Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2006, 14:33   #1
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard Hirsi Ali wil Vlaams Belang verbieden

[SIZE=2][SIZE=2] Hirsi Ali wil Vlaams Belang verbieden

Vanhecke antwoordt met open brief

ap
Klik hier !

ANTWERPEN - De bekende Nederlandse politica Ayaan Hirsi Ali pleit ervoor om het Vlaams Belang verbieden. ,,Deze partij lijkt heel sterk op extremistische moslims zoals die van de Hofstad-groep'', zei Hirsi Ali gisteravond tijdens een debatavond in Antwerpen. Het Vlaams Belang is niet opgezet met de uitspraken.
Het debat werd georganiseerd door Liberales, een links-liberale denktank van de VLD. Naast Hirsi Ali namen onder meer ook Mimount Bousakla (SP.A) en journaliste Nadia Dala aan het debat deel, schrijft de krant Gazet van Antwerpen.

,,Gevaarlijke nonsens''

,,U zal het misschien niet graag horen - ... - maar U staat dichter bij het Vlaams Belang dan bij de Vlaamse liberalen'', reageert Vlaams-Belangvoorzitter Frank Vanhecke vanmiddag in een open brief aan Hirsi Ali. ,,De standpunten die het Vlaams Belang vandaag inneemt, verschillen nauwelijks van die van U of Geert Wilders. Onze voorstellen inzake gezinshereniging, de opvang van asielzoekers in de eigen regio en de beperkte toegang tot de sociale zekerheid staan in Nederland intussen in het programma van de traditionele partijen of zijn regeringsbeleid.''

Vanhecke gaat ook niet akkoord met Hirsi Ali's vergelijking tussen Vlaams Belang en de Hofstad-groep. ,,Wij hebben nooit en nergens opgeroepen tot geweld. Wij knutselen geen bommen in elkaar, bedreigen geen politici met de dood of plannen geen moordaanslagen. Wij pleiten alleen voor gezond verstand en een ander vreemdelingenbeleid.''

De ,,Hofstadgroep'' is een radicaal-islamitisch netwerk in Nederland dat onder meer banden had met Mohammed B., de man die de moord op cineast Theo van Gogh beraamde.

Ayaan Hirsi Ali werd in januari door Reader's Digest uitgeroepen tot Europeaan van het jaar. Hirsi Ali is lid van de Tweede Kamer-fractie van de liberale partij VVD en houdt zich bezig met integratie- en emancipatiebeleid. In 2004 schreef ze het scenario van de door Theo van Gogh gemaakte film 'Submission part I' , tegen vrouwonvriendelijke Koranteksten. Na de moord op Theo van Gogh moest Hirsi Ali een tijdlang onderduiken. [/SIZE][/SIZE]
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 14:34   #2
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

haha de trut moet eerst de problemen in haar eigen land oplossen. Maarja, die nederlanders hebben ook een moslim-complex.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 14:43   #3
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
haha de trut moet eerst de problemen in haar eigen land oplossen. Maarja, die nederlanders hebben ook een moslim-complex.
Akkoord, maar de Belgen hebben natuurlijk geen moslimcomplex.......
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 15:23   #4
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Hirsi Ali heeft niet te oordelen over welke partijen er hier in België wel of niet horen te zijn. Ik hoop dat het belerende vingertje van Nederland niet aan een come-back bezig is !
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 15:34   #5
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Hirsi Ali heeft niet te oordelen over welke partijen er hier in België wel of niet horen te zijn. Ik hoop dat het belerende vingertje van Nederland niet aan een come-back bezig is !
Gelukkig zijn er geen Belgische politici die zich met Nederland bemoeien.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 15:41   #6
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Zo zie je maar, de Jodin Hirsi Ali, afvallige en uitgespuwene door Allah, is gek en verteld niets dan nonsens.

Ik zet alvast wat liedjes van Den Hague Connection op
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 16:53   #7
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Ik meen me te herinneren dat Vanhecke en co haar de hemel inschreven, en meer dan eens...
Nu de dame de puntjes op de i plaatst is het ineens een soort zwarte del . Ook Pimmeke werd verguisd nadat hij verklaarde dat hij een democraat was en van dit bruine gedoe niets moest weten.
Het hypocriete Blok gebruikt en misbruikt alles en iedereen tot eigen baat, en wee wie protesteert. Een geluk voor velen dat we 'nog' in een (betrekkelijke) rechtstaat leven en niet onder de knoet van enkele demagogische potentaten. 8)
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 17:13   #8
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Hahahaha. Telkens wanneer het VB lof spreekt over een Nederlands politicus reageert deze laatste met afkeer. Blijkbaar doorzien deze Nederlanders het VB sneller dan 1 miljoen Vlamingen. Die 1 miljoen Vlamingen bevestigen het cliché van de domme Belg.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 17:14   #9
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Hahahaha. Telkens wanneer het VB lof spreekt over een Nederlands politicus reageert deze laatste met afkeer. Blijkbaar doorzien deze Nederlanders het VB sneller dan 1 miljoen Vlamingen. Die 1 miljoen Vlamingen bevestigen het cliché van de domme Belg.
Of misschien volgen de Nederlanders de Belgische politiek minder?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 18:47   #10
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Alle beestjes van enig gewicht die het VB voor zijn kar wil spannen, keren zich tegen de menner. Ambetant.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 19:14   #11
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Of misschien volgen de Nederlanders de Belgische politiek minder?
Misschien bezoeken nederlandse politici geen bijeenkomsten van oud-ss-ers?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 19:18   #12
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Of misschien volgen de Nederlanders de Belgische politiek minder?
Misschien luisteren nederlanders naar wat De Winter bij ons op televisie komt vertellen (bijv. in Buitenhof)?

Misschien kijken nederlanders liever naar documentaires over de belgische politiek dan naar '10 om te zien'?

Misschien zien nederlanders wel een partij van naam veranderen maar niet van politieke aanvoerders?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 19:42   #13
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Toch verbaast mij de houding van Hirsi Ali. Omdat zij opkwam voor haar idealen kon ik haar wel respecteren. Ofwel was zij dronken bij haar uitspraken of verkeerd gebriefd, ik weet het niet. Want haar uitspraken slaan nergens op. Bij mijn weten is nog geen enkel belgisch politieker moeten onderduiken uit angst voor het belang.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 19:54   #14
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Toch verbaast mij de houding van Hirsi Ali. Omdat zij opkwam voor haar idealen kon ik haar wel respecteren. Ofwel was zij dronken bij haar uitspraken of verkeerd gebriefd, ik weet het niet. Want haar uitspraken slaan nergens op. Bij mijn weten is nog geen enkel belgisch politieker moeten onderduiken uit angst voor het belang.
De vergelijking met de Hofstadgroep slaat inderdaad nergens op. Maar ze heeft wel een punt:

Ik weet dat veel VB-ers zich blind staren op het vlaams-nationale karakter van het VB en de extreme uitingen van partij-genoten op de koop toe nemen.

In Nederland is dat anders. Vergis u niet. Wij volgen de belgische politiek behoorlijk, zijn op de hoogte van partij-programma's en verwikkelingen tussen de diverse partijen. In Nederland wil niemand, hoe rechts ook, zich associëren met extreem-rechtse personen of uitingen. Sterker nog, het erkennen van integratie-problemen en daar iets aan willen doen is echt iets anders dan holle leuzen roepen en onderbuikgevoelens aanwakkeren. Dit is gevaarlijk en zorgt voor wantrouwen in de samenleving. Waar dat toe kan leiden heeft u gezien in de franse buitenwijken.

Lees het partij-program van het VB, zowel voor als na de naamverandering; Zie dat de personen hetzelfde zijn gebleven; en u weet waar Ali haar mening vandaan haalt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 19:59   #15
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Toch verbaast mij de houding van Hirsi Ali. Omdat zij opkwam voor haar idealen kon ik haar wel respecteren. Ofwel was zij dronken bij haar uitspraken of verkeerd gebriefd, ik weet het niet. Want haar uitspraken slaan nergens op. Bij mijn weten is nog geen enkel belgisch politieker moeten onderduiken uit angst voor het belang.
"Dronken" "verkeerd gebriefd", wat een nonsens. Alsof Hirsi Ali het VB niet kent.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 20:03   #16
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
"Dronken" "verkeerd gebriefd", wat een nonsens. Alsof Hirsi Ali het VB niet kent.
Lees bovenstaande post van Hertog van Gelre.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 20:19   #17
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Misschien bezoeken nederlandse politici geen bijeenkomsten van oud-ss-ers?
Dewinter is nooit op een oud-ss bijeenkomst gesignaleerd. U verwart met Johan Sauwens, ex volksunie en heden ten dage CD&V.


De vader van Dewinter was trouwens een 'witte' tijdens WO II.

En ik denk niet dat Ayaan Hirsi Ali de belgische politiek goed volgt. Die indruk geeft ze mij alleszins niet ahv deze uitspraken...

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 31 januari 2006 om 20:24.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 20:28   #18
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Lees het partij-program van het VB, zowel voor als na de naamverandering; Zie dat de personen hetzelfde zijn gebleven; en u weet waar Ali haar mening vandaan haalt.

Ik vind dat er héél veel verschil is tussen het programma van het VB uit de beginperiode en het huidige.

Beginperiode was: alle allochtonen raus
Nu: allochtonen die zich niet aanpassen raus

En als Nederlander is het wel erg makkelijk om kritiek te geven op het VB. I.e. sinds de moord op Van Gogh is er bij jullie veel veranderd, wij zitten nog in de situatie waarin jullie 10 jaar geleden zaten. I.e. alle partijen buiten het VB zitten nog heel netjes op het PC traject.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 20:48   #19
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Toch verbaast mij de houding van Hirsi Ali. Omdat zij opkwam voor haar idealen kon ik haar wel respecteren. Ofwel was zij dronken bij haar uitspraken of verkeerd gebriefd, ik weet het niet. Want haar uitspraken slaan nergens op. Bij mijn weten is nog geen enkel belgisch politieker moeten onderduiken uit angst voor het belang.

'verkeerd gebriefd' : dit zal héél dicht bij de waarheid liggen.

De voorstelling die 'liberalis' van het Vlaams Belang gemaakt heeft, zal idd.
Hirsi Ali niet een klein beetje schrik ingeboezemd hebben.
Wat echter niet wegneemt, dat ze de uitgesproken woorden voor eigen rekening neemt.

Ze heeft alvast het tegenovergestelde bereikt van wat zij juist wil bereiken ....... hoe dom kan iemand zijn!
__________________
AVV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 20:52   #20
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dewinter is nooit op een oud-ss bijeenkomst gesignaleerd. U verwart met Johan Sauwens, ex volksunie en heden ten dage CD&V.
Op diezelfde bijeenkomsten wemelt het van de VB'ers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

De vader van Dewinter was trouwens een 'witte' tijdens WO II.
Dewinters stamboom is irrelevant. In tegendeel tot zijn actuele uitspraken en daden. Drie voorbeelden:

"Mijn grote voorbeelden zijn mensen als August Borms, Cyriel Verschaeve en Irma Laplasse." (debat UFSIA, 1992, tevens in het VB-partijblad van december 1992)

"Staf de Clercq is een van de historische leiders van de partij (= Vlaams Belang)" (Ha'aretz, 31 augustus 2005)

Dewinter plengt traantjes op het sterfbed van Bert Eriksson, VMO-leider en openlijke neo-nazi.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be