Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2013, 15:01   #161
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Toegegeven , het was niet zo bedoelt maar aanvaard je ongenoegen . sorry .

Al ben ik wel van mening dat een te links en te laks beleid de ondergang van Europa betekend .

Hoger in de draad , gaf U wel een sinische reactie alsof de economische vluchtelingen van mensen die zich geheel onthouden uit het economisch proces en wel toegang krijgen tot het sociaal vangnet , Alsnog Europa ging redden .

De werkelijkheid ligt wel heel ver weg denk ik .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Ben je nu sarcastisch of meen je het?

Om alle misverstanden te vermijden: dit is een oprechte vraag.

Voor 't geval je het meent, dan ben ik benieuwd hoe jij dat ziet. Het migratiebeleid dat tot hiertoe gevoerd is, is een flop gebleken.

Anderzijds is de Europese bevolking fel verouderd en dat is een probleem. Migratie is nog steeds een mogelijke manier zijn om dat aan te pakken, maar ik denk dat dat nu te laat is, maar als je daarover van mening verschilt, hoor ik het graag.
Mijn antwoord "ja natuurlijk" was inderdaad sarcastisch. Migratie en import van werknemers, zijn geen oplossing. Integendeel. Men zou eens moeten beginnen met gelijkstelling van diploma's te laten gebeuren tegen betaling, zoals dat elders is. Nu is dat gratis en er is een tsunami van aanvragen. Ook uit Nederland, bijvoorbeeld. Waarom die per se naar hier willen komen, vraag ik me af.

Nee, het hele systeem zit verkeerd in elkaar. Economisch én politiek. Met politieke, economische én sociale ontwrichting tot gevolg.

Geen enkele politieke structuur is heilig, want telkens afhankelijk van de invulling daarvan. Dat geldt voor een dorp, voor Vlaanderen, voor België, de EU enzovoort.

Nogmaals: een onafhankelijk Vlaanderen met dezelfde spelers en dezelfde "politieke cultuur" is gedoemd te mislukken zoals België.

Ik vind het een heel moeilijk en complex thema, waar ik niet op 1-2-3 pasklare antwoorden heb. Dat lijkt me ook normaal. Meer en meer groeit bij mij de vaststelling dat er geen oplossing aan is, tenzij door een radicale breuk met de huidige gang van zaken. Een totaalbreuk.

Alleen: wat dan? Geen idee.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 15:03   #162
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je hebt zelf de reactie uitgelokt, dit door te posten dat de problemen opgelost kunnen worden door import van goedkopen werkkrachten, die daarna enkel op profijt blijken uit te zijn en niet bekwaam zijn om in onze economie mee te draaien.


Dit lokte de reactie van Klarekijk uit.

Hiermee maakte je zelf elke normale discussie onmogelijk, want in geschreven taal is het voor een lezer bijna onmogelijk om het sarcasme ervan te begrijpen.

Je had er dus veel beter aan gedaan, om op een normale manier deze posting te beantwoorden. Of er duidelijk bij te zetten dat het om sarcasme ging.

Ik kan ook stellen dat Klarekijk die geladen verwijzing naar migratie en profijt had kunnen weglaten. Dan had ik zo niet hoeven te reageren. Maar soit, laten we vooral geen tijd verliezen hieraan.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 15:12   #163
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Ben je nu sarcastisch of meen je het?

Om alle misverstanden te vermijden: dit is een oprechte vraag.

Voor 't geval je het meent, dan ben ik benieuwd hoe jij dat ziet. Het migratiebeleid dat tot hiertoe gevoerd is, is een flop gebleken.

Anderzijds is de Europese bevolking fel verouderd en dat is een probleem. Migratie is nog steeds een mogelijke manier zijn om dat aan te pakken, maar ik denk dat dat nu te laat is, maar als je daarover van mening verschilt, hoor ik het graag.
Het migratie beleid heeft gefaald omdat er geen opvolg beleid was.
Binnen de politiek heeft men enkel gekeken naar de opvulling van de openstaande werkplaatsen. Niemand binnen de politiek en binnen de economische faculteiten hield het voor mogelijk dat deze werkplaatsen ooit zouden verdwijnen. Het ging toen namelijk over werkplaatsen voor laag en ongeschoolden, een groep die in onze regio's steeds verder aan het verdwijnen is door de leerplicht tot 18 jaar.
Daarnaast vergat men politiek om deze mensen te doen integreren in onze maatschappij en economisch had hun integratie geen meerwaarde, dus ook de bedrijven lieten de boel de boel zijn.
Deze mensen, immigranten van de eerste graad, kregen als troostprijs de toelating hun familie naar hier te halen van de politiek. Een beslissing die ondoordacht genomen werd, want men dacht dat die nieuwe immigranten hier dan wel zouden werken en de nieuw opgekomen werkplaatsen zouden opvullen.
Maar wereldwijd veranderde de economie en de ongeschoolde immigraten werden onbruikbaar, erger zelfs, zij kwamen tenlaste van de gemeenschap te vallen. Politiek denkt men vandaag nog steeds het economische getij te kunnen keren en de bedrijven opnieuw ongeschoolde en laaggeschoolde arbeidskrachten te kunnen doen aanwerven. Dit terwijl de bedrijfswereld staat te roepen dat ze onvoldoende geschoolde krachten vinden en de rest niet meer kunnen gebruiken en onderhouden.

De gemiddelde Europese bevolking is zelfs niet aan het verouderen, dit gebeurd slechts in bepaalde gebieden, gebieden zoals Vlaanderen en zuid-Nederland.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 15:13   #164
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik kan ook stellen dat Klarekijk die geladen verwijzing naar migratie en profijt had kunnen weglaten. Dan had ik zo niet hoeven te reageren. Maar soit, laten we vooral geen tijd verliezen hieraan.
Klopt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 15:13   #165
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat lijkt me ook normaal. Meer en meer groeit bij mij de vaststelling dat er geen oplossing aan is, tenzij door een radicale breuk met de huidige gang van zaken. Een totaalbreuk.
Wel, daar ben ik het volledig met u eens.

Maar mijn, volgens mij terechte, vrees is, dat dat niet kan zonder gewapende conflicten en alle ellende die daarbij hoort.

En dat leidt bij mij, tegen beter weten in, tot de neiging om misschien toch maar niet teveel te willen veranderen, ook al is verandering, diepgaande verandering (denk : ernstig overwegen de democratie te laten voor wat ze is en over te gaan naar een ander systeem; heilige huisjes zoals vrije markt neerhalen, globale limieten plaatsen op hebzucht (genre: niemand mag een vermogen hebben groter dan x €, alles daarboven, wordt gewoon afgepakt)), broodnodig.

Ik vraag me soms af of het niet beter is om verder te doen zoals we bezig zijn en langzaam, maar helaas zeker, de dieperik in te gaan, ondertussen van de rit genietend zolang ze duurt, dan om ons druk te maken om per se nu vanalles al te willen doorvoeren en veranderen. Volgens mij is de dieperik ingaan gewoon een vereiste vooraleer grondig te kunnen veranderen. Zodoende is mijn houding er eerder één van passief afwachten tot het, volgens mij onvermijdelijk, ontploft, om dan terug op te bouwen.

Ik zie echt geen drastische verandering plaatsvinden binnen de huidige structuren.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 15:14   #166
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Mijn antwoord "ja natuurlijk" was inderdaad sarcastisch. Migratie en import van werknemers, zijn geen oplossing. Integendeel. Men zou eens moeten beginnen met gelijkstelling van diploma's te laten gebeuren tegen betaling, zoals dat elders is. Nu is dat gratis en er is een tsunami van aanvragen. Ook uit Nederland, bijvoorbeeld. Waarom die per se naar hier willen komen, vraag ik me af.

Nee, het hele systeem zit verkeerd in elkaar. Economisch én politiek. Met politieke, economische én sociale ontwrichting tot gevolg.

Geen enkele politieke structuur is heilig, want telkens afhankelijk van de invulling daarvan. Dat geldt voor een dorp, voor Vlaanderen, voor België, de EU enzovoort.

Nogmaals: een onafhankelijk Vlaanderen met dezelfde spelers en dezelfde "politieke cultuur" is gedoemd te mislukken zoals België.

Ik vind het een heel moeilijk en complex thema, waar ik niet op 1-2-3 pasklare antwoorden heb. Dat lijkt me ook normaal. Meer en meer groeit bij mij de vaststelling dat er geen oplossing aan is, tenzij door een radicale breuk met de huidige gang van zaken. Een totaalbreuk.

Alleen: wat dan? Geen idee.
We hebben inderdaad een totale breuk met het huidige nodig om de boel nog te kunnen redden.
En niet alleen in Vlaanderen, maar ook op Europees vlak.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 15:17   #167
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Wel, daar ben ik het volledig met u eens.

Maar mijn, volgens mij terechte, vrees is, dat dat niet kan zonder gewapende conflicten en alle ellende die daarbij hoort.

En dat leidt bij mij, tegen beter weten in, tot de neiging om misschien toch maar niet teveel te willen veranderen, ook al is verandering, diepgaande verandering (denk : ernstig overwegen de democratie te laten voor wat ze is en over te gaan naar een ander systeem; heilige huisjes zoals vrije markt neerhalen, globale limieten plaatsen op hebzucht (genre: niemand mag een vermogen hebben groter dan x €, alles daarboven, wordt gewoon afgepakt)), broodnodig.

Ik vraag me soms af of het niet beter is om verder te doen zoals we bezig zijn en langzaam, maar helaas zeker, de dieperik in te gaan, ondertussen van de rit genietend zolang ze duurt, dan om ons druk te maken om per se nu vanalles al te willen doorvoeren en veranderen. Volgens mij is de dieperik ingaan gewoon een vereiste vooraleer grondig te kunnen veranderen. Zodoende is mijn houding er eerder één van passief afwachten tot het, volgens mij onvermijdelijk, ontploft, om dan terug op te bouwen.

Ik zie echt geen drastische verandering plaatsvinden binnen de huidige structuren.
Door passief te blijven ga je een oorlog niet vermijden.
Je moet wel beginnen bij het begin en dat is je eigen houding veranderen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 15:18   #168
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Door passief te blijven ga je een oorlog niet vermijden.
Je moet wel beginnen bij het begin en dat is je eigen houding veranderen.
Ah, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt.

Volgens mij is een oorlog niet meer te vermijden, dus kan ik evengoed met volle teugen van deze periode van vrede genieten, zo lang ze duurt.

Laatst gewijzigd door Sammael : 25 januari 2013 om 15:18.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 15:33   #169
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Wel, daar ben ik het volledig met u eens.

Maar mijn, volgens mij terechte, vrees is, dat dat niet kan zonder gewapende conflicten en alle ellende die daarbij hoort.

En dat leidt bij mij, tegen beter weten in, tot de neiging om misschien toch maar niet teveel te willen veranderen, ook al is verandering, diepgaande verandering (denk : ernstig overwegen de democratie te laten voor wat ze is en over te gaan naar een ander systeem; heilige huisjes zoals vrije markt neerhalen, globale limieten plaatsen op hebzucht (genre: niemand mag een vermogen hebben groter dan x €, alles daarboven, wordt gewoon afgepakt)), broodnodig.

Ik vraag me soms af of het niet beter is om verder te doen zoals we bezig zijn en langzaam, maar helaas zeker, de dieperik in te gaan, ondertussen van de rit genietend zolang ze duurt, dan om ons druk te maken om per se nu vanalles al te willen doorvoeren en veranderen. Volgens mij is de dieperik ingaan gewoon een vereiste vooraleer grondig te kunnen veranderen. Zodoende is mijn houding er eerder één van passief afwachten tot het, volgens mij onvermijdelijk, ontploft, om dan terug op te bouwen.

Ik zie echt geen drastische verandering plaatsvinden binnen de huidige structuren.
Ik wacht ook op "de vonk". Ondertussen probeer ik, voorlopig zonder resultaat, op kleine schaal mensen zover te krijgen dat ze collectief opnieuw zelf groenten gaan kweken, kippen houden, leren kleren herstellen... Zodat we op korte tijd met de buurtbewoners voor een stuk onafhankelijk kunnen zijn van de markt. Geheel onafhankelijk lukt natuurlijk niet.

Maar ik zie geen andere uitweg of oplossing dan kleinschalig te proberen elkaar te helpen.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 15:48   #170
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Mijn antwoord "ja natuurlijk" was inderdaad sarcastisch. Migratie en import van werknemers, zijn geen oplossing. Integendeel. Men zou eens moeten beginnen met gelijkstelling van diploma's te laten gebeuren tegen betaling, zoals dat elders is. Nu is dat gratis en er is een tsunami van aanvragen. Ook uit Nederland, bijvoorbeeld. Waarom die per se naar hier willen komen, vraag ik me af.

Nee, het hele systeem zit verkeerd in elkaar. Economisch én politiek. Met politieke, economische én sociale ontwrichting tot gevolg.

Geen enkele politieke structuur is heilig, want telkens afhankelijk van de invulling daarvan. Dat geldt voor een dorp, voor Vlaanderen, voor België, de EU enzovoort.

Nogmaals: een onafhankelijk Vlaanderen met dezelfde spelers en dezelfde "politieke cultuur" is gedoemd te mislukken zoals België.

Ik vind het een heel moeilijk en complex thema, waar ik niet op 1-2-3 pasklare antwoorden heb. Dat lijkt me ook normaal. Meer en meer groeit bij mij de vaststelling dat er geen oplossing aan is, tenzij door een radicale breuk met de huidige gang van zaken. Een totaalbreuk.

Alleen: wat dan? Geen idee.
Ik dank u voor de tegemoedkoming .

Geen idee . we blijken hier allemaal gewonen menen te zijn , en ik denk dat het veel makkelijker is om een doeltreffende oplossing te vinden dan om een oplossing te realiseren .

Hiermee bedoel ik dat er zoveel eigen belangers in de politiek zitten dat men ipv aan één zeel trekt , de sterke koord helemaal uitrafelt en dat er aan elke vezel apart een idioot aan het trekken is . gevolg nothing move .

Ik ben er zeer van overtuigd dat Europa het beste continent ter wereld is en kan worden .

Maak een selctie van basisbehoefte voor de mens en verkoop die aan basiskostprijs voor iedereen . Water - Gas en elektriciteit en telecom.

Verder zou ik belasting op arbeid afschaffen en belasting op consumptie invoeren . dat zou de mogelijkheid op misbruik fel reduceren , en de gewone mens opnieuw meer kansen bieden , en een zeker gerustgemoed geven .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 15:55   #171
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Ah, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt.

Volgens mij is een oorlog niet meer te vermijden, dus kan ik evengoed met volle teugen van deze periode van vrede genieten, zo lang ze duurt.
Ik heb je niet verkeerd begrepen.

Maar een oorlog op zich is vermijdbaar. Dit wil niet zeggen dat men alle conflikten zal kunnen vermijden. Maar men kan vermijden dat ze hier worden uitgevochten en dat onze maatschappij er door gaat verdwijnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki
... , op kleine schaal mensen zover te krijgen dat ze collectief opnieuw zelf groenten gaan kweken, kippen houden, leren kleren herstellen... Zodat we op korte tijd met de buurtbewoners voor een stuk onafhankelijk kunnen zijn van de markt. Geheel onafhankelijk lukt natuurlijk niet.
En dit is één van de mogelijke wegen naar het behoud van de vrede in onze gebieden.

Ik heb alleen het idee, dat Txiki het verkeerd aanpakt.
Ik vermoed dat zij het doet door de mensen aan te spreken hierover, terwijl je hen juist niet moet aanspreken, maar moet uitdagen.
En je moet niet de ouderen uitdagen, noch de werkende ouders, maar de jongeren en zelfs kinderen.
Geef hen de uitdaging om zelf hun groenten te kweken in hun eigen tuin of zelfs op hun eigen slaapkamer in een bloembak.
Laat hen het plezier kennen van zelf kleren te ontwerpen en maken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 15:57   #172
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Door passief te blijven ga je een oorlog niet vermijden.
Je moet wel beginnen bij het begin en dat is je eigen houding veranderen.
Ik denk niet dat ons volk zonodig dient te veranderen . Ik denk dat onze overheid ten dienste moet komen te staan van de bevolking en niet de bevolking als slaafs voorspan van de politieke geldverslindende overheid .

Geef mensen kansen en ze zullen zich anders gedragen .

Als je redelijke belastingen invoerd zal er harder en minder ilegaal gewerkt worden .

Griekenland als ik het even mag vernoemen , verbeter je niet door het te straffen en nog minder door het geld toe te stoppen .

Griekenland help je zelfdragend te worden door de grieken te onderwerpen aan een eerlijk belastingstelsel waar ze niet naast de pot kunnen plassen , en dat geldt voor gans Europa .

En als je een vlaming belast , en een Portugees het recht geeft vrij te reizen , dan is het normaal dat je die hier aantreft in het zwartwerk .

Wie kloot er zchzelf . de Vlaming . je kan vb individueel 1000 Euro uitsparen door een Pool of een Portugees je muur te laten bezetten , maar het volgend jaar staat uw buurman aan den dop , en ben jij het die belasting moet betalen om hem een leefloon te geven voor de komende 10 jaar .

Je hebt met Uw zwartwerk in eigen voet geschoten .

De enige die dat kan verhelpen is dus Europa , door deftige maatregelen te nemen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 15:59   #173
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb je niet verkeerd begrepen.

Maar een oorlog op zich is vermijdbaar. Dit wil niet zeggen dat men alle conflikten zal kunnen vermijden. Maar men kan vermijden dat ze hier worden uitgevochten en dat onze maatschappij er door gaat verdwijnen.



En dit is één van de mogelijke wegen naar het behoud van de vrede in onze gebieden.

Ik heb alleen het idee, dat Txiki het verkeerd aanpakt.
Ik vermoed dat zij het doet door de mensen aan te spreken hierover, terwijl je hen juist niet moet aanspreken, maar moet uitdagen.
En je moet niet de ouderen uitdagen, noch de werkende ouders, maar de jongeren en zelfs kinderen.
Geef hen de uitdaging om zelf hun groenten te kweken in hun eigen tuin of zelfs op hun eigen slaapkamer in een bloembak.
Laat hen het plezier kennen van zelf kleren te ontwerpen en maken.
Goeie tip. Hoe zou jij dat aanpakken?

ps: Txiki is een "hij".
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 16:08   #174
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Goeie tip. Hoe zou jij dat aanpakken?

ps: Txiki is een "hij".
Ik doe dat door de jongeren uit de omgeving en familie te confronteren met hun gebrek aan handvaardigheid en basiskennis in levensnoodzaak.

Laatst nog een groep jonge meisjes zo met hun kop tegen de muur doen lopen.
Zij vroegen mij, waar ze de trui konden kopen die ik aanhad, want ze vonden ze mooi en wilde er wel één voor sommige van hun vriendjes.
Toen ik hen vertelde dat ik de trui volledig zelf had ontworpen en gemaakt, stonden ze vol ongeloof te kijken. Heb hen dan maar mijn naaikamer laten bewonderen en hen geleerd hoe ze het zelf konden doen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 16:12   #175
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik doe dat door de jongeren uit de omgeving en familie te confronteren met hun gebrek aan handvaardigheid en basiskennis in levensnoodzaak.

Laatst nog een groep jonge meisjes zo met hun kop tegen de muur doen lopen.
Zij vroegen mij, waar ze de trui konden kopen die ik aanhad, want ze vonden ze mooi en wilde er wel één voor sommige van hun vriendjes.
Toen ik hen vertelde dat ik de trui volledig zelf had ontworpen en gemaakt, stonden ze vol ongeloof te kijken. Heb hen dan maar mijn naaikamer laten bewonderen en hen geleerd hoe ze het zelf konden doen.
Schitterend, je brengt me op een pak ideeën hiermee!
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 16:23   #176
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Schitterend, je brengt me op een pak ideeën hiermee!
Dat noemen ze ervaringen delen en ideeën uitwisselen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 20:25   #177
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
China heeft een gesloten economie. Het aantal goederen dat China vanuit het westen geimporteerd is zeer beperkt en gelimiteerd
Tiens. Waarom hebben een aantal Westerse industrielanden dan een handelsoverschot met China? (Zwitserland oa, geen lid van de EU...)

Citaat:
Opnieuw fout, China heeft zelfs ooit een muur rond zijn grenzen gebouwd, juist om import en export te kunnen beperken, naast de militaire strategische doeleinden ervan.

Dit is trouwens de reden waarom China in de 20ste eeuw zover achterop is beginnen geraken op economisch vlak.
Waarom stel je voor dat Europa dan ook een muur bouwt? Je geeft zelf aan hoe nefast handel beperken is.


Citaat:
Laat ons niet lachen.
Zwitserland heeft zelfs de meest gesloten financiële economie van de wereld.
En zonder die economie zou het een ontwikkelingsland zijn.
Ik denk dat ik dit "De wet van Zwitser" ga noemen.

"hoe minder men over een land weet, des te negatiever denkt men er over".

Eerder klaag je er juist over dat de Zwitserse Financiële sector veel te open is. Nu beweer je dat die juist gesloten is...

Citaat:
Zoals ik dus al postte, welke specialisatie kan Europa binnen de huidige economie nog uitvoeren.
Je kan niets op de markt brengen of het word door een andere industrie gekopieerd. Er worden in Europa zelfs miljarden uitgegeven om de kopieën van producten te onderscheppen en te vernietigen.
Wat denk je dat de Chinezen doen met al die Euros die ze van ons krijgen? Onder hun matras stoppen? Prima, dan drukken we er toch bij en dan hebben we de facto alles voor niks gekregen.
Maar zo dom zijn die Chinezen natuurlijk niet. Ze kopen met die Euros hier dingen. En wat gebeurt er als er iemand hier Euros uitgeeft? Denk daar eens over na.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 21:06   #178
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik kan ook stellen dat Klarekijk die geladen verwijzing naar migratie en profijt had kunnen weglaten. Dan had ik zo niet hoeven te reageren. Maar soit, laten we vooral geen tijd verliezen hieraan.
Klopt . ik had ze kunnen weglaten .

Het is ook heel slap om te stellen dat wij europeanen enkel door toedoen van imigratie de boel niet draaiende kunnen houden .

MAAR ontkennen dat er door buiten europese migratie ( economisch gezien ) (niet menselijk verwijtend ) niet meer ballast dan bijdrag en trekkracht voor de kar is gespannen is ook wel onterecht .

Maar laat ons dan zoals jullie samen prefereren het debat voeren zonder er migratie bij te betrekken , met respect .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 21:24   #179
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Tiens. Waarom hebben een aantal Westerse industrielanden dan een handelsoverschot met China? (Zwitserland oa, geen lid van de EU...)


Waarom stel je voor dat Europa dan ook een muur bouwt? Je geeft zelf aan hoe nefast handel beperken is.



Ik denk dat ik dit "De wet van Zwitser" ga noemen.

"hoe minder men over een land weet, des te negatiever denkt men er over".

Eerder klaag je er juist over dat de Zwitserse Financiële sector veel te open is. Nu beweer je dat die juist gesloten is...



Wat denk je dat de Chinezen doen met al die Euros die ze van ons krijgen? Onder hun matras stoppen? Prima, dan drukken we er toch bij en dan hebben we de facto alles voor niks gekregen.
Maar zo dom zijn die Chinezen natuurlijk niet. Ze kopen met die Euros hier dingen. En wat gebeurt er als er iemand hier Euros uitgeeft? Denk daar eens over na.
Niemand heeft het over een muur bouwen rond Europa , en U moet het zeggen wand die muur rond Zwitersland isbetrekkelijk hoog en ook dat wordt hoog tijd dat ze gesloopt wordt .

Ik herhaal U verwijst naar balansen en overschotten , dat zijn cijfertjes die je meet aan de grenzen van de import / export . en dat heeft een heel vertekent beeld met het maatschappelijk welzijn .

STOM voorbeeld , van een scheeftrekker .
Als er in Antwerpen een jood is die van Afrika voor 1 miljard diamanten heeft verkocht aan China en ze worden hier enkel vermeld op een factuur en tussendoor gedeelt ( gezaagd wat momenteel ook per lezer gebeurt ) bij een tussenstop in Vietnam .

dan staat er een beweging in de boeken van 1 miljard extra , en wat heeft België daar aan ? als je dergelijk cijfers rekend bij de export naar China , zal je scheve balans rap te verdedigen zijn .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 08:22   #180
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Niemand heeft het over een muur bouwen rond Europa , en U moet het zeggen wand die muur rond Zwitersland isbetrekkelijk hoog en ook dat wordt hoog tijd dat ze gesloopt wordt .
Wat bedoel je hier mee?
Dat het moeilijk is om Zwitserland binnen of buiten te geraken? Dat is niet juist.
Dat het moeilijke is om met Zwitserland zaken te doen? Dat is pertinent onwaar.

Een gesloten economie is een economie waar alleen de eigen inwoners zaken mee mogen doen. De Zwitserse banken zijn allesbehalve gesloten, want ze doen zonder problemen zaken met iedereen in de hele wereld.
Waar is die "muur" dan?

Citaat:
Ik herhaal U verwijst naar balansen en overschotten , dat zijn cijfertjes die je meet aan de grenzen van de import / export . en dat heeft een heel vertekent beeld met het maatschappelijk welzijn .

STOM voorbeeld , van een scheeftrekker .
Als er in Antwerpen een jood is die van Afrika voor 1 miljard diamanten heeft verkocht aan China en ze worden hier enkel vermeld op een factuur en tussendoor gedeelt ( gezaagd wat momenteel ook per lezer gebeurt ) bij een tussenstop in Vietnam .

dan staat er een beweging in de boeken van 1 miljard extra , en wat heeft België daar aan ? als je dergelijk cijfers rekend bij de export naar China , zal je scheve balans rap te verdedigen zijn .
Een diamanthandelaar zal nooit voor dezelfde prijs verkopen als kopen. Je weet dus zelf wel dat er in dit scenario netto een bepaalde hoeveelheid Euros naar België gekomen is, en dat hier die Euros dus uit China komen.

Overigens, Duitsland heeft ook een positieve handelsbalans met China. Zal wel niet aan diamanten liggen...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be