Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 23 juni 2005, 07:41   #41
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
Wat een tolerante uitspraken op dit forum zeg...
zwijnen en mestkevers, dat is héel tolerant om te zeggen over uw medemens hé.
Ambiorix is offline  
Oud 23 juni 2005, 10:40   #42
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
Is dat het doordachte beleid van het VB? Nog een betaalde feestdag bij terwijl er nu al stemmen opgaan om er een of meerdere af te schaffen?

En is dat het prototype van de goede ideëen van het Blok?
Geen probleem: We schaffen de eerste mei af. Waarom de dag van de arbeid als de bijlange heel de bevolking toch niet meer onder het statuut van arbeider werkt??
__________________
panzer is offline  
Oud 23 juni 2005, 10:52   #43
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
Ja dat de Fascisten een oorlog verloren hebben, is inderdaad iets wat we zo snel mogelijk moeten vergeten...
Euhm... fascisme bestond in 1918 alleen nog maar in Italië. En die waren toen geallieerd. Als je toch zo graag Flamingantisme wilt blijven vergelijken met fascisme en nazisme... zorg dan wel dat je een minimum kennis omtrent die strekkingen hebt. Anders wordt het helemaal te belachelijk.
__________________
panzer is offline  
Oud 23 juni 2005, 11:21   #44
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Euhm... fascisme bestond in 1918 alleen nog maar in Italië. En die waren toen geallieerd. Als je toch zo graag Flamingantisme wilt blijven vergelijken met fascisme en nazisme... zorg dan wel dat je een minimum kennis omtrent die strekkingen hebt. Anders wordt het helemaal te belachelijk.
Wat een boerenuitleg weeral............
Pietje is offline  
Oud 23 juni 2005, 11:35   #45
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Wat een boerenuitleg weeral............
geef gewoon toe dat je er niets van begrijpt!8)
jan hyoens is offline  
Oud 23 juni 2005, 11:39   #46
Dekoster
Gouverneur
 
Dekoster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Locatie: Sint-Lievens-Houtem
Berichten: 1.244
Standaard

Ik moet het eerste goede voorstel die goed is voor het gewone volk nog steeds horen van het Vb. Is een avondklok een goed voorstel??? Denk het niet, want dat is de bewegingsvrijheid van de mens beperken en aan banden leggen. Maar die avondklok zal dan niet gelden voor de hoge nozems van het Vb zekerst???
__________________
sp.a rood Oost-Vlaanderen
Dekoster is offline  
Oud 23 juni 2005, 11:45   #47
Dekoster
Gouverneur
 
Dekoster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Locatie: Sint-Lievens-Houtem
Berichten: 1.244
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Waar gaat het VB dat geld halen om van 11 juli een betaalde feestdag te maken ?

Ahja, de Walen. Hun oneindige bron van geld en de oplossing van alle problemen.

Ik zou juist in Belgie een stuk minder betaalde feestdagen laten zijn.
Ik zou dat geld bij de kerk gaan halen en al die andere religies die subsidies ontvangen. Er is geen enkele instantie in ons landje die zoveel subsidies ontvangt als de kerkgemeenschap. Dat is pas erg als je weet dat zij dat geld allemaal in eigen zakken draaiën. Schaf die subsidies voor godsdiensten en religies gewoon af en herïnvesteer dat geld in de sociale zekerheid (ezn vooral dan bij kansarmoede) en de zorgsector. Dan wordt er tenminste iets nuttigs gedaan met dat geld.

Zo een extra feestdag, waarom moet dat nu weeral??? Er zijn al genoeg feestdagen, tenzij men de feestdagen gekoppeld aan godsdiensten en religies gaat afschaffen dan kunnen in plaats daarvan enkele andere feestdagen komen.
__________________
sp.a rood Oost-Vlaanderen
Dekoster is offline  
Oud 23 juni 2005, 12:02   #48
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Wat een boerenuitleg weeral............
waarom is dat een boerenuitleg? waren er misschien fascisten in de eerste wereldoorlog?
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 23 juni 2005, 12:03   #49
MaximusC
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 juni 2005
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Euhm... fascisme bestond in 1918 alleen nog maar in Italië. En die waren toen geallieerd. Als je toch zo graag Flamingantisme wilt blijven vergelijken met fascisme en nazisme... zorg dan wel dat je een minimum kennis omtrent die strekkingen hebt. Anders wordt het helemaal te belachelijk.
Eindelik!!! Ik zit hier al heel lang in mijn hoofd => als je mensen of ineens groepen mensen gaat aanvallen en gaat uitschelden voor fascisme en nazi enzo moet je EERST zo slim zijn en zo geinformeerd zijn dat je WEET en BEGRIJPT wat je zegt. Het is natuurlijk makelijk om zomaar wat uit je nek te zwanzen en niet na te denken maar zulke beledigingen zijn niet toleerbaar, zkr niet als je gewoonweg NIETS er van afweet!

Hiermee ook nog even de auteur van het citaat bedanken! Bedankt!

GrtZ,
Maximus
MaximusC is offline  
Oud 23 juni 2005, 12:05   #50
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Ik zou dat geld bij de kerk gaan halen en al die andere religies die subsidies ontvangen. Er is geen enkele instantie in ons landje die zoveel subsidies ontvangt als de kerkgemeenschap. Dat is pas erg als je weet dat zij dat geld allemaal in eigen zakken draaiën. Schaf die subsidies voor godsdiensten en religies gewoon af en herïnvesteer dat geld in de sociale zekerheid (ezn vooral dan bij kansarmoede) en de zorgsector. Dan wordt er tenminste iets nuttigs gedaan met dat geld.
het grootste deel van het geld dat naar de kerk gaat is voor het onderhouden van de kerkelijke gebouwen, iets wat ook nog zal moeten gedaan worden indien de subsidies afgeschaft worden. weet je bovendien hoeveel een pastoor verdiend? ik zou er niet mee willen rondkomen.
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 23 juni 2005, 12:22   #51
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
het grootste deel van het geld dat naar de kerk gaat is voor het onderhouden van de kerkelijke gebouwen, iets wat ook nog zal moeten gedaan worden indien de subsidies afgeschaft worden. weet je bovendien hoeveel een pastoor verdiend? ik zou er niet mee willen rondkomen.
Vast maar wat kan ons dat schelen?
Musketo is offline  
Oud 26 juni 2005, 21:17   #52
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Ik moet het eerste goede voorstel die goed is voor het gewone volk nog steeds horen van het Vb. Is een avondklok een goed voorstel??? Denk het niet, want dat is de bewegingsvrijheid van de mens beperken en aan banden leggen. Maar die avondklok zal dan niet gelden voor de hoge nozems van het Vb zekerst???
nochtans neemt patrick jansens al voorstellen in die vlaams belang voorstelt zoals straatverbod als het nodig is enz en soms kan da wel goed zijn
Gertj3 is offline  
Oud 26 juni 2005, 21:19   #53
groen!?
Provinciaal Statenlid
 
groen!?'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Euhm... fascisme bestond in 1918 alleen nog maar in Italië. En die waren toen geallieerd. Als je toch zo graag Flamingantisme wilt blijven vergelijken met fascisme en nazisme... zorg dan wel dat je een minimum kennis omtrent die strekkingen hebt. Anders wordt het helemaal te belachelijk.
Mussolini in 1918? Ik denk dat u beter eens een geschiedenisboek openslaat!
__________________
www.horizondebat.be
groen!? is offline  
Oud 26 juni 2005, 23:02   #54
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
Is dat het doordachte beleid van het VB? Nog een betaalde feestdag bij terwijl er nu al stemmen opgaan om er een of meerdere af te schaffen?

En is dat het prototype van de goede ideëen van het Blok?
meschien de daken laten beplanten in Brussel?
giserke is offline  
Oud 26 juni 2005, 23:23   #55
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Wat sta je nu te zagen over 11 of 21 juli... schaf ze voor mijn part alle twee af, ze vallen toch tijdens de schoolvakantie

Geef mij maar 25 oktober (Russische revolutie) en 12 december (Mijn verjaardag )

1 mei blijft uiteraard... Die kunnen ze trouwens niet afschaffen. Die is er enkel en alleen gekomen omdat de werknemers er vorige eeuw er een traditie van maakten jaarlijks op één mei te staken. Toen hebben de politici na een paar jaar toch de dag als feestdag erkend, omdat ze henzelf anders belachelijk maakten.

Trouwens Panzer, ik kan mij best voorstellen dat jij geen arbeid verricht, laar 95% van de vlamingen verricht wel nog arbeid om aan zijn loon te komen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jonas Elossov on 27-06-2005 at 00:28
Reason:
--------------------------------

Wat sta je nu te zagen over 11 of 21 juli... schaf ze voor mijn part alle twee af, ze vallen toch tijdens de schoolvakantie

Geef mij maar 25 oktober (Russische revolutie) en 12 december (Mijn verjaardag )

1 mei blijft uiteraard... Die kunnen ze trouwens niet afschaffen. Die is er enkel en alleen gekomen omdat de werknemers er vorige eeuw er een traditie van maakten jaarlijks op één mei te staken. Toen hebben de politici na een paar jaar toch de dag als feestdag erkend, omdat ze henzelf anders belachelijk maakten.

Trouwens Panzer, ik kan mij best voorstellen dat jij geen arbeid verricht, laar 95% van de vlamingen verricht wel nog arbeid om aan zijn loon te komen.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Wat sta je nu te zagen over 11 of 21 juli... schaf ze voor mijn part alle twee af, ze vallen toch tijdens de schoolvakantie

Geef mij maar 25 oktober (Russische revolutie) en 12 december (Mijn verjaardag )[/size]
[/edit]
__________________

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 26 juni 2005 om 23:28.
Jonas Elossov is offline  
Oud 27 juni 2005, 00:32   #56
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Wat sta je nu te zagen over 11 of 21 juli... schaf ze voor mijn part alle twee af, ze vallen toch tijdens de schoolvakantie
De arbeiders die u als marxistisch extremist pretendeert te verdedigen laten u bedanken. Zij hebben namelijk ook allemaal een twee maanden lange schoolvakantie.

Citaat:
Geef mij maar 25 oktober (Russische revolutie) en 12 december (Mijn verjaardag )
Tiens, het marxisme was toch nog nooit echt uitgevoerd? En zie, daar verschijnt de Dag van de Russische revolutie vanuit het niets. Een feestdag voor de stichters van de Goelag-kampen zowaar!

Citaat:
1 mei blijft uiteraard... Die kunnen ze trouwens niet afschaffen.
Tuurlijk niet, we dienen het gewoon over te nemen.
Guderian is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be