Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2021, 08:05   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard Pedro Facon

Ik herinner me die jongen 1 keer te hebben gezien op TV ik dacht terzake. Daar spoorde hij iedereen aan om zo snel af te spreken met onze gevaccineerde vrienden. Volgens mij wist hij toen al van doe het nu want voor je het weet is het alweer te laat.

https://www.demorgen.be/nieuws/wanne...emie~bc07934f/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 08:10   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.470
Standaard

Straks zit hij weer in een depressie zoals enkele weken na zijn aanstelling.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 00:22   #3
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Straks zit hij weer in een depressie zoals enkele weken na zijn aanstelling.
Oorzaak: politici begeleiden.

Ga er maar aanstaan.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 15:22   #4
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Pedro Facon in het VTM journaal: "Wie zich niet wil laten vaccineren, moeten we sanctioneren"

Pedro Facon daarna: "Dat heb ik niet gezegd!"

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 15:35   #5
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Pedro Facon in het VTM journaal: "Wie zich niet wil laten vaccineren, moeten we sanctioneren"

Pedro Facon daarna: "Dat heb ik niet gezegd!"

Ik hoor Facon nergens zeggen dat hij voorstander is van Verplichte vaccinatie.

Hij zegt dat nergens in de wereld die verplichting momenteel bestaat en dat het een goede intellectuele oefening is om na te denken over alle gevolgen van zo'n verplichting.

Wie daarin hoort dat Facon voorstander is van een verplichting, heeft ofwel problemen met nederlands of is van slechte wil.
Beide kan ook natuurlijk.

Laatst gewijzigd door parcifal : 30 oktober 2021 om 15:35.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 15:51   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik hoor Facon nergens zeggen dat hij voorstander is van Verplichte vaccinatie.

Hij zegt dat nergens in de wereld die verplichting momenteel bestaat en dat het een goede intellectuele oefening is om na te denken over alle gevolgen van zo'n verplichting.
Het is eigenaardig dat diezelfde intellectuele oefening niet gehouden wordt over die bijzonder gevaarlijke sociale pasjes, en het stigmatiserende discours dat daarbij geleverd wordt.

Een verplichting zou veel "gezonder" zijn dan dat perverse pasjes gedoe - tenminste mocht er de minste wetenschappelijke onderbouwing bestaan voor een of ander gigantisch voordeel voor een 100% gevaccineerde bevolking, verschoning die als sneeuw voor de zon in de Sahara is gesmolten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 17:07   #7
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een verplichting zou veel "gezonder" zijn dan dat perverse pasjes gedoe - tenminste mocht er de minste wetenschappelijke onderbouwing bestaan voor een of ander gigantisch voordeel voor een 100% gevaccineerde bevolking, verschoning die als sneeuw voor de zon in de Sahara is gesmolten.
Een verplichting is juridisch misschien wel haalbaar, maar dat geeft gigantische problemen : aansprakelijkheid bij foutgelopen vaccinaties, opsporing van 'criminele vaccin-weigeraars', bestraffing, ...

Om nog maar te zwijgen van het "recht op fysieke integriteit" waarmee natuurlijk geschermd gaat worden door tegenstanders.
Een algemene verplichtig gaat uitmonden in een politieke, politionele en juridische sh*tshow zonder weerga.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 17:14   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een verplichting is juridisch misschien wel haalbaar, maar dat geeft gigantische problemen : aansprakelijkheid bij foutgelopen vaccinaties, opsporing van 'criminele vaccin-weigeraars', bestraffing, ...
Welja. Men heeft daar nochtans geen problemen mee voor heel veel dingen he.

Niks is gemakkelijker om "schuldigen" op te sporen he. Men heeft er de database van. Gewoon een boete sturen. 5000 Euro elke maand dat ze niet gevaccineerd zijn, en na 3 keer een boete, 2 jaar gevangenis.

En ja, het grote probleem is dat men daar de verantwoordelijkheid voor moet dragen he Daar knijpt het schoentje. Want inderdaad, als het dan niet "werkt", is men als politicus heel duidelijk schuldig en moet men natuurlijk ter dood gebracht worden op een publieke manier.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 17:44   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Je ziet hoever je gekomen bent met dat vaccineren.
De ziekenhuizen liggen er nu vol van.

En de winter is nog niet begonnen.

Binnen 8 of 10 weken hebben we de pandemie van de gevaccineerden.
Zeker weten.

Hoeveel boete zou je ze geven voor zoveel onvoorzichtigheid?

En waarom moeten ze niet de zorg geweigerd worden door dokters die zo hard stonden te roepen dat ze geen ongevaccineerden nog verzorgen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 18:05   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je ziet hoever je gekomen bent met dat vaccineren.
De ziekenhuizen liggen er nu vol van.

En de winter is nog niet begonnen.

Binnen 8 of 10 weken hebben we de pandemie van de gevaccineerden.
Zeker weten.

Hoeveel boete zou je ze geven voor zoveel onvoorzichtigheid?

En waarom moeten ze niet de zorg geweigerd worden door dokters die zo hard stonden te roepen dat ze geen ongevaccineerden nog verzorgen?
Hier zie een jonge gezonde en gevaccineerde BV.

Ze roept ons op heel voorzichtig te blijven terwijl onze Pedro nog opriep van zo vlug mogelijk af te spreken met vrienden wanner je bent gevaccineerd. was onze BV 20 jaar ouder geweest lag ze waarschijnlijk bij de andere gevaccineerde in het ziekenhuis

https://www.hln.be/showbizz/linde-me...liep~a8334cfe/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 18:37   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je ziet hoever je gekomen bent met dat vaccineren.
De ziekenhuizen liggen er nu vol van.

En de winter is nog niet begonnen.

Binnen 8 of 10 weken hebben we de pandemie van de gevaccineerden.
Zeker weten.

Hoeveel boete zou je ze geven voor zoveel onvoorzichtigheid?

En waarom moeten ze niet de zorg geweigerd worden door dokters die zo hard stonden te roepen dat ze geen ongevaccineerden nog verzorgen?
Zolang er geen 500 op IC liggen is de situatie niet dramatisch, en moet er geen andere zorg worden uitgesteld.
Dat ze maar eerst zorgen dat de 65+ hun derde prik krijgen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 18:41   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hier zie een jonge gezonde en gevaccineerde BV.

Ze roept ons op heel voorzichtig te blijven terwijl onze Pedro nog opriep van zo vlug mogelijk af te spreken met vrienden wanner je bent gevaccineerd. was onze BV 20 jaar ouder geweest lag ze waarschijnlijk bij de andere gevaccineerde in het ziekenhuis

https://www.hln.be/showbizz/linde-me...liep~a8334cfe/
De virologen en tutti quant beginnen hun verhaal al aan te passen.
Hoge bescherming is matig geworden.
Langdurig is kort geworden.
Zwaar ziek daar kunnen ze nog niet mee weg want de hospitalen lopen vol.
Enz...

En Rutte de grote baas begint nu de qr code en pasjes in vraag te stellen.

Op het eind van het verhaal zullen ze de gevaccineerden zelfs de schuld van hun vaccinatie geven en zeggen dat het nooit verplicht was.
Kortom hun eigen vel redden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 20:01   #13
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik hoor Facon nergens zeggen dat hij voorstander is van Verplichte vaccinatie.
Ik ga eens de moeite nemen om Facon letterlijk te kwooten, want het soort blatante leugens waar jij probeert mee weg te komen grenst aan het het ongelofelijke:

https://twitter.com/plosson/status/1454092237617483783

"Maar tegelijkertijd gaan we ook dan instrumenten moeten vinden om er toch voor te zorgen dat diegenen die het niet hebben gedaan toch op één of andere manier worden gesanctioneerd."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wie daarin hoort dat Facon voorstander is van een verplichting, heeft ofwel problemen met nederlands of is van slechte wil.
Beide kan ook natuurlijk.
Je bent niet verplicht je te laten vaccineren. Je wordt alleen maar gesanctioneerd wanneer je het niet doet. Zoiets?

Jij hebt ofwel problemen met het Nederlands, of je bent van slechte wil, óf je laat je ringeloren door dit soort jezuïetengezemel van Facon:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hij zegt dat nergens in de wereld die verplichting momenteel bestaat en dat het een goede intellectuele oefening is om na te denken over alle gevolgen van zo'n verplichting.
Dat Facon maar eens een job probeert te houden in Italië zonder vaccinatiebewijs. En test na test na test te plannen, te laten afnemen én te betalen. Als hij dat een half jaar lang kan volhouden zonder opnieuw depressief te worden of buiten te vliegen, dan mag hij nog eens komen zeggen dat vaccinatie daar niet verplicht is.

Met zijn "intellectuele oefening"
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 06:07   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zolang er geen 500 op IC liggen is de situatie niet dramatisch, en moet er geen andere zorg worden uitgesteld.
Ik denk dat dat voor heel binnenkort is hoor.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 07:52   #15
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik hoor Facon nergens zeggen dat hij voorstander is van Verplichte vaccinatie.

Hij zegt dat nergens in de wereld die verplichting momenteel bestaat en dat het een goede intellectuele oefening is om na te denken over alle gevolgen van zo'n verplichting.

Wie daarin hoort dat Facon voorstander is van een verplichting, heeft ofwel problemen met nederlands of is van slechte wil.
Beide kan ook natuurlijk.
Zeggen dat je niet voor verplichte vaccinatie bent en aansluitend dat je wel voor het sanctioneren van niet-vaccinatie bent doet toch wat hypocriet aan, niet ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 08:02   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zeggen dat je niet voor verplichte vaccinatie bent en aansluitend dat je wel voor het sanctioneren van niet-vaccinatie bent doet toch wat hypocriet aan, niet ?
Moord is niet verboden, maar zal wel gesanctioneerd worden

GANS het concept van rechtstaat ligt nu in de vuilbak. We zijn in PURE maffia toestanden terecht gekomen. Vroeger probeerde men nog een beetje te doen alsof, maar tegenwoordig hoeft dat zelfs niet meer, en de mensen zitten daar idioot braaf naar te luisteren zoals een konijn dat in de koplampen staart.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 oktober 2021 om 08:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 09:37   #17
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ik ga eens de moeite nemen om Facon letterlijk te kwooten, want het soort blatante leugens waar jij probeert mee weg te komen grenst aan het het ongelofelijke:

https://twitter.com/plosson/status/1454092237617483783

"Maar tegelijkertijd gaan we ook dan instrumenten moeten vinden om er toch voor te zorgen dat diegenen die het niet hebben gedaan toch op één of andere manier worden gesanctioneerd."
Ik lees die letterlijke quote en ik zie nog altijd niet waar hij expliciet zegt dat vaccinatie verplicht moet worden, hij praat echt over een DENKOEFENING, dat is dus helemaal geen voorkeur die hij uitspreekt, hij praat zelfs vooral over TEGENARGUMENTEN van een verplichting.

Jouw interpretatie is in de lijn van de schuimbekkende kaakslag-antivaxxers die in elke schaduw een Nazi zien en in elke uitspraak een bedreiging.

Eigenlijk wel grappig, je gelooft dus blijkbaar echt zelf dat hij voorstander van verplichting is, ook al zegt hij dat niet, echt niet.
Facon ontkent het trouwens zelf, letterlijk :

https://twitter.com/PedroFacon/statu...65563928600579

Citaat:
U weet zeer goed dat ik dat helemaal niet heb gezegd. Iedereen kan het interview op VTM beluisteren.
Jij begrijpt dus beter wat Facon bedoelt, dan Facon zelf?
Allez dan.


Laatst gewijzigd door parcifal : 31 oktober 2021 om 09:38.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 09:46   #18
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zeggen dat je niet voor verplichte vaccinatie bent en aansluitend dat je wel voor het sanctioneren van niet-vaccinatie bent doet toch wat hypocriet aan, niet ?
Ik interpreteer dat zo :

[Moesten Politici besluiten om vaccinatie te verplichten, ondanks alle tegenargumenten] gaan we ook dan instrumenten moeten vinden om er toch voor te zorgen dat diegenen die het niet hebben gedaan toch op één of andere manier worden gesanctioneerd.

Omdat een verplichting altijd (strafrechtelijke) opvolging van die verplichting inhoudt natuurlijk, anders is het bladvulling.

En iedereen begrijpt ook wel dat sanctionering van weigering tot vaccineren verre van evident is, dat is een juridisch, politiek en sociaal wespennest.
Geen zinnig mens die daaraan begint.

Laatst gewijzigd door parcifal : 31 oktober 2021 om 09:48.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 09:48   #19
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Jij begrijpt dus beter wat Facon bedoelt, dan Facon zelf?
Allez dan.
Wat Facon doet is hypocriet. Als je voorstander bent van sanctionering van niet-gevaccineerden op brede schaal dan is dat vanuit het standpunt van een overheid equivalent met gedrag dat niet toegelaten is en dus wordt daar impliciet bedoeld dat vaccinatie verplicht is.

Je kan niet stellen dat het dragen van de gordel niet verplicht is als de niet-dragers gesanctioneerd worden.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 09:59   #20
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

De Pedro lijkt wel een beetje op dat figuurtje dat parcifal hierboven toont.. die spitsvondigheid weet ik wel te appreciëren

Dat terzijde, lijkt Pedro toch eerder te suggereren dat ALS vaccinatie verplicht zou zijn, DAN horen er sancties te zijn voor degene die zich weigeren te laten vaccineren.

Ik hoor hem niet stellen dat niet-gevaccineerden bij vrijwillige vaccinatie zouden moeten gesanctioneerd worden. Tot daar eens met parcifal.

Maar hij hoeft dat niet te stellen. Hij steunt namelijk het beleid en is dus van mening dat sancties nodig zijn bij vrijwillige keuzes, want dat is waar het beleid voor gekozen heeft. Dat maakt hem dus wel hypocriet, want het hypocriete zit 'm in 't feit dat die sancties er nu toch zijn. Vaccinatie is vrijwillig, maar niet-gevaccineerden worden beperkingen opgelegd en dus gesanctioneerd.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 31 oktober 2021 om 10:01.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be