Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juli 2005, 11:28   #1
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard Limburg krijgt 1.000 jobs in sociale economie

Limburg krijgt 1.000 jobs in sociale economie

“Met de 13,5 miljoen euro uit het nieuwe Limburgplan ga ik de komende vier jaar 1.000 nieuwe jobs in de sociale economie creëren.”

Dat belooft Vlaams minister van Sociale Economie en Mobiliteit Kathleen Van Brempt (sp.a) in een interview met deze krant.“Voorwaarde is wel dat de Limburgse sociale partners stoppen met ruziën zodat het regionaal starterscentrum dat deze jobs begeleidt, eindelijk kan starten.Want het geld hiervoor ligt klaar.”

Sociale economie helpt ongeschoolden die langdurig werkloos zijn of mensen met sociale/psychische problemen aan een job. In Limburg zou het om 10.000 mensen gaan.

“Vooreerst mik ik op 500 jobs in gewone bedrijven - vandaag zijn er dat maar 60,” zegt Van Brempt.“Daarnaast wil ik evenveel jobs in de dienstverlenende sectoren: parkrangers in het Nationaal Park Hoge Kempen, thuishulp voor ouderen en occasionele kinderopvang. Met 800 jobs scoort Limburg hierin vandaag wel goed, maar gelet op de uitdagingen voor deze provincie wil ik naar 1.300 banen gaan.”

-------------------------------------------------
bron: belang van limburg.


vlaams geld wordt goed besteed in limburg.
goed voor de menseuuuuh.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 11:35   #2
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Ik lees : 1.000 ambtenarenjobs voor de vriendjes die Limburg economisch niets vooruit brengen. Men gaat dezelfde weg op als Wallonië. Men creeert overheidsjobs die niemand vooruithelpen.

De economie moet opgestart worden niet de vriendjes moeten een nutteloze job krijgen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 11:38   #3
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

1000 jobs voor een niche-groep van werklozen, daar gaan die duizenden andere werklozen natuurlijk veel mee zijn...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 12:18   #4
paulm
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juli 2005
Berichten: 2
Standaard

Wat is het probleem: "geen jobs" waarom geen jobs, lager loonkost in china e.a. , verschillende wetgevingen die concurrentie bikkelhard maken. Een chinese munt die veel te laag genoteerd staat, of een te dure euro(ook tov van de dollar)waarom laat men dit toe om het communistich systeem daar omver te werpen of ? Echt geen idee waarom anders zeker als je bedenkt wat een te kort aan jobs we hebben.
Een verdeeld europa dat veel aan daadkracht mist is een andere oorzaak. Misschien kan er vanuit de vakbondszijde europees druk worden uitgevoerd om naar een eerlijke gelijke wetgeving te gaan niet over morgen maar morgen, het verbaasd me dat zeker in die hoek er eigenlijk niks gebeurd en dat men enkel de politieke agenda van het europees parlement afwacht.

Als men eerlijk is en de euro laat zakken, we zullen allemaal meer moeten betalen voor de olie(goed voor kyoto) en andere producten die worden ingevoerd, maar we zullen harder en meer moeten werken, maar willen we dit nu niet net ? Ook zouden we terug meer gaan uitvoeren.
Waarop wacht de europese bank nog ? Een goeie zaak zou zijn dollars en yuan massaal te kopen, om zo de euro in evenwicht te krijgen met deze munten.


Verder als men iemand met vele jaren bewezen dienst ontslaat, ok een fout kan iedereen wel maken, maar dit lijkt me toch wel ver gezocht, eerder het tegen de kar rijden, kritsch zijn lijkt me een eerlijkere omschrijving waarom betreffende de deur wordt gewezen.
paulm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be