Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2006, 23:23   #41
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Hirsi Ali is niet voor niets haar carriere begonnen met de PvDa. Ze is een Joods communist.
Ik begin u steeds grappiger te vinden.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 23:23   #42
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Vergelijk haar standpunt met dat van liberales en je zal zien dat ze ideologisch weinig gemeen heeft met de linkse "liberalen" van liberales.
voor mij is dit gewoon ingefluisterd door liberales en co. Het is zoals Vanhecke zegt het vreemdelingenbeleid in Nederland is zowat een copie van het Vb programma. Op bepaalde vlakken gaat nederland zelfs stukken verder.

Ik vind het antwoord van Vanhecke dan ook zeer goed. Als Hali zulke zaken zegt dat ze dan het lef heeft om in debat te gaan, want uiteindelijk is dat wat het Vb al 27 jaar doet met het woord strijden en standpunten innemen die qua vreemdelingebeleid nagenoge gelijk lopen met hali en wilders. ik herinner me nog toen Fortuyn vermoord werd dat la derniere heure titelde; Neo-Nazi gedood" triomfantelijk als het ware. Zo gaat onze media om met rechtse politici. hali doet nu ( wie het arme schaap ook ingefluisterd heeft) wawaar ze zelfs het slachtoffer van werd.

Mevrouw hali zal maar al te goed weten dat haar vergelijking krankzinnig is. Men mag het VB zonder enige gevaar op represaille uitschelden voor wilden, nazi's, mestkevers etc. Het VB reageert steeds met haar enige wapen en dat is het woord en het debat; Als mevrouw hali haar vergelijking zou kloppen zou ze nu moeten vrezen voor een aanslag ..... Want als ze hetzelfde zou zeggen over de islam had ze nu al een paar dolken in haar lijf.

Ze trapt gewoon naar het ideale zondebok om zichzelf wit te wassen in de ogen van de PC meute.

Ondanks dat ze eigenlijk in dezelfde schuit zit..
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 23:30   #43
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ze trapt gewoon naar het ideale zondebok om zichzelf wit te wassen in de ogen van de PC meute.
.. en begeeft zich op deze manier dus in diezelfde grijze politiekcorrecte massa. Een laf en hypocriet mens, dat is het. En het VB is gewoon stom geweest om haar voor hun kar te spannen, idem bij Fortuyn, Michiel Smit, en al die pseudo burgerlijk rechtsjes uit het Noorden.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 23:35   #44
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
.. en begeeft zich op deze manier dus in diezelfde grijze politiekcorrecte massa. Een laf en hypocriet mens, dat is het. En het VB is gewoon stom geweest om haar voor hun kar te spannen, idem bij Fortuyn, Michiel Smit, en al die pseudo burgerlijk rechtsjes uit het Noorden.
Ik denk dat de Nederlandse politici die u hier opnoemt vergelijkbare ideeën hebben als het Belang, maar aangezien het VB zo'n slechte naam in Nederland heeft, zullen ze zich altijd tegen het VB afzetten en zich ervan distantiëren. Net zoals elke extreem-linkse partij zich van de USSR zal distantiëren.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 23:37   #45
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Vergelijk haar standpunt met dat van liberales en je zal zien dat ze ideologisch weinig gemeen heeft met de linkse "liberalen" van liberales.
voor mij is dit gewoon ingefluisterd door liberales en co. Het is zoals Vanhecke zegt het vreemdelingenbeleid in Nederland is zowat een copie van het Vb programma. Op bepaalde vlakken gaat nederland zelfs stukken verder.

Ik vind het antwoord van Vanhecke dan ook zeer goed. Als Hali zulke zaken zegt dat ze dan het lef heeft om in debat te gaan, want uiteindelijk is dat wat het Vb al 27 jaar doet met het woord strijden en standpunten innemen die qua vreemdelingebeleid nagenoge gelijk lopen met hali en wilders. ik herinner me nog toen Fortuyn vermoord werd dat la derniere heure titelde; Neo-Nazi gedood" triomfantelijk als het ware. Zo gaat onze media om met rechtse politici. hali doet nu ( wie het arme schaap ook ingefluisterd heeft) wawaar ze zelfs het slachtoffer van werd.
Ze heeft "ideologisch weinig gemeen met liberales" maar laat er zich wel vanalles door "influisteren"?

En concreet: over welke programmapunten hebt u het?
1) Liberales vs. Hirsi Ali
2) VB vs. Nederlands beleid


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Als mevrouw hali haar vergelijking zou kloppen zou ze nu moeten vrezen voor een aanslag ..... Want als ze hetzelfde zou zeggen over de islam had ze nu al een paar dolken in haar lijf.
Ze doet al een paar jaar niets anders dan de islam op de korrel nemen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ze trapt gewoon naar het ideale zondebok om zichzelf wit te wassen in de ogen van de PC meute.

Ondanks dat ze eigenlijk in dezelfde schuit zit..
Het naïeve kind, zooo beïnvloedbaar


Wie is trouwens die mevrouw Hali waar u het steeds over hebt?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 23:40   #46
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
.. en begeeft zich op deze manier dus in diezelfde grijze politiekcorrecte massa. Een laf en hypocriet mens, dat is het. En het VB is gewoon stom geweest om haar voor hun kar te spannen, idem bij Fortuyn, Michiel Smit, en al die pseudo burgerlijk rechtsjes uit het Noorden.
Ocharme het VB, steeds maar weer verraden worden door de kindjes waar ze zo dolgraag vriendjes willen mee zijn.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 23:46   #47
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ocharme het VB, steeds maar weer verraden worden door de kindjes waar ze zo dolgraag vriendjes willen mee zijn.
tja idd, dat heeft het VB gewoon aan haar eigen te danken.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 23:51   #48
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
tja idd, dat heeft het VB gewoon aan haar eigen te danken.
Ze dachten heel die tijd dat Hirsi Ali vanuit de PvdA naar de Centrumdemocraten was gegaan. Blijkt nu dat het de VVD is.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 23:58   #49
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Ik denk dat de Nederlandse politici die u hier opnoemt vergelijkbare ideeën hebben als het Belang, maar aangezien het VB zo'n slechte naam in Nederland heeft, zullen ze zich altijd tegen het VB afzetten en zich ervan distantiëren. Net zoals elke extreem-linkse partij zich van de USSR zal distantiëren.
Ik denk niet dat Fortuyn nog ideëen heeft, tegenwoordig.

Voor de rest kunnen we besluiten dat er weinig verschil is met België: hier willen de politici ook niks met het VB te maken hebben.

Laatst gewijzigd door drosophila : 31 januari 2006 om 23:58.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 00:01   #50
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

*knip*

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 2 februari 2006 om 11:45.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 00:48   #51
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ik denk niet dat Fortuyn nog ideëen heeft, tegenwoordig.
hebben/hadden
What's in a word?
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 11:05   #52
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De vergelijking met de Hofstadgroep slaat inderdaad nergens op. Maar ze heeft wel een punt:

Ik weet dat veel VB-ers zich blind staren op het vlaams-nationale karakter van het VB en de extreme uitingen van partij-genoten op de koop toe nemen.

In Nederland is dat anders. Vergis u niet. Wij volgen de belgische politiek behoorlijk, zijn op de hoogte van partij-programma's en verwikkelingen tussen de diverse partijen. In Nederland wil niemand, hoe rechts ook, zich associëren met extreem-rechtse personen of uitingen. Sterker nog, het erkennen van integratie-problemen en daar iets aan willen doen is echt iets anders dan holle leuzen roepen en onderbuikgevoelens aanwakkeren. Dit is gevaarlijk en zorgt voor wantrouwen in de samenleving. Waar dat toe kan leiden heeft u gezien in de franse buitenwijken.

Lees het partij-program van het VB, zowel voor als na de naamverandering; Zie dat de personen hetzelfde zijn gebleven; en u weet waar Ali haar mening vandaan haalt.
Nederland had ook een Pim Fortuyn nodig om de problemen in Nederland op de politieke agenda te krijgen. Hier kanaliseert Het Belang dat ongenoegen. Laatstgenoemde partij kun je niet meer vergelijken met vroeger, enkele persoonlijke uitspraken te na. Maar wanneer je konstant door de traditionele partijen en de media beschimpt en verketterd wordt, is de negatieve beeldvorming vlug gevormd. Ga dan maar eens genoeg geschikte mensen vinden om de kieslijsten op te vullen. Voor veel mensen is het meer een teken van onmacht van de tradionele partijen. Daar de mensen zich meer en meer zelf informeren is het tij aan het keren, kun je perfect aanvoelen. Zelf ben ik geen lid van Het Belang, maar wel 100% tegen het cordon en uitsluiten van mensen. Laat de democratie zelf maar haar werk doen.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 12:45   #53
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
.. en begeeft zich op deze manier dus in diezelfde grijze politiekcorrecte massa. Een laf en hypocriet mens, dat is het. En het VB is gewoon stom geweest om haar voor hun kar te spannen, idem bij Fortuyn, Michiel Smit, en al die pseudo burgerlijk rechtsjes uit het Noorden.
Het VB is daarin niet stom. Het hoort bij het spel om de publieke opinie te beheersen. Het lijkt mij echter véél gevaarlijker om in Vlaanderen concreet samen te werken met dat soort liberalen, tenzij indien ze écht volledig zouden geassimileerd/geneutraliseerd worden.

De "liberalen" in het VB hebben een blauwtje gelopen, wat uiteraard goed is voor de nationalisten!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 14:36   #54
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Nederland had ook een Pim Fortuyn nodig om de problemen in Nederland op de politieke agenda te krijgen. Hier kanaliseert Het Belang dat ongenoegen. Laatstgenoemde partij kun je niet meer vergelijken met vroeger, enkele persoonlijke uitspraken te na. Maar wanneer je konstant door de traditionele partijen en de media beschimpt en verketterd wordt, is de negatieve beeldvorming vlug gevormd. Ga dan maar eens genoeg geschikte mensen vinden om de kieslijsten op te vullen. Voor veel mensen is het meer een teken van onmacht van de tradionele partijen. Daar de mensen zich meer en meer zelf informeren is het tij aan het keren, kun je perfect aanvoelen. Zelf ben ik geen lid van Het Belang, maar wel 100% tegen het cordon en uitsluiten van mensen. Laat de democratie zelf maar haar werk doen.
Beste Rik, ik ben het geheel eens met wat u hier beweert. Toch enkele kanttekeningen:

- Het integratie-debat in Nederland is opgestart door de liberale VVD (Bolkestein, Wilders, Hirsi Ali, Kamp, Verdonk) en tot nog toe in liberale handen gebleven. Er zijn wel meer partijen op het onderwerp gedoken maar vaak met bedenkelijke motieven. Het is dus niet zo vreemd dat Ali vanuit een liberale achtergrond spreekt;

- De problemen met VB zijn hetzelfde als in Nederland met de LPF; Pim Fortuyn scherpte het integratie-debat verder aan, maar wel op basis van argumenten en met respect voor minderheden. Hij zei ook niet: 'Alle bruinen buiten' maar juist: Laat iedereen die nu binnen is lekker binnen blijven en laten we gezamenlijk werken aan een oplossing'. De partij werd echter een verzamelpunt voor ontevredenen, xenofoben en extreem-rechtsen.
In de partij zaten/zitten ook integere mensen die open en eerlijk over de diverse standpunten wilden discussieren. Uiteindelijk heeft de LPF schoon schip gemaakt en alle neo-nazi's zoals Michiel Smit buitenboord gezet. Trouwens PF is regelmatig benaderd door het VB maar wilde er niets mee te maken hebben.

- Zoals ik al zei: De problemen met het VB zijn vergelijkbaar: Ik ben ervan overtuigd dat het merendeel oprecht en integer is. Het verschil met LPF is dat ze blijven aanleunen tegen extreem-rechts, racisten, neo-nazi's e.d. en zich er niet (genoeg) van distancieren. Sterker nog, er is altijd wel weer iemand die met bedenkelijke uitspraken de boel weer eens op stelten zet. Ook op dit forum is dat het geval. Ik kén uw vaderlandse geschiedenis. Ik wéét dat met name in WOI zaken genuanceerder lagen/liggen dan bijvoorbeeld bij uw noorderburen. Maar toch...

- Ook ik ben tegen het Cordon. Zolang een partij legaal bestaat en op democratische wijze kiezers trekt hoort ze gesprekspartner te zijn. Aan de andere kant kun je partijen ook niet dwingen samen te werken. Dus een oplossing zie ik ook zo gauw niet.

- Nog even iets over de hier vertoonde documentaires: De toplieden van het VB kwamen zélf aan het woord. Ook werden er beelden getoond van bijeenkomsten. Niet gemanipuleerd. De opmerkingen over allochtonen/vreemdelingen, joden, vrouwen en homo's waren op zijn minst opmerkelijk te noemen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 16:35   #55
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nog even iets over de hier vertoonde documentaires: De toplieden van het VB kwamen zélf aan het woord. Ook werden er beelden getoond van bijeenkomsten. Niet gemanipuleerd. De opmerkingen over allochtonen/vreemdelingen, joden, vrouwen en homo's waren op zijn minst opmerkelijk te noemen.
Tja, om aanvaarbaarder te worden zal Het Belang zich waarschijnlijk moeten ontdoen van sommige mensen.
Maar mij stoorde de vergelijking door Hirsi Ali van Het Belang met de Hofstadgroep, is toch nog van een andere orde me dunkt.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 16:48   #56
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Tja, om aanvaarbaarder te worden zal Het Belang zich waarschijnlijk moeten ontdoen van sommige mensen.
Maar mij stoorde de vergelijking door Hirsi Ali van Het Belang met de Hofstadgroep, is toch nog van een andere orde me dunkt.
Ja, is inderdaad van een andere orde. Maar voor een goed begrip: Ali houdt zich bezig met de emancipatie van vrouwen in het algemeen en moslimvrouwen in het bijzonder. Misschien dat ze op dat punt een vergelijking trok? Ik weet het niet... Misschien is het wel goed als ze eens met Vanhecke gaat praten.

Nog even over het cordon: Na de verkiezingsoverwinning van de LPF is de partij in de regering gekomen. Zo ook de lijst Leefbaar Rotterdam in het College van B&W. De LPF is door het ijs gezakt maar heeft zich ondertussen keurig hersteld en is een fatsoenlijke rechtse partij geworden. Leefbaar Rotterdam doet het erg goed ter plaatse en maakt de stad inderdaad...leefbaarder. Zo zie je maar...genoeg vertrouwen hebben in de democratie lost veel op.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 16:50   #57
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Tja, om aanvaarbaarder te worden zal Het Belang zich waarschijnlijk moeten ontdoen van sommige mensen.
De onaanvaardbare individuen van het VB vormen precies de top (komen allen aantoobaar uit de neo-nazibeweging - zie: http://forum.politics.be/showthread.php?t=43687 ). Ik zie die nog niet gauw zichzelf buiten gooien.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 16:58   #58
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Maar nu wat anders:

Wat is er voor vlaams-nationalisten tegen de N-VA (of Spirit)?

Wat is er voor (conservatief) katholieken tegen de CD&V?

Speelt de stemplicht niet een te grote rol in jullie politiek?

Die-lui-in-Den Haag/De Wetstraat-doen-maar-alle-politici-zijn-corrupt-mensen gaan bij ons niet stemmen. Wat stemmen ze in Vlaanderen?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 16:59   #59
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
De onaanvaardbare individuen van het VB vormen precies de top (komen allen aantoobaar uit de neo-nazibeweging - zie: http://forum.politics.be/showthread.php?t=43687 ). Ik zie die nog niet gauw zichzelf buiten gooien.
Leuk hoor, het onderwerp is leeg...
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 17:17   #60
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
31.01.2006 13.33u - Waarde mevrouw Hirsi Ali,

Uit de Vlaamse pers vernamen we dat U pleit voor het verbieden van het Vlaams Belang. “Die partij lijkt heel sterk op extremistische moslims zoals die van de Hofstad-groep,” citeert Gazet van Antwerpen. De bewuste uitspraak werd opgetekend tijdens een debat van Liberales, de links-liberale denktank van de VLD. Met alle respect, maar dat vraagt om een wederwoord.

We gaan hier niet onder stoelen of banken steken dat wij altijd een flinke boon voor U hebben gehad. De moed waarmee U in Nederland het integratie- en islamdebat voert en heilige huisjes sloopt, dwingt bewondering af. Ach, waarom hebben wij in Vlaanderen geen (allochtone) rebellen zoals U?


Waarom zouden wij allochtone negerinnen nodig hebben die de Europese nationalisten komen de les spellen. Buiten met dat mens !

Mevrouw Hirsi Ali, U hebt zich nooit veel aangetrokken van politiek-correcte taboes, de banbliksems van de media en de linkse kerk of de doodsbedreigingen uit de hoek van moslimextremisten. Waarom dan die uitschuiver? Mogen we aannemen dat U zich hebt laten informeren - verkeerd informeren - door Dirk Verhofstadt, inderdaad, de broer van onze premier…? In een poging om terug vat te krijgen op het integratiedebat, heeft Liberales U voor het liberale karretje gespannen en ingefluisterd dat moslimextremisten en de grootste partij van Vlaanderen eigenlijk één pot nat zijn. Een verhaal dat nergens op slaat.

U zal het misschien niet graag horen - en Liberales wellicht nog minder - maar U staat dichter bij het Vlaams Belang dan bij de Vlaamse liberalen. Die zijn in ons land immers nog altijd verantwoordelijk voor een catastrofaal knuffelbeleid. Een beleid waarvoor zij - net zoals paars in Nederland - door de kiezer zwaar werden afgestraft.

De criminologe Marion Van San - ook in Nederland bekend omwille van haar baanbrekend onderzoek naar allochtonen en criminaliteit - verklaarde in Elsevier dat het onderzoek dat zij daarover destijds in ons land voerde, “gesaboteerd” werd door kringen rond de liberale premier Guy Verhofstadt. En wat het Vlaams Blok/ Vlaams Belang betreft, zei ze meermaals: “Ik denk dat er in Vlaanderen minder sprake is van geweld tussen (bevolkings)groepen omd�*t het Vlaams Blok er is”. Waarom? Omdat de kiezers in ons land een legale en democratische uitlaatklep hebben om hun ongenoegen over het gevoerde vreemdelingenbeleid te ventileren.

Wie – zoals wij – kritische bedenkingen heeft bij de multiculturele gedachte, wordt al snel gedemoniseerd als ‘racistisch’ of ‘extreem-rechts’. Dat hebben ook Afshin Ellian en Sylvain Ephimenco bij herhaling opgemerkt. Zo wordt het debat deskundig de nek omgewrongen. En tot wat die demonisering kan leiden, hoeven we U na de moord op Pim Fortuyn wel niet meer te vertellen.

Pim Fortuyn was een burgerlijk rechtse liberale homo. Dus ook niet iets om als rechts nationalist mee te willen geassocieerd worden.

De standpunten die het Vlaams Belang vandaag inneemt, verschillen nauwelijks van die van U of Geert Wilders. Onze voorstellen inzake gezinshereniging, de opvang van asielzoekers in de eigen regio en de beperkte toegang tot de sociale zekerheid staan in Nederland intussen in het programma van de traditionele partijen of zijn regeringsbeleid. Hoezo, ‘extremistisch’?

Als dat zo is, zullen wij toch op het Vlaams Belang blijven stemmen. Maar ooit komt intern dan de grote kuis... .

Uw partijgenote Rita Verdonk - minister van Vreemdelingenzaken en Integratie - wil dat allochtone criminelen zonder pardon het land worden uitgezet, ook voor een klein misdrijf. Is Verdonk nu een gevaarlijke extremiste?

Mevrouw Hirsi Ali, U vergist zich als U een gelijkenis ziet tussen de beruchte Hofstad-groep en het Vlaams Belang. Wij hebben nooit en nergens opgeroepen tot geweld. Wij knutselen geen bommen in elkaar, bedreigen geen politici met de dood of plannen geen moordaanslagen. Wij pleiten alleen - net als U en Geert Wilders - voor gezond verstand en een ander vreemdelingenbeleid. Weg van de struisvogelpolitiek, van het noodlottig gepamper, het politiek correcte pappen-en-nathouden, censuur en zelfcensuur. Streng maar rechtvaardig.
Dat is toch ook wat U wil, niet?

Liberales doet de waarheid geweld aan door ons in dezelfde zak te stoppen als de Hofstadgroep. Niet wij bedreigen de democratie en willen het debat over de multiculturele samenleving in de kiem smoren. Die bedenkelijke rol is bij ons weggelegd voor de VERhofstadt-groep! Niet met doodsbedreigingen of kogels, maar met politieke schijnprocessen.

Mevrouw Hirsi Ali, het is U vergeven, maar U vergist zich niet alleen van bondgenoot maar ook van vijand. En dat vinden we erg jammer. Zonder Vlaams Blok of Vlaams Belang was er in België immers nog altijd geen sprake van een integratiedebat. Een partijverbod is dan ook het laatste wat dit land nodig heeft.



Bij deze nodigen wij U graag uit voor een gesprek met de partijtop van het Vlaams Belang om bestaande misverstanden en vooroordelen uit de weg te ruimen. Voor het overige wensen wij u trouwens alle succes toe met uw moedige strijd voor onze Europese waarden en vrijheden.

Hoogachtend,

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang

Subliem en raak antwoord van Vanhecke. Vooral het stukje over de verhofstadt groep...
Wat zit het Vlaams Belang daar nu zijn respect te verklaren tegen dat dom liberaal en allochtone wijf. Dat mens is even politiek correct en progressief als de VLD. Dat mens had allang terug naar Afrika moeten gevoerd worden. Neen ik ga hier heel duidelijk niet mee akkoord met Frank Vanhecke.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be