Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2014, 09:04   #1
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard Onschuldige Palestijnen.

Bij het graven van een tunnel komt er nogal wat bij kijken. Ik heb al over kinderarbeid gehoord maar kan dat niet bewijzen. Als zo een tunnel onder je huis loopt ga je dat toch weten. Als er een wapendepot in je kelder is, dan ga je dat toch weten. Als er raketten in je schooltje liggen, dan weet je dat toch.
Voor degenen die me niet kunnen volgen in mn stelling , ga snel effe kijken in het plaatselijke basisschooltje.
Degenen die laten begaan , en dus hun kinderen op een tunnel of depot laten leven , zijn die nog zo onschuldig ?
Als ik morgen een lanceer-ding naast het ziekenhuis zet , ga ik dan commentaar krijgen ?
M.A.W. zijn die Palestijnen zo onschuldig ? Of lijden ze aan de moslimziekte.
Ikke niks gedaan , ikke niks gezien ,ikke slachtoffer.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 09:06   #2
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Bij het graven van een tunnel komt er nogal wat bij kijken. Ik heb al over kinderarbeid gehoord maar kan dat niet bewijzen. Als zo een tunnel onder je huis loopt ga je dat toch weten. Als er een wapendepot in je kelder is, dan ga je dat toch weten. Als er raketten in je schooltje liggen, dan weet je dat toch.
Voor degenen die me niet kunnen volgen in mn stelling , ga snel effe kijken in het plaatselijke basisschooltje.
Degenen die laten begaan , en dus hun kinderen op een tunnel of depot laten leven , zijn die nog zo onschuldig ?
Als ik morgen een lanceer-ding naast het ziekenhuis zet , ga ik dan commentaar krijgen ?
M.A.W. zijn die Palestijnen zo onschuldig ? Of lijden ze aan de moslimziekte.
Ikke niks gedaan , ikke niks gezien ,ikke slachtoffer.
Normaal volgt er dan nog : gij racist.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 09:11   #3
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Bij het graven van een tunnel komt er nogal wat bij kijken. Ik heb al over kinderarbeid gehoord maar kan dat niet bewijzen. Als zo een tunnel onder je huis loopt ga je dat toch weten. Als er een wapendepot in je kelder is, dan ga je dat toch weten. Als er raketten in je schooltje liggen, dan weet je dat toch.
Voor degenen die me niet kunnen volgen in mn stelling , ga snel effe kijken in het plaatselijke basisschooltje.
Degenen die laten begaan , en dus hun kinderen op een tunnel of depot laten leven , zijn die nog zo onschuldig ?
Als ik morgen een lanceer-ding naast het ziekenhuis zet , ga ik dan commentaar krijgen ?
M.A.W. zijn die Palestijnen zo onschuldig ? Of lijden ze aan de moslimziekte.
Ikke niks gedaan , ikke niks gezien ,ikke slachtoffer.
Niet wanneer je dat met een machinepistool aan je zijde doet.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 09:17   #4
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niet wanneer je dat met een machinepistool aan je zijde doet.
Is Hamas daar dan niet democratisch verkozen ?
Heersen ze met terreur over hun eigen bevolking?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 09:22   #5
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Als isis in Irak wordt aangevallen , dan gaan er ook vrouwen en kinderen op de munitiedepots zitten . De vrouwen en kinderen van de vermoorde Irakezen .
Isis en hamas zijn gelijk .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 09:23   #6
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Is Hamas daar dan niet democratisch verkozen ?
Heersen ze met terreur over hun eigen bevolking?
Ja, ze zijn min of meer democratisch verkozen.
Of ze nu echt met terreur heersen weet ik niet, wat ik wel weet is dat ze zich geen reet aantrekken van wat andere Palestijnen denken van hun handelswijze.
Ik denk dan ook niet dat veel Palestijnen het lef hebben dat publiekelijk aan te klagen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 09:30   #7
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, ze zijn min of meer democratisch verkozen.
Of ze nu echt met terreur heersen weet ik niet, wat ik wel weet is dat ze zich geen reet aantrekken van wat andere Palestijnen denken van hun handelswijze.
Ik denk dan ook niet dat veel Palestijnen het lef hebben dat publiekelijk aan te klagen.
Waarom word die scheve toestand niet aangepakt in onze pers ?
Ik wil best meehelpen aan betere leefomstandigheden voor Palestijnen , maar blijkbaar is er daar veel geld en moeite in tunnels en raketten gestoken .
Daar hadden veel schooltjes mee opgericht kunnen worden.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 09:34   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Normaal volgt er dan nog : gij racist.
Er blijft volgens mijn uiteraard bescheiden mening nog steeds een enorm groot verschil tussen racisme en realisme ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 09:34   #9
Eppes
Partijlid
 
Geregistreerd: 18 november 2012
Berichten: 232
Standaard Vrede met de Gazaouies

Poll:
An overwhelming 92 percent of Palestinians living in the Gaza Strip are in favor of a long-term ceasefire between Israel and Hamas, and 72% hope their leaders will work to achieve a lasting peace agreement with the Jewish state, a new poll has found.

Ik weet niet hoe betrouwbaar deze poll is,maar wat ik eigenaardig vind,is dat er staat:"Israël and Hamas".
Ik ben overtuigd dat de Gazaouies vrede willen.Wij weten ook allemaal dat Hamas geen vrede wil.Dan is het toch zo duidelijk:
Free Palestine from Hamas en er kan echt over vrede met de Gazaouies besproken worden

Laatst gewijzigd door Eppes : 8 augustus 2014 om 09:35.
Eppes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 09:52   #10
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eppes Bekijk bericht
Poll:
An overwhelming 92 percent of Palestinians living in the Gaza Strip are in favor of a long-term ceasefire between Israel and Hamas, and 72% hope their leaders will work to achieve a lasting peace agreement with the Jewish state, a new poll has found.

Ik weet niet hoe betrouwbaar deze poll is,maar wat ik eigenaardig vind,is dat er staat:"Israël and Hamas".
Ik ben overtuigd dat de Gazaouies vrede willen.Wij weten ook allemaal dat Hamas geen vrede wil.Dan is het toch zo duidelijk:
Free Palestine from Hamas en er kan echt over vrede met de Gazaouies besproken worden
Daar ben ik ook van overtuigd . Maar dan moet de terreurgroep hamas wel van de macht gezet worden . Behalve dood en verderf hebben die gekkies nog niet veel gebracht voor de Palestijn.
dat idee is in onze pers blijkbaar nog niet opgekomen.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 09:53   #11
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Bij het graven van een tunnel komt er nogal wat bij kijken. Ik heb al over kinderarbeid gehoord maar kan dat niet bewijzen. Als zo een tunnel onder je huis loopt ga je dat toch weten. Als er een wapendepot in je kelder is, dan ga je dat toch weten. Als er raketten in je schooltje liggen, dan weet je dat toch.
Voor degenen die me niet kunnen volgen in mn stelling , ga snel effe kijken in het plaatselijke basisschooltje.
Degenen die laten begaan , en dus hun kinderen op een tunnel of depot laten leven , zijn die nog zo onschuldig ?
Als ik morgen een lanceer-ding naast het ziekenhuis zet , ga ik dan commentaar krijgen ?
M.A.W. zijn die Palestijnen zo onschuldig ? Of lijden ze aan de moslimziekte.
Ikke niks gedaan , ikke niks gezien ,ikke slachtoffer.
Erg realistisch klink je alvast niet als vlaams realist...

Het is je ontgaan dat de gazastrook, maar een 360 km² groot is en dat daar een kleine 2 miljoen mensen wonen? Het is je ontgaan dat degenen die daar wonen het gebied niet kunnen verlaten, zelfs al zouden ze dat willen? Het is je ontgaan dat er een bloedige strijd (ook wel burgeroorlog genoemd) is geweest tussen Hamas en Fatah? Het is je ontgaan dat de Gazastrook sinds 2007 aan een blokkade is onderworpen waardoor er ook levensmiddelen en hulpgoederen worden tegengehouden en dat die tunnels ook daarvoor gebruikt worden? Het is je ontgaan dat Gaza de facto een gigantische openluchtgevangenis is waar er andere regels gelden als in de 'vrije' wereld?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 10:01   #12
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Behalve dood en verderf hebben die gekkies nog niet veel gebracht voor de Palestijn.
Het is je blijkbaar dus al evenzeer ontgaan dat Hamas is groot geworden dankzij hun sociaal werk: scholen, gezondheidszorg, voedselhulp,... (en nee - ik zeg het er al maar bij voordat je verkeerde conclusies gaat trekken - dat betekent niet dat ik Hamas in welk opzicht dan ook steun, maar verklaart wel waarom ze verkozen zijn en waarom ze daar enige aanhang genieten).

Niet verwonderlijk dus dat je er niets van begrijpt gezien je beperkt inzicht.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 10:19   #13
Eppes
Partijlid
 
Geregistreerd: 18 november 2012
Berichten: 232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is je blijkbaar dus al evenzeer ontgaan dat Hamas is groot geworden dankzij hun sociaal werk: scholen, gezondheidszorg, voedselhulp,... (en nee - ik zeg het er al maar bij voordat je verkeerde conclusies gaat trekken - dat betekent niet dat ik Hamas in welk opzicht dan ook steun, maar verklaart wel waarom ze verkozen zijn en waarom ze daar enige aanhang genieten).

Niet verwonderlijk dus dat je er niets van begrijpt gezien je beperkt inzicht.

Indien ze groot geworden zijn door voedselhulp,waarom moet Israel dagelijks tonnen voedsel leveren aan Gaza?
Indien ze zo groot geworden zijn door gezondheidszorg,waarom worden familieleden van de Hamasleiders in Israelische ziekenhuizen verzorgd?
Indien ze zo.groot geworden zijn dankzij hun scholen,waarom zijn er meer arabieren in de Israelische universiteiten dan in Gaza?

Laatst gewijzigd door Eppes : 8 augustus 2014 om 10:20.
Eppes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 10:24   #14
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, ze zijn min of meer democratisch verkozen.
Of ze nu echt met terreur heersen weet ik niet
Bs'd

Er was een demonstratie tegen hamas, en daar ging de mitrailleur op; 20 doden.

Dat lijkt me wel "met terreur heersen".
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 10:25   #15
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Waarom word die scheve toestand niet aangepakt in onze pers ?
Bs'd

Omdat onze pers bezig is om een nieuwe holocaust aan de gang te jagen.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 10:26   #16
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Erg realistisch klink je alvast niet als vlaams realist...

Het is je ontgaan dat de gazastrook, maar een 360 km² groot is en dat daar een kleine 2 miljoen mensen wonen? Het is je ontgaan dat degenen die daar wonen het gebied niet kunnen verlaten, zelfs al zouden ze dat willen? Het is je ontgaan dat er een bloedige strijd (ook wel burgeroorlog genoemd) is geweest tussen Hamas en Fatah? Het is je ontgaan dat de Gazastrook sinds 2007 aan een blokkade is onderworpen waardoor er ook levensmiddelen en hulpgoederen worden tegengehouden en dat die tunnels ook daarvoor gebruikt worden? Het is je ontgaan dat Gaza de facto een gigantische openluchtgevangenis is waar er andere regels gelden als in de 'vrije' wereld?
Neen , ik weet dat de Gazanen leven van hulpgoederen .
Spijtig dat ze dat gebruiken om wapens te bouwen . scholen en voedsel waren beter geweest. De pil was het eerste hulpgoed dat die mensen nodig hadden.
Dan hadden ze niet met 2 miljoen geweest.
Zonder de Islamieten ,( hamas), was er al lang een haven voor hulpgoederen.
Het feit dat wapens worden geleverd aan die islamieten , maakt die haven onmogelijk. De grens met Egypte is trouwens ook gesloten.
Die tunnels ,gegraven door kinderen, zijn dus overbodig.
Gewoon Israel erkennen en niet beschieten zou de Palestijn enorm helpen.
Wie heeft de wapenstilstand vandaag opgezegd ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 10:29   #17
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Wie heeft de wapenstilstand vandaag opgezegd ?
Bs'd

Hamas natuurlijk.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 10:31   #18
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is je blijkbaar dus al evenzeer ontgaan dat Hamas is groot geworden dankzij hun sociaal werk: scholen, gezondheidszorg, voedselhulp,... (en nee - ik zeg het er al maar bij voordat je verkeerde conclusies gaat trekken - dat betekent niet dat ik Hamas in welk opzicht dan ook steun, maar verklaart wel waarom ze verkozen zijn en waarom ze daar enige aanhang genieten).

Niet verwonderlijk dus dat je er niets van begrijpt gezien je beperkt inzicht.
Welke inkomsten hebben ze gebruikt om scholen op te richten ?
Ze hebben toch geen humanitaire hulp afgeroomd zeker ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 10:35   #19
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is je blijkbaar dus al evenzeer ontgaan dat Hamas is groot geworden dankzij hun sociaal werk: scholen, gezondheidszorg, voedselhulp,... (en nee - ik zeg het er al maar bij voordat je verkeerde conclusies gaat trekken - dat betekent niet dat ik Hamas in welk opzicht dan ook steun, maar verklaart wel waarom ze verkozen zijn en waarom ze daar enige aanhang genieten).

Niet verwonderlijk dus dat je er niets van begrijpt gezien je beperkt inzicht.
Tja , Moboutou deed ook veel goed voor zn volk. Dat hij overal een beetje afroomde om zn vriendjes multimilionair te maken doet niet terzake.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2014, 10:35   #20
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eppes Bekijk bericht

Indien ze groot geworden zijn door voedselhulp,waarom moet Israel dagelijks tonnen voedsel leveren aan Gaza?
Indien ze zo groot geworden zijn door gezondheidszorg,waarom worden familieleden van de Hamasleiders in Israelische ziekenhuizen verzorgd?
Indien ze zo.groot geworden zijn dankzij hun scholen,waarom zijn er meer arabieren in de Israelische universiteiten dan in Gaza?
Ga je nu gewoon feiten ontkennen ofzo? Natuurlijk was die hulp niet voldoende, maar daarvoor was er bijna niets (daar bleef de Palestijnse autoriteit immers zwaar in gebreke, deels door gebrek aan middelen).

Zij kunnen gezien de oppervlakte en bevolkingsdichtheid onmogelijk zelfbedruipend zijn (ook al omdat er systematisch landbouwgronden en watervoorraden werden ingepikt), dus zijn ze blijvend afhankelijk van hulpgoederen. Door de blokkade wordt dat natuurlijk moeilijk...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be