Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2012, 09:44   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard Kerosine slecht voor de ballen!

De bollen van het Atomium moeten nu weeral gekuist worden omdat de kerosine vervuiling corrosie veroorzaakt.

Ik vroeg het me al af:

Citaat:
"Hallucinant", zegt Goethals, cardioloog in het OLV-ziekenhuis in Aalst en al meer dan tien jaar bezig met de impact van luchtverkeer op de gezondheid. "Dat kerosine aangetroffen wordt op het Atomium, zou toch een belletje moeten doen rinkelen. Dat betekent niet alleen dat die bollen zwart worden door zwaar vervuilende stoffen, maar het is ook evident dat de mensen die daar rond wonen toxische stofdeeltjes inademen. Dat hier niemand van wakker ligt, vind ik schandalig."

"Men wil zelfs gewoon niet erkennen dat kerosine schadelijk is voor de gezondheid. Om de impact van het luchtverkeer voor de volksgezondheid te meten, wordt gekeken naar fijn stof. Die waarden liggen rond luchthavens en snelwegen niet hoger dan in een natuurgebied. Wil dat zeggen dat er dan geen gevaar is? Absoluut niet", benadrukt Goethals.

"Het ultrafijn stof is minstens even schadelijk. Bij wie naast een snelweg woont, wordt de levensverwachting verkort met gemiddeld twee jaar. Studies tonen aan dat zelfs een half uur na het inademen van het ultrafijn stof, sporen worden aangetroffen in de urine en de lever. Het wordt ongelofelijk snel via de longen opgenomen in ons lichaam, en er is onvoldoende onderzoek gedaan naar de mogelijke schadelijke gevolgen. Maar ik kan je verzekeren dat het niet gezond is."
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...zondheid.dhtml

en maar zeuren over de geluidsnormen.

Straks kunnen de mensen in de buurt gratis en voor niks als vuurspuwende artiesten furore maken. Niks in de handen, niks in de mond en kijk als ik blaas kan mijn adem ontvlammen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 12:06   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Goh die titel

En ikke denken: welke onnozelaar wast er nu zijn ballen met kerosine
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 21:11   #3
Beleepok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 781
Standaard

kerosine is vliegtuigpetroleum
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be