Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2006, 21:46   #141
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

En interessante kritiek op dit hele (zogezegde) internetverhaal: http://sfgate.com/cgi-bin/article.cg...&type=business

En op dat laatste artikel staat hier een reactie: http://www.needlenose.com/node/view/2809

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 8 april 2006 om 21:57.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 11:21   #142
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Artikel dat de theorie over de instortende dollar ten gevolge van een Iraanse oliebeurs in Euro onderuit haalt: http://www.progress.org/2006/fold450.htm (Gevonden via forum van KifKif.be)

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 12 april 2006 om 11:22.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 17:22   #143
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Ik ben een vrij grote leek in die materie maar ik vraag me af of iemand die links die ik hierboven postte ook las want ik zou graag weten wat ik er al dan niet van moet geloven. Ik heb hier in deze thread namelijk ook de nogal vrij logisch klinkende redenering over een instortende dollar tgv een Iraanse oliebeurs in € zelf onderschreven maar sta na het lezen van die 2 kritische reacties erop toch ook vrij skeptisch tov die theorie. Wat denken de personen die die theorie hier naar voor schoven er zelf van?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 17:26   #144
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Ik ben helaas ook maar een leek, maar jouw eerste link (in post 141) vond ik heel interessant.

Het is uiteraard zo dat er op het Internet de meest ridicule verhalen circuleren (naast veel interessante info). Door een echo-kamer effect kan een niet-kritische persoon daar vlug ten prooi aan vallen.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 17:46   #145
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Inderdaad, juiste informatie vinden en ze dan ook nog op een degelijke manier verwerken of interpreteren, wordt wel zeer moeilijk zo. Laat staan op basis daarvan je een mening vormen, en toch doen we het hier allemaal. Je ziet door het bos de bomen eigenlijk niet meer als je je echt ergens (buiten exacte-wetenschappen dan misschien) in verdiept of ergens iets over te weten wil komen.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 18 april 2006 om 17:47.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be