Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet Francken ontslag nemen?
Ja 11 15,49%
Nee 60 84,51%
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 december 2017, 11:51   #781
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Stop eens met lullen over de Francken aub.
Heel die polemiek is één groot showtoneel.
Francken zal nooit massa-immigratie stoppen en was dat ook nooit van plan.
Maar ze willen u doen geloven dat hij uw grote rechtse messias is door hem als een badass illegalenjager neer te zetten.
Zodat ge straks weer stom genoeg zult zijn om op de NVA te stemmen.
Hewel, wie zou Francken dan volgens jou moeten vervangen opdat het hier zal veranderen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 12:00   #782
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
(u moet mj apologiëren - straks heb ik mijn annuaal rectaal onderzoek, maar vanavond op café vraag ik Guy Kwadraadt om raadt betreffende mijn rekeninkskes)
Hopelijk zet docteur Saignementanal zijn beste beentje voor.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 12:13   #783
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Meer dan 350 reacties, en er komen er nog steeds bij. 95% van de lezers steunen Francken

Wat concludeer jij hier dan uit ?
Ik concludeer daaruit dat het gaat over 95% van de lezers die reageren en niet 95% van alle lezers.

Laatst gewijzigd door quercus : 28 december 2017 om 12:14.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 12:23   #784
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik concludeer daaruit dat het gaat over 95% van de lezers die reageren en niet 95% van alle lezers.
Zo zie ik het ook.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 12:27   #785
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het probleem waar jij problemen van maakt bestaat niet. Uitgeprocedeerde illegalen mogen wel degelijk terug gestuurd worden. Niet naar een" willekeurig" land maar naar de zandbak waar ze vandaan komen.
Zelfs als hun zandbak onveilig is, dan nog hebben ze volgens de EU, niet eens recht op een visum.
Even terzijde. Feitelijk hebben wij wel geluk dat wij nooit in zo'n zandbak zijn geboren.
Ik sta daar soms wel eens bij stil bij het feit dat je toekomst grotendeels wordt bepaald daar waar je wiegje staat

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 december 2017 om 12:33.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 12:31   #786
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Stop eens met lullen over de Francken aub.
Heel die polemiek is één groot showtoneel.
Francken zal nooit massa-immigratie stoppen en was dat ook nooit van plan.
Maar ze willen u doen geloven dat hij uw grote rechtse messias is door hem als een badass illegalenjager neer te zetten.
Zodat ge straks weer stom genoeg zult zijn om op de NVA te stemmen.
Het is niet de taak van Francken om de massa-immigratie te stoppen maar die van de EU. Die weet uiteindelijk, veel te laat, hoe laat het is, maar we moeten nog zien wat er vanuit die hoek zal veranderen, én wat er de rest van de lidstaten wel of niet zal toegelaten worden. Als Francken het recht heeft om asiel te weigeren aan "vluchtelingen" uit een "onveilig" land zie ik niet in waarom hij illegalen niet naar hun zandbak zou mogen sturen. D?*?*r gaat het om. En daar denkt een overweldigende meerderheid in dit land hetzelfde over. D?*t is de reden dat Francken een goudhaantje is voor de N-VA. En d?*t is de reden dat de rode en groene, blauwe én oranje gatlikkers Francken in hun showtoneel betrekken.

Zelfs een kind weet dat de N-VA-bashers Francken gebruiken voor andere doeleinden dan om illegalen te beschermen tegen onbewezen martelingen in hun eigen land. Ik heb dezelfde EU-kloothommel die over de onmenselijkheid van Francken zeikt nog niet één keer horen piepen over de Catalanen die achter Spaanse tralies zitten. En reken maar dat de Spaanse bajes geen vakantieoord is.

Hoe je het ook draait of keert, Francken wordt wel degelijk als een "badass illegalenjager" neergezet, niet alleen in de media, maar ook op dit forum, ook al k?*n hij, als Vlaams-nationalist, in een land zoals Belgique, onmogelijk wat dan ook zijn, behalve separatist. Je hoeft er het forum maar op na te lezen om te weten wie er wel of niet zijn steentje toe bijdraagt om Francken als een onmenselijke "badass illegalenjager" af te schilderen.
Door het woord "badass" te gebruiken hoeven we er alleszins niet aan te twijfelen in welk kamp Thuleander zich bevindt.

Citaat:
badass (plural badasses). (US, slang, negative connotation, vulgar) A mean or belligerent person; a person with unpleasantly extreme attitudes, behavior or appearance.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 12:37   #787
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wie acht jij verantwoordelijk ?
Alle politieke partijen die hebben belet dat het Vlaamse Belang de huidige toestand in Belgique én Europa voorkwam.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 12:50   #788
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Alle politieke partijen die hebben belet dat het Vlaamse Belang de huidige toestand in Belgique én Europa voorkwam.
Welke politieke partij acht jij niet verantwoordelijk ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 13:00   #789
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Even terzijde. Feitelijk hebben wij wel geluk dat wij nooit in zo'n zandbak zijn geboren.
Ik sta daar soms wel eens bij stil bij het feit dat je toekomst grotendeels wordt bepaald daar waar je wiegje staat
Zowel heden als verleden als de toekomst wordt bepaald door de machthebbers. In Belgique is dat nooit anders dan de francofonie geweest. Of het zo'n goede zaak is om je wiegje in een land te hebben staan waar de Vlamingen tot meest vergrendelde meerderheid werden gedegradeerd betwijfel ik.

Ik lijd niet aan het Stockholmsyndroom, maar weet evengoed als Francken dat ik me tot nader order te schikken heb naar de wensen van obscure machthebbers. Die bevinden zich niet voor maar achter de schermen.
Ook in Belgique.

De Vlaming is vanaf dag één van het bestaan van Belgique geleerd om zich als negerke van de Franstalige "elite" te gedragen: onderdanig, machteloos, bedelend aan de poort. Ondanks die behandeling hebben de Vlamingen de rollen in Belgique omgedraaid. De armoe zaaiers zitten, niet toevallig al decennialang aan de andere kant van de taalgrens. Maar vechtjassen zoals de Walen zijn Vlamingen, jammer genoeg niet geworden. Op dat vlak zijn de échte machthebbers in dit land perfect in hun opzet geslaagd.
De negerkes in Congo hebben betere ballen aan hun lijf dan de "Vlamingen".
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 13:06   #790
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke politieke partij acht jij niet verantwoordelijk ?
Jij kan blijkbaar alleen pap slikken als ze je ingelepeld wordt.

Het antwoord zit vervat in mijn vorige reactie op jouw gejengel naar aandacht. .
Je kan moeilijk de partij verantwoordelijk stellen die uitgerekend achter een cordon werd gezet omdat ze de toestand in verband met de migratieproblemen in Belgique wilde voorkomen.
Enfin, dat was toch de steek waarop. De echte reden ken jij evengoed als ik.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 13:08   #791
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zowel heden als verleden als de toekomst wordt bepaald door de machthebbers. In Belgique is dat nooit anders dan de francofonie geweest. Of het zo'n goede zaak is om je wiegje in een land te hebben staan waar de Vlamingen tot meest vergrendelde meerderheid werden gedegradeerd betwijfel ik.

Ik lijd niet aan het Stockholmsyndroom, maar weet evengoed als Francken dat ik me tot nader order te schikken heb naar de wensen van obscure machthebbers. Die bevinden zich niet voor maar achter de schermen.
Ook in Belgique.

De Vlaming is vanaf dag één van het bestaan van Belgique geleerd om zich als negerke van de Franstalige "elite" te gedragen: onderdanig, machteloos, bedelend aan de poort. Ondanks die behandeling hebben de Vlamingen de rollen in Belgique omgedraaid. De armoe zaaiers zitten, niet toevallig al decennialang aan de andere kant van de taalgrens. Maar vechtjassen zoals de Walen zijn Vlamingen, jammer genoeg niet geworden. Op dat vlak zijn de échte machthebbers in dit land perfect in hun opzet geslaagd.
De negerkes in Congo hebben betere ballen aan hun lijf dan de "Vlamingen".
Dat is nogal fatalistisch. Hoe ga jij daar zelf mee om ? Je zegt dat je niet lijd aan het Stockholmsyndroom, waar lijdt jij dan wel aan ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 13:12   #792
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Francken probéért nog maar om de rotzooi te keren, en wie zit bovenarms op hem? Op een enkele uitzondering na zowel linkse als rechtse staatsnationalisten en Vlaams-nationalisten die hem verwijten dat hij niet ver genoeg gaat.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 13:13   #793
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zowel heden als verleden als de toekomst wordt bepaald door de machthebbers. In Belgique is dat nooit anders dan de francofonie geweest. Of het zo'n goede zaak is om je wiegje in een land te hebben staan waar de Vlamingen tot meest vergrendelde meerderheid werden gedegradeerd betwijfel ik.

Ik lijd niet aan het Stockholmsyndroom, maar weet evengoed als Francken dat ik me tot nader order te schikken heb naar de wensen van obscure machthebbers. Die bevinden zich niet voor maar achter de schermen.
Ook in Belgique.

De Vlaming is vanaf dag één van het bestaan van Belgique geleerd om zich als negerke van de Franstalige "elite" te gedragen: onderdanig, machteloos, bedelend aan de poort. Ondanks die behandeling hebben de Vlamingen de rollen in Belgique omgedraaid. De armoe zaaiers zitten, niet toevallig al decennialang aan de andere kant van de taalgrens. Maar vechtjassen zoals de Walen zijn Vlamingen, jammer genoeg niet geworden. Op dat vlak zijn de échte machthebbers in dit land perfect in hun opzet geslaagd.
De negerkes in Congo hebben betere ballen aan hun lijf dan de "Vlamingen".
Ik twijfel niet aan het feit dat het toch beter in dit land staat dan in die zogenaamde zandbakken.
Met alle respect maar ik vind zo'n uitspraken getuigen van heel veel weelde.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 13:15   #794
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is nogal fatalistisch. Hoe ga jij daar zelf mee om ? Je zegt dat je niet lijd aan het Stockholmsyndroom, waar lijdt jij dan wel aan ?
Welke oen leidt af dat ik ergens anders aan lijd als ik niet aan het Stockholmsyndroom lijdt?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 13:16   #795
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij kan blijkbaar alleen pap slikken als ze je ingelepeld wordt.

Het antwoord zit vervat in mijn vorige reactie op jouw gejengel naar aandacht. .
Je kan moeilijk de partij verantwoordelijk stellen die uitgerekend achter een cordon werd gezet omdat ze de toestand in verband met de migratieproblemen in Belgique wilde voorkomen.
Enfin, dat was toch de steek waarop. De echte reden ken jij evengoed als ik.
De Vlaams Blok kopstukken zijn zo laf geweest niet naar het Europese mensenrechtenhof te stappen na het politiek proces dat hun vzw's veroordeelde tot racisme. Dezelfde kopstukken hebben nieuwe vzw's opgericht om rechtspersoonlijkheid te hebben. Hierdoor kunnen ze niet persoonlijk juridisch aangepakt worden zoals wel het geval is bij bv. de Catalaanse separatisten. Als de Vlaams Blok kopstukken naar het mensenrechtenhof waren gestopt konden ze niet langer verschuilen onder rechtsperoonlijkheid. Ze kunnen enkel als mens hun rechten verdedigen, niet als vzw's met rechtspersoonlijkheid. De kopstukken waren echter te laf om zonder rechtspersoonlijkheid te opereren, wat nochtans gebruikelijk is in een democratie.

Naar mijn bescheiden mening zijn de VB verkozenen wel degelijk aansprakelijk en verantwoordelijk voor de islamisering en de vreemdelingencrisis.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 13:17   #796
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik twijfel niet aan het feit dat het toch beter in dit land staat dan in die zogenaamde zandbakken.
Met alle respect maar ik vind zo'n uitspraken getuigen van heel veel weelde.
Weelde waar ik zélf hard voor gewerkt heb, net als mijn kinderen, en die ik niet bereid ben op te geven voor een horde staatsnationalisten die lijden aan het Stockholmsyndroom.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 13:18   #797
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Welke oen leidt af dat ik ergens anders aan lijd als ik niet aan het Stockholmsyndroom lijd?
Je gebruikt het woord "maar" in dezelfde zin waarin je stelt dat je niet aan het stockholmsyndroom lijdt. Die "maar" impliceert dat er iets anders is waaraan je lijdt.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 13:19   #798
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Naar mijn bescheiden mening zijn de VB verkozenen wel degelijk aansprakelijk en verantwoordelijk voor de islamisering en de vreemdelingencrisis.
Ik ben immuun voor de mening van staatsnationalisten die lijden aan het Stockholmsyndroom.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 13:20   #799
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Je gebruikt het woord "maar" in dezelfde zin waarin je stelt dat je niet aan het stockholmsyndroom lijdt. Die "maar" impliceert dat er iets anders is waaraan je lijdt.
Jij impliceert "maar" wat je wil.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 13:21   #800
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Geen reden tot ontslag. Puur technisch klopt het dat hij Michel voorgelogen heeft, maar de in extremis geannuleerde vlucht is wat mij betreft veel te licht om een staatssecretaris voor te ontslaan.
De rest is stemmingmakerij.
Trouwens, de opinie van de directeur van DVZ die twijfelt aan het martelingsverhaal weegt wat mij betreft een flink stuk zwaarder dan de opinie van een NGO.

Van Francken kan men enkel vaststellen dat hij de wet strikt toepast, ongeacht die in zijn kraam past of niet. De blokkers zien in hem een makakkenjager, zij vergissen zich. Hij heeft al meer humanitaire visa uitgereikt dan zijn voorgangers. Maar hij is ook de eerste staatssecretaris die -echt- werk maakte van terugzenden van afgewezen vluchtelingen. (Dat plus terugzenden van veroordeelden, wat een andere problematiek is.)
Hij heeft ook al meerdere bilaterale terugname akkoorden weten te onderhandelen.
Slotsom : als iemand een legale claim kan brengen op bescherming, krijgt hij deze. Indien niet, volgt hij zijn administratie en stuurt ze terug.

Wat wil men eigenlijk meer ? Dat deze regering een blok politiek zou doorvoeren ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be