Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2022, 09:44   #1081
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Jij gaat voorbij aan het feit dat het om veel meer dan voornaamwoorden gaat. Het gaat om kinderen die van in de peuterklas de benen van onder het lijf worden gesjot en de geslachtelijke houvast worden ontnomen omdat minder dan 1% van de bevolking zich daar niet goed bij voelt. Er bestaat geen authentieke zelf; wie we zijn en worden wordt bepaald door de genen, opvoeding, omgeving, geloof, ... . Door de geslachtelijke houvast te ontnemen gaan veel meer mensen in psychische problemen geraken dan er daardoor geholpen worden. De hele wokewaanzin moet stoppen. Het verwondert me niet dat de multinationals meteen op de wokewaanzin sprongen. Die hebben niets liever dan onzekere consumenten en werknemers.
Wat ge hier vertelt is inderdaad zwaarwichtig.

Ik heb deze draad nu een tijdje gevolgd; de "voorbeelden" van "woke waanzin" die je post hier gaan daar toch niet over?... Ze hebben -sorry, ik wil u niet beledigen- een hoog "snowflake-gehalte". Allé, je bent wel heel makkelijk verontwaardigd/geïrriteerd.

Again, live en let die. Laat de mensen toch doen. Merk op, hetzelfde geldt m.i. ook voor de "woke uitwassen", als mensen andere mensen met "Mr." of "Mevr." willen aanspreken, ja doe dat dan he. Als een trans-persoon dat niet tof vindt, dan zal die dat wel zeggen. Het is ook niet het einde van de wereld.

Echt, mensen moeten niet overgevoelig zijn...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 10:01   #1082
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wat ge hier vertelt is inderdaad zwaarwichtig.

Ik heb deze draad nu een tijdje gevolgd; de "voorbeelden" van "woke waanzin" die je post hier gaan daar toch niet over?... Ze hebben -sorry, ik wil u niet beledigen- een hoog "snowflake-gehalte". Allé, je bent wel heel makkelijk verontwaardigd/geïrriteerd.

Again, live en let die. Laat de mensen toch doen. Merk op, hetzelfde geldt m.i. ook voor de "woke uitwassen", als mensen andere mensen met "Mr." of "Mevr." willen aanspreken, ja doe dat dan he. Als een trans-persoon dat niet tof vindt, dan zal die dat wel zeggen. Het is ook niet het einde van de wereld.

Echt, mensen moeten niet overgevoelig zijn...
Niets doen, schrijven of zeggen zal zeker helpen om de excessen tegen te gaan ... . En ik maak geregeld excessen mee waar ik liever niet over schrijf om niet zelf te herkenbaar te worden, iemand anders privacy niet te schenden of waar ik niet mag over schrijven omwille van de regels die binnen het bedrijf worden opgelegd. Dus moet ik het doen met wat ik vind in de media. En ja dan sla je met elke stok die je kan vinden. Want wat ik werkelijk allemaal meemaak of zie gebeuren gaat veel verder dan wat geleuter over voornaamwoorden. Ik kan het woord niet meer vinden voor de verstikkende sfeer onder het communisme in de USSR maar naar mijn gevoel zijn we daar hoe langer hoe meer aan in het belanden. Al die 'richtlijnen' en 'verzoeken' komen wel van bovenaf en sommige oversten gaan ook wel verder dan iets voorstellen. Het is zoals geflirt wanneer er een machtspositie mee gemoeid is niet zomaar geflirt meer is. Als je ziet hoe ver het in de Angelsaksische wereld al is gekomen en hoe diep het al in onze instellingen zit ... . Kon ik er in het begin ook nog mee lachen dan is me dat lachen ondertussen wel aan het vergaan.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 1 juni 2022 om 10:10.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 10:14   #1083
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Niets doen, schrijven of zeggen zal zeker helpen om de excessen tegen te gaan ... . En ik maak geregeld excessen mee waar ik liever niet over schrijf om niet zelf te herkenbaar te worden, iemand anders privacy niet te schenden of waar ik niet mag over schrijven omwille van de regels die binnen het bedrijf worden opgelegd. Dus moet ik het doen met wat ik vind in de media. En ja dan sla je met elke stok die je kan vinden. Want wat ik werkelijk allemaal meemaak of zie gebeuren gaat veel verder dan wat geleuter over voornaamwoorden. Ik kan het woord niet meer vinden voor de verstikkende sfeer onder het communisme in de USSR maar naar mijn gevoel zijn we daar hoe langer hoe meer aan in het belanden. Al die 'richtlijnen' en 'verzoeken' komen wel van bovenaf en sommige oversten gaan ook wel verder dan iets voorstellen. Het is zoals geflirt wanneer er een machtspositie mee gemoeid is niet zomaar geflirt meer is. Als je ziet hoe ver het in de Angelsaksische wereld al is gekomen en hoe diep het al in onze instellingen zit ... . Kon ik er in het begin ook nog mee lachen dan is me dat lachen ondertussen wel aan het vergaan.
Ja ik kan natuurlijk niet oordelen over meer verontrustende "woke waanzin" die je meemaakt, als je daar niet over vertelt.

Het punt wat me triggerde om te reageren hier, is dat ik in de regel vind dat er echt overdreven wordt, op dit moment eerlijk gezegd vanuit de reactionaire hoek (maar dat pleit de overdreven PC-adepten niet pr se vrij).

Van zodra ik nu weer eens iemand zie zagen over woke (Mia Doornaert op kop, man wat een zaagtrien is dat geworden zeg ), dan rol ik toch eens met mijn ogen.

Ja, er zijn veel onnozeliteiten in de maniakale zoektocht naar inclusie en vermijden van discriminatie, maar ik ervaar die helemaal niet als schadelijk.

Verontwaardiging is een schaars goed; ik bewaar die voor andere thema's die me urgenter lijken...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 10:38   #1084
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Is dit ook woke waanzin?:


https://www.demorgen.be/nieuws/prote...A%2F%2Ft.co%2F
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 10:39   #1085
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja ik kan natuurlijk niet oordelen over meer verontrustende "woke waanzin" die je meemaakt, als je daar niet over vertelt.

Het punt wat me triggerde om te reageren hier, is dat ik in de regel vind dat er echt overdreven wordt, op dit moment eerlijk gezegd vanuit de reactionaire hoek (maar dat pleit de overdreven PC-adepten niet pr se vrij).

Van zodra ik nu weer eens iemand zie zagen over woke (Mia Doornaert op kop, man wat een zaagtrien is dat geworden zeg ), dan rol ik toch eens met mijn ogen.

Ja, er zijn veel onnozeliteiten in de maniakale zoektocht naar inclusie en vermijden van discriminatie, maar ik ervaar die helemaal niet als schadelijk.

Verontwaardiging is een schaars goed; ik bewaar die voor andere thema's die me urgenter lijken...
Het is ook een stok om met te slaan naar dezelfde mensen die in andere sferen ergere of urgentere problemen veroorzaken; de mensen die tegen grenzen zijn, tegen de vrije markt, tegen kernenergie, ... zitten in dezelfde hoek.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 10:50   #1086
Knuts
Provinciaal Gedeputeerde
 
Knuts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Locatie: coke-hoofdstad van Europa
Berichten: 884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja ik kan natuurlijk niet oordelen over meer verontrustende "woke waanzin" die je meemaakt, als je daar niet over vertelt.

Het punt wat me triggerde om te reageren hier, is dat ik in de regel vind dat er echt overdreven wordt, op dit moment eerlijk gezegd vanuit de reactionaire hoek (maar dat pleit de overdreven PC-adepten niet pr se vrij).

Van zodra ik nu weer eens iemand zie zagen over woke (Mia Doornaert op kop, man wat een zaagtrien is dat geworden zeg ), dan rol ik toch eens met mijn ogen.

Ja, er zijn veel onnozeliteiten in de maniakale zoektocht naar inclusie en vermijden van discriminatie, maar ik ervaar die helemaal niet als schadelijk.

Verontwaardiging is een schaars goed; ik bewaar die voor andere thema's die me urgenter lijken...
Blij dat iemand dat eens schrijft.

Daar verontwaardiging een schaars goed is, probeer ik me niet teveel te ergeren aan het dagelijks gezaag over "wokeness".
In de VS worden nu bepaalde boeken in scholen om absurde redenen verboden door lokale Republikeinse overheden, maar uiteraard is een (hypothetische) idiote opmerking over persoonlijke voornaamwoorden door een woke trans huisvrouw (man?) in Tuscaloosa veel erger.
__________________
Roses are red,
roses are blue
depending on their velocity
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 1 juni 2022 om 10:54.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 11:03   #1087
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het is ook een stok om met te slaan naar dezelfde mensen die in andere sferen ergere of urgentere problemen veroorzaken; de mensen die tegen grenzen zijn, tegen de vrije markt, tegen kernenergie, ... zitten in dezelfde hoek.
Dat klinkt toch heel erg "grumpy old man"-achtig hoor

Ge kunt toch nog altijd een deftige discussie hebben over kernenergie, grenzen, vrije markt,... zonder die mensen met de spreekwoordelijke woke-stok te slaan? Allé, nu gooit ge het allemaal op nen hoop...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 14:19   #1088
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het toppunt was dan nog dat de school-directie blijkbaar begrip had voor die islamitische reflex, want zij is "in gesprek gegaan" met de daders.
Zij moet niet in gesprek gaan maar hen berispen inplaats van haar broek af te steken voor moslims/de islam !

Laatst gewijzigd door daiwa : 1 juni 2022 om 14:20.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 15:36   #1089
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zij moet niet in gesprek gaan maar hen berispen inplaats van haar broek af te steken voor moslims/de islam !
Idd.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 20:49   #1090
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik vraag me nu af, wie heeft er nu eigenlijk de langste tenen? de mensen die inclusief willen zijn en die verontwaardigd zijn als er iets (gepercipieerd?) discriminerend gebeurt/beschreven wordt of de mensen die reageren op alles wat poogt inclusief te willen zijn, die verontwaardigd zijn omdat een ochottekes voornaamwoord is aangepast.

Ik vind, iets minder gratuite verontwaardiging en meer chill aub. Live and let die
Vraag het misschien eens aan J.K. Rowling. Wat heeft die aan beledigingen en bedreigingen over zich heen gekregen omdat ze zei dat er voor 'persoon die menstrueert' al een woord bestond, namelijk 'vrouw'.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 21:39   #1091
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Dat klinkt toch heel erg "grumpy old man"-achtig hoor

Ge kunt toch nog altijd een deftige discussie hebben over kernenergie, grenzen, vrije markt,... zonder die mensen met de spreekwoordelijke woke-stok te slaan? Allé, nu gooit ge het allemaal op nen hoop...
Als de argumenten op zijn beginnen we maar op de oude man te spelen zeker ? Er zijn nochtans genoeg vrouwen, jonge mensen, ... die er net zo over denken. Het is een minderheid die woke is, tegen kernenergie, tegen grenzen, tegen de vrije markt, overal racisme ziet waar er geen is, ... maar ze heeft meer te zeggen dan de meerderheid en dit op veelal ondemocratische wijze. Dat blijkt wel uit de enquêtes die de laatste maanden over die thema's bij de bevolking zijn afgenomen.

Ik neem trouwens ook deel aan de discussies over kernenergie, vrije markt, migratie, ... . Waarom raak je enkel zo geïrriteerd door mijn bijdragen over wokeness dat je op de man gaat spelen terwijl je voor zover ik me herinner over de andere thema's zelfs nog nooit op een bijdrage van me hebt gereageerd ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 1 juni 2022 om 21:40.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 08:26   #1092
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als de argumenten op zijn beginnen we maar op de oude man te spelen zeker ? Er zijn nochtans genoeg vrouwen, jonge mensen, ... die er net zo over denken. Het is een minderheid die woke is, tegen kernenergie, tegen grenzen, tegen de vrije markt, overal racisme ziet waar er geen is, ... maar ze heeft meer te zeggen dan de meerderheid en dit op veelal ondemocratische wijze. Dat blijkt wel uit de enquêtes die de laatste maanden over die thema's bij de bevolking zijn afgenomen.

Ik neem trouwens ook deel aan de discussies over kernenergie, vrije markt, migratie, ... . Waarom raak je enkel zo geïrriteerd door mijn bijdragen over wokeness dat je op de man gaat spelen terwijl je voor zover ik me herinner over de andere thema's zelfs nog nooit op een bijdrage van me hebt gereageerd ?
Ma enfin, ik zeg gewoon dat je alles op een hoop gooit.

Kernenergie heeft toch niks te maken met woke (om maar een voorbeeld te geven)?

Ge *klinkt* op deze manier gewoon als een "grumpy old man" -zonder echt te argumenteren- dat mensen die tegen kernenergie zijn ook maar onnozel "woke" zijn, pejoratief zonder substantie.

Ma bon, ik probeer maar uit te leggen, ge moet u niet aangevallen voelen. Het punt dat ik wou maken, heb ik al effe gemaakt. Mensen moeten niet zo gevoelig zijn, of zo nu "woke" of "anti-woke" zijn (om het nu op flessen te trekken...)
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 09:02   #1093
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ma enfin, ik zeg gewoon dat je alles op een hoop gooit.

Kernenergie heeft toch niks te maken met woke (om maar een voorbeeld te geven)?

Ge *klinkt* op deze manier gewoon als een "grumpy old man" -zonder echt te argumenteren- dat mensen die tegen kernenergie zijn ook maar onnozel "woke" zijn, pejoratief zonder substantie.

Ma bon, ik probeer maar uit te leggen, ge moet u niet aangevallen voelen. Het punt dat ik wou maken, heb ik al effe gemaakt. Mensen moeten niet zo gevoelig zijn, of zo nu "woke" of "anti-woke" zijn (om het nu op flessen te trekken...)
Ik heb meerdere gegronde redenen geven waarom ik tegen woke ageer, nog belange niet alle want over het anti-blanke racisme, het revolutionaire element of het verdoken communisme hadden we het nog niet denk ik, en dat los van die andere thema's. Woke is helemaal niet zo onschuldig of oppervlakkig als jij lijkt te denken. Ik ben gewoon zo eerlijk om toe te geven dat een bijkomende reden om op de nagel te blijven slaan is dat veel van diezelfde mensen op andere thema's ook anders denken dan ik, waar jij je dan op vastpint al het voorgaande buiten beschouwing latende, bewerende dat ik alles op een hoop gooi, wat niet zo is. Maar goed, ik zal misschien proberen in het vervolg wat fundamenteler op woke in te gaan, waar ik eigenlijk geen zin in heb want dan gaat mijn maag keren en daar moet ik meer tijd voor nemen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 2 juni 2022 om 09:06.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 09:08   #1094
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik vraag me nu af, wie heeft er nu eigenlijk de langste tenen? de mensen die inclusief willen zijn en die verontwaardigd zijn als er iets (gepercipieerd?) discriminerend gebeurt/beschreven wordt of de mensen die reageren op alles wat poogt inclusief te willen zijn, die verontwaardigd zijn omdat een ochottekes voornaamwoord is aangepast.

Ik vind, iets minder gratuite verontwaardiging en meer chill aub. Live and let die
Het gaat niet om die voornaamwoorden. Het gaat over een veel ruimere, algemene tendens waarbij het hebben van een normale discussie onmogelijk wordt gemaakt omwille van de gevoeligheden van de gesprekspartner.

'I'm offended' is bij zulke discussies een echte dooddoener. Als je dan verder durft te gaan, 'kwets' je een bepaald persoon en verlies je sowieso.

Het concept van 'safe spaces' is daar een goed voorbeeld van. Dat zijn ruimtes waar personen zich lekker veilig kunnen voelen in hun eigen waanbeelden en niet worden gestoord door informatie die zou kunnen ingaan tegen hun overtuigingen.

Eigenlijk creëren ze een soort zelf-dictatuur. Alle tegenstrijdige informatie wordt met alle middelen buiten gehouden.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 2 juni 2022 om 09:10.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 09:10   #1095
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik heb meerdere gegronde redenen geven waarom ik tegen woke ageer, nog belange niet alle want over het anti-blanke racisme, het revolutionaire element of het verdoken communisme hadden we het nog niet denk ik, en dat los van die andere thema's. Woke is helemaal niet zo onschuldig of oppervlakkig als jij lijkt te denken. Ik ben gewoon zo eerlijk om toe te geven dat een bijkomende reden om op de nagel te blijven slaan is dat veel van diezelfde mensen op andere thema's ook anders denken dan ik, waar jij je dan op vastpint al het voorgaande buiten beschouwing latende, bewerende dat ik alles op een hoop gooi, wat niet zo is. Maar goed, ik zal misschien proberen in het vervolg wat fundamenteler op woke in te gaan, waar ik eigenlijk geen zin in heb want dan gaat mijn maag keren en daar moet ik meer tijd voor nemen.
is goed.

Probeer "woke" gewoon niet te gebruiken als een "passe-partout scheldwoord" waardoor het zijn inhoud verliest, zoals is gebeurd met het woord "neoliberaal". Staat u iets niet aan? Noem het "neoliberaal" en klaar.

Ik heb het gevoeld dat het met "woke" dezelfde kant opgaat.

Soit!
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 09:11   #1096
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
is goed.

Probeer "woke" gewoon niet te gebruiken als een "passe-partout scheldwoord" waardoor het zijn inhoud verliest, zoals is gebeurd met het woord "neoliberaal". Staat u iets niet aan? Noem het "neoliberaal" en klaar.

Ik heb het gevoeld dat het met "woke" dezelfde kant opgaat.

Soit!
Daar heb je uiteraard volledig gelijk. Als men bepaalde begrippen zo algemeen gaat gebruiken, wordt hun betekenis uitgehold en betekenen ze eigenlijk niets meer.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 09:14   #1097
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het gaat niet om die voornaamwoorden. Het gaat over een veel ruimere, algemene tendens waarbij het hebben van een normale discussie onmogelijk wordt gemaakt omwille van de gevoeligheden van de gesprekspartner.

'I'm offended' is bij zulke discussies een echte dooddoener. Als je dan verder durft te gaan, 'kwets' je een bepaald persoon en verlies je sowieso.

Het concept van 'safe spaces' is daar een goed voorbeeld van. Dat zijn ruimtes waar personen zich lekker veilig kunnen voelen in hun eigen waanbeelden en niet worden gestoord door informatie die zou kunnen ingaan tegen hun overtuigingen.

Eigenlijk creëren ze een soort zelf-dictatuur. Alle tegenstrijdige informatie wordt met alle middelen buiten gehouden.
Agreed.

Als ge als niet-rechtstreeks betrokken partij beledigd zijt door het al dan niet gebruiken van een nieuw voornaamwoord, dan zijt ge veel te gevoelig. Dat geldt dus voor de mensen die *eisen* dat je dat woord gebruikt, als voor de mensen die principieel tegen het gebruik van het woord zijn.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 09:22   #1098
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Agreed.

Als ge als niet-rechtstreeks betrokken partij beledigd zijt door het al dan niet gebruiken van een nieuw voornaamwoord, dan zijt ge veel te gevoelig. Dat geldt dus voor de mensen die *eisen* dat je dat woord gebruikt, als voor de mensen die principieel tegen het gebruik van het woord zijn.
Volledig mee eens.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 08:25   #1099
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Discussie over “mensen die menstrueren” aan Universiteit van Maastricht loopt een beetje uit de hand ...

Als universiteit kan je maar beter niet ingaan tegen de Nederlandsonkundige vereniging Feminists of Maastricht (FOM) die het woord vrouw 'uit het woordenboek willen schrappen' of je krijgt een hoop verbaal geweld en een DDOS-aanval over je heen ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 10:31   #1100
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Discussie over “mensen die menstrueren” aan Universiteit van Maastricht loopt een beetje uit de hand ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Telegraaf
Historicus , politicoloog en auteur Coen de Jong: „Wie het met woke oneens is , wordt als de vijand gezien.”

? Rias Immink
Ik zeg ivm wokeness:
Wokeness heeft gene ene flikker te maken met respect !!
Het zijn gewoon net als verwende nestjes die ALTIJD hun zin moeten krijgen ,
hoe dan ook !! En krijgen ze niet wat ze willen , dan gaan ze janken
als babies die in hun broek gekakt hebben , bv: d.m.v. een ddos-aanval ,
zoals ze bij de universiteit deden !! Geweldig , brapissimo !!!!
Gewoonweg crimineel gedrag , zoiets moet hard bestraft worden !!

Vrouw: ”mensen die menstrueren” , dit om transgenders te vrede te stellen ??
Wat dan met man ??
Die feministische actiegroep hoort in een gesloten tureluteninstelling !!

2 Mensen die gaan trouwen , ik verklaar u tot:
mens die sperma spuit & mens die menstrueert !! Ja toch !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be