Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juni 2023, 15:41   #41
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat jij allemaal denkt. Of enkel CO2 vrijkomt...

De rest van de verbrandingsgassen is de giftige vuiligheid, niet klimaatgas CO2.
Gij kunt da nog zeggen ja.
Maar een land dat zich verrijkt op wapenhandel en slavernij, kan dat niet als tegenargument gebruiken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 16:32   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja eigenlijk wel. We kunnen die laten drijven op zee. Maar dan verspreid over meerdere en geen gigantische constructie natuurlijk.
Effe denken.
Het grootste schip op dit moment heeft net geen 25 000m² aan dekoppervlak . 1km² is 1 000 000 m². Dus met 64 000 van deze schepen hebben we net voldoende dek om uw serres te plaatsen.

Eneuh, al eens gedacht hoe een geniale omgeving de open zee is voor serres?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 16:32   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Gij kunt da nog zeggen ja.
Maar een land dat zich verrijkt op wapenhandel en slavernij, kan dat niet als tegenargument gebruiken.
Dat land heeft een zeer sterk argument. De loop van een machinegeweer in uw aars.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 17:20   #44
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Effe denken.
Het grootste schip op dit moment heeft net geen 25 000m² aan dekoppervlak . 1km² is 1 000 000 m². Dus met 64 000 van deze schepen hebben we net voldoende dek om uw serres te plaatsen.

Eneuh, al eens gedacht hoe een geniale omgeving de open zee is voor serres?
De zee is de enige locatie die niet gebetoniseerd is door deze generatie fascisten?
Natuurlijk kan het! Maar die NWO hoeren van Babylon houden ons liever gevangen in hun verdienmodellen.

ALLE westerse politici zijn een tienvoud van de nazi anno 1941.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 17:22   #45
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat land heeft een zeer sterk argument. De loop van een machinegeweer in uw aars.
Ik ben bereid te sterven.
Eens zien hoe een stukske fascist reageert als de waarheid van hun 100+ miljoenen viraal gaat
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 17:40   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De zee is de enige locatie die niet gebetoniseerd is door deze generatie fascisten?
Natuurlijk kan het! Maar die NWO hoeren van Babylon houden ons liever gevangen in hun verdienmodellen.

ALLE westerse politici zijn een tienvoud van de nazi anno 1941.
Ik heb u al eerder voorgesteld uw geniale ideeën samen te bouwen.

Maar da's niet hier of daar.

Hoe stelt u voor een paar 1000 drijvende pontons te bouwen, waar een combinatie van zonne-distillatie oppervlak en een paar foto-thermische stoommachines vele m³ zeewater om gaat vormen tot een licht aangereikte watervorm die bruikbaar is voor irrigatie?

Oh, hier een idee.....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 17:41   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik ben bereid te sterven.
Eens zien hoe een stukske fascist reageert als de waarheid van hun 100+ miljoenen viraal gaat
Maar U gaat sterven hoor. En zeer waarschijnlijk niet door een AK in uw bruin sterretje.

Maar gewoon door leven....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 17:48   #48
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb u al eerder voorgesteld uw geniale ideeën samen te bouwen.

Maar da's niet hier of daar.

Hoe stelt u voor een paar 1000 drijvende pontons te bouwen, waar een combinatie van zonne-distillatie oppervlak en een paar foto-thermische stoommachines vele m³ zeewater om gaat vormen tot een licht aangereikte watervorm die bruikbaar is voor irrigatie?

Oh, hier een idee.....
Is het mogelijk, ja of neen?
Ik denk dat we beide eens zijn dat zeewater destilleren met de zon of vuur mogelijk is?

Maar de prioriteit is oorlog. Wij zijn de goeie en wie olie of andere grondstoffen bezit de slechte.
Zijn we dan ook eens dat daar het probleem huist? Bij die wapenhandelende psychopaten en hun collaborateurs aka gans de politiek.

Ze willen ons slaafs houden. Anders waren er geen intercontinentale gasleidingen maar wel waterleidingen en had gij free energie.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 12 juni 2023 om 17:49.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 18:08   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Is het mogelijk, ja of neen?
Ik denk dat we beide eens zijn dat zeewater destilleren met de zon of vuur mogelijk is?
Het is mogelijk. Maar is het haalbaar voor de hoeveelheden die u voor het oog hebt? Zal ik het u voorschrijven.... NEEN, tenzij we allemaal Noord Koreaans willen leven.
Citaat:
Maar de prioriteit is oorlog.
De beste stimulans voor technologie. Die ieders leven verbeterd, als er geen politici mee aan de slag gaan.
De propere versies van oorlog zijn gladiatorengevechten of de duels tussen "heersers".
Dat zou pas een oplossing zijn. In plaats van peperdure "sporthelden" politici die hun zetel/postje moeten verdedigen in de arena/voetbalveld/ of op de fiets direct de Koppenberg op.
Citaat:
Wij zijn de goeie en wie olie of andere grondstoffen bezit de slechte.
Gedraag u daar dan ook heen.
Citaat:
Zijn we dan ook eens dat daar het probleem huist? Bij die wapenhandelende psychopaten en hun collaborateurs aka gans de politiek.
Psychopaten en politici, waar is het verschil?

Citaat:
Ze willen ons slaafs houden. Anders waren er geen intercontinentale gasleidingen maar wel waterleidingen en had gij free energie.
Wanneer komt U nu eens af om die overunity motor te bouwen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 12 juni 2023 om 18:12.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 18:10   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik denk dat het probleem niet zo kritiek is, omdat we al een tijdje aan het werken zijn aan de oplossingen. Zoals minder verharding, en veel minder vervuiling.

De landbouw heeft nood aan extra water in droogteperiodes. Dat is niet heel het seizoen, maar tegelijk: dat zijn enorm veel liters.

Ik heb eens uitgerekend dat, zeer grof afgerond, op een groot voetbalveld per jaar 10 mio liters regenwater terecht komt. Je kan wel denken dat om een boerenveld fatsoenlijk kunstmatig te berekenen, er meer nodig is dat een put van 10.000 liter water. Per dag.

Enkele maanden terug las ik ook in de krant hoe een prof cijfers gaf van heel de waterhuishouding van la belziek. Het merendeel verdampt en stroomt weg langs beken, rivieren en stromen. Daar ook moet op ingegrepen kunnen worden met wachtbekkens ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 18:15   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat het probleem niet zo kritiek is, omdat we al een tijdje aan het werken zijn aan de oplossingen.
Bof, Corona heeft ook zo'n oplossing geboden. De industrie lamleggen door de lockdown.
Citaat:
Zoals minder verharding, en veel minder vervuiling.
Als er nu eens maar 1000 Brusselaars zouden schijten in de Zenne ipv 1 000 000....

Citaat:
De landbouw heeft nood aan extra water in droogteperiodes. Dat is niet heel het seizoen, maar tegelijk: dat zijn enorm veel liters.
Hoeveel graan/mout/gerst/hop hebben we nodig om 500 000 "Belgen" van hun bier en brood te voorzien?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2023, 22:06   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Je moet uw grondwater aanvullen in de winter. Dat kan door een gat in de grond te maken tot aan de waterlijn. Je steekt er een hoop samengebonden takken in dat gat en dekt af met luchtige aarde. Zo kan het regenwater naar het grondwater en in de zomer komt het vanzelf naar de oppervlakte.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 juni 2023 om 22:06.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 00:16   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je moet uw grondwater aanvullen in de winter. Dat kan door een gat in de grond te maken tot aan de waterlijn. Je steekt er een hoop samengebonden takken in dat gat en dekt af met luchtige aarde. Zo kan het regenwater naar het grondwater en in de zomer komt het vanzelf naar de oppervlakte.
Waarom die moeite doen? Verwijder verharding, en laat moeder natuur haar werk doen.

Of nog gemakkelijker, verwijder 95% van de mensen, en moeder natuur zal haar ding nog steeds doen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 01:52   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom die moeite doen? Verwijder verharding, en laat moeder natuur haar werk doen.

Of nog gemakkelijker, verwijder 95% van de mensen, en moeder natuur zal haar ding nog steeds doen.
Waarom?
Kzal het eens zeggen zie.

De ondergrondse watervoorraad bevind zich op circa 1,20 m a 1,50m
Daarboven bevind zich de natuurlijke kleilaag. Water dat uit de lucht valt geraakt maar moeilijk door die kleilaag.
Hetgeen er op de oppervlakte blijft liggen geraakt meestal niet snel genoeg diep genoeg en is verdampt tegen dat je het nodig hebt in de zomer.

Daarom maak je een ezelsbruggetje met dat smal gat van ongeveer 25 cm dik en ongeveer 1,20 of 1,50m lang.
De takken houden het gat open en werkt als een regenpijp. Doe je dat niet zal het gat zichzelf terug dicht maken.

Heeft dus niks met verharding op zichzelf te maken, daar heb je trouwens geen natte grond nodig of je staat in de modder.

Het enige dat je nodig hebt is een spiraal en een ouderwetse klokboor voor grond. En een takkebos.

Iets in deze aard.
https://www.bol.com/be/nl/p/kerbl-gr...yABEgJE-PD_BwE

En dan nog een 2e die meer een holle buis is om te zien of je al in de waterlijn zit.

Allicht te koop bij een oude boer of zo
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 juni 2023 om 02:00.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 03:20   #55
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is mogelijk. Maar is het haalbaar voor de hoeveelheden die u voor het oog hebt? Zal ik het u voorschrijven.... NEEN, tenzij we allemaal Noord Koreaans willen leven.

De beste stimulans voor technologie. Die ieders leven verbeterd, als er geen politici mee aan de slag gaan.
De propere versies van oorlog zijn gladiatorengevechten of de duels tussen "heersers".
Dat zou pas een oplossing zijn. In plaats van peperdure "sporthelden" politici die hun zetel/postje moeten verdedigen in de arena/voetbalveld/ of op de fiets direct de Koppenberg op.

Gedraag u daar dan ook heen.

Psychopaten en politici, waar is het verschil?


Wanneer komt U nu eens af om die overunity motor te bouwen?


Zo simpel is het...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 03:23   #56
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat het probleem niet zo kritiek is, omdat we al een tijdje aan het werken zijn aan de oplossingen. Zoals minder verharding, en veel minder vervuiling.

De landbouw heeft nood aan extra water in droogteperiodes. Dat is niet heel het seizoen, maar tegelijk: dat zijn enorm veel liters.

Ik heb eens uitgerekend dat, zeer grof afgerond, op een groot voetbalveld per jaar 10 mio liters regenwater terecht komt. Je kan wel denken dat om een boerenveld fatsoenlijk kunstmatig te berekenen, er meer nodig is dat een put van 10.000 liter water. Per dag.

Enkele maanden terug las ik ook in de krant hoe een prof cijfers gaf van heel de waterhuishouding van la belziek. Het merendeel verdampt en stroomt weg langs beken, rivieren en stromen. Daar ook moet op ingegrepen kunnen worden met wachtbekkens ...
30 vierkante cm wekt 2L water per dag op.
Misschiens is het tijd te stoppen met die oorlogszuchtige wapenhandelaars, die nog steeds slavernij stimuleren, als bevoegdheden aan te wijzen.
Tijd voor een revoluutie.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 07:59   #57
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Jaar na jaar horen we steeds hetzelfde nieuws: water tekort.
Hoe kan dit? We hebben een noordzee, een nat najaar en voorjaar gekend; toch weer schaarste?

Hoeveel zeewater ontzilt ons land voor de landbouw inmiddels?
Dat kan dus perfect zonder filteren en energie, gewoon zonlicht het water laten verdampen.
Het is ieder jaar hetzelfde verhaaltje dat terugkeert waarbij Vlamingen niet snappen dat er hier watertekort kan zijn want

... zelfs in Spanje hebben ze voldoende water en daar schijnt de zon altijd.
... het regent altijd bij ons.
... we betalen al genoeg voor ons water.
...

Enfin, tekenend voor de intelligentie en kennis van de modale Vlaming of zeg maar mens in het algemeen.

Ondertussen

... bouwen ze alles verder vol.
... verharden ze aan de lopende band - al dan niet met vergunning.
... vestigen de verkoop van waterputten jaar na jaar nieuwe records.
... vestigen de verkoop van zwembaden jaar na jaar nieuwe records.
... kweken ze als konijnen waardoor de vraag nog stijgt in reeds een van de meest dichtbevolkte gebieden van Europa waardoor de vraag per eenheid van oppervlakte nog toeneemt.
... besproeien ze nog steeds hun perfect gazon met drinkwater opdat deze mooi groen zou blijven. De tuin is immers het steriele verlengstuk van hun living.
... vullen ze zwembadjes voor hun heilige kindjes.
...

Kortom ik begrijp maar niet dat mensen niet snappen dat er watertekort kan zijn.

Enfin, dat komt weer het riedeltje naar boven dat men maar water moet ontzilten zoals in Dubai. Dit kost energie en distributie zou ook extra geld kosten, wat zich zou vertalen in een waterprijs die met de factor x stijgt voor de consumenten waardoor ze ook weer zouden neuten over het dure water.

Om te voorkomen dat we droog komen te staan zou een waaier aan maatregelen nodig zijn. Dit houdt in opvangen en stockeren van water waarbij ook particuliere waterputten horen, ontharden, zuiniger omspringen met water, water recuperatie, ontzilten van water, enz.

Een van de belangrijkste factoren daarbij is natuurlijk de vraag doen dalen en aangezien de meeste mensen diepgewortelde egoïsten zijn oftewel oerdom zijn zal een hogere waterprijs daarbij van cruciaal belang zijn. Een basispakket mag goedkoop zijn voor iedereen "om te leven", maar bij een hoger verbruik een stuk meer laten betalen. Ook opsporen van illegale waterputten en zware boetes daarbij met 50 stokslagen en 20 zweepslagen voor de overtreder.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 08:11   #58
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het is ieder jaar hetzelfde verhaaltje dat terugkeert waarbij Vlamingen niet snappen dat er hier watertekort kan zijn want

... zelfs in Spanje hebben ze voldoende water en daar schijnt de zon altijd.
... het regent altijd bij ons.
... we betalen al genoeg voor ons water.
...

Enfin, tekenend voor de intelligentie en kennis van de modale Vlaming of zeg maar mens in het algemeen.

Ondertussen

... bouwen ze alles verder vol.
... verharden ze aan de lopende band - al dan niet met vergunning.
... vestigen de verkoop van waterputten jaar na jaar nieuwe records.
... vestigen de verkoop van zwembaden jaar na jaar nieuwe records.
... kweken ze als konijnen waardoor de vraag nog stijgt in reeds een van de meest dichtbevolkte gebieden van Europa waardoor de vraag per eenheid van oppervlakte nog toeneemt.
... besproeien ze nog steeds hun perfect gazon met drinkwater opdat deze mooi groen zou blijven. De tuin is immers het steriele verlengstuk van hun living.
... vullen ze zwembadjes voor hun heilige kindjes.
...

Kortom ik begrijp maar niet dat mensen niet snappen dat er watertekort kan zijn.

Enfin, dat komt weer het riedeltje naar boven dat men maar water moet ontzilten zoals in Dubai. Dit kost energie en distributie zou ook extra geld kosten, wat zich zou vertalen in een waterprijs die met de factor x stijgt voor de consumenten waardoor ze ook weer zouden neuten over het dure water.

Om te voorkomen dat we droog komen te staan zou een waaier aan maatregelen nodig zijn. Dit houdt in opvangen en stockeren van water waarbij ook particuliere waterputten horen, ontharden, zuiniger omspringen met water, water recuperatie, ontzilten van water, enz.

Een van de belangrijkste factoren daarbij is natuurlijk de vraag doen dalen en aangezien de meeste mensen diepgewortelde egoïsten zijn oftewel oerdom zijn zal een hogere waterprijs daarbij van cruciaal belang zijn. Een basispakket mag goedkoop zijn voor iedereen "om te leven", maar bij een hoger verbruik een stuk meer laten betalen. Ook opsporen van illegale waterputten en zware boetes daarbij met 50 stokslagen en 20 zweepslagen voor de overtreder.
Ik begrijp heel goed dat er water tekort kan zijn en ben bekend met de looggezogen rivieren die een massa extinctie veroorzaakten. Waaronder mensen stierven van uitdroging.

Wat ik niet begrijp is dat ze daar niets aan doen. Als ik het voor het zeggen had begonnen we meteen met zeewater naar zoet water om te zetten. En trok ik geen gasleidingen maar waterleidingen naar andere landen die dan zelf kunnen boeren en de migratie vermindert.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 08:43   #59
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik begrijp heel goed dat er water tekort kan zijn en ben bekend met de looggezogen rivieren die een massa extinctie veroorzaakten. Waaronder mensen stierven van uitdroging.

Wat ik niet begrijp is dat ze daar niets aan doen. Als ik het voor het zeggen had begonnen we meteen met zeewater naar zoet water om te zetten. En trok ik geen gasleidingen maar waterleidingen naar andere landen die dan zelf kunnen boeren en de migratie vermindert.
Het gaat niet specifiek om u, maar om jan modaal in de straat.

Men is ermee bezig om het beleid te hertekenen, doch dat vraagt tijd aangezien er veel werken voor nodig zijn. Tenslotte gaat u ook voorbij aan de waterprijs, die in geval van ontzilting en transport vele malen duurder zou worden terwijl de mensen nu al lopen te mekkeren over de hoge waterprijs.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2023, 08:53   #60
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het gaat niet specifiek om u, maar om jan modaal in de straat.

Men is ermee bezig om het beleid te hertekenen, doch dat vraagt tijd aangezien er veel werken voor nodig zijn. Tenslotte gaat u ook voorbij aan de waterprijs, die in geval van ontzilting en transport vele malen duurder zou worden terwijl de mensen nu al lopen te mekkeren over de hoge waterprijs.
Helemaal niet.
Drinkwater is duur voor de landbouw. Maar zeewater destilleren tijdens hittegolven kan met de zon. Je hebt niet eens filters nodig.
We hoeven dat niet op te drinken, maar naar de landbouw sturen.

Eens ge voldoende solar stills op zee laat drijven, is dat een eenmalige kost die tijdens warme dagen opbrengen. 30 vierkante cm levert 2L water op.
Maar dat is dan als ge alleen de zon gebruikt. Ga je zelf met hitte destilleren bereik je natuurlijk veel meer dan een solar still.

Solar still:
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be