Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 7 maart 2015, 14:16   #441
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
....juist zoals ook gebeurt met de autochtone Brusselaars uit Anderlecht, Molenbeek, Schaarbeek........etc. Toen ik nog in Anderlecht woonde had ik regelmatig discussies (tot het "teveel" werd, en ook ik vertrok). Er was er zelfs ene, die misschien zes �* zeven maand in België was, die koudweg zei "Fout le camp, si ça te plait pas".
Ik vraag mij trouwens af, wat er zo multicultureel is aan die mono-etnische islamitische wijken.
U hebt gewoon slecht gereageerd : in uw plaats was ik er gebleven. Neem het Vlaams-Nationalisme en het feit dat een bepaald deel van die Vlaams-Nationalisten - ik zeg wel een bepaald deel - Franstaligen niet graag heeft. Dat verhindert helemaal niet talloze Franstaligen naar Vlaanderen te komen leven, zonder dat ze rekening met de gevoeligheden van die bepaald deel houden.
Everytime is offline  
Oud 7 maart 2015, 14:18   #442
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Ik betaal de GAS-boete niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline  
Oud 7 maart 2015, 14:23   #443
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Wat de autochtone Vlaming ook doet, het is nooit goed.

Als de Vlaming zijn huis verkoopt/verhuurt aan allochtone moslims, dan is hij zelf verantwoordelijk voor de islamisering van zijn straat/wijk/gemeente.

Als iemand zijn huis weigert te verkopen/verhuren aan een Marokkaan, dan wordt die persoon uitgemaakt voor xenofoob, islamofoob, racist, fascist enzovoort.
Er is vrij verkeer van de personen. Mensen zijn vrij zich te verplaatsen en zich te vestigen waar ze willen. Een persoon die zijn huis weigert aan allochtonen of anderstaligen te verkopen of te verhuren, maakt discriminatie. Het is strafbaar door de wet en wees maar zeker dat de allochtonen of anderstaligen klacht zouden indienen en met de gevolgen die ik u al laat raden.
Everytime is offline  
Oud 7 maart 2015, 14:33   #444
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Er is vrij verkeer van de personen. Mensen zijn vrij zich te verplaatsen en zich te vestigen waar ze willen. Een persoon die zijn huis weigert aan allochtonen of anderstaligen te verkopen of te verhuren, maakt discriminatie. Het is strafbaar door de wet en wees maar zeker dat de allochtonen of anderstaligen klacht zouden indienen en met de gevolgen die ik u al laat raden.
Mag een huisbaas dan zelf niet meer beslissen aan wie hij zijn huis wenst te verhuren?
Drukazz is offline  
Oud 7 maart 2015, 14:40   #445
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Mag een huisbaas dan zelf niet meer beslissen aan wie hij zijn huis wenst te verhuren?
NEEN. Wist U dat niet?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 7 maart 2015, 14:44   #446
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
NEEN. Wist U dat niet?
Dat wist ik niet. Volgens mij had een eigenaar van het huis nog altijd het recht wie hij daar laat wonen. Maar oké, ik leef niet voor niets in ABSURDISTAN. Dus echt schrikken doe ik nu ook weer niet.

Laatst gewijzigd door Drukazz : 7 maart 2015 om 14:44.
Drukazz is offline  
Oud 7 maart 2015, 14:51   #447
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Mag een huisbaas dan zelf niet meer beslissen aan wie hij zijn huis wenst te verhuren?
Jammer genoeg niet. Matthias Storme heeft hier een interessante lezing over gehouden die in dit document (De fundamenteelste vrijheid: de vrijheid om te discrimineren.) verwoord is:
https://www.law.kuleuven.be/personal...eidsprijs2.pdf

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 maart 2015 om 14:53.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 7 maart 2015, 14:53   #448
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Echt een aanrader om te lezen.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 7 maart 2015, 14:58   #449
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Echt een aanrader om te lezen.
Dit document staat al jaren bij mijn favorieten. Er is geen speld tussen Storme zijn betoog te krijgen.
Daarom vind ik het goed dat hij nu bij het CGKR op tafel kan slaan.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 7 maart 2015, 15:04   #450
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit document staat al jaren bij mijn favorieten. Er is geen speld tussen Storme zijn betoog te krijgen.
Daarom vind ik het goed dat hij nu bij het CGKR op tafel kan slaan.
Ik was eveneens erg enthousiast over zijn benoeming bij het (ex) CGKR. Het wordt dringend tijd dat de slinger terug een beetje de andere kant uitslaat.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 7 maart 2015, 15:53   #451
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, dat is het niet.
Want een Europese islam zal ontwikkeld moeten worden, willen moslims werkelijk deel uitmaken van Europa en de samenleving die er is.

Stellen dat dit niet kan is een dogma, wat die ontwikkeling verhindert. Mochten we steeds zo gedacht hebben, geloofden we nog dat de aarde plat was en het hiernamaals de enige werkelijkheid is waarin mensen moeten geloven. Geen enkele religie kiest voor verlichting, maar zoals het Katholicisme dit ook niet deed, waren er toch denkers die geloof wisten te verzoenen met humane inzichten, binnen islam moeten die figuren opstaan.

Dat zijn niet de Tarik Ramadans die eigenlijk de traditionele islam willen verstevigen in Europa, maar iedere moslim zou zichzelf de vraag moeten stellen of hadith, vaak geschreven in lang vervlogen tijden, nog wel een uitgangspunt bieden in deze eeuw om je geloof te belijden.
De voorwaarden om die mentale oefening te doen heeft het Westen al geboden, want om te denken en gedachten mee te delen moet je wel een volle maag hebben en kunnen lezen en schrijven.

Dat ontbreekt voor veel mensen in moslimlanden, maar hier worden aan de voorwaarden wel voldaan, tijd dus dat moslims in Europa aan die denkoefening beginnen, anders verspelen ze de legitimiteit van hun geloof in dit stuk van de wereld.
u denkt zoals een westerling. een islamiet heeft één stelregel "ER IS MAAR INTERPRETATIE VAN DE ISLAM"
Islam kent geen verlichting zoals wij in Europa kennen (en binnenkort gekend hebben)
Zie de reactie vanuit de islam zelf (en pak niet de pocoloco verhaaltjes van de pers aan) hun reacties op feiten (9/11 charly habdo enz.)
Europese - gematigde- islam : voer voor wereldvreemde dromers
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline  
Oud 7 maart 2015, 16:11   #452
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

---

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 maart 2015 om 16:11.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 7 maart 2015, 16:27   #453
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Straffe dinges... de blokkers gaan dus morgen toch hun eerder al verboden en daarna door de vorige (de zoveelste) patsy-woordvoerder wim van rooy verschoven betoging houden.

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...betogers.dhtml

Nu maken ze er geen geheim meer van, nu de voorraad patsy woordvoerders op is, laten ze dan toch eindelijk gewoon een 'eigen volk' blokker op kop staan.

Ik ben nieuwsgierig om te zien hoeveel volk daar morgen gaat zijn.
Veel volk of niet, geen belang. Het gaat niet om het begrip Vlaams Blok maar om de duizenden die hetzelfde ervan dachten destijds over bepaalde nieuwe aspekten in onze maatschappij. Die vele duizenden hebben zich niet blijvend laten uitschakelen door het zeer democratisch cordon sanitaire maar zijn gewoon overgestapt naar andere partijen!En ze denken er nog steeds hetzelfde over, wat had je gedacht! Vooral na de strapatsen van die godsdienstidioten de laatste maanden!
Dus nog eens: volk of geen volk, geen belang. De mensen denken er het hunne van en moeten zich niet op straat laten uitschelden door een bende
hypocriete/ of domme multicullers die staan applaudisseren bij hun eigen ondergang...
En neen, ik ben geen VBer of iets anders. Ik ben gewoon een burger van dit landje en ik zie, lees en hoor wat er zoal in mijn landje gebeurt! Politieke partijen kunnen me gestolen worden.
andev is offline  
Oud 7 maart 2015, 16:38   #454
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Vooral niet betogen. Vooral Pegida afbreken. Vooral doen alsof er niks aan de hand is. En vooral je hoofd in het zand blijven steken (zolang het nog op je schouders staat)


Lees gerust verder op : http://www.express.be/articles/nl/co...bia/194779.htm
Och, dat interesseert die gasten niet. Ze zijn al even beperkt als de vele gebrainwashte religioten die overal ter wereld tonen hoe interessant ze zijn.
andev is offline  
Oud 7 maart 2015, 16:42   #455
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Los daarvan, ik zet even de slogans van de betoging op een rijtje:

* anti-ISIS
* respecteer het gastland of verlaat het
* terrorisme moe? grenzen toe
* gelijke behandeling van mannen en vrouwen
* geweldloos en verenigd tegen geloofs- en andere oorlogen op Europees grondgebied.

Mijn concrete vraag aan jou : met welke van deze slogans ben jij het niet eens?
Heb je ondertussen al een antwoord gekregen?
andev is offline  
Oud 7 maart 2015, 16:46   #456
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De derde! Waarom grenzen sluiten?
Omdat het vrij ongecontroleerd ze open laten hetzelfde effect heeft als je voordeur dag en nacht laten open staan! De ongure elementen staan aan te schuiven tot je huis zal leeg zijn!
andev is offline  
Oud 7 maart 2015, 16:48   #457
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het nieuws op TV. Kranten lees ik niet meer en het is zelfs geen kwestie dat we nu zowiezo alles op Internet vinden : al zo'n "journalisten" willen gewoon de mensen bang maken met alarmerende artikels over iets die niet de werkelijkheid vertegenwoordigt.
Het nieuws op tv is voor jou DE bron van inlichtingen?
Door meerdere kranten grasduinen, op het internet vanalles lezen, horen wat de mensen rondom je en overal vertellen, doe dat er maar bij!
En het resultaat wil je niet weten.

Laatst gewijzigd door andev : 7 maart 2015 om 16:50.
andev is offline  
Oud 7 maart 2015, 16:52   #458
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Laat ons eerlijk blijven in de discussie : er zijn duizenden mensen die geen huis willen verhuren aan marokkanen. Die zeggen dan gewoon : "net te laat mijnheer, er heeft iemand juist voor U geweest en hij tekende het contract".

Ik wijs gewoon op een evidentie : elk huis dat een marokkaan koopt in vlaanderen, is verkocht door een brave blanke vlaming.
Dat wil in elk geval zeggen dat die tien en zelfs honderdduizenden mensen geen enkel recht meer hebben om nog mee te staan roepen over : "diej broinj m�*nne en diej smierege moslims".

Eigen portefeuille eerst, de rest is voor de ex-buren, en kust mijn kloten. Dat is de mentaliteit bij verkoop.

Een vlaming is een brave mens, maar laat hem zijn tweedehandsauto of een huis verkopen en elke morele barrière valt weg.
Helemaal niet, Peter. Ik heb de eer en het genoegen om zelf in een "multiculturele" wijk (vooral veel Turkse migranten) en ik zie ook dat de Turkse allochtonen hun huizen verkopen/verhuren aan andere Turkse allochtonen. De tijd dat elk huis dat een Marokkaan koopt in Vlaanderen, verkocht werd door een blanke Vlaming; is reeds een tijd voorbij.

Dan haalt Everytime inderdaad een goed punt. Een Vlaming die bewust weigert om zijn huis te verkopen/verhuren aan een Marokkaan, riskeert vervolging op basis van de antidiscriminatiewet. De tijd dat je je huis kan verkopen aan wie je wil, is dus reeds een tijdje voorbij.

Bovendien is je redenering dat iemand die zijn huis verkoopt aan moslims, geen kritiek meer mag hebben op de Islam, gewoon absurd. Stel: ik verkoop mijn huis aan een jong Vlaams koppel, dat net gaat samenwonen en 2 jaar later vindt er in datzelfde huis een familiedrama plaats. Volgens jouw redenering mag ik dan ook de gebeurtenissen niet veroordelen en partnergeweld niet schokkend vinden. Of een ander voorbeeld: ik verkoop mijn auto aan een onervaren jonge chauffeur van 20 jaar en 2 maanden later veroorzaakt die chauffeur door zijn onervarenheid een ernstig verkeersongeval. Volgens jouw redenering ben ik mede-verantwoordelijk voor het ongeluk (ik had die auto namelijk niet aan die chauffeur mogen verkopen)
stropdrager is offline  
Oud 7 maart 2015, 16:56   #459
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Noorwegen heeft in oktober 824 moslims (zorgvuldig geselekteerd) gedeporteerd.
Sedertdien is de criminaliteit aanzienlijk gedaald.
Toeval ?
Wanneer de criminaliteit hier binnenkort weer de hoogte inschiet zullen we ook weten waarom! Die lieverdjes zullen het hier best leuk vinden.
andev is offline  
Oud 7 maart 2015, 17:01   #460
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Karel heeft het altijd wat moeilijk gehad met het onderscheid tussen die twee...

zijn kijk op de zaak was dan ook wat troebel, in die tijd stond de optometrie nog niet zo ver, getuige daarvan zijn bril met steriliseerbokalen als glazen.

Lopen er niet genoeg gevaarlijke gekken en moordenaars rond bij de moslims dat je over Dillen moet zeveren? En zonder dat je decennia ver moet gaan zoeken...
andev is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be