Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 12 juni 2005, 08:55   #161
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
De voorgenomen wetswijziging is discriminerend. Twee broers die willen trouwen en kinderen adopteren, zullen in de nieuwe regeling geen van beiden mogen. Als een geborgen gezin voor het kind, naast gelijkberechtiging, werkelijk de hoofdmotivatie zou zijn, zouden huwelijk en adoptie voor alle categorieën opengesteld worden.

Egidius
Dan moet de wet maar aangepast worden voor die broers ook.
Alsof mij dat kan verdommen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 juni 2005, 08:56   #162
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Aangezien die flamingantische miskleun onbestuurbaar lijkt te worden, wil ik best afstappen van dit stoeme systeem en opnieuw naar een unitair België gaan, mét uiteraard invoering van democratie.
Bij het eerste het beste nationale BROV spat de zaak uit elkaar omdat de Walen niet willen dat de meerderheid het land bestuurt.

Citaat:
Jullie flaminganten hebben vorige keer je zin gekregen: nice try no cigar. Luister nu eens naar mensen die het beter weten, alvorens jullie de zaak nogmaals en nog verder de prak inrijden........
Soms moet een mens tabula rasa maken om een menswaardige situatie te kunnen opbouwen.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 12 juni 2005, 09:00   #163
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dan moet de wet maar aangepast worden voor die broers ook.
Alsof mij dat kan verdommen.
Goed gezien, Staaf!

Dat is idd de directe consequentie van het opgeven van de traditionele huwelijks- en adoptiewetgeving.

Ik ken de homobeweging niet zo goed (de homo's die ik ken, zijn zowel tegen het huwelijk als tegen adoptie), maar als ons aller Raf daar een beetje representatief voor is, dan vindt die het bovenstaande een stap te ver. In een andere draad bleek dat hij het wil beperken tot hetero- en homosexuele koppels die een op liefde en sexualiteit gebaseerd paar vormen. Dat laatste lijkt me een verregaande discriminatie, die de reden was voor mijn opmerking.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 12 juni 2005, 09:20   #164
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Goed gezien, Staaf!

Dat is idd de directe consequentie van het opgeven van de traditionele huwelijks- en adoptiewetgeving.
Het tegenhouden van huwelijken onder (té naaste) verwanten, was een kwestie van eugenese. Zelfs bepaalde toegelaten vormen van familie-huwelijken leverden vaak redoutabele nakomelingen op.
Dit bezwaar gaat dus geenszins op voor twee broers of twee zussen.
Als twee broers samen met dezelfde wettelijke dekkingen als andere koppels willen samenleven en een kind opbrengen, dan moet dat inderdaad kunnen.
Opvoeding binnen andere kaders dan het huidige m/v gezinnetje was vroeger ook schering en inslag: de familie was het sociale vangnet wanneer de zorgende ouders om een of andere reden uit de circulatie verdwenen.


Citaat:
Ik ken de homobeweging niet zo goed (de homo's die ik ken, zijn zowel tegen het huwelijk als tegen adoptie), maar als ons aller Raf daar een beetje representatief voor is, dan vindt die het bovenstaande een stap te ver.

In een andere draad bleek dat hij het wil beperken tot hetero- en homosexuele koppels die een op liefde en sexualiteit gebaseerd paar vormen. Dat laatste lijkt me een verregaande discriminatie, die de reden was voor mijn opmerking.

Uit Rafkes teksten spreekt wel vaker selectiviteit.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 juni 2005, 09:23   #165
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Uit Rafkes teksten spreekt wel vaker selectiviteit.
Het is leuk om vast te stellen dat een bepaalde categorie homo's wel huwelijk en adoptie willen opentrekken voor zichzelf, maar het daarbij willen houden. Tegen verdere uitbreiding gebruiken ze gelijkaardige argumenten als de tegenstanders van homohuwelijk en -adoptie: "ge moet er geen zottekensspel van maken".

Staaf is slimmer.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 12-06-2005 at 10:23
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Uit Rafkes teksten spreekt wel vaker selectiviteit.
Het is leuk om vast te stellen dat een bepaalde categorie homo's wel huwelijk en adoptie willen opentrekken voor zichzelf, maar het daarbij willen houden. Tegen verdere uitbreiding gebruiken ze gelijkaardige argumenten als de tegenstanders van homohuwelijk en -adoptie: "ge moet er geen zottekensspel van maken".

Staaf is slimmer.

Egidius[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Uit Rafkes teksten spreekt wel vaker selectiviteit.
Het is leuk om vast te stellen dat een bepaalde categorie homo's wel huwelijk en adoptie willen opentrekken voor zichzelf, maar het daarbij willen houden. Tegen verdere uitbreiding gebruiken ze gelijkaardige argumenten als de tegenstanders van homohuwelijk en -adoptie: "ge moet er geen zottekensspel van maken".

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 12 juni 2005 om 09:23.
Egidius is offline  
Oud 12 juni 2005, 09:45   #166
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Het is leuk om vast te stellen dat een bepaalde categorie homo's wel huwelijk en adoptie willen opentrekken voor zichzelf, maar het daarbij willen houden. Tegen verdere uitbreiding gebruiken ze gelijkaardige argumenten als de tegenstanders van homohuwelijk en -adoptie: "ge moet er geen zottekensspel van maken".
Dat merken we vaker op discussiefora
Gelijke rechten! (zolang de mijn het gelijkst zijn)
Liberaliteit! (al moesten we er iedereen voor opsluiten)
Solidariteit! (met wie ik het verkies)
Democratie! (blijf wél van Tilleke)
Vrije meningsuiting! (behalve voor......)

Citaat:
Staaf is slimmer.
In elk geval konsekwenter.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 juni 2005, 10:08   #167
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Democratie! (blijf wél van Tilleke)
Hoe bedoel je?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 12 juni 2005, 10:16   #168
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Hoe bedoel je?

Egidius
Een kleine zelfincriminatie voor een ander het dikker in de verf zet.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be