Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2012, 18:35   #1
D.J.G.
Burger
 
D.J.G.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 116
Standaard Idee: Staatskas spijsen met zwartgeld inkomsten

Hey,



Ik dacht al meerdere malen dat de overheid ook nog eens moet denken om inkomsten te genereren door zwart geld..in wit geld om te zetten.(Of hoe noemt dat ook al weer?)

Ik dacht met de leuze;: Niet-hypocriet mensen de kans geven hun regelmatige zwartgeld inkomsten reguleren. Ik dacht om het aantrekkeleuk te maken om een manier te traceren waarop mensen met een vast zwart inkomen van een bepaalde sector of zo, maandelucks geld kunnen omtoveren maar dat na bepaalde zekere witwassing ze hun zwart deel van hun inkomsten kunnen mee laten tellen om (meer)een lening te krijgen.
Ik denk dat wel iets oogske dicht moet genepen worden door de fiscus, maar ik wil maar zeggen:

Zwartgeld is big business voor de staatskas met wat moeite!


Dit was mijn poging tot wat miljarden.
D.J.G. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 19:39   #2
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D.J.G. Bekijk bericht
Hey,
Ik dacht om het aantrekkeleuk te maken om een manier te traceren waarop mensen met een vast zwart inkomen van een bepaalde sector of zo, maandelucks geld kunnen omtoveren maar dat na bepaalde zekere witwassing ze hun zwart deel van hun inkomsten kunnen mee laten tellen om (meer)een lening te krijgen.
Maandelijks je inkomsten laten witwassen? Dat bestaat al - dat heet 'je inkomsten aangeven'

Serieus - als je maandelijks je vaste inkomsten zou kunnen witwassen aan een tarief hoger dan het huidige belastingtarief - waarom zou je dat dan doen? En aan een tarief lager dan het huidige belastingtarief - waarom zou er dan nog iemand 'in het wit' werken?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 19:44   #3
cairn
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 september 2011
Berichten: 376
Standaard

Beste,


U gaat toch de slaap niet ontnemen van De Gucht en Co.

Wat gaan Kareltje en Mireille dan nog vinden als uitweg

Laatst gewijzigd door cairn : 6 januari 2012 om 19:45.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 00:20   #4
D.J.G.
Burger
 
D.J.G.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Maandelijks je inkomsten laten witwassen? Dat bestaat al - dat heet 'je inkomsten aangeven'

Serieus - als je maandelijks je vaste inkomsten zou kunnen witwassen aan een tarief hoger dan het huidige belastingtarief - waarom zou je dat dan doen? En aan een tarief lager dan het huidige belastingtarief - waarom zou er dan nog iemand 'in het wit' werken?

Ewel, aan het tarief voor inkomsten genoteerd per jaar, maar het zou het aantrekkelek maken voor specifieke regelmatige zwarte inkomsten zogezegd als financiele zekerheden laten tellen als legale inkomsten. Zwarte regelmatige inkomsten van sommige sectoren hun werkers te belasten als bedrag dat dan deel uitmaakt van het wit geld dat de werker of bedrijf/eigenaar verdient. Dat dus per sector tendensen zijn, waar men kan spreken van vast deels zwart inkomen, dus dat er van wit inkomen gesproken kan worden kwa terugbetaal garanties om leenkrachtig(er) te worden naar werkeleuk inkomen.
Niet hypocriet zijn als overheid maar er alles om doen om te innen van regelmatige deels zwarte inkomens, en dat kan dus door regelmatig-vast zwart inkomen te belasten naar het wit inkomen MAAR dan wel zo dat het regelmatige zwart geld legaal vermogen wordt waarmee rekening kan gehouden worden als inkomen om lening(en) mee te krijgen.

Dit kan door specifieke zwart geld sectoren hun bedrijven en werkers deze aantrekkelucke service te bieden opdat heel hun inkomen telt aangaande lening(en), en belast, dat wel.
Het lijkt me geen probleem met sommige sectoren om zwart extra inkomen te legalizeren met als troef deels-zwart regelmatig loon te laten meetellen als vast jaarleks inkomen gekoppeld aan de vaste werkcontracten van tendenssectoren. Gewoon, het enige voordeel van wel belastingen te betalen moet zijn dat men met wat overblijft (meer) lening kan aangaan.
Maar dat de werkgevers niet vervolgd worden maar dat niet-hypocriet er veel zwart geld ook echt geld is waar mensen ook vanaf willen geraken en mee betalen.
Ik zou dus zeggen, help de werker en inkomsten, en bescherm hun sector.


Ben ik wel gewoon hoor maar ik bedank hier toch voor deze reactie van mij losgeweekt te hebben.

Als U rekent om hoeveel vaste inkomens dat voor de staatkas kan betekenen is besparen misschien zeker niet het juiste woord voor Belgïe geweest, maar daarentegen een fraaie fiscale stunt waar het geld nog te rapen valt, MET een grote aantrekkeluckheid, en serieus hoge belastings inkomsten.

Laatst gewijzigd door D.J.G. : 7 januari 2012 om 00:40.
D.J.G. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 01:02   #5
De Informant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 december 2011
Berichten: 245
Standaard

Vroeger (toen de dieren nog konden praten) kon je met je bankdirecteur achter een glas cognac en dikke sigaar nog vrijuit over je zwart geld praten en kon je samen zoeken hoe je dit kon witwassen.

Toen had iedere bankdirecteur in de volksmond ergens een zwarte kluis.
Indien je vroeger 100.000 oude Belgische franken won met de lotterij gingen de meesten naar hun bankdirecteur en deze betaalde in ruil voor je lottobriefje je 120 -125.000 oude Belgische franken uit.

Dit lottobriefje ging voor de uitbetaalde prijs ( + nog een beetje meer voor de directeur) naar diegenen die met veel zwart geld zaten, zodat zij zogenaamd de lotto hadden gewonnen.
Dus 100.000 werd wit gewassen dankzij de loterij.

Deze praktijken bestaan nog steeds en tegen een véél lagere intrest.

Denk je nu echt dat de lottowinnaars de echte winnaars zijn ??
Waarvoor dient de loterij anders ?

Het probleem nu is dat niemand een risico wil lopen voor een kleine 2500€
Vanaf 100.000€ beginnen ze zich te interesseren.

Laatst gewijzigd door De Informant : 7 januari 2012 om 01:05.
De Informant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 11:12   #6
D.J.G.
Burger
 
D.J.G.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 116
Standaard

Ik verdedig met mijn idee de visie dat om de staatskas te spijzen men de werkers met regelmatige deels zwarte inkomens, hun van de optie kunnen voorzien om hun regelmatige deels zwarte inkomens te laten gedogen en de overheid aantrekkeluck te maken om de werkers hun zwart geld te laten legalizeren.

Mijn ingenieus idee is om deze werkers met een vast contract, hun gemiddeld zwart inkomen te laten meetellen om (hogere) lening(en) mee te (kunnen) verkrijgen. Maar men moet dan wel een belasting betalen op de naar dit model, wittere verdiensten,' Bij deze moet het misschien onzichtbaar zijn voor de fiscus om de job functie van een werker te achterhalen, noch de naam van de werkgever. EN de fiscus tekent vrijwaring van juridische vervolging van de deels zwart verdienende werkers en hun werkgevers of klanten.
D.J.G. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 00:52   #7
D.J.G.
Burger
 
D.J.G.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 116
Standaard Ik snap dit forum niet goed

Dit discussie onderwerp was al meer dan 50 keer bekeken in de eerste uren, maar daarna vindt ik maar nergens terug hoeveel keer het nu al gelezen is, en dat het maar 2 reacties heeft gekregen is bizaar. Het lijkt me dat discussie onderwerpen in de vergetelheid belanden, tenzij je door duizenden (oude en nieuwe) onderwerpen moet browsen om het te zien staan. Ik denk dat ik dit maar eens post als opbouwende commentaar tot de beheerders en makers van dit forum.
D.J.G. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 02:26   #8
De Informant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 december 2011
Berichten: 245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D.J.G. Bekijk bericht
Dit discussie onderwerp was al meer dan 50 keer bekeken in de eerste uren, maar daarna vindt ik maar nergens terug hoeveel keer het nu al gelezen is, en dat het maar 2 reacties heeft gekregen is bizaar. Het lijkt me dat discussie onderwerpen in de vergetelheid belanden, tenzij je door duizenden (oude en nieuwe) onderwerpen moet browsen om het te zien staan. Ik denk dat ik dit maar eens post als opbouwende commentaar tot de beheerders en makers van dit forum.
Ik snap jouw topic niet
Wie gaat er nu met zijn zwart geld zwaaien ?
Plaats hier een methode hoe je anoniem zwart, wit kan maken en je zal wel respons krijgen
De Informant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 12:38   #9
D.J.G.
Burger
 
D.J.G.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 116
Standaard

Dat was ook deels mijn opzet, maar volledig anoniem is iets te stimulerend voor het gegeven verdienen. Laat ons eens goed nadenken hoe we de staatskas kunnen opmonteren door het massale zwart geld om te zetten in wit geld. Het is niet omdat ik enkel misschien sommige doelen weet te vermelden dat ik ook de enige ben dat achter deze uitkomst aan zit.

Laat ons zeggen dat iedereen dat legaal werkt bij wet voortaan bijvoorbeeld 30% extra mag verdienen in't zwart, en dat de werkgever wetteluck beschermd is, niets onwettelucks doet, door maximum 30% of zelfs 40% in't zwart overuren uit te betalen.
En de tax misschien even hoog als het voltijdse witte loon belast is?

Voor mij klopt dit plaatje met wat goede wil.
D.J.G. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 13:06   #10
De Informant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 december 2011
Berichten: 245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D.J.G. Bekijk bericht
Dat was ook deels mijn opzet, maar volledig anoniem is iets te stimulerend voor het gegeven verdienen. Laat ons eens goed nadenken hoe we de staatskas kunnen opmonteren door het massale zwart geld om te zetten in wit geld. Het is niet omdat ik enkel misschien sommige doelen weet te vermelden dat ik ook de enige ben dat achter deze uitkomst aan zit.

Laat ons zeggen dat iedereen dat legaal werkt bij wet voortaan bijvoorbeeld 30% extra mag verdienen in't zwart, en dat de werkgever wetteluck beschermd is, niets onwettelucks doet, door maximum 30% of zelfs 40% in't zwart overuren uit te betalen.
En de tax misschien even hoog als het voltijdse witte loon belast is?

Voor mij klopt dit plaatje met wat goede wil.
Je verliest 1 ding uit het oog - De wet op de witwaspraktijken -
Wat jij nu juist wil voorstellen is de aanleiding geweest om deze wet te maken.
De Informant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 14:19   #11
D.J.G.
Burger
 
D.J.G.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 116
Standaard

Ja dat zie ik nu ook zo, sorry, failing persue. Hoe ik ook blijf geloven dat bepaalde werkers maar al te graag meer lening zouden willen kunnen aangaan door hun zwart deel van hun inkomsten, en hoeveel zwart geld er ook is waarvan een deeltje de staatskas serieus zou helpen, enz. Ik denk dat ik dit discussie onderwerp maar laat zitten voor wat het is. Ik heb zelfs al dikke spijt dat ik hiermee ben begonnen. Gewoonlek hanteer ik mijn wijsheid dat een idee pas een goed idee is als het helemaal getoetst is en overblijft als no nonsense. Shit ik wil dit van het forum af halen, weet jij hoe?
D.J.G. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 14:32   #12
frank1234
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 1.330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D.J.G. Bekijk bericht
Ja dat zie ik nu ook zo, sorry, failing persue. Hoe ik ook blijf geloven dat bepaalde werkers maar al te graag meer lening zouden willen kunnen aangaan door hun zwart deel van hun inkomsten, en hoeveel zwart geld er ook is waarvan een deeltje de staatskas serieus zou helpen, enz. Ik denk dat ik dit discussie onderwerp maar laat zitten voor wat het is. Ik heb zelfs al dikke spijt dat ik hiermee ben begonnen. Gewoonlek hanteer ik mijn wijsheid dat een idee pas een goed idee is als het helemaal getoetst is en overblijft als no nonsense. Shit ik wil dit van het forum af halen, weet jij hoe?
ik denk dat het meeste zwart geld niet wit wil worden, want dan blijft er niet meer zoveel over he.
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 17:21   #13
De Informant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 december 2011
Berichten: 245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
ik denk dat het meeste zwart geld niet wit wil worden, want dan blijft er niet meer zoveel over he.
Inderdaad, zwart geld is goud waard
Hoe meer ze weten hoeveel je hebt, hoe meer ze komen halen en hoe meer je voor een ander moet bijbetalen (die dan misschien zelf met een kluis vol zwart geld zit)
De Informant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be