Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2019, 12:10   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zoek het eens zelf op. Dan heb je wat voor handen en minder neiging tot trollen.
- lol -

Arme Geert.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 juli 2019 om 12:10.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 12:29   #62
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Welke geloofsovertuiging?
Lees de draad en je komt het antwoord wel tegen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 14:17   #63
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Heb ik gepost dat een trouwring iets te maken heeft met religie?

Een trouwring is het symbool van de beloft van trouw aan een bepaald persoon.
Het is dus het symbool van monogamie.
Monogamie is een geloofsovertuiging.
Mijn verontschuldigingen, in dat geval had ik uw post verkeerd geïnterpreteerd.

'Geloofsovertuiging' wordt vaak/meestal gebruikt in de religieuze betekenis, vandaar de verwarring.


Nu, ik weet niet of ik het dan per se met u eens ben. Uiteindelijk is de belofte van trouw gewoon een exclusiviteitscontract zoals men dat ook aantreft tussen ondernemingen.

Als een bepaalde tv-persoonlijkheid een exclusiviteitscontract aangaat met een productiehuis, is dat dan een geloofsovertuiging?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 5 juli 2019 om 14:18.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 14:31   #64
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Mijn verontschuldigingen, in dat geval had ik uw post verkeerd geïnterpreteerd.

'Geloofsovertuiging' wordt vaak/meestal gebruikt in de religieuze betekenis, vandaar de verwarring.


Nu, ik weet niet of ik het dan per se met u eens ben. Uiteindelijk is de belofte van trouw gewoon een exclusiviteitscontract zoals men dat ook aantreft tussen ondernemingen.

Als een bepaalde tv-persoonlijkheid een exclusiviteitscontract aangaat met een productiehuis, is dat dan een geloofsovertuiging?
Iedere exclisiviteitsoverkomst is een beroving van vrijheid.


Dus ja, ook dit is een symbool van een geloofsovertuiging en levenshouding.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 14:57   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Lees de draad en je komt het antwoord wel tegen.
Ik heb / had die al gelezen.
Ik vind geen bevredigend antwoord.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 19:49   #66
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Wat ik ook niet begrijp is dat een ambtenaar neutraal moet zijn maar dat de stad dat niet hoeft te zijn. Een ambtenaar mag geen pin dragen maar de stad deelt ze uit, de stad kleurt elke basketpaal in de stad in de regenboog, de stad kleurt verschillende zebrapaden regenboog, de stad hangt vlaggen uit, ... .

https://www.gva.be/cnt/dmf20190705_0...genboogkleuren

Dus de stad zorgt ervoor dat de hele stad in de regenboog staat en zegt dan tegen haar stadsambtenaren : maar jullie niet hoor, jullie moeten neutraal zijn ... daar klopt echt iets niet.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 20:16   #67
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zoek het eens zelf op. Dan heb je wat voor handen en minder neiging tot trollen.
Dat heb ik gedaan, maar uw godsdienst is zo archaisch en obscuur dat er niets over te vinden is. Dus vraag ik het aan u, aangezien u deze godsdienst aanhangt.

Het is toch vreemd dat u er niets over wil zeggen, het lijkt wel alsof u zich schaamt voor uw religie.

Aangezien andere monotheistische religies die hun oorsprong hebben in het OT (zoals de uwe), achterlijk zijn wat betreft homosexualiteit, denk ik dat uw godsdienst zeer vermoedelijk eveneens niet al te 'progressief' op dit gebied is. Het verbaast me dan ook dat u zichzelf op een pied de stalle zet en zichzelf opblaast als een grote verdediger van homorechten.

Ik geloof er niks van!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 20:32   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wat ik ook niet begrijp is dat een ambtenaar neutraal moet zijn maar dat de stad dat niet hoeft te zijn. Een ambtenaar mag geen pin dragen maar de stad deelt ze uit, de stad kleurt elke basketpaal in de stad in de regenboog, de stad kleurt verschillende zebrapaden regenboog, de stad hangt vlaggen uit, ... .

https://www.gva.be/cnt/dmf20190705_0...genboogkleuren

Dus de stad zorgt ervoor dat de hele stad in de regenboog staat en zegt dan tegen haar stadsambtenaren : maar jullie niet hoor, jullie moeten neutraal zijn ... daar klopt echt iets niet.
Voor mij hoeft 't Stad niet op die manier aan kunst en cultuur te doen. Lees mijn topic " 't Stad is van de vreemdelingen" er op na. Dergelijke geldverkwisterij is ingeschreven in het beleidsprogramma.

Ik vind het niet kunnen dat uitvoerende politici zich niet aan het neutraliteitsbeginsel houden. Het is inderdaad hypocriet van Bart De Wever en de zijne om enerzijds neutraliteit bij ambtenaren na te streven en anderzijds met overheidsgeld aan sociaalcultureel activisme te doen.

De stop-imidatie-campagne is inderdaad één van de vele ideologische uitschuiver van Bart De Wever.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 juli 2019 om 20:34.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2019, 20:44   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb / had die al gelezen.
Ik vind geen bevredigend antwoord.
Een geloofsovertuig is veel meer dan godsdienst.
Zelf geen godsdienst volgen is een geloofsovertuiging.

Ik draag zelf regelmatig pins op mijn kraag of borstzak.
En hoewel weinig mensen daar aandacht aan geven, staan die pins wel voor iets.
Ik draag ook regelmatig bepaalde soorten touwwerk.
Ook hiervan kent slechts een beperkte groep mensen de betekenis, maar ze staan voor iets.

En zo ook een trouwring. Die staat voor iets.
En hoewel de symboliek van een trouwring voor iedereen anders is, is het een teken van een bepaalde levenshouding.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 02:22   #70
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Daar valt iets voor te zeggen, en aangezien er zijn die zich ook aan de huidskleur kunnen storen, lijkt zoiets me wel iets (zonder kruisje dan wel):

Een kruisje mag net wel! M/V/X

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 6 juli 2019 om 02:24.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 07:39   #71
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat heb ik gedaan, maar uw godsdienst is zo archaisch en obscuur dat er niets over te vinden is. Dus vraag ik het aan u, aangezien u deze godsdienst aanhangt.

Het is toch vreemd dat u er niets over wil zeggen, het lijkt wel alsof u zich schaamt voor uw religie.

Aangezien andere monotheistische religies die hun oorsprong hebben in het OT (zoals de uwe), achterlijk zijn wat betreft homosexualiteit, denk ik dat uw godsdienst zeer vermoedelijk eveneens niet al te 'progressief' op dit gebied is. Het verbaast me dan ook dat u zichzelf op een pied de stalle zet en zichzelf opblaast als een grote verdediger van homorechten.

Ik geloof er niks van!
Je zou toch moeten beseffen dat de forumgenoten jou reeds lang doorzien hebben. Je gaat steeds volgens hetzelfde patroontje tewerk: vraagjes stellen en daarna arrogant en uitdagend trollen. Of ik nu al of niet een religie heb gaat jou geen barst aan. En wat jij al of niet “gelooft” omtrent mijn meningen zal mij een zorg wezen...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 11:56   #72
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/07...han-lambaerts/



sterke analyse, en er volgens mij boenk op ... ik ben benieuwd naar het antwoord van de burgemeester.
Het probleem zit bij de bepaling, is het opkomen voor homorechten een ideologische strijd? Of een sociale strijd, die binnen een steeds grotere diversiteit staat voor het gedachtengoed wat een stad als Antwerpen niet als ideologisch voor discussie vatbaar acht?

Hoe neutraal mag je dan als stad zijn?
Wanneer je dit breder ziet, moeten we neutraliteit uitstralen inzake vrouwenbesnijdenis, huiselijk geweld, of andere zaken waarbij het in principe gaat over mensenrechten?

Betekent neutraliteit altijd dat je geen universele rechten meer mag en kunt uitdragen, als ambtenaar? Mag je een sociale strijd voeren tijdens je werkuren?

Nee...dus vrees ik , ook al begrijp ik zeker de argumenten voor het dragen van die pin, dat het inderdaad niet neutraal is, omdat iedere sociale strijd ook ideologisch is.

Bovendien, voor wie homorechten de normaalste zaak van de wereld vindt, hoeft die pin niet tijdens werkuren. Daarbuiten wel, omdat er nu eenmaal ideologisch nog steeds druk staat op die rechten.

Dat de stad los van die beslissing wel regenboogvlaggen hangt of gayparades toelaat, staat los van die discussie over wat ambtenaren wel of niet moeten uitdragen.


Daarmee geeft de stad ook gelukkig wel aan de sociale rechten van holebi's ruimte te geven, maar voor mij hoeft een ambtenaar dit tijdens werkuren niet te doen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 12:35   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Heb ik gepost dat een trouwring iets te maken heeft met religie?

Een trouwring is het symbool van de beloft van trouw aan een bepaald persoon.
Het is dus het symbool van monogamie.
Monogamie is een geloofsovertuiging.
Dat is ook al wel 25 jaar niet meer het geval in de Westerse wereld.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 12:38   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
...
Hoe neutraal mag je dan als stad zijn?
...
De stad of gemeente moet niet neutraal zijn.
Gemeenteraad en college, verkozen politici, mogen hun gemeente kleuren.

Ambtenaren moeten neutraal zijn.

(en in randgevallen, als de politicus optreedt als ambtenaar, vb. bij huwelijksplechtigheid of als burgemeester bij rellen ..., ook verplichte neutraliteit.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 12:50   #75
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De stad of gemeente moet niet neutraal zijn.
Gemeenteraad en college, verkozen politici, mogen hun gemeente kleuren.

Ambtenaren moeten neutraal zijn.

(en in randgevallen, als de politicus optreedt als ambtenaar, vb. bij huwelijksplechtigheid of als burgemeester bij rellen ..., ook verplichte neutraliteit.)
Wanneer u de volledige post goed leest ziet u dat uw punt van discussie overbodig is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 13:18   #76
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het probleem zit bij de bepaling, is het opkomen voor homorechten een ideologische strijd?
Er is niet zoiets als "de homorechten". Homo's hebben gelijke rechten.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 14:26   #77
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Er is niet zoiets als "de homorechten". Homo's hebben gelijke rechten.
Inderdaad. Wanneer iedereen dat gewoon erkent hoeven er geen pin's meer.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 14:37   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer u de volledige post goed leest ziet u dat uw punt van discussie overbodig is.
Akkoord, maar ik heb geen punt van discussie willen stellen, ik heb mijn mening willen weergeven.
Op een duidelijke wijze, zonder wirwar.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 14:41   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Er is niet zoiets als "de homorechten". Homo's hebben gelijke rechten.
Ik vind dat een mooi geformuleerd en naar b. recht correct statement.

Eat that, sommige blokkers en vele kaloten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 15:11   #80
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je zou toch moeten beseffen dat de forumgenoten jou reeds lang doorzien hebben.
Oei, gij katapulteert u zelf als woordvoerder van dit forum!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je gaat steeds volgens hetzelfde patroontje tewerk: vraagjes stellen
Sinds wanneer mag dat niet? Gij stelt hier geen vragen aan andere forummers??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
en daarna arrogant en uitdagend trollen. Of ik nu al of niet een religie heb gaat jou geen barst aan. En wat jij al of niet “gelooft” omtrent mijn meningen zal mij een zorg wezen...
Tja, als ge niet durft antwoorden op vragen, dan leidt ik eruit af dat gij u schaamt voor uw religie.

Wat ik uitstekend vind. De meeste godsdiensten zijn zo overduidelijk onzin, en dat geldt ook voor de uwe.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be