Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2021, 17:46   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.249
Standaard Hoe lang nog voor De Wever Cools achterna wordt gestuurd?

Citaat:
Onbekende mannen vergissen zich van huis en bedreigen buren Antwerps burgemeester Bart De Wever

In het Antwerpse district Deurne hebben twee onbekende mannen vanmorgen aangebeld bij de woning naast het huis van burgemeester en N-VA-voorzitter Bart De Wever. Toen de bewoners de voordeur openden, bedreigden de twee hen en vroegen ze om geld en de sleutel van de auto. Na een kleine schermutseling sloegen de twee op de vlucht. Volgens de politie van Antwerpen hadden de mannen zich van huis vergist.

21-02-21 Het was vanmorgen vroeg toen de twee aanbelden bij de buren van De Wever. Ze zouden ook een mes bij zich gehad hebben, en bedreigden de bewoners. “Daarbij kreeg een van de bewoners ook een slag uitgedeeld, maar raakte daarbij niet gewond”, zegt politiewoordvoerder Wouter Bruyns.
"De twee waren duidelijk onder invloed en vluchtten na de kleine schermutseling. Ze worden momenteel actief opgespoord. De burgemeester is nooit in gevaar geweest, maar voor zijn buren was het natuurlijk erg schrikken.”

Afgelopen zomer kreeg De Wever nog te maken met een verwarde man die ‘s nachts in zijn tuin rondliep. De Wever kon de man met een ongeladen luchtdrukkarabijn onder schot houden tot de politie arriveerde. Amper een paar dagen later probeerde de indringer De Wever opnieuw aan te spreken tijdens het joggen. De man werd daarop gecolloqueerd.

Eerder kreeg De Wever ook al een bijl door de ruit van zijn huis gegooid, en legden onbekenden een varkenskop op zijn oprit. Ook kreeg het gezin al tal van poederbrieven toegestuurd.
https://www.hln.be/antwerpen/onbeken...ever~a2eed5c2/

Pim Fortuyn werd eveneens het slachtoffer van een haatsoldaat, zij het geen moordenaar binnen zijn eigen partij.

Hoelang zou De Wever nog te leven hebben?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 17:51   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Er zijn er tal van andere die ze beter zouden afknallen misschien?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 18:04   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Er zijn er tal van andere die ze beter zouden afknallen misschien?
Maak lijsten, je weet nooit wanneer die van pas komen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 18:26   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Er zijn er tal van andere die ze beter zouden afknallen misschien?
Let maar beter op je woorden.
Mij werd hier al het uitlokken van opstand en bloedvergieten verweten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 19:16   #5
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Let maar beter op je woorden.
Mij werd hier al het uitlokken van opstand en bloedvergieten verweten.
Ik ben gechockeerd dat zulke dingen kunnen gebeuren.
Politiek mag geen religie worden, maar een "spel" blijven. Een spel waar we soms aan de winnende zijde staan, maar soms ook waar we niet onze eigen keuze aan de macht zien komen.
Dit noemt democratie, en het spel houdt zichzelf in evenwicht.

Maar ik ben niet verbaasd als men op fora gaat toestaan dat oproepen tot extreem geweld moet kunnen onder het schaamlapje van de vrije meningsuiting.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is juist het fundamentele probleem he. En daarom zou het normaal zijn dat ge ongewenste gasten moogt afknallen. Zij U ook natuurlijk. Maar op zijn minste zal de winnaar gerust zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zolang je geen rechters of politici mag doodschieten, zitten we met een fundamenteel probleem he. Je kan je dan eigenlijk niet echt verdedigen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zie dat als het Wilde Westen, waar je elkaar gewoon kan afknallen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maak lijsten, je weet nooit wanneer die van pas komen.
enz enz

Aks we zulke oproepen toelaten, ben ik persoonlijk niet verbaasd dat er enkele zotten zijn die dit nog in de praktijk willen omzetten ook.

Democratie is er gekomen om geweld van de ene groep tegenover de andere in te perken en te voorkomen. Als we de barbarij (vergelijk met IS propaganda) gaan toelaten onder het schaamlapje van vrije meningsuiting, dan is het einde zoek.
En hoe dat voelt kan je nu vragen aan Bart De Wever en zijn geburen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 21 februari 2021 om 19:41.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 19:23   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.039
Standaard

Zo’n zaken zijn triestig. Zelfs al gaat het zoals gesuggereerd wordt over zatlappen.
Maar het zal wel in het discours van ‘vrije meningsuiting’, ‘het recht in eigen handen nemen’ en ‘de wet is er enkel voor anderen’ passen vermoed ik.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 21 februari 2021 om 19:25.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 19:26   #7
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik ben ....
Dikke 2.

Velen denken dat het recht op een vrije meningsuiting onbeperkt is maar dat is het helemaal niet.
We hebben rechten, gelukkig, maar we hebben ook plichten. Onze wetgeving bvb.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 19:42   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Aks we zulke oproepen toelaten, ben ik persoonlijk niet verbaasd dat er enkele zotten zijn die dit nog in de praktijk willen omzetten ook.
Dat zijn geen concrete oproepen, dat is gewoon een evidente redenering, he. Een oproep zou specifieke mensen aanduiden he.

Maar ik begrijp dat schuwen van geweld tot in het extreme niet. GANS onze maatschappij vindt zijn oorsprong in het gewelddadig verzet en vaak het doden van zij die de dwingeland uithingen en daarmee zwaar miserie veroorzaakten. Meestal noemt men dat een "revolutie".

Ongeveer alle westerse democratieen danken hun huidig bestaan, waaronder het door U zo geroemde "democratische" systeem, aan het afhakken van de kop van Lodewijk XVI bijvoorbeeld. Indien dat niet gebeurd was, dan zouden er niet veel van onze democratieen vandaag bestaan. Maar nu merken wij dat die ook tot op de draad versleten zijn he.

Hebben wij niet zitten juichen toen het koppel Ceaucescu neergelapt werd bijvoorbeeld ? Het lijkt mij normaal dat een volk zijn tirannen geregeld eens afmaakt. Ik zie niet goed in in welke mate dat een verkeerd idee is.

Ik roep uiteraard concreet nergens toe op. Ik vind enkel dat geweld verkeerdelijk uit onze maatschappijen gebannen word en dat dat bijzonder gevaarlijk is. Het is iets dat de zaken gezond houdt en vooral, de tirannen in toom houdt. Als zij geen schrik voor hun leven hebben, hoe kan je dan van politici verwachten dat zij zich intomen in het uitoefenen van hun machtswellust ?

Een goed politicus is een beetje zoals een goede indiaan he. Of zou daar tenminste mogen voor vrezen. Een beetje zoals de godsvrees vroeger de nonnekes vroom hield, zou de vrees voor hun leven de politicus in 't gareel moeten houden. Maar dan moet het ook normaal zijn dat er nu en dan gewelddaden gepleegd worden. Door het geweld teveel te bannen uit onze maatschappij lopen we totaal in de armen van totalitaire regimes he.

En daarmee wil ik niet zeggen dat het alle dagen een bloedbad moet zijn ook niet. Maar we zouden geen afkeer moeten hebben van geweld. Het met mate en voorzichtigheid aanwenden. Zoals goeie wijn.

En ik zou zeggen, mochten we niet zo vol afschuw reageren als dat gewoon eens GEZEGD wordt, dan zouden we misschien zelfs niet eens zo ver moeten gaan, en zouden de politici zich wat meer gedragen.

Het is als je helemaal niet meer zou mogen zeggen dat ge uwe kleine een oorvijg gaat geven, dat die geen grenzen meer kent aan zijn deugnieterijen he. Als het volstaat van dat eens duidelijk te zeggen, en als hij weet dat het niet echt onmogelijk zal zijn om er hem ook daadwerkelijk een te verkopen, is het misschien voldoende om zijn streken wat in te tomen he.

Wel, mochten we zo schrikkerig niet doen om openlijk te zeggen dat we ze eens gaan afmaken, dan zouden die politici misschien een beter gedrag kennen, en zouden we misschien kunnen vermijden van over te gaan tot de "oorvijg" he. Maar zoals het er nu naar uit ziet denk ik dat die "oorvijgen" toch onvermijdelijk gaan worden. En helemaal niet omdat ik het zeg.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 19:45   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dit noemt democratie, en het spel houdt zichzelf in evenwicht.
Nee, het is helemaal gegangreneerd. Het is een particratisch clubje geworden van mediocraten die in de grond allemaal hetzelfde zeggen. Het democratisch smoesje heeft zijn tijd gehad.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 februari 2021 om 19:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 19:51   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ik heb nu eenmaal een "speelgoed visie" (die niet concreet is maar je zou denken dat je op een forum je eens mag uitleven in je fantasieen he), waarbij ik het Gedankenexperiment naar voren schuif van, ja, het Wilde Westen en waarbij er dus GEEN wetten meer zijn, enkel maar afspraken. Het spreekt vanzelf dat daarin geweld de sleutelrol speelt, zoals trouwens in elke vorm van samenleving. Geweld is altijd de hoeksteen van elke vorm van samenleven he.

Ik begrijp dus niet dat mensen zich druk maken over het doordenken daarover. Het lijkt wel alsof uw geloof U belet van over een fundamenteel aspect van de samenleving, namelijk geweld, na te denken en te praten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 20:02   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
https://www.hln.be/antwerpen/onbeken...ever~a2eed5c2/

Pim Fortuyn werd eveneens het slachtoffer van een haatsoldaat, zij het geen moordenaar binnen zijn eigen partij.

Hoelang zou De Wever nog te leven hebben?


Waarom zoekt Bart De Wever aandacht in de pers om een futiliteit die gebeurde bij zijn buren ? Een paar geïntoxiceerde zatlappen proberen bij zijn buren binnen te dringen en de burgemeester denkt dat hij het 'doelwit' was ?

Is this serious ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 20:04   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
In de IS propaganda worden ook geen specifieke mensen aangeduid.
Ik zou denken dat er een verschil is, in dat de IS leden die die propaganda schrijven, niet onderdrukt worden door zij die zij in hun propaganda viseren he.

Citaat:
U hoort doodsimpel in de gesloten afdeling van het zothuis.
Dan horen daar dus alle mensen in thuis die ooit geopperd hebben van tegen een tiran te vechten ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 februari 2021 om 20:04.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 20:05   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ga uw gevaarlijke gestoordheid maar eens uitleggen aan de slachtoffers van idioten die uw waanzin over geweld en moord delen.
Ga uw kletspraat maar eens uitleggen aan dhr De Wever of aan zijn buren.
Ik heb nooit of te nimmer opgeroepen om geweld te plegen tegen meneer De Wever voor zover ik weet. En nooit of te nimmer zou ik zoiets doen.

Ik praat gewoon in het algemeen. Ik zeg dat het een grote fout is om te denken dat geweld "verkeerd" is zeker jegens kwiebussen die denken dat zij het recht hebben om anderen hun willetje op te leggen ook al denken ze dat ze dat mogen omdat ze in een systeempje zitten waar ze een "positietje" hebben dat hen dat zogezegd zou toelaten.

Mijn idee is dat elke zot die denkt dat hij in een systeempje zit dat hem een positietje geeft waarin hij macht mag uitoefenen over anderen, in een andere vorm dan een wederzijds overeengekomen afspraak, een gevaarlijke zot is die inderdaad best schrik heeft voor zijn leven. Het is zelfs eigenaardig dat dat heel evidente idee bij U zo een weerzin opwekt.

Ik denk dat mensen geen macht uit te oefenen hebben over anderen, en dat er dus geen "systeempjes' moeten bestaan waar er "postjes" zijn waar er kwiebussen dat wel kunnen. En ik ben er dus van overtuigd dat kwiebussen die wel zo een postjes aannemen en zo pretentieus zijn van te denken dat ze daarmee enige macht over anderen zouden mogen uitvoeren, gevaarlijke en te elimineren gedrochten zijn.

Aan de andere kant besef ik ook dat het onmogelijk is dat zich zo geen kliek dwingelanden vormt, en - en hier treed ik U bij - dan is het beter om een "brave" kliek van onnozele en sjoemelende politici niet af te knallen, want er zouden er wel eens wat Robbespierres voor in de plaats kunnen komen. Dus ja, brave sjoemelende politiekers die gewoon maar wat aanmodderen en hun zakken vullen, daar moet zeker geen geweld tegen gebruikt worden. Een van de redenen waarom ik totaal buiten verdenking sta jegens M. De Wever.

Daarentegen, dwingelanden die beginnen met cafe's te sluiten en zo....


Dat idee is normaal, omdat ik een anarchistische politieke visie heb, waarbij "macht uitoefenen over anderen" no go is. Maar de enige manier om anderen te beletten van zomaar macht over U uit te voeren, is van die een rammeling te geven als ze dat maar willen proberen he.

Maar nog eens, dat is hier enkel maar omdat het een politiek forum is waar we normaal gezien over politieke systemen mogen praten, dat ik dat zeg he. In de praktijk heb ik geen enkel plan tot moord en roep daar ook niet concreet toe op. Daarentegen, mochten mensen in het algemeen het idee meer genegen beginnen zijn van het normaal te vinden dat geweld geen taboe is ten aanzien van dwingelanden, en daar komt een grondstroom mee op gang, wel, dan zou dat misschien die pretentieuze hufters op die postjes tot betere gevoelens kunnen brengen en dat kan enkel maar een goeie zaak zijn, nee ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 februari 2021 om 20:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 20:26   #14
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
https://www.hln.be/antwerpen/onbeken...ever~a2eed5c2/

Pim Fortuyn werd eveneens het slachtoffer van een haatsoldaat, zij het geen moordenaar binnen zijn eigen partij.

Hoelang zou De Wever nog te leven hebben?
ik ben er vrij zeker van dat ze achter zijn buurvrouw aanzaten

__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 20:40   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Maar ik ben niet verbaasd als men op fora gaat toestaan dat oproepen tot extreem geweld moet kunnen onder het schaamlapje van de vrije meningsuiting.
Om hier nog wat op terug te komen, we zitten hier inderdaad met een reeds eerder aangehaald probleem in een "democratie" waar het uitdrukken van zekere politieke VISIES verboden zou zijn. Dat zekere DADEN verboden zijn, dat is normaal. Maar het is precies aan politiek doen om die AFSPRAKEN (die in aristocratische systemen wetten genoemd worden) te willen veranderen. Maar om die afspraken zelfs maar kunnen te wijzigen, moet de BEDOELING om die willen te wijzigen toch kunnen besproken worden he.

Welnu, concreet gezien heb ik de (waarschijnlijk voorlopig minoritaire) visie waarbij geweld toegelaten wordt. Ik ben namelijk de mening toegedaan dat geweld de basis vormt van het respecteren van contracten, en als je contracten wil kunnen decentraliseren, dan moet geweld ook gedecentraliseerd worden. Met andere woorden, ik speel met het idee om "moord" uit de strafwet te halen. Maar hoe doe je dat, om daar concrete voorbeelden van te illustreren, waar het goed zou zijn mocht moord toegelaten zijn ?

Hoe kan die politieke visie nu besproken worden onder de condities die jij acceptabel vindt ?

Let wel, ik wil niet direct beginnen moorden, en ook niemand daartoe aanzetten, zolang de regel is dat men dat niet mag. Maar ik wil kunnen praten over hoe nuttig het zou zijn van die regel te veranderen. Er zullen daar mensen mee akkoord gaan, en anderen er tegen zijn, en we zullen dan democratisch beslissen wie de meerderheid heeft. Maar daarvoor moet eerst het gesprek kunnen gevoerd worden he. En om dat te voeren, zou je toch moeten aangeven welke geweldige voordelen dat allemaal heeft. Waaronder al die dwingelandij van het corona gezever niet moeten te ondergaan.

Dat is niet anders dan praten over of we de verkeerslichten in Vlaanderen zwart-geel dan wel rood-wit moeten verven he.

Maar hoe gaan we daar nu concreet over kunnen praten, zonder dat je gaat zeggen dat een of andere zot het TE VROEG in zijn botten gaat halen om een verkeerslicht zwart-geel gaan te verven daar waar de regel nog was "rood-wit" ? Nee, die zot mag dat niet doen voor we de regel veranderd hebben he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 februari 2021 om 20:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 08:27   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dikke 2.

Velen denken dat het recht op een vrije meningsuiting onbeperkt is maar dat is het helemaal niet.
We hebben rechten, gelukkig, maar we hebben ook plichten. Onze wetgeving bvb.
Voor zover ik weet worden oproepen tot geweld NERGENS toegelaten. Niet op facebook en twitter, en ook niet op dit forum. Lees er het reglement maar op na.

Je vergeet toevallig de kampioenen in het plegen van het ergst mogelijke geweld, in heel de wereld. Zelfs in hun eigen land, en op hun eigen volk.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 08:29   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Om hier nog wat op terug te komen, we zitten hier inderdaad met een reeds eerder aangehaald probleem in een "democratie" waar het uitdrukken van zekere politieke VISIES verboden zou zijn. Dat zekere DADEN verboden zijn, dat is normaal. Maar het is precies aan politiek doen om die AFSPRAKEN (die in aristocratische systemen wetten genoemd worden) te willen veranderen. Maar om die afspraken zelfs maar kunnen te wijzigen, moet de BEDOELING om die willen te wijzigen toch kunnen besproken worden he.
Hiermee is alles gezegd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 09:47   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor zover ik weet worden oproepen tot geweld NERGENS toegelaten. Niet op facebook en twitter, en ook niet op dit forum. Lees er het reglement maar op na.
Voor mij moet een "oproep tot geweld" een concreet voorstellen tot het overgaan tot een specifieke actie zijn. Zeggen: "ik zou mensen willen vragen om volgende week minister X af te maken". Dat is een oproep tot geweld. En ik zou dat zelf niet doen. Ik ga uitleggen waarom. Het is immers niet legitiem en voorbarig.

Maar ter discussie stellen of geweld niet moet kunnen gebruikt worden tegen machtshebbers die te ver gaan in hun pretenties in het algemeen, wat ik dus doe, ik zie niet hoe dat een OPROEP is tot het CONCREET UITVOEREN VAN GEWELD op specifieke personen is voor daar consensus over bereikt werd dat dat inderdaad een goed idee zou zijn.

Met andere woorden: moest een enkeling nu voortvarend zijn, en mijn gedachtengang volgen tot op een zeker punt, maar dan beslissen van "initiatief te nemen", wel dan zou dat nefast zijn voor het idee zelf.

Immers, dan zou het afhangen wat het gevolg daarvan is. Als het gevolg daarvan zou zijn dat het een algemene verontwaardiging veroorzaakt, dan was het verkeerd om dat te doen. Men zou dan als enkeling geweld zijn gaan plegen TERWIJL DAAR GEEN CONSENSUS OVER WAS DAT DAT WAS WAT DIENDE TE GEBEUREN.

Daarentegen, als die geweldpleging door de bevolking wordt onthaald onder groot gejuich, wel, dan was het dus wel degelijk de onuitgesproken consensus beslissing die door die enkeling werd uitgevoerd. Maar dat kan je op voorhand niet weten.

Maar zolang je de discussie niet kan voeren: "is het nu een goed idee of niet om die machtshebbers geweld laten te ondergaan", is het onmogelijk om eerst tot die consensus te komen alvorens tot - op dat ogenblik legitieme - actie over te gaan he.

We moeten dus eerst vrij kunnen keuvelen over de voor- en nadelen van geweldpleging op machtshebbers, dat wikken en wegen, en dan zien waar de bevolking haar consensus naar uit gaat. PAS DAN kan men legitiem machtshebbers lynchen, niet eerder.

Met andere woorden: een grote lynchpartij van machtshebbers moet eerst tot consensus komen onder de bevolking om legitiem te zijn he. We moeten op democratische en legitieme wijze lynchen. Niet op de initiatieven van enkelingen. Men mag dat niet eerder aanvangen.

En waarom leg ik dat op tafel ? Omdat ze totaal zot geworden zijn. Maar dat is enkel mijn idee. Het is - opnieuw - pas als daar consensus over ontstaat dat dat overwogen moet worden he. Maar daarvoor moeten we het kunnen beschouwen ALS IDEE. En mijn hoop is ergens dat als dat idee zijn weg begint te vinden, dat eigelijk al zou volstaan om die zotten te "genezen" en tot betere gevoelens laten te komen. Als men kan beginnen zeggen dat ze het zodanig bruin aan het bakken zijn dat we aan het overwegen zijn of we ze niet moeten lynchen, dat kan misschien helpen bij het intomen van dat bruin bakken.

Voila, ik hoop dat ik duidelijk was in de onschuldigheid van mijn totaal democratische en legitieme overwegingen

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 februari 2021 om 09:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 10:11   #19
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voor mij moet een "oproep tot geweld" een concreet voorstellen tot het overgaan tot een specifieke actie zijn. Zeggen: "ik zou mensen willen vragen om volgende week minister X af te maken". Dat is een oproep tot geweld. En ik zou dat zelf niet doen. Ik ga uitleggen waarom. Het is immers niet legitiem en voorbarig.

Maar ter discussie stellen of geweld niet moet kunnen gebruikt worden tegen machtshebbers die te ver gaan in hun pretenties in het algemeen, wat ik dus doe, ik zie niet hoe dat een OPROEP is tot het CONCREET UITVOEREN VAN GEWELD op specifieke personen is voor daar consensus over bereikt werd dat dat inderdaad een goed idee zou zijn.

Met andere woorden: moest een enkeling nu voortvarend zijn, en mijn gedachtengang volgen tot op een zeker punt, maar dan beslissen van "initiatief te nemen", wel dan zou dat nefast zijn voor het idee zelf.

Immers, dan zou het afhangen wat het gevolg daarvan is. Als het gevolg daarvan zou zijn dat het een algemene verontwaardiging veroorzaakt, dan was het verkeerd om dat te doen. Men zou dan als enkeling geweld zijn gaan plegen TERWIJL DAAR GEEN CONSENSUS OVER WAS DAT DAT WAS WAT DIENDE TE GEBEUREN.

Daarentegen, als die geweldpleging door de bevolking wordt onthaald onder groot gejuich, wel, dan was het dus wel degelijk de onuitgesproken consensus beslissing die door die enkeling werd uitgevoerd. Maar dat kan je op voorhand niet weten.

Maar zolang je de discussie niet kan voeren: "is het nu een goed idee of niet om die machtshebbers geweld laten te ondergaan", is het onmogelijk om eerst tot die consensus te komen alvorens tot - op dat ogenblik legitieme - actie over te gaan he.

We moeten dus eerst vrij kunnen keuvelen over de voor- en nadelen van geweldpleging op machtshebbers, dat wikken en wegen, en dan zien waar de bevolking haar consensus naar uit gaat. PAS DAN kan men legitiem machtshebbers lynchen, niet eerder.

Met andere woorden: een grote lynchpartij van machtshebbers moet eerst tot consensus komen onder de bevolking om legitiem te zijn he. We moeten op democratische en legitieme wijze lynchen. Niet op de initiatieven van enkelingen. Men mag dat niet eerder aanvangen.

En waarom leg ik dat op tafel ? Omdat ze totaal zot geworden zijn. Maar dat is enkel mijn idee. Het is - opnieuw - pas als daar consensus over ontstaat dat dat overwogen moet worden he. Maar daarvoor moeten we het kunnen beschouwen ALS IDEE. En mijn hoop is ergens dat als dat idee zijn weg begint te vinden, dat eigelijk al zou volstaan om die zotten te "genezen" en tot betere gevoelens laten te komen. Als men kan beginnen zeggen dat ze het zodanig bruin aan het bakken zijn dat we aan het overwegen zijn of we ze niet moeten lynchen, dat kan misschien helpen bij het intomen van dat bruin bakken.

Voila, ik hoop dat ik duidelijk was in de onschuldigheid van mijn totaal democratische en legitieme overwegingen
Waarom doet dit bericht mij zo sterk aan deze aflevering van Seinfeld denken?
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 10:41   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.249
Standaard

Als men weet dat oorlogen in de regel begonnen worden door de machthebbers, en uitgevochten wordt door de machtelozen, dan weet je ook dat uitgerekend zij die de vrede preken, en de machtelozen verbieden om geweld te gebruiken, de grootste geweldplegers zijn.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be