinden??????
er zijn naar schatting zo een 5000 legale allochtonen in antwerpen en 10000 illegalen. de kans lijkt me dus redelijk groot dat je een illegaal te stekken hebt
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 13 mei 2004, 11:57   #20
fatimaindewibra
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Locatie: mengsvantstad
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie

Ik denk dat u de term misdaad eens moet proberen te doorgronden. Ga es kijken in een woordenboek of in het wetboek.
Een illegaal op dit grondgebied verblijvende persoon begaat geen misdaad. Een misdaad is een term die gebruikt wordt voor zware delicten.
Dat u de termen illegalen en misdadigers met elkaar verward, is niet echt mijn fout, dus ik weet niet waardoor ik hypocriet zou zijn.
ik denk dat u het wetboek eens zult moeten ter hand nemen, de wet stelt zeer duidelijk het in de illegaliteit verblijven van een persoon op ons grondgebied een misdaad is. degene die hier verblijft is dus een misdadiger. en zoals u weet is de wet de wet, ik heb ze niet geschreven hoor



Het gaat er niet zozeer om het feit dat illegalen zogenaamde wettelijke misdadigers…worden opgespoord. Neen het gaat hier om het principe. Vlaams Blok is nog niet eens aan de macht en haar bruine kant die ze systematisch probeert te verdoezelen achter mooie slogans en een slachtoffer rol. komt al boven. Het verklikkingsysteem wordt gebruikt door dictatoriale regimes die zo de bevolking en vooral dissidenten onder de duim kunnen houden. Er is duidelijk een politionele macht die volgens de wet moet instaan voor de opsporing van ´misdadigers´en de veiligheid in de maatschappij. Trouwens vooral de eigen bevolking profiteert van illegalen die als arbeidskrachten voor een habbekrats kunnen uitgebuit worden in huizen met mooie voortuintjes of in keukens van restaurants met mooie uithangbordjes…en ja wie wil nu een misdadiger in haar zijn huis of keuken…
fatimaindewibra is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be