Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2010, 09:31   #41
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik zal je vertellen wat er mis is met de moderne jonge mannen. Statistieken hebben bewezen dat mannen 4 keer zo vaak crimineel zijn als vrouwen, en bovendien dat mensen tussen de 18 en 24 jaar 4 keer vaker crimineel zijn als mensen tussen de 45 en 79. Een man van 20 is dus een 16 keer zo grote risicofactor als een vrouw van 60, vergelijk dit met bijvoorbeeld de meest in criminaliteit oververtegenwoordigde allochtone groepen, een Marokkaan of Antilliaan is slechts een 5 keer zo grote risicofactor als een autochtoon. Vooral in geweldadige delicten is de groep jongen mannen zwaar oververtegenwoordigd. Bovendien zijn het enorme uitkeringstrekkers, jonge mannen zitten massaal aan de studiefinanciering, gevalletje weinig werk veel geld. En waar gaat dat geld aan op? Bier, feesten, drugs. Naast misdrijven houden jonge mannen zich ook vaak zat bezig met de lichtere categorie overtredingen, in het verkeer wanen ze zich koning en gedragen ze zich levensgevaarlijk. Het is daarom tijd, beste mensen, dat wij de jonge mannen hun plaats in deze maatschappij tonen, het is aanpassen of wegwezen. Het is tijd om lang haar, gescheurde T-shirts enstudentenpolo's uit het straatbeeld te bannen, om illegaal downloaden, vooral van die duivelse muziek van tegenwoordig, hard aante pakken en de jonge mannen van vandaag met ferme hand op te voeden tot de mannen van morgen, want als wij nu niet ingrijpen, mijn beste megaburgers, is het straks te laat.

Met vriendelijke doch dringende groet,

Een bezorgd burger
Ik deel uw zorgen eveneens. De westerse samenleving in haar geheel is onderhevig aan veranderingen en onomkeerbare processen die alle andere en voorgaande doet verbleken. Jonge mannen of jonge vrouwen zijn het probleem ook niet. De problemen die zij hebben, kunnen niet onachtzaam afgedaan worden met de bekende clichés als 'de jeugd van tegenwoordig' en 'dat is altijd al zo geweest'.

Een bekende 'oorzaak' van de problemen die de jongeren hebben, is mede gelegen in het onderwijs, dat volgens ingewijden ten prooi is gevallen aan een verregaande vorm van feminisering. De pedagogische opleidingen zitten vol met vrouwen. Jongens doen het niet goed op school, doordat de leraressen hen niet begrijpen en andersom. Maar anderzijds is de extreme voortschrijding van de mediacratie een niet te verwaarlozen factor. De jeugd weet zich geen raad met een 'overkill' aan mobiele telefoons, blackberry's, dvd's, cd's, cd-rom's, computers, internet, e-post, Twitter, Hyves, Facebook, LinkedIn en andere vormen van communicatieve high-tech en social networks.

Maar ook deze vormen van genot zijn terug te voeren op algemene tendensen in de samenleving. De individualisering leidt tot marginalisering van normen en waarden en alles is gericht op een egocentrische levensstijl. Het aantal aantal eenpersoonshuishoudens is nog nooit zo groot geweest en het aantal allenstaanden neemt hand over hand toe. Tegelijkertijd wenst men te delen in een zo hoog mogelijke maatschappelijke status met bijbehorende middelen, zoals, inderdaad, pc's, internet, een dure auto, een eigen huis, enz.

De samenleving zoals wij haar nu kennen, valt nog het best te omschrijven als een op egocentrisme gerichte maatschappij met genotzuchte, hedonistische en gemakzuchtige trekjes.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 15 september 2010 om 09:32.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 09:52   #42
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik denk dat je je wel eens vergist in die communicatieve high-tech en sociale netwerken. Voor de jeugd die er vandaag mee opgroeit is het een deel van hun natuurlijke omgeving geworden en ze maken er volop gebruik van. Wie vandaag op school zit beschikt over ontzaglijke netwerken van kennissen en halve kennissen waar de vorige generaties alleen maar van kon dromen. Wie iets nodig heeft, hoe exotisch ook, zet vandaag een berichtje op facebook en tussen de duizend of meer "vrienden" in het netwerk is wel iemand die antwoordt. Deze generatie gaat troeven hebben die de vorige generaties nooit hadden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 09:56   #43
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik denk dat je je wel eens vergist in die communicatieve high-tech en sociale netwerken. Voor de jeugd die er vandaag mee opgroeit is het een deel van hun natuurlijke omgeving geworden en ze maken er volop gebruik van. Wie vandaag op school zit beschikt over ontzaglijke netwerken van kennissen en halve kennissen waar de vorige generaties alleen maar van kon dromen. Wie iets nodig heeft, hoe exotisch ook, zet vandaag een berichtje op facebook en tussen de duizend of meer "vrienden" in het netwerk is wel iemand die antwoordt. Deze generatie gaat troeven hebben die de vorige generaties nooit hadden.
ik help het u hopen ... als het blijft duren tenminste ... persoonlijk heb ik de indruk dat het nieuwe er wat af is van fb en dat velen afhaken ... maar da's mss idd omdat dat 'de vorige' generatie is ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 10:02   #44
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

In de plaats van fb komt wel iets anders. Het kost niks om op dertig websites of meer een account aan te maken.
't is niet dat ze daarvoor een nieuwe computer moeten kopen eh. Wij moesten vroeger misschien een nieuw café zoeken om samen te komen. Vandaag tikt men gewoon een andere URL in, en hop, weer wat netwerken bij.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 13:33   #45
De Prodigy
Provinciaal Statenlid
 
De Prodigy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 784
Standaard

Die trend van plastieken borsten, zonnebank, tattoos of piercings waait vroeg of laat over. Normale mensen die hun lichaam met een langetermijnvisie verzorgen zullen nog een begeerde soort worden.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 22:24   #46
The Adversary
Vreemdeling
 
The Adversary's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 september 2010
Berichten: 20
Standaard

Hoe meer idioten hoe beter, dan vallen de echte mannen tenminste wat meer op
The Adversary is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 08:18   #47
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Ik vind het amusant hoe alle mannen hier smalend en minachtend reageren op de foto's van deze vrouwen.

In het echte leven zouden ze elkaar evenwel verdringen en vertrappelen indien ze dergelijke vrouwen ergens tegen zouden komen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 08:27   #48
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Ik stel me toch een vraag i.v.m. milieu.
Die namaaktetten zijn volgens mij bij crematie toch wel serieus vervuilend.
Binnenkort milieutaksten op nep-tetten ?
Verder hoop ik dat ik dat mens nooit in m'n bed moet tegen komen.
Wat een draak...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 08:28   #49
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik vind het amusant hoe alle mannen hier smalend en minachtend reageren op de foto's van deze vrouwen.

In het echte leven zouden ze elkaar evenwel verdringen en vertrappelen indien ze dergelijke vrouwen ergens tegen zouden komen.
U hoeft uw verborgen lusten niet op ons te projecteren eh
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 10:06   #50
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik vind het amusant hoe alle mannen hier smalend en minachtend reageren op de foto's van deze vrouwen.

In het echte leven zouden ze elkaar evenwel verdringen en vertrappelen indien ze dergelijke vrouwen ergens tegen zouden komen.
Ma nee. Als ik buiten op straat wat rondkijk zie ik binnen het half uur minstens tien girls-next-doors passeren die er veel beter uitzien dan de plastieken pop van de openingspost en dat zonder fotosjop en plastiek.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 11:04   #51
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik vind het amusant hoe alle mannen hier smalend en minachtend reageren op de foto's van deze vrouwen.

In het echte leven zouden ze elkaar evenwel verdringen en vertrappelen indien ze dergelijke vrouwen ergens tegen zouden komen.
Goed zot.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 11:05   #52
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ma nee. Als ik buiten op straat wat rondkijk zie ik binnen het half uur minstens tien girls-next-doors passeren die er veel beter uitzien dan de plastieken pop van de openingspost en dat zonder fotosjop en plastiek.
2
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 18:51   #53
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ma nee. Als ik buiten op straat wat rondkijk zie ik binnen het half uur minstens tien girls-next-doors passeren die er veel beter uitzien dan de plastieken pop van de openingspost en dat zonder fotosjop en plastiek.
Eh neen.

Wie zegt immers dat jouw "girls-next-door" zich ook niet laten verbouwen hebben ?

Verder moet ik zeggen dat het me verrast dat er hier zoveel plastische chirurgen zitten. Blijkbaar kunnen jullie met één oogopslag zien of er aan de jongedame van de foto in de eerste post gewerkt is.

De make-up spreekt voor zichzelf, en vermoedelijk is de foto nog eventjes via Fotoshop gepasseerd. Voor wat betreft de andere onderdelen zou ik echter voorzichtig zijn qua uitspraken. Misschien is er aan gewerkt, misschien ook niet.

Laatst gewijzigd door kiko : 25 september 2010 om 18:52.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be