Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 18 juni 2005, 14:30   #1
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard Stemmenkampioen: ontslag De Gucht?

Karel de Gucht heeft nog een kleine meerderheid VLD'ers achter zich, ik zal zo dadelijk de juiste percentages hier plaatsen maar het scheelt maar één procentje van degene die zeiden (VLD'ers) dat De Gucht moet opstappen en niet moet opstappen.

Andere partijen zijn toch wel in grote getal voor om hem ontslag te laten nemen.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 20 juni 2005, 20:37   #2
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

48,1% van de VLD'ers antwoordt dat De Gucht mag blijven, 46,4% wil hem zien vertrekken.
Algemeen vindt 71,9% van de ondervraagden dat Karel De Gucht beter zou worden vervangen in de regering, 83% bij het VB, bijna 80% bij CD&V en 63,5% bij de SP.A-kiezers.

Besluit: Zelfs bij de VLDstemmers kan KDG nog maar op een nipte sympathie rekenen... Begint toch al veel te zeggen vind ik.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 20 juni 2005, 20:40   #3
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
48,1% van de VLD'ers antwoordt dat De Gucht mag blijven, 46,4% wil hem zien vertrekken.
Algemeen vindt 71,9% van de ondervraagden dat Karel De Gucht beter zou worden vervangen in de regering, 83% bij het VB, bijna 80% bij CD&V en 63,5% bij de SP.A-kiezers.

Besluit: Zelfs bij de VLDstemmers kan KDG nog maar op een nipte sympathie rekenen... Begint toch al veel te zeggen vind ik.

Niet zijn uitspraak op zich maar wel zijn schofterige leugen nadien was er voor velen te veel aan denk ik.
daiwa is offline  
Oud 20 juni 2005, 20:42   #4
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Wat mij opvalt is dat men één: een spreekverbod gekregen heeft bij de vld, bijna elk lid die op één of andere manier in media kan komen moet zijn mond houden of de interne partijlijnen.
twee: men een ware goed nieuws vld show is gestart met daarbij zelfs topics als het regulariseren van illegale woningen
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline  
Oud 20 juni 2005, 20:49   #5
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Indd die leugen is er voor mij ook veel te veel aan. En die goed nieuws show, de mensen zullen zich niet meer laten vangen zu!
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 21 juni 2005, 19:34   #6
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
48,1% van de VLD'ers antwoordt dat De Gucht mag blijven, 46,4% wil hem zien vertrekken.
Algemeen vindt 71,9% van de ondervraagden dat Karel De Gucht beter zou worden vervangen in de regering, 83% bij het VB, bijna 80% bij CD&V en 63,5% bij de SP.A-kiezers.

Besluit: Zelfs bij de VLDstemmers kan KDG nog maar op een nipte sympathie rekenen... Begint toch al veel te zeggen vind ik.
De uitpsraken van De gucht waren misschien wel juist maar zijn ongepast als minister van buitelandse zaken en dat hj dan nog liegt tja daar kan ik geen antwoord op geven

Ik zelf ben de laatste maanden toch ook niet meer zo enthousiast over paars en zijn ministers!!
Gertj3 is offline  
Oud 21 juni 2005, 19:41   #7
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

De Gucht is HET voorbeeld van een ijskoude liberale samenleving waar de waarden en normen worden gebruikt voor eigen verrijking.Hij is een bijzonder brutaal mens die geen zier geeft om de Vlaamse samenleving,laat dat duidelijk zijn!
Maar ja,dan zit hij bij de VLD wel op zijn plaats,het gros van die partij is van hetzelfde kaliber.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 21 juni 2005, 19:51   #8
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Drie mannen verschijnen aan de hemelpoort en stellen zich aan Sint Pieter voor.

"Ik ben Guy verhofstadt en was premier van Belgie" zegt de eerste.
Hij mag op de stoel rechts van Sint Pieter gaan zitten.

" Ik ben Patje Dewael en was ooit Vlaams minister-president " zegt de tweede .
Hij krijgt het zitje links van Sint Pieter.

De derde zegt : "Ik ben Karel De Gucht en wat doet gij op mijne stoel ?
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 21 juni 2005, 19:52   #9
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
De Gucht is HET voorbeeld van een ijskoude liberale samenleving waar de waarden en normen worden gebruikt voor eigen verrijking.Hij is een bijzonder brutaal mens die geen zier geeft om de Vlaamse samenleving,laat dat duidelijk zijn!
Maar ja,dan zit hij bij de VLD wel op zijn plaats,het gros van die partij is van hetzelfde kaliber.
mestkevers weten hem naar waarde te schatten... ze eten hem zo op
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 21 juni 2005, 19:58   #10
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Drie mannen verschijnen aan de hemelpoort en stellen zich aan Sint Pieter voor.

"Ik ben Guy verhofstadt en was premier van Belgie" zegt de eerste.
Hij mag op de stoel rechts van Sint Pieter gaan zitten.

" Ik ben Patje Dewael en was ooit Vlaams minister-president " zegt de tweede .
Hij krijgt het zitje links van Sint Pieter.

De derde zegt : "Ik ben Karel De Gucht en wat doet gij op mijne stoel ?
ne goeie hé, maar is al een tijdje aan het meegaan.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 21 juni 2005, 20:30   #11
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Indd die leugen is er voor mij ook veel te veel aan. En die goed nieuws show, de mensen zullen zich niet meer laten vangen zu!
wie gelooft nog in de VLD ? na al de loze beloften en de vernederingen die de Vlamingen hebben ondergaan ten voordele van hun [size=4]waalse vriendjes...[/size]
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 22 juni 2005, 15:15   #12
PurpleQueen
Partijlid
 
PurpleQueen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2005
Berichten: 251
Standaard

Ik denk niet dat die percentages veel zeggen. Bij de volgende verkiezingen zal De Gucht waarschijnlijk nog altijd enorm veel stemmen krijgen.
__________________
[font=Arial][size=3]His name is Prince and he's still funky[/size][/font]
PurpleQueen is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be