Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 augustus 2012, 19:51   #1
D'hont Bruno
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 juli 2012
Berichten: 1
Standaard effectiviteit ecolabels

Beste lezers,

Voor mijn thesis voor mijn laatste jaar Handelswetenschappen doe ik onderzoek naar de effectiviteit van ecolabels bij de Vlaamse consument. Uit de inleidende literatuurstudie kwamen al enkele opmerkelijke feiten over ecolabels, ecologisch aankoopgedrag van consumenten en greenwashing aan het licht. Helaas is dit onderwerp in Vlaanderen nog niet goed onderzocht. Net daarom vond ik het dan ook interessant om hiernaar onderzoek te voeren.

Om uitspraken te doen over de effectiviteit van ecolabels bij de Vlaamse consument die representatief zijn voor de volledige populatie moet ik uiteraard een groot aantal respondenten bekomen.
Ik doe daarom een beroep op de lezers van dit forum om de enquête in te vullen via onderstaande link:
http://hogent.qualtrics.com/SE/?SID=SV_aidlqoX3QtxNtBy

Het invullen van de enquête duurt maximaal 15min en er is geen voorkennis nodig voor het beantwoorden van de vragen.

Lezers die graag meer willen weten over het onderwerp of die graag over ecolabels wensen te discussiëren kunnen mij steeds contacteren via dit forum of via mail: [email protected]

Alvast bedankt voor uw medewerking!

Groeten
D'hont Bruno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 13:07   #2
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Het is bewezen dat een generation X-er geen interesse heeft in milieu.

http://www.eurasiareview.com/1907201...limate-change/

Heb belangrijker zaken aan mijn hoofd.

Laatst gewijzigd door Stingray : 3 augustus 2012 om 13:07.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 13:14   #3
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Ah, jij. Ik dacht dat jij wel wist dat bevragingen op internet geen enkele betrouwbaarheid hebben?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 15:55   #4
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Ik laat al de netels in mijn hof staan, ook al bestaan er ecovriendelijke oplossingen, maar die betrouw ik niet. Eveneens distels alhoewel die verboden zijn door de wet, maar deze bestraal ik met radioactiviteit vooral zij in hun vruchtbare periode komen zodat voortplanting onbestaande is.
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 16:21   #5
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik laat al de netels in mijn hof staan, ook al bestaan er ecovriendelijke oplossingen, maar die betrouw ik niet. Eveneens distels alhoewel die verboden zijn door de wet, maar deze bestraal ik met radioactiviteit vooral zij in hun vruchtbare periode komen zodat voortplanting onbestaande is.
Distels verboden?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 17:05   #6
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Ja. Ook al bezondigt de gemeente er zich zelf aan.

http://www.natuurpunt.be/nl/natuurbe...etels_352.aspx
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 21:01   #7
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik laat al de netels in mijn hof staan, ook al bestaan er ecovriendelijke oplossingen, maar die betrouw ik niet. Eveneens distels alhoewel die verboden zijn door de wet, maar deze bestraal ik met radioactiviteit vooral zij in hun vruchtbare periode komen zodat voortplanting onbestaande is.
Ik snap echt niet waarom jij netels laten staan als niet milieuvriendelijk bekijkt. Netels zijn één van de meest nuttige planten. Waardeplant voor bijen, goed voor de bodem,....
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 22:43   #8
tomlyb
Burger
 
Geregistreerd: 7 mei 2010
Berichten: 140
Standaard

De consument moet geen keuzes maken voor bepaalde labels. Die labels zijn gewoon een marketing techniek om het product te onderscheiden.

In de vrije markt zal een producent van een veel verkocht product automatisch naar energie efficiënte productiemethoden gaan. Als ze geen schandaal aan hun been willen, dan zal het bovendien milieuvriendelijk zijn.
tomlyb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 23:41   #9
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomlyb Bekijk bericht
De consument moet geen keuzes maken voor bepaalde labels. Die labels zijn gewoon een marketing techniek om het product te onderscheiden.

In de vrije markt zal een producent van een veel verkocht product automatisch naar energie efficiënte productiemethoden gaan. Als ze geen schandaal aan hun been willen, dan zal het bovendien milieuvriendelijk zijn.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 06:11   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.440
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomlyb Bekijk bericht
In de vrije markt zal een producent van een veel verkocht product automatisch naar energie efficiënte productiemethoden gaan. Als ze geen schandaal aan hun been willen, dan zal het bovendien milieuvriendelijk zijn.
Alleen als energie niet " te goedkoop" is.

En wat betreft schandalen. Het WWF wat hand en spandiensten verleent aan tropische harhoutkappers, CO2 handeltjes opzet in eigen voordeel enzoverder. Greenpeace wat KGB geld gebruikt om zware stookolie verstokende "eco-warrior" schepen in te zetten. UTZ gecertificeerde bedrijven die miljoenen € BTW verduisteren etc etc....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be