Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2021, 09:46   #1
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard Oef! Toch nog iemand die openlijk vragen stelt over de opwarming van de aarde

Straks is hij vijftien jaar weerman bij VTM. De uitgelezen aanleiding dus om met meteoroloog en wetenschapper Frank Duboccage (48) terug en vooruit te blikken.

Behoor jij tot het kamp van mensen die vinden dat de mens zich moet aanpassen aan de natuur? Of tot het kamp dat vindt dat de natuur zich maar moet aanpassen aan de mens?



Er is steeds meer wetenschappelijk bewijs dat er een duidelijke link is tussen het extremere weer en het warmere klimaat, maar oorzaken en gevolgen zijn lang niet altijd duidelijk. Is de klimaatverandering het slechte rapport van de mens die te lang met onze planeet gesold heeft? Of is het eerder een toevallige samenloop van omstandigheden? Ook ik zit met meer vragen dan antwoorden, hoor. Mijns inziens zijn we nu toevallig in een warmere periode aanbeland - overigens is het in het verleden nóg warmer geweest - en heeft de ecologische voetafdruk van de mens de [b]NATUURLIJKE CURVE van de opwarming van de aarde in een stroomversnelling gebracht.

HLN.

Heel moedig van deze (BV) om zich niet voor de kar te laten spannen van klimaatextremisten

Laatst gewijzigd door De Prof : 25 oktober 2021 om 09:47.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 10:35   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.470
Standaard

Er heeft al een periode geweest dat er hier, en tot een stuk verder naar het Noorden, palmbomen en gigantische varens groeiden. De Aardse fauna en flora zal ook deze opwarming wel overleven.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 12:50   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Er heeft al een periode geweest dat er hier, en tot een stuk verder naar het Noorden, palmbomen en gigantische varens groeiden. De Aardse fauna en flora zal ook deze opwarming wel overleven.
67 miljoen jaar geleden, yep.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 12:58   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Straks is hij vijftien jaar weerman bij VTM. De uitgelezen aanleiding dus om met meteoroloog en wetenschapper Frank Duboccage (48) terug en vooruit te blikken.

Behoor jij tot het kamp van mensen die vinden dat de mens zich moet aanpassen aan de natuur? Of tot het kamp dat vindt dat de natuur zich maar moet aanpassen aan de mens?



Er is steeds meer wetenschappelijk bewijs dat er een duidelijke link is tussen het extremere weer en het warmere klimaat, maar oorzaken en gevolgen zijn lang niet altijd duidelijk. Is de klimaatverandering het slechte rapport van de mens die te lang met onze planeet gesold heeft? Of is het eerder een toevallige samenloop van omstandigheden? Ook ik zit met meer vragen dan antwoorden, hoor. Mijns inziens zijn we nu toevallig in een warmere periode aanbeland - overigens is het in het verleden nóg warmer geweest - en heeft de ecologische voetafdruk van de mens de [b]NATUURLIJKE CURVE van de opwarming van de aarde in een stroomversnelling gebracht.

HLN.

Heel moedig van deze (BV) om zich niet voor de kar te laten spannen van klimaatextremisten
Directe link van hln.be aub.

Ik vind die tekst nergens.

Ik denk niet dat die weerman dat letterlijk gezegd heeft.

Is het deze link? Die nergens over klimaatverandering gaat.
https://www.hln.be/showbizz/frank-du...even~af16f2bf/

Aan de reacties te lezen, is er niets aan de hand.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2021 om 13:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 13:25   #5
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Het is een religie geworden, dus hij zal als ketter wel gecanceld worden.

De 2 grote bedreigingen voor de toekomst van onze welvaart, de islam en de klimaatgodsdienst.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 13:27   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het is een religie geworden, dus hij zal als ketter wel gecanceld worden.

De 2 grote bedreigingen voor de toekomst van onze welvaart, de islam en de klimaatgodsdienst.
Juist in het nieuws, ze hebben hem al opgeknoopt.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 18:53   #7
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Directe link van hln.be aub.

Ik vind die tekst nergens.

Ik denk niet dat die weerman dat letterlijk gezegd heeft.

Is het deze link? Die nergens over klimaatverandering gaat.
https://www.hln.be/showbizz/frank-du...even~af16f2bf/

Aan de reacties te lezen, is er niets aan de hand.
Je hebt idd de juiste link.
En ja, hij heeft dit letterlijk gezegd in het artikel op HLN

Je moet het wel willen zien hé
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 19:00   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Je hebt idd de juiste link.
En ja, hij heeft dit letterlijk gezegd in het artikel op HLN

Je moet het wel willen zien hé
Het staat er niet in wat ik kan zien (als niet-abonnee), bovendien is de originele bron:

nog eens: de reacties op het artikel kan ik wel lezen, NIETS aan de hand.

Dat "de ecologische voetafdruk van de mens" de hoofdoorzaak is van de extra versnelde opwarming is sowieso de algemene consensus van wetenschappers.

En wat me doet twijfelen is dat die zin die je citeert mekaar tegenspreekt.

Citaat:
Mijns inziens zijn we nu toevallig in een warmere periode aanbeland - overigens is het in het verleden nóg warmer geweest - en heeft de ecologische voetafdruk van de mens de natuurlijke curve van de opwarming van de aarde in een stroomversnelling gebracht.
Het is dus helemaal geen toeval, want de mens zorgt voor een (extra) stroomversnelling van de opwarming van de aarde.

Waar jij dan de connectie ziet met klimaatextremisme is me een raadsel.
Is het klimaatverdrag van Parijs opvolgen extremisme?

Citaat:
- overigens is het in het verleden nóg warmer geweest -
Klopt, zowat 110.000 tot 130.000 jaar geleden moet dat ergens geweest zijn tijdens het Eemien was de laatste periode. Ik vraag me af wat dat met de moderne mens te maken heeft.

https://cornwallalliance.org/2017/06...-drives-which/



Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eemien

Het Eemien (Vlaams: Eemiaan) was het laatste interglaciaal (warme tijdperk) in het Pleistoceen. Het klimaat van het Eemien was te vergelijken met het huidige warme tijdperk, het Holoceen, of zelfs iets warmer. De naam Eemien wordt vooral gebruikt in de geologische tijdschaal voor het vasteland van Europa. Het Eemien duurde van 126-116 ka geleden. Samen met het Weichselien vormt het Eemien het Laat Pleistoceen.

Het Eemien valt tussen twee glacialen (koude tijdperken): het Saalien (de "voorlaatste ijstijd") en het Weichselien (de "laatste ijstijd"). De gemiddelde globale temperatuur lag tijdens het klimaatoptimum van het Eemien een paar graden boven de huidige temperatuur.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2021 om 19:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 19:25   #9
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het staat er niet in wat ik kan zien (als niet-abonnee), bovendien is de originele bron:



nog eens: de reacties op het artikel kan ik wel lezen, NIETS aan de hand.

Dat "de ecologische voetafdruk van de mens" de hoofdoorzaak is van de extra versnelde opwarming is sowieso de algemene consensus van wetenschappers.

En wat me doet twijfelen is dat die zin die je citeert mekaar tegenspreekt.



Het is dus helemaal geen toeval, want de mens zorgt voor een (extra) stroomversnelling van de opwarming van de aarde.

Waar jij dan de connectie ziet met klimaatextremisme is me een raadsel.
Is het klimaatverdrag van Parijs opvolgen extremisme?
Ik heb de tekst dus gekopieerd uit het artikel.
Hij zegt dus dat hij nog met veel vragen zit. Zeker in verband met "oorzaak en gevolgen"

De mens en zijn levensstijl versnelt de opwarming. Maar of we de oorzaak van die opwarming zijn dat is wat anders.
Daar komt wel meer bij kijken dat het gepeupel dat op deze aarde rondloopt.

Mijn mening is, we zullen er tegenmoeten vechten. Maar het klimaat veranderen kunnen we niet.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 19:36   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht

De mens en zijn levensstijl versnelt de opwarming. Maar of we de oorzaak van die opwarming zijn dat is wat anders.
"We" zijn dan de hoofdoorzaak van de versnelling van die opwarming, en dat wil het klimaatverdrag zoveel mogelijk beperken of vertragen.

Citaat:
Mijn mening is, we zullen er tegenmoeten vechten. Maar het klimaat veranderen kunnen we niet.
Maar wel de relatief snelle opwarming vertragen in de mate van het mogelijke.

Laat ons eens 5 jaar verder wachten, als ze dan nog miljarden subsidies geven voor het verbranden van fossiele brandstoffen weet je het wel hé.

De echte cijfers hé.

Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200701_98332110

België heeft per inwoner hoogste subsidies voor fossiele brandstoffen in Europa
2 juli 2020

België heeft per inwoner de hoogste subsidies voor fossiele brandstoffen in Europa. Dat blijkt uit een onderzoek van Trends. Alle groene en duurzame ambities van de Europese Commissie dreigen volgens het weekblad een maat voor niets te worden, als ze de subsidies voor fossiele brandstoffen in Europa niet aanpakt. Maar de lidstaten hebben weinig zin om ze terug te schroeven.

In al zijn groene ambitie botst Europa volgens Trends op één groot obstakel: fossiele brandstofsubsidies. Alle lidstaten hebben aanzienlijke subsidies voor het gebruik van fossiele brandstoffen, zoals steenkool, bruinkool, gas en olie.

Die geldstromen bedragen een veelvoud van de 55 miljard euro die de Europese Commissie als officieel cijfer naar voren schuift. Dat blijkt uit onderzoek van het pan-Europese journalistencollectief Investigate Europe en Trends, die alle fossiele brandstofsubsidies in alle lidstaten op een rij hebben gezet.

De EU-lidstaten en het Verenigd Koninkrijk geven jaarlijks 133 miljard euro financiële steun aan het verbruik van fossiele brandstoffen. Ter vergelijking: de Europese jaarbegroting bedraagt zo’n 155 miljard euro. De landen geven daarmee per jaar evenveel uit aan subsidies voor olie, gas en kool als ze bijdragen aan de Europese begroting.

In absolute cijfers is Duitsland de koploper met 34 miljard euro per jaar. Daarna volgen het Verenigd Koninkrijk (19 miljard), Italië (18 miljard) en Frankrijk (17,5 miljard). België staat op plaats zes met 6,8 miljard euro.
Poging?
https://www.europarl.europa.eu/news/...enere-economie

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2021 om 19:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 20:28   #11
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
"We" zijn dan de hoofdoorzaak van de versnelling van die opwarming, en dat wil het klimaatverdrag zoveel mogelijk beperken of vertragen.


Maar wel de relatief snelle opwarming vertragen in de mate van het mogelijke.

Laat ons eens 5 jaar verder wachten, als ze dan nog miljarden subsidies geven voor het verbranden van fossiele brandstoffen weet je het wel hé.
Ik weet het niet, stel dat we morgen alle fossiele verbrandingen stoppen.
Wie kan er dan garanderen dat de aarde zodanig minder opwarmt dat we er op kunnen verder leven?

Laatst gewijzigd door De Prof : 25 oktober 2021 om 20:32.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 21:26   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ik weet het niet, stel dat we morgen alle fossiele verbrandingen stoppen.
Wie kan er dan garanderen dat de aarde zodanig minder opwarmt dat we er op kunnen verder leven?
Ik had het over subsidies stoppen. Of een degelijk uitdoofbeleid.

Geen utopische stellingen.

Waarom zouden de stinkend rijke multinationals met miljardenwinsten een eerlijker groener beleid voeren als ze nog extra vette subsidies blijven ontvangen?

Wie weet verandert er iets in de USA, maar vuile money rules...

https://www.hln.be/milieu/democraten...kken~ae156ce2/

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2021 om 21:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 21:42   #13
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Waarom zouden de stinkend rijke multinationals een eerlijker groener beleid voeren als ze vette subsidies blijven ontvangen?
Je moet het zover niet gaan zoeken.

Mijn buur en overbuur zijn weduwe. Ze wonen alleen in een huis uit de jaren 60. hadden elk 4 kinderen die al jaren het huis uit zijn.

Hebben beide een minimum pensioen.

En wat doet onze regering. Beide krijgen 80 euro energiesubsidie en en verlaagt energietarief...om hun veel te grote huis warm te stoken.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 21:55   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Je moet het zover niet gaan zoeken.

Mijn buur en overbuur zijn weduwe. Ze wonen alleen in een huis uit de jaren 60. hadden elk 4 kinderen die al jaren het huis uit zijn.

Hebben beide een minimum pensioen.

En wat doet onze regering. Beide krijgen 80 euro energiesubsidie en en verlaagt energietarief...om hun veel te grote huis warm te stoken.
En wat stel je voor? Hebben die oude mensen nog een andere keuze?

Huis verkopen?

Ik zou denken laat al die huizen beter isoleren met het geld van die subsidies.

Citaat:
Een groep van ruim veertig Democratische politici heeft plannen voor een klimaatfonds van 500 miljard dollar, omgerekend ongeveer 420 miljard euro. Dat fonds zou door olie- en gasbedrijven als Shell, Chevron, ExxonMobil en BP moeten worden gevuld. Met het geld uit het fonds zouden investeringen in bijvoorbeeld infrastructuur kunnen worden gedaan die door klimaatverandering noodzakelijk zijn geworden.

https://www.hln.be/milieu/democraten...kken~ae156ce2/

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2021 om 22:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 06:49   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En wat stel je voor? Hebben die oude mensen nog een andere keuze?

Huis verkopen?

Ik zou denken laat al die huizen beter isoleren met het geld van die subsidies.
Met 160€, zoals die twee oudjes krijgen, ga je niet ver lopen om uw oud huis te isoleren.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 12:26   #16
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En wat stel je voor? Hebben die oude mensen nog een andere keuze?
Ze hebben zeker een keuze, kinderen laten betalen bijvoorbeeld.
Ik wil maar zeggen, de overheid houd dergelijke energie verliezen gewoon in stand door ze geld toe te stoppen.

Citaat:

Huis verkopen?
Dat zou het beste zijn, ook hier kan de overheid in tussen komen. Als deze mensen elders (kleiner en zuiniger gaan wonen) wint het klimaat.
Dis stimuleren en eventueel subsidiëren om elders te gaan wonen.

Citaat:

Ik zou denken laat al die huizen beter isoleren met het geld van die subsidies.
Daar zijn deze huizen te oud voor, tevens maken dergelijke mensen zulke grote kosten niet meer.

De grootse miskleun van de overheid is het afschaffen van de terugdraaiende teller.

De verloren BTW inkomsten had men gemakkelijk elders kunnen compenseren.

Ook de ongelijkheid kan men compenseren.
Nu gaan ze boetes betalen omdat er te weinig groene energie geproduceerd word.

Het eindeloos terugdraaien van die elektriciteitsmeter hoefde niet, maar gun iedereen die 15 jaar.

Laatst gewijzigd door De Prof : 26 oktober 2021 om 12:26.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 12:47   #17
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Directe link van hln.be aub.

Ik vind die tekst nergens.

Ik denk niet dat die weerman dat letterlijk gezegd heeft.

Is het deze link? Die nergens over klimaatverandering gaat.
https://www.hln.be/showbizz/frank-du...even~af16f2bf/

Aan de reacties te lezen, is er niets aan de hand.
Lees verder onder de foto van Frank voor de weerkaart.

Citaat:
Ik geloof meer in auto’s die groener worden dan in het bannen van koning auto. Ik geloof niet in een geitenwollensokkenmaatschappij. Het is aan de industrie en aan de regering om in te zetten op duurzaamheid.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 26 oktober 2021 om 12:51.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 16:15   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Met 160€, zoals die twee oudjes krijgen, ga je niet ver lopen om uw oud huis te isoleren.
Ik heb het bvb over de pakweg € 500 miljoen BTW die de staat wslk meer gaat kasseren aan de gestegen brandstofprijzen.

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211025_97543206

Brussel - De stijgende brandstofprijzen kunnen de overheid dit jaar meer dan 500 miljoen euro aan extra BTW-inkomsten opleveren. Dat blijkt uit een berekening van de PVDA, die wil dat het geld terugvloeit naar de bevolking. Johan Mattart van Brafco vindt de vergelijking met 2020 niet correct.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 16:25   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Daar zijn deze huizen te oud voor, tevens maken dergelijke mensen zulke grote kosten niet meer.
Geen enkel -bewoonbaar- huis is te oud om te isoleren of te renoveren.

Er is een kasteel in Zoersel met een EPC van 201.
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191010_04657547

Kasteel Zoerselhof, het mooiste domein van Zoersel, zoekt nieuwe bewoners. Het gaat om het kasteel met het laagste EPC (201) van alle kastelen in ons land. De huidige eigenaar, een ingenieur gespecialiseerd in milieusanering, maakte er zijn levenswerk van.

https://www.gva.be/cnt/dmf20210806_94961580

ouderdom 18e eeuw: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bestan...rselhof%22.jpg
Die mensen moeten die kosten niet zelf maken.
Je zegt toch zelf laat eventueel die kinderen dat betalen. Ze erven het toch of niet?
Citaat:
Ze hebben zeker een keuze, kinderen laten betalen bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 oktober 2021 om 16:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 17:15   #20
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geen enkel -bewoonbaar- huis is te oud om te isoleren of te renoveren.

Die mensen moeten die kosten niet zelf maken.
Je zegt toch zelf laat eventueel die kinderen dat betalen. Ze erven het toch of niet?
Klopt, maar is het de sap van de kool wel waard.
Het geld dat ze er nu zouden insteken krijgen ze er misschien niet eens uit bij een verkoop.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be