Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 december 2016, 23:39   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het besef dat Fukushima Dai-ichi bijna 50 maal zo schadelijk zal blijken als de ramp in Tsjernobyl was, is slechts een begin. Het lot van vier nabijgelegen reactoren is tot nu toe nog onbekend. Wat we weten is dat alle blootstelling aan radioactiviteit cumulatief is voor mens, dier en plant. Dit betekent dat alle Japanners en bewoners van het noordelijke halfrond zullen lijden aan radioactieve vervuiling in het lichaam als gevolg van de ramp. Het kernafval zal epidemieën van kanker, leukemie en erfelijke ziektes veroorzaken.

Wat nog belangrijker is, door radioactiviteit gemuteerde genetische codes in het DNA worden voor altijd aan het nageslacht doorgegeven.

Dokter Paolo Scampa is een bekende natuurkundige die het begrip letaliteit in verband met straling eenvoudig uitlegt. De drieduizend miljard (3,000,000,000,000) letale doses straling vanuit Fukushima vertalen zich in 429 doses per persoon.

Tsjernobyl was dus een dwerg in vergelijking met Fukushima. Uit de mutaties in het DNA zullen wereldwijd nieuwe gedegradeerde levensvormen broeden, als ze al levend geboren worden. Bij de mens zullen er kinderen geboren worden die minder intelligent en lichamelijk misvormd zijn. De genetische erfenis is eeuwig.

ps: Het Noordelijk halfrond is de bovenste helft van de aarde. Het is alles dat zich boven de evenaar bevindt. Europa, Azië en Noord-Amerika liggen voor het grootste gedeelte op het noordelijk halfrond.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 9 december 2016 om 00:03.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 00:22   #62
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Howla ik zou echt niet willen dat ik de vuilbakken moet afschuimen opzoek naar etensresten in mijn oude dag maatje , ze hebben geen geld méér om de pensioenen te betalen en de sociale kassen zoals ziekenkassen gaan ook knallen met der tijd dus ? blijf van de ouderen hun spaargeld a.u.b ..(als ze niet willen dat ze zoals Cools op straat neergeknald worden door boze burgers ten einde raad )

In die zin dacht ik niet hoor.
Iedereen is baas en blijft baas over zijn geld.
Maar als Europa of een groot privaat bedrijf op de beurs zouden verschijnen en aandelen zou uitschrijven die uitsluitend de bedrijfsactiviteit van groene energie zouden beogen dan ben ik zeker dat vele spaarders zouden aankopen.
Er moeten wel speciale voorwaarden worden geschapen voor die aandelen.
Bij de inleg van de gelden zou er een korf van levensnoodzakelijke producten moeten tegenover staan. Ook zou er een gematigd divident moeten worden uitgeschreven. En bij verkoop zou de waarde ervan moeten liggen gelijkwaardig aan die korf producten.
Dus niemand kon verliezen op de aankoop en verkoop.
Het bedrijf produceert dus groene energie. (waterstof)
Er is ook geen sprake van uitkering van exuberante vergoedingen zoals nu het geval is binnen bedrijven. De winsten; na uitbetaling lonen; moeten integraal gebruikt worden voor het maatschappelijk doel; dus aanschaf van windmolens en zonnecellen voor productie van waterstof.
En natuurlijk mag het bedrijf zijn productieproces opstarten waar ook ter wereld. De opstart zou door de politiek moeten gebeuren. Desnoods onder internationaal toezicht en samenwerking tussen landen.
Maar ...... daar zit de angel. Politiekers doen niks als ze hun zakken niet kunnen vullen. De redding van de wereld kan hun geen barst schelen.
Woorden genoeg. Maar .....daden of initiatief? Vergeet het.
Er is alleen samenwerking als er kan gevochten worden om hun oud schroot te kunnen verkopen of kapot te laten schieten.

Laatst gewijzigd door werkman : 9 december 2016 om 00:25.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 07:36   #63
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
In die zin dacht ik niet hoor.
Iedereen is baas en blijft baas over zijn geld.
Maar als Europa of een groot privaat bedrijf op de beurs zouden verschijnen en aandelen zou uitschrijven die uitsluitend de bedrijfsactiviteit van groene energie zouden beogen dan ben ik zeker dat vele spaarders zouden aankopen.
Er moeten wel speciale voorwaarden worden geschapen voor die aandelen.
Bij de inleg van de gelden zou er een korf van levensnoodzakelijke producten moeten tegenover staan. Ook zou er een gematigd divident moeten worden uitgeschreven. En bij verkoop zou de waarde ervan moeten liggen gelijkwaardig aan die korf producten.
Dus niemand kon verliezen op de aankoop en verkoop.
Het bedrijf produceert dus groene energie. (waterstof)
Er is ook geen sprake van uitkering van exuberante vergoedingen zoals nu het geval is binnen bedrijven. De winsten; na uitbetaling lonen; moeten integraal gebruikt worden voor het maatschappelijk doel; dus aanschaf van windmolens en zonnecellen voor productie van waterstof.
En natuurlijk mag het bedrijf zijn productieproces opstarten waar ook ter wereld. De opstart zou door de politiek moeten gebeuren. Desnoods onder internationaal toezicht en samenwerking tussen landen.
Citaat:
Citaat:
Maar ...... daar zit de angel. Politiekers doen niks als ze hun zakken niet kunnen vullen. De redding van de wereld kan hun geen barst schelen.
Woorden genoeg. Maar .....daden of initiatief? Vergeet het.
Er is alleen samenwerking als er kan gevochten worden om hun oud schroot te kunnen verkopen of kapot te laten schieten.
Zouden alle politiekers (ook die van het Vlaams Belang zo ingesteld zijn? ik ben benieuwd ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 10:16   #64
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zoek eens op wat "spreekverbod" en "niet registreren" juist wil zeggen.

Verder heb ik tal van ernstige bronnen gegeven waaronder universiteiten.

Of had je liever een facebookpagina gehad?
En uw ernstige bron is ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 11:05   #65
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Zouden alle politiekers (ook die van het Vlaams Belang zo ingesteld zijn? ik ben benieuwd ...

Het is zelfs geen instelling. Het is gewoon gebrek aan interesse bij sommigen en ook onwetendheid aangaande de ernst van de situatie.
Als nu blijkt dat het methaangas uit de perma-frost aan het vrijkomen is en wij niet minderen met koolstofdioxyde in de atmosfeer te blazen dan moet ieder normaal mens beseffen dat we een mogelijk onomkeerbaar punt gaan bereiken.
Onze dikverdienende politiekers palaberen wereldwijd; vergaderen; zeveren over het klimaat dat het een lieve lust is maar.......nemen niet de initiatieven die noodzakelijk zijn.
En het is nochtans niet moeilijk hoor.
Sticht een wereldwijde VZW met maatschappelijk doel "waterstof produceren" om te gebruiken als energiebron. En geef iedereen die spaargeld heeft de kans om tegen bepaalde voorwaarden deelbewijzen aan te kopen.
Productie ingevolge internationale overeenkomsten in alle geschikte gebieden op aarde. Zon in de woestijnen; wind in andere verlaten streken.
Waterstof is vervoerbaar in grote containerschepen zoals gas vervoerbaar is. Dus wat belet dan productie en vervoer?
Maar.....dat is niet wat dezen willen die de mond vol hebben over een betere wereld of een milieu. Het moet opbrengen! Zakken moeten gevuld kunnen worden.
Ik spreek niet over de kleine politiekers die partij-meelopers zijn.
Ik spreek over dezen die geld bijdrukken om economieën recht te houden die mekaar moeten afslachten en de mens degraderen tot kapitaalslaven.
Velen gaan er prat op dat wij leven in democratieën. Niks van! Wij leven in verstarde particratieën.
In een echte democratie moeten alle mensen toekomstperspectieven hebben.
Wel; die zijn er niet meer. De volkeren op deze wereld leven meer dan ooit in onrust. Niemand kan nog met zekerheid bouwen aan een toekomst.
De mier heeft afgedaan en moet zelfs gaan leven als de krekel want het systeem plundert toch de voorraadkamer. Familiaal leven wordt ondergeschikt gemaakt aan kapitaaldrang van zakkenvullers die zelfs het voortbestaan van de aarde in gevaar brengen.
We hebben maar één leven. Ik zie nog weinig mensen die ervan genieten.
Soms de dikste kapitalisten nog het minst. Ze wroeten zich soms dood om een berg schijtpapier te kunnen opstapelen. Sukkelaars!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 12:02   #66
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Het is zelfs geen instelling. Het is gewoon gebrek aan interesse bij sommigen en ook onwetendheid aangaande de ernst van de situatie.
Als nu blijkt dat het methaangas uit de perma-frost aan het vrijkomen is en wij niet minderen met koolstofdioxyde in de atmosfeer te blazen dan moet ieder normaal mens beseffen dat we een mogelijk onomkeerbaar punt gaan bereiken.
Onze dikverdienende politiekers palaberen wereldwijd; vergaderen; zeveren over het klimaat dat het een lieve lust is maar.......nemen niet de initiatieven die noodzakelijk zijn.
En het is nochtans niet moeilijk hoor.
Sticht een wereldwijde VZW met maatschappelijk
Citaat:
doel "waterstof produceren"
om te gebruiken als energiebron. En geef iedereen die spaargeld heeft de kans om tegen bepaalde voorwaarden deelbewijzen aan te kopen.
Productie ingevolge internationale overeenkomsten in alle geschikte gebieden op aarde. Zon in de woestijnen; wind in andere verlaten streken.
Waterstof is vervoerbaar in grote containerschepen zoals gas vervoerbaar is. Dus wat belet dan productie en vervoer?
Maar.....dat is niet wat dezen willen die de mond vol hebben over een betere wereld of een milieu. Het moet opbrengen! Zakken moeten gevuld kunnen worden.
Ik spreek niet over de kleine politiekers die partij-meelopers zijn.
Ik spreek over dezen die geld bijdrukken om economieën recht te houden die mekaar moeten afslachten en de mens degraderen tot kapitaalslaven.
Velen gaan er prat op dat wij leven in democratieën. Niks van! Wij leven in verstarde particratieën.
In een echte democratie moeten alle mensen toekomstperspectieven hebben.
Wel; die zijn er niet meer. De volkeren op deze wereld leven meer dan ooit in onrust. Niemand kan nog met zekerheid bouwen aan een toekomst.
De mier heeft afgedaan en moet zelfs gaan leven als de krekel want het systeem plundert toch de voorraadkamer. Familiaal leven wordt ondergeschikt gemaakt aan kapitaaldrang van zakkenvullers die zelfs het voortbestaan van de aarde in gevaar brengen.
We hebben maar één leven. Ik zie nog weinig mensen die ervan genieten.
Soms de dikste kapitalisten nog het minst. Ze wroeten zich soms dood om een berg schijtpapier te kunnen opstapelen. Sukkelaars!
Zijn er dan geen slimme mensen meer .... die initiatieven willen nemen en oprichten nieuwe wegen voor de mensheid ... zonder die gene die altijd dwarsliggen , ze gewoon negeren en doen!

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 9 december 2016 om 12:03.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 12:55   #67
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Zijn er dan geen slimme mensen meer .... die initiatieven willen nemen en oprichten nieuwe wegen voor de mensheid ... zonder die gene die altijd dwarsliggen , ze gewoon negeren en doen!

Niet alle politiekers zijn dom hoor. Maar.....ze hebben niks te zeggen.
De top leeft in symbiose met het kapitaal en daarom moet de rest zwijgen.
Het particratie-systeem maakt ons allen monddood.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2016, 10:42   #68
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Niet alle politiekers zijn dom hoor.
Citaat:
Maar.....ze hebben niks te zeggen.
De top leeft in symbiose met het kapitaal en daarom moet de rest zwijgen.
Het particratie-systeem maakt ons allen monddood.
is dat geen beetje "te bruine slappe kak ? ik denk dat de kunst is "niet en nooit zwijgen" en er met de vuile voeten door trappen ...........geef ze op hun bakhuis zet ze voor schut en lap ze hangende pootjes,,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 12:37   #69
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
is dat geen beetje "te bruine slappe kak ? ik denk dat de kunst is "niet en nooit zwijgen" en er met de vuile voeten door trappen ...........geef ze op hun bakhuis zet ze voor schut en lap ze hangende pootjes,,

Ik laat die bruine slappe kak over aan dit forum.
Veel ambras en geroep maar de grootste hangende pootjes zitten hier.
Op echte serieuze problemen wordt hier niet gereageerd.
De toekomst van de planeet is geen enkele reactie waard dus.
Het heeft dus geen zin om te pogen om hier een debat te voeren.
De betweters pretenderen van afwezig te zijn maar..... zitten met de mond vol tanden. Ik vermoed dat de politiekers die dit forum bezoeken nogal lachen.
Een hele bende die het beter weet dus.
Wat weten ze in feite echt?

Laatst gewijzigd door werkman : 15 december 2016 om 12:42.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 08:29   #70
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik laat die bruine slappe kak over aan dit forum.
Veel ambras en geroep maar de grootste hangende pootjes zitten hier.
Citaat:
Op echte serieuze problemen wordt hier niet gereageerd
.
De toekomst van de planeet is geen enkele reactie waard dus.
Het heeft dus geen zin om te pogen om hier een debat te voeren.
De betweters pretenderen van afwezig te zijn maar..... zitten met de mond vol tanden.
Citaat:
Citaat:
Ik vermoed dat de politiekers die dit forum bezoeken nogal lachen.
Een hele bende die het beter weet dus.
Wat weten ze in feite echt?
Maar ik denk dat het er hier uitzonderlijk echt gereageerd aan toe gaat .. méér dan in het dagelijkse sleurleven van de burgers ..

En als politiekers dit lezen (zoals je hier beweerd )en dan nog eens lachen met hun eigen mankementen ,, zouden ze niet beter wenen ... van ellende .... of ergens onder kruipen van schaamte om wat ze dagelijks aanrichten tegenover hun volk ,,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 08:35   #71
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Maar ik denk dat het er hier uitzonderlijk echt gereageerd aan toe gaat .. méér dan in het dagelijkse sleurleven van de burgers ..

En als politiekers dit lezen (zoals je hier beweerd )en dan nog eens lachen met hun eigen mankementen ,, zouden ze niet beter wenen ... van ellende .... of ergens onder kruipen van schaamte om wat ze dagelijks aanrichten tegenover hun volk ,,
Jij denkt dat politiekers hier komen lezen, Muyle ?

De rest was weer Menens ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 08:40   #72
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Jij denkt dat politiekers hier komen lezen, Muyle ?

De rest was weer Menens ?
weer aan grondboringen beginnen doen
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 08:43   #73
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Jij denkt dat politiekers hier komen lezen, Muyle ?

De rest was weer Menens ?
Ze zouden het beter eens komen lezen hoe schoon dat ze gekaderd zijn in de ogen van het lieve volkje,,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 08:45   #74
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ze zouden het beter eens komen lezen hoe schoon dat ze gekaderd zijn in de ogen van het lieve volkje,,
Misschien moet je actiecomité ze proberen te overtuigen ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be