Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 september 2021, 18:37   #781
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
niemand ontkent dat interseks bestaat

maar deze medische aandoening misbruiken om duizenden en duizenden mensen te verminken, te manipuleren, kinderen gedwongen op puberteitsblokkers zetten ...
gaat veel en veel te ver

Bettens is een elesbiche vrouw en dat is perfect inorde
dat zij heel toevallig, in de tijdsgeest van vandaag, plots een man wil zijn?

ten tijde van not an addict was ze een gezonde lesbische en nu? ze is zeker geen vent en haar vriendin is echt nog steeds gewoon lesbisch hoor
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 18:47   #782
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Non-binair is bullshit tenzij je iemand hebt zonder geslachtskenmerken of zonder hormonenstelsel.
Hoe zit het nu, Generaal?

Zoveel chaos.

De dokter vond een spleetje of een worm als baby als je geboren werd. Meer is er ook niet aan.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 19:10   #783
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Voor mij blijft een "trans vrouw" een 'man' ondertussen.
Nee, natuurlijk niet. Een trans vrouw is zoiets als een namaak Vuitton sjakos. Dat is geen slechte sjakos, het lijkt goed op een Vuitton sjakos, maar het is er geen en het kost 50 Euro in plaats van 7000 Euro.

Een trans vrouw is geen man. Het is ook geen vrouw. Het is iets anders. Iets nieuws. Zoals een muilezel noch een paard, noch een ezel is.

Kijk, een trans vrouw heeft XX chromosomen in al zijn cellen. Dat zou van een vrouw zijn. Maar een trans vrouw heeft een lul. Dat zou een man zijn. Een trans vrouw heeft geen vagina. Het is dus geen vrouw. Maar een trans vrouw kan nooit of te nimmer een vrouw bevruchten. Iets dat XX chromosomen heeft, geen prostaat, en nooit een vrouw kan bevruchten wat men ook doet, kan geen man zijn. Maar 't is ook geen vrouw. Het is een nieuw soort wezen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 19:19   #784
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
mja, los van de ganse genderdiscussie waar ik soms toch ook vragen bij stel, is er wel degelijk zoiets als interseks, zuiver biologisch. Blijkbaar bij 1-2% van de bevolking.

Het is dan de vraag op welke basis je een geslacht toekent. Fenotypisch? (penis/vagina), genetisch? (XY-chromosoon), een andere expressie zoals hormonaal?,... kies maar.
Inderdaad. Wat is een paard ? Een paard is niet door 1 enkel aspect gedefinieerd, maar een geheel van dingen. Als het daar niet aan alles van voldoet, is het niet echt een paard. Maar eventueel iets dat macroscopisch op een paard lijkt. Of microscopisch.

We hebben den neiging om tegenwoordig een biologische entiteit strikt te definieren op basis van het genetische. Als dat zo is, dan zijn er geen transmannen of transvrouwen. Als je als vrouw geboren bent, blijf je een vrouw want je genetische code verandert niet. Maar zoals je zegt, fenotypisch zijn er toch ook karakteristieken die maken dat iets een paard is of een ezel. Een vrouw of een man.

Een vrouw is enkel maar een vrouw als het aan alle fundamentele karakteristieken voldoet die een vrouw definieren, zowel genetisch als fenotypisch. Zoniet is het geen echte vrouw. Iets dat eventueel op een vrouw GELIJKT.

Het is niet omdat we een paard wit-zwarte strepen schilderen, dat het een zebra geworden is. Dat is nochtans een beetje wat een transvrouw eigenlijk is: iets waar we wat uiterlijke anatomische karakteristieken van veranderd hebben, maar gans de interne machinerie is NIET die van wat het beweert wat het is. Vandaar mijn namaak Vuitton sjakos.

Maar men heeft het origineel zodanig getransformeerd of "verminkt" dat men het karakteristieke fenotype naar de knoppen heeft geholpen. Het is dus niet meer het origineel ook niet.

Men kan dus niet anders besluiten dan dat het iets NIEUWS is. Noch man, noch vrouw, iets anders. Zoals een muilezel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 september 2021 om 19:20.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 19:25   #785
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Wat is een paard ? Een paard is niet door 1 enkel aspect gedefinieerd, maar een geheel van dingen. Als het daar niet aan alles van voldoet, is het niet echt een paard. Maar eventueel iets dat macroscopisch op een paard lijkt. Of microscopisch.

We hebben den neiging om tegenwoordig een biologische entiteit strikt te definieren op basis van het genetische. Als dat zo is, dan zijn er geen transmannen of transvrouwen. Als je als vrouw geboren bent, blijf je een vrouw want je genetische code verandert niet. Maar zoals je zegt, fenotypisch zijn er toch ook karakteristieken die maken dat iets een paard is of een ezel. Een vrouw of een man.

Een vrouw is enkel maar een vrouw als het aan alle fundamentele karakteristieken voldoet die een vrouw definieren, zowel genetisch als fenotypisch. Zoniet is het geen echte vrouw. Iets dat eventueel op een vrouw GELIJKT.

Het is niet omdat we een paard wit-zwarte strepen schilderen, dat het een zebra geworden is. Dat is nochtans een beetje wat een transvrouw eigenlijk is: iets waar we wat uiterlijke anatomische karakteristieken van veranderd hebben, maar gans de interne machinerie is NIET die van wat het beweert wat het is. Vandaar mijn namaak Vuitton sjakos.

Maar men heeft het origineel zodanig getransformeerd of "verminkt" dat men het karakteristieke fenotype naar de knoppen heeft geholpen. Het is dus niet meer het origineel ook niet.

Men kan dus niet anders besluiten dan dat het iets NIEUWS is. Noch man, noch vrouw, iets anders. Zoals een muilezel.
Je kan het allemaal zo moeilijk maken als je zelf wilt.

Bewustzijn uploaden in een systeem. Wat blijft er dan nog over? Wat bytes? Dan is de hele wereld een illusie. Tot je een steen tegen je smoel krijgt hé.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 19:33   #786
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Wat is de ROI op zo'n operatie?

Bijvoorbeeld als atleet van die titanium vuisten ofzo. Ja, dat is sjoemelen e.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 19:40   #787
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

In de film kan alles.

De meeste nieuwe technologische ontwikkelingen gaan allemaal eerst naar het leger.

Radar.
GPS.
NightOps.
Enzovoort...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 19:42   #788
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Een ingenieur is bezig met nano deeltjes e.d.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 19:48   #789
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
toch gaan we kinderen blijven leren dat we 10 vingers hebben en gaan we geen operaties terugbetalen om een vinger af te hakken, laat staan dat we dat maatschappelijk zullen aanmoedigen zodat sommige kinderen eindelijk kunnen zijn wat ze willen zijn, een mens met 9 vingers.
het kan want er is tenslotte een grijze zone wat het aantal vingers betreft
Dat hangt enkel maar af of er een soort van meme ontstaat he. Kijk naar alle rituele verminkingen die er gebeuren. Op een zeker ogenblik is een zekere verminking een soort van status symbool of een "behoren tot de groep" en ik denk dat dat bij het transseksuelen gebeuren niet anders is. Het zou goed kunnen zijn dat "geen transseksueel zijn" een soort van paria wordt zoals "geen besneden vrouw of man zijn" in sommige maatschappijen he. Of zoals "geen stok door uw neus hebben" bij zekere stammen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 19:49   #790
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Die vaste hiërarchische structuren?

Leger, families, dynastieën, werkvloeren.

Je zit vast e.

Officier.
Engineer.
Captain.
Jack of All.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 19:49   #791
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dan is de hele wereld een illusie. Tot je een steen tegen je smoel krijgt hé.
Dat is een visie he. Solipsisme heet dat. Het is een van de filosofische manieren om alle gelul rond empathie de kop in te drukken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 20:05   #792
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Dat is wat in de volksmond "hermafrodiet" wordt genoemd. Ik heb het over de hipsters "die zich niet als man of vrouw willen identificeren".
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 20:21   #793
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, natuurlijk niet. Een trans vrouw is zoiets als een namaak Vuitton sjakos. Dat is geen slechte sjakos, het lijkt goed op een Vuitton sjakos, maar het is er geen en het kost 50 Euro in plaats van 7000 Euro.

Een trans vrouw is geen man. Het is ook geen vrouw. Het is iets anders. Iets nieuws. Zoals een muilezel noch een paard, noch een ezel is.

Kijk, een trans vrouw heeft XX chromosomen in al zijn cellen. Dat zou van een vrouw zijn. Maar een trans vrouw heeft een lul. Dat zou een man zijn. Een trans vrouw heeft geen vagina. Het is dus geen vrouw. Maar een trans vrouw kan nooit of te nimmer een vrouw bevruchten. Iets dat XX chromosomen heeft, geen prostaat, en nooit een vrouw kan bevruchten wat men ook doet, kan geen man zijn. Maar 't is ook geen vrouw. Het is een nieuw soort wezen he.
Wat men tegenwoordig een trans vrouw noemt is iemand met Xy chromosomen. Ik weet het is verwarrend. Het was ooit simpel en straight forward, zelfs met het bestaan van medische uitzonderingen die heden ten dage misbruikt worden om een trans ideologie te pushen. We worden verondersteld tegenwoordig een trans vrouw (dus een man die zegt zich vrouw te voelen) een vrouw te achten. Daarmee wordt heel de biologische basis van wat geslacht is onderuit gehaald.

Ik begrijp uw verwarring. Het is namelijk logischer een man die zich vrouw voelt een trans man te noemen.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 september 2021 om 20:29.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2021, 10:21   #794
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
niemand ontkent dat interseks bestaat

maar deze medische aandoening misbruiken om duizenden en duizenden mensen te verminken, te manipuleren, kinderen gedwongen op puberteitsblokkers zetten ...
gaat veel en veel te ver


Bettens is een elesbiche vrouw en dat is perfect inorde
dat zij heel toevallig, in de tijdsgeest van vandaag, plots een man wil zijn?

ten tijde van not an addict was ze een gezonde lesbische en nu? ze is zeker geen vent en haar vriendin is echt nog steeds gewoon lesbisch hoor
Ik zou het niet beter kunnen zeggen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 09:22   #795
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Awel, ik ben het helemaal eens men Luc Sels se!

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210926_97802994

"
‘Ik ben de eerste om me in te schrijven ?*zolang “woke” staat voor awake. Voor meer bewustzijn. De beweging is erin geslaagd om met snelheid enkele thema’s op de kaart te zetten die er al lang op stonden, maar niet de nodige rugwind kregen: ?*racisme, uitsluiting, discriminatie, ?*dekolonisatie.

Maar het heeft een activistische, militante kant gekregen waarbij ik me erg ongemakkelijk voel. Voor de extreme fracties ben je woke óf ben je een toonbeeld van “blanke zwakheid” of “kolonialistische rationaliteit”. Dat is problematisch, want dan is er géén debat meer mogelijk.’

‘Je hebt een beweging gehad van terechte steun voor de wokebeweging. Nu draait de tegenbeweging op volle toeren. Ze dreigen allebei even intolerant te worden. En dat stemt me ongerust. We vergooien kansen om echt progressie te maken met vrij en onderbouwd debat. Een universiteit of ?*samenleving dekoloniseren gebeurt niet snel snel in twee weken tijd.’
"
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 09:44   #796
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Awel, ik ben het helemaal eens men Luc Sels se!

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210926_97802994

"
‘Ik ben de eerste om me in te schrijven ?*zolang “woke” staat voor awake. Voor meer bewustzijn. De beweging is erin geslaagd om met snelheid enkele thema’s op de kaart te zetten die er al lang op stonden, maar niet de nodige rugwind kregen: ?*racisme, uitsluiting, discriminatie, ?*dekolonisatie.

Maar het heeft een activistische, militante kant gekregen waarbij ik me erg ongemakkelijk voel. Voor de extreme fracties ben je woke óf ben je een toonbeeld van “blanke zwakheid” of “kolonialistische rationaliteit”. Dat is problematisch, want dan is er géén debat meer mogelijk.’

‘Je hebt een beweging gehad van terechte steun voor de wokebeweging. Nu draait de tegenbeweging op volle toeren. Ze dreigen allebei even intolerant te worden. En dat stemt me ongerust. We vergooien kansen om echt progressie te maken met vrij en onderbouwd debat. Een universiteit of ?*samenleving dekoloniseren gebeurt niet snel snel in twee weken tijd.’
"
Wat een bullshit. Er was hier amper racisme. De moslims hebben zichzelf uitgesloten, begonnen hun eigen verenigingen, sportclubs, ... , verbrotten het zelf op school, hielden hun vrouwen zelf thuis en lieten de kinderen trouwen met mensen uit de thuislanden, creëerden zelf taalachterstand en werkloosheid, ... lang voordat het VB opkwam ... en dan worden alle problemen op racisme en de 'witten' gestoken ... bah!

En ondertussen worden we een minderheid in eigen land. Wat is er in godsnaam racistisch aan daar tegen ageren ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 27 september 2021 om 09:45.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 11:16   #797
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Awel, ik ben het helemaal eens men Luc Sels se!

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210926_97802994

"
‘Ik ben de eerste om me in te schrijven ?*zolang “woke” staat voor awake. Voor meer bewustzijn. De beweging is erin geslaagd om met snelheid enkele thema’s op de kaart te zetten die er al lang op stonden, maar niet de nodige rugwind kregen: ?*racisme, uitsluiting, discriminatie, ?*dekolonisatie.

Maar het heeft een activistische, militante kant gekregen waarbij ik me erg ongemakkelijk voel. Voor de extreme fracties ben je woke óf ben je een toonbeeld van “blanke zwakheid” of “kolonialistische rationaliteit”. Dat is problematisch, want dan is er géén debat meer mogelijk.’

‘Je hebt een beweging gehad van terechte steun voor de wokebeweging. Nu draait de tegenbeweging op volle toeren. Ze dreigen allebei even intolerant te worden. En dat stemt me ongerust. We vergooien kansen om echt progressie te maken met vrij en onderbouwd debat. Een universiteit of ?*samenleving dekoloniseren gebeurt niet snel snel in twee weken tijd.’
"
Cultuurmarxisme dus: de westerling zeggenschap over zijn taal, cultuur, geschiedenis... ontzeggen om onze manier van leven te ontwrichten. En met de woke huilbaby's is geen debat mogelijk: enkel een tegenbeweging vanuit westers zelfbewustzijn kan nog soelaas brengen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 27 september 2021 om 11:19.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 11:27   #798
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hoe zit het nu, Generaal?

Zoveel chaos.

De dokter vond een spleetje of een worm als baby als je geboren werd. Meer is er ook niet aan.
Wel, daar zit dus wel iets meer aan en achter.

Nu, ik voel me goed in mijn vel, en moei me verder niet met anderen, zolang ze mij en de mijnen niet teveel ambeteren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 11:28   #799
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

De steun voor de woke culture én de tegenbeweging dreigen allebei even intolerant te worden. Sels Rector KU Leuven

Alles is tegenwoordig duaal. En redelijk onverdraagzaam.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 12:20   #800
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

lolz, Libro & Vlad illustreren mooi Luc Sels' punt over nuance
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be