Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 april 2004, 19:23   #81
Fonske
Gouverneur
 
Fonske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
De meeste palestijnen daar zitten onder controle van arafat en dan worden ze inderdaad behandeld als ondermensen.
Arafat is mede verantwoordelijk voor deze achterstand, dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar men mag Israel zijn andeel hierin zeker ook niet vergeten.
Onder de Oslo akkoorden is bepaald dat de Palestijnse autoriteiten geen poot mogen uitsteken zonder Israelische instemming (qua infrastructuur en opbouw).
Bijvoorbeeld: als de palestijnen een weg willen bouwen in hun (bezet) gebied dan moeten ze eerst toestemming vragen. De israelis blijken zijn nogal weigerachtig in het toestemming geven.Wat handig uitkomt als pressiemiddel voor de Israelis.
Volgens diezelfde akkoorden mag de palestijnse autoriteit ook niets ondernemen op gebied van waterbeleid. Toch wel een van de belangrijkste zaken en zeker voor een land dat leeft van de agricultuur.
Er is dan ook nog de destructie van de infrastructuur (meestal gebouwd met Europese steun) door Israel als represaille. Ik weet dat jij dit betwist maar hoe verklaar je dan de stemmen in de Europese politiek die zeggen dat Israel de schade moet betalen voor de vernietigde infrastructuur( die dus met europees geld zijn gefinancieerd)

Graag zou ik ook het gezever over dat de palestijnse authoriteiten(PA) niets doen tegen Hamas willen verduidelijken.
Jullie kennen Hamas vooral als zijn gewapende vleugel, die de terroristische acties uitvoert. Maar Hamas is meer dan dat, het is eigenlijk een ganse organisatie die instaat voor hulpverlening, onderwijs en vele andere activiteiten die het leven in de bezette gebieden verbeteren. Vandaar ook hun populariteit bij de palestijnen. En door het feit dat de lange strijd van de seculiere PLO niets of weinig heeft opgeleverd, zoeken de palestijnen hun toevlugt elders.
Met andere woorden de PLO en de macht van de PA stelt niet veel meer voor ( voor een groot deel ook dankzij de vernietiging van hun infrastructuur). Door een openlijke en actieve strijd met het populaire Hamas zou de PA hun gezag en de steun van de eigen bevolking verliezen die ze eigenlijk in de eerste plaats vertegenwoordigd.
Jullie blijken trouwens ook allemaal te vergeten dat Arafat en de palestijnse autoriteiten een tijd actief hebben gevochten met Hamas, met vele doden aan beide zijden als gevolg.
__________________
"Het gezag van duizend personen weegt niet op tegen de bescheiden redenering van één individu" (Galileo Galilei, 1632).
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 19:52   #82
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Waarom dan al dat gemekker over Israel/Palestina?
Ooit eens een reporter weten zeggen "waar zou jij naartoe gaan midden in de broese om de oorlog in kongo te volgen of in een deftig hotel in tel aviv?" .

95% van de reporters gaat dus naar dat conflict de andere 5% zit verspreid over de wereld en daar horen we amper iets van.
Zééééér juist. In plaatsen als Congo en Sudan gebeuren vreselijke dingen en vallen ontelbaar meer doden. Maar daar lijkt niemand om te malen. Het is immers niet op TV.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 19:53   #83
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9

En bijna 1/3 van de rest gaat naar egypte , egypte mag wel iets krijgen maar israel niet? Hoe hypocriet van jou.
Noch Israel, noch Egypte zouden geld mogen krijgen van de VS. Israel omdat het de Palestijnen behandelt als ondermensen, Egypte omdat het corrupte dictatuur is.
Mag ik vragen welk landen volgens u dan nog wel in aanmerking komen voor steun?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 19:57   #84
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9

Wat is het nut? Je vraag slaagt op niks.
het is gewoon een experiment. Ik wil zien of je het zelf maar over je lippen kan krijgen dat Israel misschien soms ook wat wel verkeerd doet.
Het mogelijk maken van de slachting in Sabra en Chatilla is een voorbeeld, maar er zullen er nog wel meer zijn. Ik ken ook niet alles uit het hoofd.

Ik kan overigens evenzeer voorbeelden opsommen van slachtpartijen aangericht door Palestijnen of andere Arabieren.

Wat is uw punt? Dat er wrede dingen gebeuren in de wereld?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 19:58   #85
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Zééééér juist. In plaatsen als Congo en Sudan gebeuren vreselijke dingen en vallen ontelbaar meer doden. Maar daar lijkt niemand om te malen. Het is immers niet op TV.
Dit is dan wel off-topic, maar voor Jozef Ostyn ...
GENEVA (Reuters) - The United States on Thursday called on the United Nations' top human rights body to condemn "ethnic cleansing" in Sudan's Darfur region, comparing it to Rwanda's genocide.

http://www.reuters.com/newsArticle.j...toryID=4912448
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 19:59   #86
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
En bijna 1/3 van de rest gaat naar egypte , egypte mag wel iets krijgen maar israel niet? Hoe hypocriet van jou.
Een ruwe berekening

---> Drie miljard dollar voor vier miljoen joodse burgers, dat is 750 dollar per inwoner
---> Anderhalf miljard dollar voor veertig miljoen egyptische burgers, dat is 37,5 dollar per inwoner

leert ons dat de staat Israel met een factor 20 méér gesubsidieerd wordt als Egypte. Samen zijn zij goed voor de helft van alle buitenlandse VS hulp. Dat zijn toch wel frappante cijfers.
Ik heb hier de cijfers niet, maar ik durf wedden dat België, per kop, vele keren meer hulp geeft aan Congo dan aan Madagascar. Is dat dan ook onrechtvaardig?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 20:02   #87
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Zééééér juist. In plaatsen als Congo en Sudan gebeuren vreselijke dingen en vallen ontelbaar meer doden. Maar daar lijkt niemand om te malen. Het is immers niet op TV.
Dit is dan wel off-topic, maar voor Jozef Ostyn ...
GENEVA (Reuters) - The United States on Thursday called on the United Nations' top human rights body to condemn "ethnic cleansing" in Sudan's Darfur region, comparing it to Rwanda's genocide.

http://www.reuters.com/newsArticle.j...toryID=4912448
Ja, dat is zo tussen de soep en de patatten bij de VN, maar als je de media-aandacht vergelijkt...

Enfin, je hebt gelijk. Het is oof-topic.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 21:30   #88
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

het is gewoon een experiment. Ik wil zien of je het zelf maar over je lippen kan krijgen dat Israel misschien soms ook wat wel verkeerd doet.
Het mogelijk maken van de slachting in Sabra en Chatilla is een voorbeeld, maar er zullen er nog wel meer zijn. Ik ken ook niet alles uit het hoofd.

Ik kan overigens evenzeer voorbeelden opsommen van slachtpartijen aangericht door Palestijnen of andere Arabieren.

Wat is uw punt? Dat er wrede dingen gebeuren in de wereld?
Ik vroeg het aan k9. Ik vroeg het omdat ik nieuwsgierig begin te worden naar de selectieve blindheid van sommige mensen op dit forum. Dat u niet onder die groep valt, weet ik heus wel.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 21:31   #89
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Ik vroeg het omdat ik nieuwsgierig begin te worden naar de selectieve blindheid van sommige mensen op dit forum.
Men kan over u net hetzelfde zeggen, al weet ik niet of u dat beseft ...
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 21:55   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.713
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

<
Citaat:
een welles, gevolgd door een nietes, zo kunnen we nog een tijdje doorgaan, zoals ook de religieuze fanaten dat doen. Misschien maddox even tussenbeide laten komen, om de religieuze symbolen ter plekke te verglazen, de Tempelberg te nivelleren, en nog meer van dat. Zo een dingen helpen de discussie vooruit>
Het zou al het gezeik ginder wel in 1 grote klap oplossen nietwaar?

Andere optie, muurtje errond- Israël is al goed bezig-, en laat ze het uitknokken zonder hulp van buitenaf. De Winnaar mag de geschiedenis schrijven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 07:26   #91
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

het is gewoon een experiment. Ik wil zien of je het zelf maar over je lippen kan krijgen dat Israel misschien soms ook wat wel verkeerd doet.
heb ik hier al verschillende keren gezegd, tuurlijk doet israel veel zaken verkeerd.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 07:28   #92
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10

leert ons dat de staat Israel met een factor 20 méér gesubsidieerd wordt als Egypte. Samen zijn zij goed voor de helft van alle buitenlandse VS hulp. Dat zijn toch wel frappante cijfers.
ja en? Je beseft toch waarom dit is? Dit is gekomen na de oorlog van 73' om vrede te krijgen in de regio. De egyptenaren wouden niet naar rede luisteren dus koopt de VS ze maar om. ALs egypte en israel het vredesakoord tekende kregen beide partijen ongeveer 3miljard $ per jaar van de VS.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 07:29   #93
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Doen ze wel. Jij bent verkeerd.
Toon me eens waar de israelische regering de torah gebruikt om hun rechten op de gronden te laten gelden.

Welles nietes? JIj beweerd ietsn bewijs het dan maar.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 07:30   #94
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.

en dat geld gaat dan weer naar 'verschillende' organisaties, sommige humanitaire, andere minder humanitaire, zoals nu wel duidelijk is ...
we maken een rekening sommetjes

hulp naar de palestijnen 7 a 800 miljoen € per jaar
Hulp aan istrael : 0 €

leert ons dat de palestijnen met een factor oneindig méér gesubsidieerd wordt als Israel. Dat zijn toch wel frappante cijfers.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 13:11   #95
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop Bekijk bericht
Arafat en Sharon...ze zijn aan elkaar gewaagd
Bs'd

Een grove leugen.

Arafat was een aartsterorrist, de uitvinder van de vliegtuigkapingen, die honderduizenden doden op zijn naam heeft.

Sharon was een staatsman, en had geen moordadige neigingen.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 13:23   #96
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd
Een grove leugen.
Arafat was een aartsterorrist, de uitvinder van de vliegtuigkapingen, die honderduizenden doden op zijn naam heeft.
Sharon was een staatsman, en had geen moordadige neigingen.
Bullshit's day again>
About Arafat: correct.
Sharon: vettig varken om op the "geubelen".
De plant is dood nu, so... ook plantjes sterven.
"No shit, this time they made him die: sloooowwwwwly.

Just thank the Israeli gawds for it.

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 augustus 2014 om 13:24.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 13:30   #97
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Bullshit's day again>
About Arafat: correct.
Sharon: vettig varken om op the "geubelen".
De plant is dood nu, so... ook plantjes sterven.
"No shit, this time they made him die: sloooowwwwwly.

Just thank the Israeli gawds for it.

Jij bent duidelijk iemand die kikt op walgelijkheden. Jouw antisemitisme is één van de uitingen daarvan.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 15:53   #98
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Hoe oud is da gastje?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be