Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2024, 11:37   #52541
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben er zo gerust in dat ik de brug in augustus zal oversteken.
Ik ben er zo gerust op dat je dan een paar Storm Shadows mag koppen.
__________________
VSSE, kijk goed mee:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 11 juni 2024 om 11:40.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 11:48   #52542
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Wit-Russen geven ze eten, en dikwijls helpen ze hen ook door ergens anders de tralies of prikkeldraad door te knippen.
In vroeger tijden beschreef u Wit-Rusland als een heilstaat waar alles goed geregeld is, alle straten er netjes en proper liggen, iedereen werk heeft, de overheid de mensen goedgezind is... Kortom, een soort paradijs op aarde. Dan mogen we ons toch de vraag stellen waarom die "vluchtelingen" niet in dat land blijven? Waarom toch naar dat "duivelse" Westen? Het antwoord weten we allemaal natuurlijk: die migranten passen in een bredere politiek om het Westen te destabiliseren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 11:50   #52543
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Eén van mijn problemen is dat ik enkele Tsjetsjenen nogal tamelijk persoonlijk ken.

Zal ik ze anders eens op u afsturen?

Dan wordt dat 'nogal tamelijk persoonlijk kennen van enkele Tsjetsjenen' misschien ook één van uw problemen.

Commietommie verzwijgt natuurlijk wie er sedert 2007 met ijzeren vuist regeert in Tsjetsjechië. Altijd weer die halve waarheden en hele leugens bij hem.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 11:54   #52544
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.370
Standaard

Poetin vind het een slecht idee om troepen te sturen wetende dat wij in Europa kleine dichtbevolkte landjes hebben. Ik begrijp niet goed wat hij nu eigenlijk wil zeggen, misschien moet hij het eens duidelijk zeggen wat hij daarmee bedoelt.
__________________
Etymologie van het woord Omvolking
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 12:48   #52545
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Tsjetsjenen staan 100 % achter de Russen, het is de enige republiek met een Vladimir Poetin boulevard.

De Russen zijn ongeveer 100 keer minder bloeddorstig dan westerse bondgenoot Israel heb ik hierboven berekend.
Ja tuurlijk als alle tchetjenen die niet akkoord zijn vluchten en paspoort inleveren heb je zo een leeg land waar iedereen akkoord is
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 12:52   #52546
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Wit-Russen geven ze eten, en dikwijls helpen ze hen ook door ergens anders de tralies of prikkeldraad door te knippen.
Schatje draaie he ook eens om

Tis niet omdat er paar kritisch Belgen op een forum wat kritiek spuiten op de politieke kaste dat je hier de proletarische revolutionairen vindt die klaar staan ons compleet systeem omver te werpen
Kritiek kan ook opbouwend zijn
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 13:57   #52547
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Eén van mijn problemen is dat ik enkele Tsjetsjenen nogal tamelijk persoonlijk ken.

Zal ik ze anders eens op u afsturen?

Dan wordt dat 'nogal tamelijk persoonlijk kennen van enkele Tsjetsjenen' misschien ook één van uw problemen.

Veel Tsjetsjenen die hier al jaren wonen, zijn deze die tot de gewapende, islamistische strekking behoren sinds de jaren 90. Zijn zijn niet zo blij dat klopt.
Anderzijds denk ik dat veruit de meeste Tsjetsjenen Ramzan Kadyrov steunen.
Maar in augustus zal ik Tsjetsjenie bezoeken een paar dagen, en met zoveel mogelijk Tsjetsjenen praten onder 4 ogen.


Mijn persoonlijke ontmoetingen met Tsjetsjenen waren steeds aangenaam en interessant. Zo mogelijk nog gastvrijer dan de etnische Russen.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 juni 2024 om 13:58.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 14:09   #52548
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik ben er zo gerust op dat je dan een paar Storm Shadows mag koppen.
Dank je wel Liberaal om me een fijne reis te wensen.

Maar je hoeft je geen zorgen te maken, dagelijks gebruiken vele 1000'en deze brug en het regime in Kiev is er al meer dan een jaar niet meer in geslaagd de brug te raken.
De kans dat ik uitglij en mn nek breek in plopsaqua in veel groter.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 14:15   #52549
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Commietommie verzwijgt natuurlijk wie er sedert 2007 met ijzeren vuist regeert in Tsjetsjechië. Altijd weer die halve waarheden en hele leugens bij hem.
Dat verzwijg ik niet, niemand heeft me die vraag gesteld.

Hele leugens, welke?

U hebt gelogen dat de aanvaller van Fico een pro-Rus zou zijn. Aangezien U Slovakije goed kent, zou toch beter moeten weten dan zulke openlijke leugens te verkondigen. )
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 14:50   #52550
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dank je wel Liberaal om me een fijne reis te wensen.

Maar je hoeft je geen zorgen te maken, dagelijks gebruiken vele 1000'en deze brug en het regime in Kiev is er al meer dan een jaar niet meer in geslaagd de brug te raken.
De kans dat ik uitglij en mn nek breek in plopsaqua in veel groter.
hoh weet je wat het gaat erover de brug onbruikbaar te maken, t'is niet zozeer een raketje erop doen landen of een bootje eronder doen varen en doen ontploffen die een probleem is, als ze het doen moet het vaneerstekeer goed zijn he

In feite zijn dat drijvende pontons die verankerd zitten in de grond, een gaatje met een drilboortje is genoeg om die pontons lek te maken en de brug te doen zinken.

Die brug is dus veel kwetsbaarder dan je hier nu stoer verkondigt

Je moet de russen nog de kans geven om te vluchten, want zo laf afslachten op zijn russisch terwijl ze als ratten in de val zitten, is iets dat niet past in de westerse oorlogsvoering

bovendien kan ze vervangen worden door overzetboten, tis dus niet dat die brug essentieel is

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 juni 2024 om 14:51.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 16:13   #52551
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hoh weet je wat het gaat erover de brug onbruikbaar te maken, t'is niet zozeer een raketje erop doen landen of een bootje eronder doen varen en doen ontploffen die een probleem is, als ze het doen moet het vaneerstekeer goed zijn he

In feite zijn dat drijvende pontons die verankerd zitten in de grond, een gaatje met een drilboortje is genoeg om die pontons lek te maken en de brug te doen zinken.

Die brug is dus veel kwetsbaarder dan je hier nu stoer verkondigt

Je moet de russen nog de kans geven om te vluchten, want zo laf afslachten op zijn russisch terwijl ze als ratten in de val zitten, is iets dat niet past in de westerse oorlogsvoering

bovendien kan ze vervangen worden door overzetboten, tis dus niet dat die brug essentieel is
Blabla is brug is er en blijft er.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 16:22   #52552
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In vroeger tijden beschreef u Wit-Rusland als een heilstaat waar alles goed geregeld is, alle straten er netjes en proper liggen, iedereen werk heeft, de overheid de mensen goedgezind is... Kortom, een soort paradijs op aarde. Dan mogen we ons toch de vraag stellen waarom die "vluchtelingen" niet in dat land blijven? Waarom toch naar dat "duivelse" Westen? Het antwoord weten we allemaal natuurlijk: die migranten passen in een bredere politiek om het Westen te destabiliseren.
Dat is nog steeds zo, zeker vergeleken met Oekraine. En ondanks westerse pogingen om het land te destabiliseren.

Die vluchtelingen mogen niet in Belarus blijven, tenzij ze er studeren of trouwen met iemand uit Belarus. En Belarus is al zeker geen land waar je je als gekleurde medemens gemakkelijk kunt verstoppen.
Zo niet zouden er zeker een heleboel blijven plakken.

Anders is het wat studenten betreft. Die hebben tijd om de taal te leren en een lokale schone te leren kennen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 17:07   #52553
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.340
Standaard

begint leuk te worden
ipv die dripfeed wapenleveringen aan Ukraine en vechten met een hand op de rug

1/ aanval op raketlanceerbasis in Ru, je weet wel dingen die een atoomoorlog gaan ontekenen volgens tomm, ukraine moet liefst blijven vechten met één hand op de rug

2/ bijkomende patriots , je weet wel die waar onze tomm van beweert dat er geen meer zijn

3/ hun scheepswrakken vliegen vanzelf in brand... vliegtuigen vallen vanzelf uit de lucht, het arsenaal dat RU nog overheeft lijkt een schim van het arsenaal waarmee ze de oorlog begonnen zijn,

4/terwijl UKR een vloot F16's klaargestoomd krijgt, een continue supply van tanks, een continue supply van granaten, en kanonnen, een continue supply van afweergeschut...

5/ de leukste nekslag is dat RU nu eindelijk begint te betalen voor de oorlog: de frozen assets die bevroren staan beginnen eindelijk de oorlog te financieren...


je weet wel Tommeke uw theorie van het roemrijke RU die zijn buurlandje moet straffen omdat zijn buurvrouw met de buurman aan het babbelen is... end at niet mag doen volgens een of andere ongeschreven regel... Die dominante buur zit gans het huis van de buurvrouw kort en klein te slaan, maar de andere buren steunen de buurvrouw door dik en dun... En nee ze gaat nooit meer verliefd worden op die agressieve buur, dat gaat 50 jaar duren vooraleer ze dat gaan vergeten zijn

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 juni 2024 om 17:16.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 17:29   #52554
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je weet wel Tommeke uw theorie van het roemrijke RU die zijn buurlandje moet straffen omdat zijn buurvrouw met de buurman aan het babbelen is... end at niet mag doen volgens een of andere ongeschreven regel... Die dominante buur zit gans het huis van de buurvrouw kort en klein te slaan, maar de andere buren steunen de buurvrouw door dik en dun... En nee ze gaat nooit meer verliefd worden op die agressieve buur, dat gaat 50 jaar duren vooraleer ze dat gaan vergeten zijn
Ik vergelijk Rusland altijd met een man die uitbater is van firma die tuinmeubelen verkoopt en gehoord heeft dat zijn buurman tuinmeubelen bij een andere firma wil kopen. En dan de buur begint aan te vallen, omdat die gezegd heeft dat hij niet gediend is met zijn bemoeialerij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 17:52   #52555
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.911
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Veel Tsjetsjenen die hier al jaren wonen, zijn deze die tot de gewapende, islamistische strekking behoren sinds de jaren 90. Zijn zijn niet zo blij dat klopt.
Anderzijds denk ik dat veruit de meeste Tsjetsjenen Ramzan Kadyrov steunen.
Maar in augustus zal ik Tsjetsjenie bezoeken een paar dagen, en met zoveel mogelijk Tsjetsjenen praten onder 4 ogen.

Mijn persoonlijke ontmoetingen met Tsjetsjenen waren steeds aangenaam en interessant. Zo mogelijk nog gastvrijer dan de etnische Russen.

De Tsjetsjenen die ik heb leren kennen, zijn inderdaad zéér aangename, gastvrije en interessante mensen.

Bovendien walgen ze al héél lang van alles wat ook maar van ver met islam en al dan niet gewapende strekkingen te maken heeft; dat heeft alvast zowel het eerste contact als de verdere kennismaking een stuk gemakkelijker gemaakt.


De moeder is haar broer, haar man én haar huis kwijtgeraakt tijdens 'precisiebombardementen' van het Zzombische Leger; haar kinderen hebben het dus zonder hun vader, oom én slaap- en speelkamer moeten stellen.


Als de inmiddels volwassen zonen ooit Ramzan Kadyrov te pakken krijgen, zal er van die gore vetzak niet bepaald veel meer overschieten; dat kan ik u garanderen.

En néén, wapens gaan ze daarvoor niet nodig hebben: de blote handen én tanden zullen ruimschoots volstaan.



Ik ga hen eens vragen of ze u willen leren kennen, OK?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 11 juni 2024 om 17:59.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 18:02   #52556
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Veel Tsjetsjenen die hier al jaren wonen, zijn deze die tot de gewapende, islamistische strekking behoren sinds de jaren 90. Zijn zijn niet zo blij dat klopt.
Anderzijds denk ik dat veruit de meeste Tsjetsjenen Ramzan Kadyrov steunen.
Maar in augustus zal ik Tsjetsjenie bezoeken een paar dagen, en met zoveel mogelijk Tsjetsjenen praten onder 4 ogen.


Mijn persoonlijke ontmoetingen met Tsjetsjenen waren steeds aangenaam en interessant. Zo mogelijk nog gastvrijer dan de etnische Russen.
Allez vooruit. Onder 4 ogen. Een heer van grote importantie.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 11 juni 2024 om 18:03.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 18:31   #52557
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Allez vooruit. Onder 4 ogen. Een heer van grote importantie.
Ze zijn daar nu al aan het wachten op de komst van commietommie, want dan zullen ze eindelijk vrij kunnen spreken, "onder vier ogen" wel te verstaan!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 18:58   #52558
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ze zijn daar nu al aan het wachten op de komst van commietommie, want dan zullen ze eindelijk vrij kunnen spreken, "onder vier ogen" wel te verstaan!
Gelukkig krijgen wij hier daarna een objectief verslag, zodat we ook bij de geprivilegieerden zijn die de waarheid te horen krijgen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 19:27   #52559
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.911
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gelukkig krijgen wij hier daarna een objectief verslag, zodat we ook bij de geprivilegieerden zijn die de waarheid te horen krijgen.

Niks 'de waarheid', hé: "Dé Waarheid", mét Hoofdletters én Accent!

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 20:03   #52560
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Niks 'de waarheid', hé: "Dé Waarheid", mét Hoofdletters én Accent!

Lach maar een beetje, u bent nog nooit in die landen geweest.
De overgrote meerderheid Tsjetsjenen hier zijn islamistisch.

Bij een grote antiterreuractie in België zijn zestien mensen opgepakt. Het zijn vooral Tsjetsjenen, meldt het federaal parket maandag.

https://www.nu.nl/buitenland/4064478...in-belgie.html
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be