Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 18 maart 2005, 09:12   #1
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard Ruzies binnen het Blok - komen steeds meer naar buiten.

De aanvallen van parlementslid Blokker De Man naar Annemans
en zij die Moslims op de Blok-lijsten willen is nog maar pas van de baan
of er duikt reeds een nieuwe ruzie aan.

Nu is het de man van Blokster Colen (Beliën) die een hoogoplopende
ruzie heeft met partijvoorzitter FVH.

Volgens Beliën krijgen de nieuwkomers die nog NIETS bewezen hebben
(behalve anti-Blok standpunten prediken) de voorrang in de
Blok-top boven mensen die zich reeds meer dan tien jaar verdienstelijk
maken voor de partij.

[SIZE=3]
Citaat:
Tijdens het diner (Vlaamse debatclub) kwam het tot een hoogoplopende aanvaring tussen Colens echtgenoot Paul Beliën en partijvoorzitter Frank Vanhecke. Belien pikte het niet dat zijn vrouw moest onderdoen voor Marie-Rose Morel, een dame die nauwelijks drie maanden lid is van Vlaams Belang.
[/SIZE]

Laatst gewijzigd door Clemens : 18 maart 2005 om 09:13.
Clemens is offline  
Oud 18 maart 2005, 09:15   #2
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

en nog dit


Citaat:
De opstandigheid van het koppel wekt verbazing. Colen en Belien zijn financieel volledig afhankelijk van het Belang. Colen krijgt een gage als kamerlid, Belien wordt door het Belang betaald om zijn Amerikaanse contacten aan te spreken en zo Belang-vriendelijke stukken te publiceren of te laten publiceren.
bron : DS

Laatst gewijzigd door Clemens : 18 maart 2005 om 09:21.
Clemens is offline  
Oud 18 maart 2005, 09:16   #3
Azal
Burger
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
De aanvallen van parlementslid Blokker De Man naar Annemans
en zij die Moslims op de Blok-lijsten willen is nog maar pas van de baan
of er duikt reeds een nieuwe ruzie aan.

Nu is het de man van Blokster Colen (Beliën) die een hoogoplopende
ruzie heeft met partijvoorzitter FVH.

Volgens Beliën krijgen de nieuwkomers die nog NIETS bewezen hebben
(behalve anti-Blok standpunten prediken) de voorrang in de
Blok-top boven mensen die zich reeds meer dan tien jaar verdienstelijk
maken voor de partij.
Beter zeggen wat op uw lever ligt dan allemaal gedwee achter elkaar aan te lopen. In het geval van de NVA is da ni moeilijk gewoon veel blazen en nu hard afgaan... .

Dat is democratish uw gedacht mogen zeggen!

Ha en over dat Americaans publiceren; gaat men daar over jammeren ja? Kindertuin politiek noem ik da. "Kijk kiezer wat VB doet ze promoten hun beweging in het buitenland erg he."

Laatst gewijzigd door Azal : 18 maart 2005 om 09:21.
Azal is offline  
Oud 18 maart 2005, 09:25   #4
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azal
Beter zeggen wat op uw lever ligt dan allemaal gedwee achter elkaar aan te lopen. In het geval van de NVA is da ni moeilijk gewoon veel blazen en nu hard afgaan... .

Dat is democratish uw gedacht mogen zeggen!

Ha en over dat Americaans publiceren; gaat men daar over jammeren ja? Kindertuin politiek noem ik da. "Kijk kiezer wat VB doet ze promoten hun beweging in het buitenland erg he."
het is inderdaad niet erg consequent he, nva er clemens zit hier al jaren te poneren dat het blok ondemocratisch is en dat niemand er commentaar mag hebben op de "heilige drievuldigheid". en nu vindt hij het ineens heel slecht dat er iemand zijn gedacht zegt.....

bovendien is dit de clemens die ons ervan beschuldigt tweedracht te zaaien in de vlaamse beweging en veel commentaar te geven op nva. de pot verwijt de ketel alweer eens dat hij zwart ziet
muys is offline  
Oud 18 maart 2005, 09:26   #5
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azal
Beter zeggen wat op uw lever ligt dan allemaal gedwee achter elkaar aan te lopen. In het geval van de NVA is da ni moeilijk gewoon veel blazen en nu hard afgaan... .

Dat is democratish uw gedacht mogen zeggen!
Open ruzies op een diner is wel wat meer dan democratisch zijn gedacht zeggen binnen de partij structuren.

Straks gaan de Blokkers elkaar te lijf op IJzerwake.

De slaande trom tegen andere Vlaams-nationalisten
zoals op de IJzerbedevaart is het Blok niet vreemd.
Clemens is offline  
Oud 18 maart 2005, 09:28   #6
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azal
Beter zeggen wat op uw lever ligt dan allemaal gedwee achter elkaar aan te lopen. In het geval van de NVA is da ni moeilijk gewoon veel blazen en nu hard afgaan... .

Dat is democratish uw gedacht mogen zeggen!

Ha en over dat Americaans publiceren; gaat men daar over jammeren ja? Kindertuin politiek noem ik da. "Kijk kiezer wat VB doet ze promoten hun beweging in het buitenland erg he."
Erg is dat het onder het mom gebeurd van vrije en democratische verslaggeving. Nadere bekeken is het door het Blok betaalde manipulatie...
Om d�*t verschil te zien moet ge wel verstand hebben. 8)
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 18 maart 2005, 09:38   #7
Azal
Burger
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Erg is dat het onder het mom gebeurd van vrije en democratische verslaggeving. Nadere bekeken is het door het Blok betaalde manipulatie...
Om d�*t verschil te zien moet ge wel verstand hebben. 8)
LoL

Gij kijkt zeker niet naar TV en leest ook geen krant. Wel ik kan er zo de kleuren uit halen... . Maar ja waar zijn de bewijzen he. Dit geld trouwens ook voor het VB waar zijn de bewijzen dat zij betalen voor het positief daglicht. Dus niet zeveren en afgaan op fijten. Trauwens kijk in eigen boezem. Liegen op verkiezingen is in mijn moekje veel erger dan zogezegt betalen voor positief daglicht.

Want vergeet het niet dat de NVA leugenaars zijn!
Azal is offline  
Oud 18 maart 2005, 09:40   #8
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard Ruzie in het vuile straatje

BRUSSEL - De uitbereiding van het partijbestuur van Vlaams Belang liet Alexandra Colen even door het dak gaan. Een engagement van haast 10 jaar moest het afleggen tegen Marie-Rose Morel, een dame die nog geen vier maanden lid is.

Dit gaat over een interne zaak waar u absoluut geen zaken mee heeft

AFGELOPEN zondag organiseerde de Vlaams-Nationale Debatclub haar 25ste verjaardag met een diner in Edegem. Er kwam veel volk naar de Antwerpse gemeente afgezakt. De laatste jaren verzeilde het publiek van de debatclub vooral in Vlaams Belangsferen, maar ook N-VA'ers en Vlaams-nationalistische CD&V'ers kwamen langs. In dat gemengde gezelschap maakte Vlaams Belang-kamerlid Alexandra Colen veel misbaar over de afwijzing van haar kandidatuur als bestuurslid van Vlaams Belang.

Tijdens het diner kwam het tot een hoogoplopende aanvaring tussen Colens echtgenoot Paul Belien en partijvoorzitter Frank Vanhecke. Belien pikte het niet dat zijn vrouw moest onderdoen voor Marie-Rose Morel, een dame die nauwelijks drie maanden lid is van Vlaams Belang. Dat Morel, tijdens haar korte N-VA-passage, ooit meeliep in een stoet naar aanleiding van Roze Zaterdag was voor de conservatief Belien niet van die aard om zijn woede te temperen. Ook Colen staat bekend om haar homofobie.

Het partijbestuur van Vlaams Belang is een merkwaardige constructie. De leden ervan worden niet verkozen maar geselecteerd door de voorzitter zelf. Hij stelt een lijst op die vervolgens door het bestuur met een geheime stemming wordt goedgekeurd. Afgelopen zaterdag introduceerde Vanhecke Marie-Rose Morel, Anke Van dermeersch, Marieke Dillen en Johan Demol als nieuwe leden.

Dat partijbestuur tekent de politieke koers die het Belang wil varen. Eens een beslissing is genomen, wordt van elk bestuurslid verwacht dat hij die keuze verdedigt. Uit de biecht klappen of tegenstellingen naar buiten brengen, is strikt taboe. Kamerlid Filip De Man: ,Dat is ook de reden waarom ik mij nog nooit kandidaat heb gesteld. Niet dat er een echte zwijgplicht heerst. Maar de collegialiteit zorgt ervoor dat je niet langer kan zeggen wat je wil. En ik sta nogal op die vrijheid.''

Frank Vanhecke geeft toe dat Colen ,,ontgoocheld'' is. Gisteren ontbood hij haar om de hele kwestie uit te praten. Vanhecke ontkende ten stelligste dat het kamerlid kritiek leverde op Morel. ,,Trouwens, dit gaat over een interne aangelegenheid waar u absoluut geen zaken mee heeft,'' vertelde hij. Volgens de partijvoorzitter zal Colen ,,een belangrijke intellectuele rol in de partij blijven spelen''. Vanhecke: ,,Ik desavoueer haar niet. Ik heb het grootste respect voor haar overtuiging. Haar dagen zijn niet geteld omdat ze het ongenoegen naar buiten heeft gebracht.''

Na enig aandringen gaf Vanhecke wat meer uitleg over zijn beweegredenen. ,,Het partijbestuur had dringend nood aan meer vrouwen, nieuw bloed ook. Daarbij speelde ook een geografische spreiding. Bovendien krijgen de nieuwe bestuursleden opdrachten mee. Morel moet de N-VA-kiezers bewerken, Van dermeersch moet zich dan weer positioneren naar de VLD-kiezer. Daarmee beweer ik niet dat Colen geen waardevolle rol kan spelen. Maar het is niet de bedoeling om een partijbestuur te vormen waarin alle strekkingen vertegenwoordigd zijn, waarna een trio zich moet afzonderen om de beslissingen te nemen. Colen is niet de enige die ik teleurstel. Ook Bart Laeremans verkeert in dat geval.''

Voor Vanhecke is de zaak van de baan. Toch blijft het ongenoegen over de komst van nieuwelingen �* la Jurgen Verstrepen en Morel bij de traditionele Belangers is groot. Zo zou Mia Dujardin - bijgenaamd de zwarte weduwe' (ze was getrouwd met wijlen Volk en Staat-hoofdredacteur Jan Brans, red.) en in Antwerpen een begrip - de partijvoorzitter midden in de nacht hebben gebeld en daarbij Morel vergeleken hebben met een dame die het oudste beroep ter wereld uitoefent. Voor een bepaalde strekking is het zonneklaar dat Vlaams Belang minder aandacht wil besteden aan zijn derde pijler: de verdediging van traditioneel morele waarden (zoals de blote vrouwen waarmee Verstrepen zijn webstek illustreert ook suggereren).

Vanhecke ontkent dat. Toch lijkt het tactisch verstandiger om Colen lid te maken van het partijbestuur. Zo kan ze beter in het gareel worden gehouden. Naar verluidt is ook de voorzitter daarvan overtuigd. Maar het partijbestuur zelf wil niet van Colen, of beter van haar echtgenoot die haar bemeestert, weten. Daar is ook een politieke reden mee gemoeid. Colen staat bekend om haar ethisch conservatieve en socio-economische ultraliberale standpunten. Die staan haaks op de ,,gematigde koers'' die de partij ambieert.

De opstandigheid van het koppel wekt verbazing. Colen en Belien zijn financieel volledig afhankelijk van het Belang. Colen krijgt een gage als kamerlid, Belien wordt door het Belang betaald om zijn Amerikaanse contacten aan te spreken en zo Belang-vriendelijke stukken te publiceren of te laten publiceren. Maar het is ook niet de eerste keer dat de Colen-clan overhoop ligt met de partijtop. Haar ruzies met Filip Dewinter waren legendarisch.

Colen zelf wilde gisteren niet reageren.

bbr

De Standaard
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 18 maart 2005, 09:43   #9
Azal
Burger
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Erg is dat het onder het mom gebeurd van vrije en democratische verslaggeving. Nadere bekeken is het door het Blok betaalde manipulatie...
Om d�*t verschil te zien moet ge wel verstand hebben. 8)
Hehe en wie gaat dat geloven dat het betaald is? Vooral als het van leugenaars komt. Trouwens die zelvde die het beweert en gelooft bewijst flagrant dat het zijn beloftes niet na komt. Bij mij staat dit gelijk aan liegen.

Ik zou zo zeggen liever in een positief daglicht staan dan bestempelt worden als een leugenachtige partij.
Azal is offline  
Oud 18 maart 2005, 09:46   #10
Azal
Burger
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 196
Standaard

En wat baad het u dat zij ruzie hebben? Kickt gij daar op of is het gewoon wat tussendoor paparadzy. Mischien hebt u interesse om lid te worden van het VB daarme dat u zoveel interesse hebt in wat er verteld wordt binnen het VB.

De standaard begint tegenwoordig meer op de Storry te trekken dan op een degelijke krant.

Kreupel van het lachen moede hier worden. Gewoonweg zielig hoe die NVA popekes hier hun gezicht proberen te redden.

Laatst gewijzigd door Azal : 18 maart 2005 om 09:52.
Azal is offline  
Oud 18 maart 2005, 09:48   #11
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Mijn vloek werkt.
Bhairav is offline  
Oud 18 maart 2005, 09:50   #12
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Open ruzies op een diner is wel wat meer dan democratisch zijn gedacht zeggen binnen de partij structuren.

Straks gaan de Blokkers elkaar te lijf op IJzerwake.

De slaande trom tegen andere Vlaams-nationalisten
zoals op de IJzerbedevaart is het Blok niet vreemd.
n-va er clemens

je bedoelt die ijzerwake waar ook veel nva ers op afkomen...

of bedoel je die ijzerbedevaart waar het grootste gedeelte van de nva helemaal achteraan stond en bij wie de verveling op hun gezicht te lezen stond.
muys is offline  
Oud 18 maart 2005, 09:55   #13
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
n-va er clemens

je bedoelt die ijzerwake waar ook veel nva ers op afkomen...

of bedoel je die ijzerbedevaart waar het grootste gedeelte van de nva helemaal achteraan stond en bij wie de verveling op hun gezicht te lezen stond.
Wie er aanwezig is speelt voor het Blok geen rol.

[SIZE=4]"Verdeel en heers" [/SIZE]
blijft de Blok-leuze.
Clemens is offline  
Oud 18 maart 2005, 09:57   #14
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Ruzie binnen het Vlaams Belang?
Afleidingsmaneuvers...
Hoe zit het trouwens met BHV?
Al gesplitst?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 18 maart 2005, 09:58   #15
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Wie er aanwezig is speelt voor het Blok geen rol.

[size=4]"Verdeel en heers" [/size]
blijft de Blok-leuze.
tuurlijk speelt dat een rol, u hemelt hier de ijzerbedevaart op als dé vlaams nationale manifestatie terwijl de helft van uw partij daar bijna in slaap valt en breekt de ijzerwake af als verdeelpolitiek terwijl een groot deel van uw partij daar aanwezig was (misschien daarom dat er meer volk was dan op de bedevaart...)

ergens is dit niet consequent
muys is offline  
Oud 18 maart 2005, 10:04   #16
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
tuurlijk speelt dat een rol, u hemelt hier de ijzerbedevaart op als dé vlaams nationale manifestatie terwijl de helft van uw partij daar bijna in slaap valt en breekt de ijzerwake af als verdeelpolitiek terwijl een groot deel van uw partij daar aanwezig was (misschien daarom dat er meer volk was dan op de bedevaart...)

ergens is dit niet consequent

Muys

Ik hemel hier de IJzerbedevaart niet op.
Wel weet ik dat de huidige voorzitter Walter Baeten
een partij-onafhankelijk koers vaart.

En dat is voor mij de reden waarom ik pleit voor een
front rond de IJzerbedevaart.

onder de onverdeelde leuze :

Vrijheid, Verdraagzaamheid, vrede
Nooit meer oorlog - zelfbestuur - godsvrede
Clemens is offline  
Oud 18 maart 2005, 10:06   #17
Azal
Burger
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Wie er aanwezig is speelt voor het Blok geen rol.

[size=4]"Verdeel en heers" [/size]
blijft de Blok-leuze.
Wacht efkens...

Verdeel: Ja het VB wil Vlaanderen autonoom en lifst gesplitst

Heers: Ja Vlaanderen moet bestuurt worden door vlaamse partijen.

Maar ik geloof dat de NVA dan dit klein stukje; "vlaanderen autonoom en onafhankelijk" vergeten is. Dus partij van mijn voeten zwijg maar stil ge hebt geen lessen te geven. Vroeger in de opositie kon je melken maar nu regeer je me en je bakt er niks van.

Laatst gewijzigd door Azal : 18 maart 2005 om 10:08.
Azal is offline  
Oud 18 maart 2005, 10:07   #18
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Ruzie binnen het Vlaams Belang?
[SIZE=3]Afleidingsmaneuvers...[/SIZE]
Hoe zit het trouwens met BHV?
Al gesplitst?
Stab

op een diner openlijk ruzie maken ,
zijn dat voor de Blokkers afleidingsmaneuvers ?
Clemens is offline  
Oud 18 maart 2005, 10:11   #19
Azal
Burger
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 196
Standaard

Mishien kan je eens hier je partijpunten eens opsommen als je durft dan kunnen we je gelijk de grond in boren.


Dus be my guest.
Azal is offline  
Oud 18 maart 2005, 10:12   #20
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azal
Wacht efkens...

Verdeel: Ja het VB wil Vlaanderen autonoom en lifst gesplitst

Heers: Ja Vlaanderen moet bestuurt worden door vlaamse partijen.

Maar ik geloof dat de NVA dan dit klein stukje; "vlaanderen autonoom en onafhankelijk" vergeten is. Dus partij van mijn voeten zwijg maar stil ge hebt geen lessen te geven. Vroeger in de opositie kon je melken maar nu regeer je me en je bakt er niks van.
Azal

Het is toch erg hé voor het Blok
dat de splitsing van de kieskring BHV
dag in dag uit in het nieuws is
dank zij N-VA.

Is het daarom dat het Blok samen met de VLD,
N-VA uit de Vlaamse-regering wil.

Blok en VLD samen één front.

Laatst gewijzigd door Clemens : 18 maart 2005 om 10:12.
Clemens is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be