Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2021, 15:25   #1
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.801
Standaard Voor zij die geen Nederlands willen leren

https://doorbraak.be/radio/mira-feti...mc5KKvnloaBDrE

"Mira Feticu groeide op in Roemenië.

Ze leerde een Nederlander kennen en emigreerde met hem naar zijn land. Feticu raakte snel gefrustreerd dat ze het Nederlands niet goed genoeg begreep en sprak.

Ze begreep de verhaaltjes niet die haar man aan hun dochtertje vertelde. In plaats van zich te koesteren in een nostalgie voor haar eigen Roemeense moedertaal, dompelde ze zich volledig onder in het Nederlands.
Met een indrukwekkend resultaat : Feticu begon een paar jaar later boeken te schrijven in de taal van haar nieuwe land.

Wat haar laatste boek ‘Liefdesverklaring aan de Nederlandse taal’ zo interessant maakt, is niet alleen de kijk die Feticu briljant etaleert op het Nederlands, maar vooral haar algemene bedenkingen over de functie van een taal, van een moedertaal en een aangeleerde taal.

‘Het leren van het Nederlands gaf me het gevoel dat ik opnieuw geboren werd, zonder daarbij iets van mijn eerste leven in Roemenië te vergeten’..."

Dit artikel zouden ze eens aan alle Franstalige nieuwkomers moeten laten lezen en alle Franstalige federale politici die de moeite niet willen doen om Nederlands te lezen ,Bouchez op kop.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2021, 15:30   #2
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
https://doorbraak.be/radio/mira-feti...mc5KKvnloaBDrE

"Mira Feticu groeide op in Roemenië.

Ze leerde een Nederlander kennen en emigreerde met hem naar zijn land. Feticu raakte snel gefrustreerd dat ze het Nederlands niet goed genoeg begreep en sprak.

Ze begreep de verhaaltjes niet die haar man aan hun dochtertje vertelde. In plaats van zich te koesteren in een nostalgie voor haar eigen Roemeense moedertaal, dompelde ze zich volledig onder in het Nederlands.
Met een indrukwekkend resultaat : Feticu begon een paar jaar later boeken te schrijven in de taal van haar nieuwe land.

Wat haar laatste boek ‘Liefdesverklaring aan de Nederlandse taal’ zo interessant maakt, is niet alleen de kijk die Feticu briljant etaleert op het Nederlands, maar vooral haar algemene bedenkingen over de functie van een taal, van een moedertaal en een aangeleerde taal.

‘Het leren van het Nederlands gaf me het gevoel dat ik opnieuw geboren werd, zonder daarbij iets van mijn eerste leven in Roemenië te vergeten’..."

Dit artikel zouden ze eens aan alle Franstalige nieuwkomers moeten laten lezen en alle Franstalige federale politici die de moeite niet willen doen om Nederlands te lezen ,Bouchez op kop.
Bravo voor de Roemeense dame. Eigenlijk is er in Nederland een mooi precedent: koningin Maxima die oorspronkelijk een Spaanstalige Argentijnse was en op korte tijd vloeiend Nederlands sprak, zelfs met een stevig Hollands accent.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2021, 00:02   #3
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.602
Standaard Klacht: de blanke mannenhaat die nu wereldwijd oprukt

ja ik kan ervan meepraten,
in INDia zou ik een bibliotheek niet in mogen ok, veel hogere kaste hindoes uit India maakten mij dit keihard en dreigend duidelijk. En ik ga nu alle hogere kaste brahmaanse, lichtgekleurde Hindoes en Arya samajis uit India in Nederland maar aanvallen via mijn eigen cyber kanalen om hen een lesje te leren. Dit moet een harde hindoe apen kaste oorlog worden in NEderland en uitwaaieren naar de zwarte apen natie INdia.

In suriname ben ik sowieso minderwaardig als chamar, boitie koelie ok, nog twee weken geleden op harde wijze meegemaakt hoe dus de neger organisatie Delft on the MOve in Delft van Afrosuriman Brian van Leeuwen ne hun hele 100 % AFRO BESTUUR dus mij nu keihard heeft verstoten en dit zal ik niet ongestrafd slikken. Zij krijgen van mij nog een lesje en klappen via mijn cyber kanalen en ze mogen wat mij betreft snel failliet gaan. Echte bittere surinaamse Racisme ok is dit.

Nederlands is een moeilijke taal, teveel uitzonderingen op de grammatica regels en schrijfwijze, fonetisch niet consequent, maar de Nederlandse taal heeft wel vele unieke woorden die andere talen niet hebben, omdat de HOllanders, Zeeuwen en Bataven van oudsher een zeevarend, internationaal handelsvolk waren. Hollandse ondernemers geest is toch fenomenaal.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be