Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2010, 15:22   #1
rikus
Lokaal Raadslid
 
rikus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2008
Locatie: Kraggenburg
Berichten: 345
Standaard Mijn werkplek en visuele handicap.

Mijn werkplek en visuele handicap.


Zolang ik internet staat het op min bijdragen al vermeld.
Ook mijn leeftijd waar maandag de 31 Mei weer een jaartje bij op is gekomen.
Het doel van deze bijdrage is om eens te laten zien met welke problemen ik geconfronteerd wordt bij het internetten.
Toch ben ik vreselijk blij dat deze mogelijkheid er is. Wat zou het leven anders triest zijn, Ik heb veel vrienden in veel landen op de wereld en via het medium internet onderhoud ik deze contacten dagelijks.

Mijn werkplek.

Op de bovenste foto zie je mijn werkplek, de stoel waarop ik mijn dagen slijt. Een beetje rommelig maar met veel memories.
Ook duidelijk zie je de hulpmiddelen die ik als visueel gehandicapte nodig heb. Telefoons met grote cijfers en spreek modules.
De grote klok aan de muur. Zo'n exemplaar hangt overigens in elk vertrek in ons huis, ook in de slaapkamer.
Ook zie je op het beeldscherm de tekst die ik in beeld krijg en je ziet dat dit weinig is, wil ik meer lezen dan moet ik scrollen. Ik kan op een bepaalde knop drukken en dan wordt mij de tekst voorgelezen het systeem scrolt dan via een virtuele modus mee met het woord dat het leest, ik kan op elk moment stoppen en het woord of de regel terug laten lezen. Best handig dus.

Heel erg fijn dat deze technologie er is, ik zou anders nooit kunnen internetten.
Ik kan ook alle kranten, maar ook elke site op die manier lezen.
Een porbleem is wel dat je eerst een site moet verkennen om alles te kunnen vinden, omdat je maar een klein overzicht hebt van de site.

Ik werk met een vergrotingsfactor van 10 of 12 dat is het beeld zoals je dat op de foto ziet.
Op de bovenste foto zie je links de computer van mijn vrouw, deze gebruik ik als ze er niet is om naar politiek 24 of iets anders te luisteren. Ook hier zit het super nova systeem op. Maar ook schuif ik er wel eens een voorleesboek in of een video terwijl ik zit te internetten.

Mijn zelfredzaamheid.

U ziet dus dat ik mij ondanks mijn handicap aardig weet te redden. Ik heb ontzettend veel steun gehad van het blinden instituut Bartiméus.
Om het super Nova systeem te beheersen is een opleiding nodig om alle sneltoetsen en functies te vinden. Elke maand komt er iemand even langs om eventuele problemen die ik ondervind op te lossen.

Nieuwe ontwikkelingen voor blinden.

Zelf zit ik in een team die bepaalde producten uit test. Dit doe ik 1 dag per maand.
Op dit moment is dat een blindenstok, waar een navigatie systeem in komt en waar onderaan een focus in zit die je waarschuwt als er een obstakel binnen 80 cm opduikt of een stoeprand.
Ik heb er de vorige keer een test wandeling mee gemaakt het werk fantastisch. Er zit nu
nog een dikke knobbel op de stok maar dat word verfijnd. Boven in de stok zit een focus die je in de winkel op de streepjes code kunt houden, hij leest dan voor om welk product het gaat en wet de prijs is. Je ziet de ontwikkeling staat ook voor blinden niet stil.

Scootmobiel

Ik rij in het dorp nog een beetje rond op een scootmobiel. Ik ben daar voor getest en het is nog net mogelijk dat ik daar wat op rondtuf. Vreselijk uitkijken natuurlijk, vooral bij stoepranden, je kiepert zo om met zon ding.
Is me twee keer gebeurd een weg oversteken met snelverkeer durf ik niet aan daar is een gezichtsvermogen van slechts 10% te gevaarlijk voor..
Ook het nieuwe navigatie systeem kan op de scootmobiel worden gebruikt, zodat de mogelijkheden wat breder worden en je niet verdwaald. Wat me overigens ooit al een sis overkomen. Ik wist werkelijk niet meer waar ik was en je wil niet weten hoe angstig dat gevoel is.


__________________________
__________________
Anders zijn is ook gewoon

rikus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 17:50   #2
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Mooi dat je nog beschikt over een aangename dosis levenslust..

Keep up the good spirit Rikus
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 17:57   #3
rikus
Lokaal Raadslid
 
rikus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2008
Locatie: Kraggenburg
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Mooi dat je nog beschikt over een aangename dosis levenslust..

Keep up the good spirit Rikus
danoewel, ik doe mijn best, heb ook 8 kinderen
__________________
Anders zijn is ook gewoon

rikus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 22:44   #4
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Leuk om te zien dat je je nog aardig weet te redden! Gebruik je ook geen spraaktechnologie op de computer?
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 14:38   #5
rikus
Lokaal Raadslid
 
rikus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2008
Locatie: Kraggenburg
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Leuk om te zien dat je je nog aardig weet te redden! Gebruik je ook geen spraaktechnologie op de computer?
Ja hoor ik werk in feite alleen op de spraak. Ik heb een geavanceerde computer waarop de systeemsoftware Super Nova voor blinden is geïnstalleerd. Als je meer wil weten goochel er dan eens op
__________________
Anders zijn is ook gewoon

rikus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 16:42   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Respect!
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 16:57   #7
rikus
Lokaal Raadslid
 
rikus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2008
Locatie: Kraggenburg
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Respect!
Ik ben in 2002 slechtziend geworden na een operatie aan beide ogen door diabetisch.ik zie nog plm10% bij elk paltje dat ik gebruik is een tekst neschrrivng die wordt voorgelezen. Ik heb het vreselijk moeilijk gehad in het begin. Ik heb enorm veel steun gehad van het blinden instituut. Ik heb op de computer een instructeur die blind is geboren. Die kan werkelijk alles met een computer.
Ze zegt altijd ik heb het veel makkelijker dan jij ik weet niet anders en jij moet alles in 1keer leren waar ik mij hele leven over heb gedaan.
Ze komt 1 keer per maand naar me toe en moet da reizen met trein en bus, ik woon nl in een dorp ze heeft een navigatie systeem in haar mobiele telefoon zitten en komt hier zonder problemen
__________________
Anders zijn is ook gewoon

rikus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 12:12   #8
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikus Bekijk bericht
Ik ben in 2002 slechtziend geworden na een operatie aan beide ogen door diabetisch.ik zie nog plm10% bij elk paltje dat ik gebruik is een tekst neschrrivng die wordt voorgelezen. Ik heb het vreselijk moeilijk gehad in het begin. Ik heb enorm veel steun gehad van het blinden instituut. Ik heb op de computer een instructeur die blind is geboren. Die kan werkelijk alles met een computer.
Ze zegt altijd ik heb het veel makkelijker dan jij ik weet niet anders en jij moet alles in 1keer leren waar ik mij hele leven over heb gedaan.
Ze komt 1 keer per maand naar me toe en moet da reizen met trein en bus, ik woon nl in een dorp ze heeft een navigatie systeem in haar mobiele telefoon zitten en komt hier zonder problemen
Ik wens je veel succes toe met het leven met deze handicap.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 12:24   #9
rikus
Lokaal Raadslid
 
rikus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2008
Locatie: Kraggenburg
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik wens je veel succes toe met het leven met deze handicap.
Dank U wel, ik ga er ook steeds beter mee om. Je ziet een mens is flexibel en past zich snel aan. Je moet we de wil hebben er het beste van de maken.
Neem bijvoorbeeld dit forum het is erg toegankelijk voor mijn systeem en goed leesbaar op veel ander sites zit veel rommel die het systeem allemaal voorlees ik heb hier slechts een paar dingen hoeven aan te passen. .
__________________
Anders zijn is ook gewoon

rikus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 12:26   #10
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Nou, mooi hoor. Inspirerend.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 13:38   #11
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

knap!
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 15:10   #12
rikus
Lokaal Raadslid
 
rikus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2008
Locatie: Kraggenburg
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
knap!
Gelukkig kan ik nog een beetje meedoen en ik ben er ruk mee, bij mij duurt het natuurrijke zeker 3 keer zolang tot ik iets heb zo als ik het hebben wil.
Ook foutloze tekst schrijven vergt deze extra energie, maar het houdt mij actief bezig. Al mijn ander hobby's kunnen niet meer
__________________
Anders zijn is ook gewoon

rikus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 15:23   #13
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikus Bekijk bericht
Gelukkig kan ik nog een beetje meedoen en ik ben er ruk mee, bij mij duurt het natuurrijke zeker 3 keer zolang tot ik iets heb zo als ik het hebben wil.
Ook foutloze tekst schrijven vergt deze extra energie, maar het houdt mij actief bezig. Al mijn ander hobby's kunnen niet meer
verander je naam dan in Rukus
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be